eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.6هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
632 ویدیو
209 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
. دانشجویان هم می‌توانند کاری کنند که دنیا «زبان فارسی» را یاد بگیرد مثل کاری که سپاه در خلیج فارس کرده پ.ن: مکالمات فارسی سپاه و ناو آمریکایی حتما به گوش شما رسیده😍 @HOWZAVIAN
. قضاوتی ناجوانمردانه‌‌‌‌... ✍زینب نجیب مدتی پیش مناظره‌ای بین دکتر جمشیدی و دکتر بیژن عبدالکریمی برگزار شد. این دو بزرگوار هر یک از نظرگاه خود به موضوع "امکان اجتماعی الزام به امر حجاب" پرداختند. هرچند در میانه مناظره، بحث شاخه‌شاخه و گاهی به دلیل اختلاف در برخی مبانی، از موضوع فاصله گرفت؛ اما مطالب و موضع‌گیری‌های بسیار جالبی از هر دو طرف بحث مطرح شد و نقاط چالشی خود را به وضوح نشان داد. از برکات این مناسبات علمی_نخبگانی روشن‌شدن زوایای پنهان یک مسئله و بسترسازی برای مباحثات و مناظرات دیگر است. قطعا همین کرسی‌های اندیشه‌ورزی روزی به بار خواهد نشست. علاوه بر نتایج کلی، آن میوه‌ی اصلی مناظره مقابله‌ی جدی با نگاهیست که بین سنت و تجدد معلق است. او نه می‌تواند با افقی نو از سنت، شجاعانه در برابر تجدد بایستد و نه می‌تواند خود را به دامان تجددی در حال افول بسپارد. میوه‌ی دیگر آن تمسک به نگاه هویت تاریخی ماست. تمسک به مطهری، حسن‌زاده، مصباح و آوینی... اما نکته قابل توجه اینجاست که در بین دوستان در هر دو طیف از تفکر، افرادی همیشه آماده‌ی قربانی کردن نوآوری‌های بحث‌اند. آماده‌ی به مسلخ کشاندن یک اندیشه‌ی ناب. این مناظره علمی که بیش از ۲۰۰ دقیقه به طول انجامید؛ ده‌ها نقطه نور برای تاریکی اذهان داشت. اما تا حد زیادی ناجوانمردانه، غیر اصولی و غیرعلمی به قضاوت نشسته شد. طرف صحبت من با مخاطبان و همفکران جناب آقای دکتر عبدالکریمی نیست که البته ایشان نیز در مناسبات دیگری با قضاوت‌هایی بس ناعادلانه نوازش شده‌اند. طرف صحبت حقیر با برخی همفکران و هم‌قطاران جناب دکتر جمشیدی است که نه تنها چشمانشان نقاط روشن بحث را ندیدند، مقدمه‌ی عالمانه‌ی ایشان را نشنیدند و پاسخ‌ها و تحلیل‌های هوشمندانه‌ی ایشان را در میانه‌ی بحث، درک نکردند؛ بلکه تنها به یک عبارت بسنده کرده و آن را همچون تیری زهراگین به سوی جنابش پرتاب کردند. آن هم با پیوستی از کلمات و ادبیاتی ناشایست و به دور از تقوا که نه دل‌سوزانه می‌نمود و نه از روی شناخت درست نسبت به مطلب بود. اما این هجمه فقط قلب و روح جناب آقای جمشیدی را نیازرد؛ بلکه روح بسیاری از شاگردان، همفکران و هم‌قطاران ایشان را به درد آورد. اُف بر شما که برداشتتان از آن همه یادداشت و مناظرات این چنین تقلیل‌گرایانه است. قلمی که در شرایط کنونی در بسیاری از مواضع تنهاوتنها از روی غیرت، جوهری می‌چکاند، با نیش خود خشکاندید. زبانی که به نیت جهاد تبیین باز بود، بستید. شما را چه شده است که با دوست و برادر خود اینچنین می‌کنید. او که یک تنه به روشنگری برخاسته و اطراف خود را همچون شمع روشن می‌کند. اگرچه آب می‌شود اما اذعان دارد؛ ملالی نیست. 🕯 آری، خاصیت شمع، عطای نور و گرماست. او روشن می‌کند هرچند تاریکی نفهمد و قدر نداند. اگر قفل ذهن شما بخش‌هایی از مناظره است همان را برادرانه و عالمانه بپرسید و به انتظار پاسخ شایسته بنشینید. و نه همچون نادانان از پی جهل به تمسخر. این را بدانید، ۱. «ایمان در برابر اسلام» با «ایمان در برابر کفر» تفاوت دارد.۲. «ضروری مذهب» با «ضروری دین»، تفاوت دارد.۳. حکم «انکار حجاب»، با حکم «بی‌حجابی» تفاوت دارد. منابع تخصصی به کنار، فقط همین دانشنامه‌ی عمومی "ویکی شیعه" را ببینید. در پایان باید بگویم؛ دیگر نیازی به دشمنی دشمنان نیست دوستان بسیار روان‌تر از دشمن، سیر تخطئه را هموار نمودند. @HOWZAVIAN
🔻توجه توجه: برخی از طریق ای دی اس ال ها پیام های هک با نام افراد مختلف فیک می فرستند. حتما دقت داشته باشید: تحت هیچ عنوان لینک های به نام سهام عدالت را باز نکنید: پیام این است که ارسال شده👇👇: سود سهام عدالت شروع شده نفری ۱ تا ۷ میلیون به همه اونایی هم که سهام عدالت ندارند میتونن ثبت نام کنند اخرین مهلت تا ۲۰ آذر هستش از مرجع زیر : adls-a mrbonus 👈👈👈 مخدوش واقعیه ثبت نام نداشتم دیروز ثبت نام کردم پنج ملیون برام واریز کردن تا فرصت داره بگیرید.برای دوستانتون هم بفرستید ثواب داره. @HOWZAVIAN
لینک های به نام سهام عدالت را باز نکنید گوساله های سایبری این بار با نام عدالت وارد شده اند و مشغول کارند 😄 @HOWZAVIAN
2.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم سینمایی بهشتی آینده رژیم هست یا نه؟ با آینده رژیم چیکار میکنند؟ میزنند دیگه!... بهشتی رو، باهنر رو، خامنه‌ای رو ... این اثر بعد از دو سال‌ از امروز‌ بر روی پرده‌ی سینماهای سراسر کشور رفت. در خصوص رسانه ها و کانال ها و گروه ها و... که هستند و فعالیت دارند : صرفا جهت اطلاع: استراتژی های و و ضد انقلاب و...این است: با تمام قوای رسانه ای وارد رسانه ای شدند و در 100 روز آینده هر روز شاهد حملات مختلف رسانه ای به افراد و دولت و مجلس و... باشید پس کمربندها را سفت کنید. ظاهرا عزیزان رسانه ها و کانال ها و گروه ها و... توجیه نیستند و اینکه اطلاع داشته باشید: 1- ناوهای جنگی رسانه ای هست و با آنها می زنند و اگر سراغ افراد و تاثییر گذاران در صحنه و میدان نیامدند یعنی خنثی خنثی خنثی هستند و هیچ خطری برای جریان ضد نظام و انقلاب ندارند خب طبیعی است حمله به خنثی ها نمی کنند و نمی شود و برای همین راحت هستند. 2-با قایق های تند رو و کندرو کوچک کوچک (فیک نیوزها) و اکانت ها و.... حمله می کنند و دروغ می بافند و دروغ پراکنی می کنند و خلاصه اینکه منظور جنگی واقعی با جنگ رسانه ای برای آنها هیچ فرقی ندارد. دنیای مجازی برای آنها کاملا واقعی است و می زنند. @serajna @HOWZAVIAN
روز گذشته صفحه «نویسندگان حوزوی» در ایتا مورد حمله هکرها قرار گرفته، با تلاش مدیران ایتا به زودی به خانه برمی گردیم. این بار پرتلاش تر... این بار امن تر ... https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 از تا
🟢 «سخت‌کوشی» و «نوآوری» ✍ احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی پژوهشگران برتر و نظریه‌پردازان، «سخت‌کوشی و پرکاری» است. پژوهشگران برتر کسانی‌اند که در کار خود هرگز احساس خستگی و ملالت نمی‌کنند. خود را ذوب در تحقیق و پژوهش می‌کنند. زندگی خود را به گونه‌ای سامان می‌دهند که حتی‌الامکان امور مزاحم با تحصیل و تحقیق را کنار بگذارند. همّ و غم خود را مصروف فهم حقیقت و انتشار آن می‌کنند. فی المثل، ريموند کَتِل (1905- )، روان‌شناس مشهور انگليسي و سازنده تست شخصیت معروف به «تست کتل»، تا ديروقت مشغول پژوهش و تحقيق در محل کار خود بود. او «از سال 1945 تا زمان حيات خود به طور مداوم کار کرد. اغلب اوقات خود را در آزمایشگاه به سرمی‌برد. هيچ‌گاه به مرخصي نرفت! بيش از 400 مقاله و 35 کتاب منتشر کرد.» او چنان غرق در کارهاي آموزشی و پژوهشي خود بود که به شوخي مي‌گفت «به آساني مي‌تواند شب‌ها اتومبيل خود را پيدا کند، زيرا معمولاً آخرين اتومبيل باقي مانده در محوطة پارکينگ بود.» @HOWZAVIAN
حال مقال 🔻میخی بر تابوت امنیت و آغازی نو ✍ مرتضی درخشان با آمدن فرزندی ناخلف در سرزمین افسانه ای قدس، همزمان ارباب حلقه ها و صاحبان قدرت، به من شناسنامه و ترکیب جعلی دادند ترکیبی زشت و مخوف ، نامم را گذاشتند شورای امنیت، زیبا و مثلا حافظ صلح جهانی، با پنج آقا بالاسر دارای حق وتو یکی قلدرتر از دیگری ؛ نه مثل رضا قلدر ایرانی که همین ها تبعیدش کردند آنور آب و در غربت ذلیلانه جان سپرد،آری یک وقت متوجه شدم دیدم کارم شده نگهداری حرامزاده ای چموش وبی قلاده بنام اسراییل با چند پدر خوانده بی اصل و نسب ، آش کشک خالمه چاره چه بود! بگذریم قد که کشید ابتدا از نیل تافرات بعد خود را مالک جهان پنداشت و همه زیر بال و پر او، برده و فرمانبردار. گذشت و نزدیک ۸۰ سالگی، بعد از طوفان اخیر با خطر مرگ حتمی به کما رفته ، کرکسان دیدند باملتهایشان روبرو شده؛ ته خیار تلخ است عقب نشستند حتی روباه پیر گفته اسراییل مال من نیست نظرش برگشته ، قلدر مآب بزرگ هم با جنازه این شرور، هآج و واج کاسه چه کنم دست گرفته، به سناریوهای مخوف می اندیشد، اکنون نگاهها به ایران و یمن دوخته شده مبادااز قافله عقب بمانید. حالا گوترش، دبیر کل که یحتمل نفوذی ایران باشد آمده با اعمال منشور ۹۹ ملل و تقاضای آتش بس فوری، جلوی کشتار زنان و کودکان و خونریزی بیشتر را بگیرد پیشنهادی که کدخدا فوری رد کرده ؛ در میان ۱۵ عضو تنها مانده، برگردان این وتوی تاریخی، اما مهر تایید و میخی ست برتابوت اسراییل و شروع سناریوهای های جدید برای بقاء یهودیت صهیونیست به شکلی پیچیده از مکانی خاص روی فردی خاص فعلا بماند حکایت همچنان باقی ست. مرده شور آمده سراغم ترکبیم ببره به عبارتی کار شورای امنیت تمام ، غیب گو نیستم اما از سوی آنکه از همه جا رانده از آرزوها مانده منتظر جنگهای بی پایان آخرالزمانی باشید به قول یانکی ها دیگی که واسه مانجوشد سر سگ توش بجوشد و چون اسراییل مباد تن همگان مباد نگاهها سوی خراسانی و موشکهای پر از رمزو راز یمانی ست گفته شده آخرالزمان بدست آنها رقم می خورد جنگی که پایانش آغازی بر صلح و نوید بخش پیشرفت، آبادی وعدالت است، شورای امنیت بای بای، صلح واقعی سلام. @HOWZAVIAN
🔹استاد عشق ✍ مجتبی عادل‌پور، مدرس نویسندگی «آیا لزومی داشت آقای معزّالسلطنه به دو بچۀ کوچک در یک مملکت غریب، آن هم در وسط جنگ جهانی اوّل گرسنگی بدهد؟!» جریان این جمله چیست؟ الان توضیح می‌دهم. فرصتی شد تا کتاب «استاد عشق» را بخوانم. کتاب دربارۀ زندگی پرفسور سیّدمحمود حسابی است که به قلم فرزند ایشان ایرج حسابی نوشته شده است. سرگذشت دکتر حسابی را هر چیزی فکر می‌کردم جز آن چیزی که در این کتاب منعکس شده است. داستان کودکی استاد واقعاً عجیب و خلاف انتظار است. نویسنده نقل می‌کند هرگاه پدرش (پرفسور حسابی) هرگاه بیمار می‌شد و تب می‌کرد، جملۀ ابتدایی متن را به صدایی محزون تکرار می‌کرد. آنچه در این کتاب نقل شده است در حقیقت داستان پرماجرایی است که در دل این جمله نهفته است. «معزّالسلطنه» پدر پرفسور حسابی است. او از طرف دولت ایران مسئول قنسول در شامات (سوریه و لبنان کنونی) می‌شود؛ از همین‌رو به همراه خانواده‌اش بیروت سفر می‌کند. معزّالسلطنه پس از مدت کوتاهی برای به دست آوردن پست و مال بیشتر به ایران برمی‌گردد و همسر و دو فرزندش را در دیار غربت تنها می‌گذارد. از اینجا به بعد داستان غم‌انگیز زندگی سیّدمحمود حسابی و برادر و مادرش آغاز می‌شود. معزّالسلطنه در ایران دوباره ازواج می‌کند و همین نیز بعدها مشکلاتی را ایجاد می‌کند که سختی‌های دوری از وطن را برای استاد دو چندان می‌کند. از گفته‌های نویسنده پیداست که مادرِ استاد، زنی فهمیده، قانع و فداکار بوده است. او به دلیل سکته زمین‌گیر می‌شود و با وجود فقر کمرشکن، مهم‌ترین دغدغه‌اش را تحصیل فرزندانش قرار می‌دهد. او در برهه‌ای مجبور می‌شود دو پارۀ تنش را به مدرسۀ کشیش‌های فرانسوی بیروت بفرستد. این مدرسه به دو شرط آنان را قبول می‌کند: آموزه‌های مذهبی مسیحی برای آنان اجباری باشد و شبانه‌روز در مدرسه بمانند! دکتر حسابی این مدرسه را این‌گونه توصیف می‌کند: «... اولین چیزی که ما را زهره‌ ترک کرد، قیافه‌های جدی و عموماً استخوانی، خشن، اخمو با لباس‌های درازشان بود که همه سیاه بود ... .» نکته‌ای دیگر که در زندگی پرفسور حسابی موج می‌زند، ایمان استوار اوست. در هرجای خاطرات او می‌توان یاد خدا را دید. برای نمونه، دربارۀ شب‌های مدرسۀ کشیش‌ها می‌گوید: «هر شب، وقتی که من و برادرم روی تختخواب‌های خودمان می‌خوابیدیم، سرمان را از زیر لحاف به‌هم می‌چسباندیم و دعاهای ”أمّن یجیب“ و ”ناد علي“ می‌خواندیم ... .» پرفسور حسابی در رشته‌های مختلف تحصیل کرد و در نهایت گمشدۀ خود را در فیزیک یافت. او این افتخار را داشت که شاگرد انیشتین باشد. سخت‌کوشی، مهربانی، فداکاری، پشتکار، ایمان و ... از ویژگی‌های دکتر حسابی است؛ امّا آن چیزی که او را به ایران بازگرداند، وطن دوستی بود. او در این‌بارۀ می‌گوید: «با خودم گفتم آیا وظیفۀ من است که در خارج بمانم و دستم را در سفرۀ خارجی‌ها بگذارم؟ ... من باید به کشور خودم برگردم. دستم را به سفرۀ خودمان بگذارم و جوانان کشورم را دریابم.» او بیتی از سعدی را سر لوحۀ کار خود قرار داده بود. این بیت را بعدها بر سردر خانۀ خود در تجریش نصب کرد: به جان زنده‌دلان سعدیا که ملک وجود/ نیرزد آنکه دلی را از خود بیازاری @HOWZAVIAN
🗒انتشار یادداشت علمی با موضوع 🔸«راهبرد رهبری در مدیریت فتنه»🔸 🏢در نشریه جهاد قلم بسیج دانشجویی دانشگاه معارف اسلامی قم،شماره یازدهم 👇👇 https://eitaa.com/Maaref_studentaffairs/1092 ✍ سید عبدالله هاشمی @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
18.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖥 ا ☑️ دود روشنفکری در چشم هویت ایرانی ▪️فتوایی که روزی حکم به تحریم استعمار داده بود، به اجتهاد تقی‌زاده‌ها، ملغی شد تا با شعار پیشرفت، چوب حراج بر پیکر استقلال فکری و فرهنگی ملت بزند. اکنون، ۴۴ سال از انقلاب اسلامی گذشته است. ▪️گویا دوباره تقی‌زاده‌ها، ملکم خان‌ها و آخوندزاده‌ها از انزوایی که انقلاب اسلامی برای آنها درست کرده بود، برخاستند تا دود سیگار روشنفکریشان را در هوای آزاد ملت ایران، پراکنده کنند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت