eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.6هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
632 ویدیو
209 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶پیچیدن به «پروپا»ی «پروپا»گاندا ✍️علی‌رضا مکتب‌دار 📌«پروپاگاندا» را می‌توان به‌معنای انتقال نقطه‌نظری با هدف نهایی پذیرش داوطلبانه دریافت‌کننده دانست؛ به‌طوری که شخص آن نظر را از آن خود تلقی نماید. (پراتکانیس، عصر تبلیغات، ص 18) 📌در واقع، پروپاگاندا نوعی مداخله در فرایند ادراک فرد است، به‌نحوی که ذهن و ادراک او به همان سمتی که پروپاگانداکنندگان می‌خواهند، حرکت کند. و به عبارت دیگر، پروپاگاندا نوعی جنگ ادراکی و نرم است که تلاش می‌کند بدون دست‌یازیدن به ابزارهای خشن و زور و قلدری، ذهن فرد را به سمت اهداف مورد نظر خود به‌گونه‌ای سمت و سو بخشد که خودِ فرد به تحقق آن اهداف مدد رساند. 📌در نقطه مقابل پروپاگاندا، «تبلیغ» ایستاده است. تبلیغ یعنی رساندن یک پیام و سخن درست به مخاطب، در کمال صداقت و صمیمیت، همراه با امانت‌داری و آزادگذاردن او در پذیرش و یا ردّ آن. آنچه انبیاء و راهبران الهی در طول تاریخ انجام می‌دادند، تبلیغ نام دارد و آنچه زراندوزان و زورمداران برای دستیابی به منافع بیشتر و استثمار مردم به آن دست می یازیدند، پروپاگاندا. 📌مستکبران، در درازنای تاریخ، همواره تلاش کرده‌ و می‌کنند با پروپاگاندا، آینه‌ی ذهن و قلب افراد جامعه را به‌گونه‌ای جهت‌دهی کنند که به هیچ وجه قابلیت انعکاس تعالیم رهایی‌بخش پیامبران الهی را نداشته باشد. 📣ادامه در دیباج @HOWZAVIAN
مراقب باشید شما را خرج کارهای کوچک نکنند؛ دندان روی جگرتان بگذارید! ✍️ محمد مختاری این یادداشت، تذکری است دلسوزانه و صادقانه برای طلاب عزیزی که سالهای ابتدایی طلبگی را می‌گذرانند. گاهی بعضی از رفقایی که در اوایل مسیر مقدس طلبگی قرار دارند افتخار می‌دهند و با حقیر پیرامون فعالیت‌ تبلیغی و فرهنگی در موسسات مختلف و یا فضای مجازی مشورت می‌کنند. بنده از باب انجام وظیفه عرض میکنم: دوست من صبر هوشمندانه داشته باش. اجازه بده وقتی منبر میروی مردم صدای یک فقیه را بشنوند، وقتی از یک مسئول مطالبه میکنی او نامه‌ای از یک استاد حوزه یا دانشگاه دریافت کند، وقتی یادداشتی در مجازی مینویسی دیگران نوشته‌ی یک کارشناس تفسیر یا کلام یا ... را بخوانند. آنگاه مواضع تو چند برابر اثر دارد، انتقادت صد برابر برش دارد و همینطور تبلیغت. امروز سخنی از استاد میرباقری(زید عزه) دیدم که به ذهنم آمد در این زمینه مفید باشد. ایشان میفرمایند: گاهی باید دندان سَرِ جگر بگذاری تا بعداً بتوانی کارهای بزرگ انجام بدهی. شیطان سعی می‌کند انسان را خرج کارهای کوچک بکند. شیطان چون حریف حضرت موسی نمی‌شد، او را به وسطِ یک دعوای پیش‌بینی‌نشده کشاند و نزدیک بود آن حضرت، خرج یک سرباز صفر شود، ولی خدا نجاتش داد و رفت و با یدِ بیضاء و عصا و نبوّت آمد. @HOWZAVIAN
😊 هوای همزه رو داشته باشید ✍️سعید احمدی نشانه‌ی «ء» از حروف الفبای عربی است و استفاده از آن در واژگان فارسی درست نیست؛ بنابراین نوشتن «آیین، پاییز، رویید، بویید، بابایی و پایین» به‌صورت «آئین، پائیز، روئید، بوئید، بابائی و پائین» غلط است. * اگر فامیل کسی در شناسنامه «بابائی» باشد باید به همان شکل نوشته شود. @HOWZAVIAN
🔎جنگ‌روانی، فرمول تکراری با اسم رمز متفاوت ✍️ حجت الاسلام دکتر علیرضا محمدلو، مدرس و پژوهشگر رسانه ▫️فرمول تولید آشوب در جنگ روانی علیه ایران قوی تقریبا لو رفته است. اینکه جرقه اتفاقات چگونه زده می‌شود و چه فرایندی را طی می‌کند و چگونه به ثمر می‌نشیند را از ۷۸ تا ۸۸ و ۹۸ و ۱۴۰۱ و امروز در ماجرای ایذه بصورت تکراری شاهد هستیم. 1️⃣ نمادسازی: این جماعت برای ایجاد انگیزه و تولید بهانه و تمرکزبخشی، شخص، موضوع یا ماجرایی را در گذشته یا حال و یا آینده برجسته و تکرار می‌کنند تا تبدیل به یک و در واقع یک شود‌. 2️⃣ فضاسازی: در ایستگاه دوم از طریق پیج‌ها و شبکه‌های ظاهرا متفاوت داخلی و خارجی، تولید محتوای متراکم و انبوهی را استارت می‌زنند. خلق فضای انباشته با اسم رمز اسطوره، در واقع و مجازی تحریک آمیز و هیجانی را تولید می‌کند و موقعیت را مستعد اتفاقات غلیظ‌تری می‌سازد. 3️⃣ کشته‌سازی: در ایستگاه سوم و متاثر از فضای هیجانی در یک موقعیت خاص و کوچک، جرقه احساسات انباشته را با یک اتفاق ویژه مثل تبدیل به شعله می‌کنند. طول موج ماجرا از این ایستگاه هم افزایش پیدا می‌کند و خط تعلیق و کشش جدیدی را رقم می‌زند. 4️⃣ روایت‌سازی: حال که احساسات و هیجان به نقطه جوش رسیده و عده ای داغدار شده‌اند، موقعیت روایت سازی از ماجرا آغاز شده‌ است. پای تقطیع و و حرکت از پله دوم و متهم کردن نظام و بازنمایی معکوس جلاد و شهید به میان می‌آید. 5️⃣ تعمیم سازی: گام بعدی این است که توسط هماهنگ رسانه‌ای و های جیره‌خوار و سرویس‌های اطلاعاتی بتوانند این وضعیت را تعمیم بخشیده و به مساله سراسری تبدیل کنند. از ایذه به اصفهان و بعد تهران و شیراز و... 6️⃣ آشوب سازی: اگر در مرحله قبلی به نتیجه رسیدند، استارت عملیات خونین تری را می‌زنند که کف خیابان را برای شهروندان ناامن کرده و با ایجاد آشوب‌های پراکنده و درصورت همراهی بخشی فریب خورده بصورت متراکم و هماهنگ، کشور را به یک و فلج سیستمی مبتلا کنند. ⏺ ماجرای ایذه و نیز با سوءاستفاده از معصومیت کودکانه و به بهانه تولد او و خاطره بازی از چند روز پیش توسط اعضای خانواده با پوشش برخی رسانه‌های معاند نیز همراه شد که به اتفاق اخیر ختم گردید. ▶️ آنطور که از مانیتورینگ شبکه‌های بیگانه پیداست، اتصال و شبیه‌سازی کیان پیرفلک به مهساامینی و تولید کانال انحرافی برای جامعه و چه بسا احیای آشوب‌ها برای بهره بردن در میدان سیاسی و بازار اقتصادی است که سرعت پیشرفت ایران در زمینه صنعت و امنیت را مهار و متوقف کنند. @HOWZAVIAN
17.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢دنیارا زیبا باید نگریست 🖥 این کمیک موشن کاملا تولید داخلی و کار یک تیم از کانال تولید محتواست ✍️ نویسنده: مصطفی گودرزی 🎙 گوینده: ساره زارع کمالی 🖌 طراحی و نقاشی: الهه ارجمندی 🎞 تدوین: مصطفی گودرزی 👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/3011117308Cd8ce8a27dd @HOWZAVIAN
صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین ای خفته در مزار سر از خاک کن برون احوال چاکران تو بعد از تو در هم است از دجله و فرات گذر کن به ملک پارس کاین‌جا برآن جناب رفاهی فراهم است بنشین به ذوالجناح و عنان بر عنان بیا با اکبرت که حاصل اولاد آدم است ور خود نبود میل شریفت به ملک پارس هرجا کنی جلوس همان‌جا مکرم است لیکن نمان به ملک عراق و مکان مگیر جایی که دختران تو را غم روی غم است بر دیده رعیت مسکین قدم گذار کین رود بر فرات هماره مقدم است مقصود از این مکالمه عرض نیاز بود ور نه همیشه رای تو بر قوم، اقدم است اما حدیث تنگدلی را کجا برم تا وصل رخ نماید، قتلم مسلم است @shaeranehowzavi
▫️هفتمین یک‌شنبه‌ی مهارتی_تحلیلی فکرت؛ 💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی این بار با عنوان «چگونه نثر فاخر بنویسیم؟» 🔸با حضور و مشاوره: 🔶 جواد چناری، نویسنده و مدرس ویراستاری 🌱پیشینه‌ی مهمان ویژه: نویسنده‌ی کتاب‌هایی چون درسنامه‌ی معرفت، آبشار رحمت(سی متن ادبی درباره نماز)، مجموعه شعر آزادِ «نام من گمشده» 📆 زمان: یک‌شنبه 28 خرداد، ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ 🏢 مکان: خیابان هنرستان، بعد از خیابان شهید تراب نجف‌زاده، مؤسسه شناخت 🖌 باشگاه فکرت، تحریریه عصر زنان، کانون نویسندگان حوزوی 📣 اعلام حضور برادران به نشانی 🆔 @Aftabehazer 📣 اعلام حضور خواهران به نشانی 🆔 @mahta_sa 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🖇تمدنِ غرب، تمدنی نیازآفرین! ✍️اصغر طاهرزاده 💬شهید آوینی از قول روژه گارودی در کتاب «هشدار به زندگان» این نکته را آورده که: «اقتصادِ آزاد، به شیوهٔ غربی، برای رفع احتیاج بازار نیست بلکه برای ایجاد بازارِ احتیاج است»! 💬 آوینی می‌گوید: مصرف بیشتر برای تولید بیشتر، ضرورت حتمی اقتصاد امروز است؛ چرا که اگر کالاهای تولیدشده مصرف نشوند امکان توسعهٔ تولید، یعنی امکان توسعهٔ اقتصادی، وجود نخواهد داشت. 💬بنابراین، برای تولید بیشتر که ضرورت توسعهٔ اقتصادی است باید مردم را به مصرف هرچه بیشتر ترغیب کرد و بدین علت است که تبلیغات یکی از ارکان اساسی توسعه به شیوهٔ غربی است. 💬روژه گارودی نیز همین مسئله را با بیانی دیگر مورد توجه قرار داده است و می‌گوید: تبلیغات تجاری، به شیوهٔ غربی، بیش از آن که مایهٔ تباهی طبیعت باشد موجب هلاکت انسان است. 💬تصور این که مردم دنیا حتی برای لحظه‌ای به نیازهای حقیقیِ خویش و الگویی متناسب با حوائج واقعی انسان بازگردند، برای یک اقتصاددان وحشتناک‌ترین چیزی است که ممکن است اتفاق بیفتد. 💬اگر حتی برای یک لحظه چنین اتفاقی در دنیا بیفتد و مردم فقط برای یک لحظه، درست به اندازهٔ نیاز واقعی خویش مصرف کنند، ادامهٔ روند کنونیِ توسعهٔ صنعتی دچار مخاطرات و بحران‌هایی خواهد شد که تصور آن بسیار دشوار است. 📕 فرزندم اینچنین باید بود، ج۱ 📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد @HOWZAVIAN
وقتی که در دنیای ما پا می گذاری هرجا نشان از خویش بر جا می گذاری لبخندهای مادرم را اول صبح با لقمه ای در جیب بابا می گذاری حتی همین نان حلال همسرم را هر شب خودت در سفره ما می گذاری پر می شود این خانه از بوی محبت وقتی در هر عطر را وا می گذاری تا زندگی بر شاخه ها هم پا بگیرد در لانه ها گنجشک ها را می گذاری این زندگی پشتش به لبخند تو گرم است ما را که می گوید که تنها می گذاری؟ ## مولا به یاد جدتان با خانواده من کربلا میخواهم آیا می گذاری؟ @shaeranehowzavi
. ✔️با حضور نویسندگان «مجله‌ی افکار بانوان حوزوی» برگزار می‌شود؛ 💠 هم‌اندیشی نویسندگان حجاب 🔻بیان راهکارهای بانوان نویسنده در مواجهه با مسأله بی‌حجابی ☑️ با حضور اعضای تحریریه‌ی «بانو مجتهده امین» و «عصر زنان» زمان: 6 تیرماه 1402، ساعت 17 🔸این رویداد به همت کانون فرهنگی تبلیغی مدادالفضلاء، مجموعه رسانه‌ای فکرت و ستاد کانون‌های مساجد استان قم برگزار می‌شود. @AFKAREHOWZAVI