eitaa logo
دکتر حمیدرضا مقصودی
12.1هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
3.1هزار ویدیو
130 فایل
ارتباط با ما @hrmaghsoodi
مشاهده در ایتا
دانلود
7.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نگاهی به جریان #تحریف و آدرس غلطی که در مورد #مشکلات_اقتصادی داده می‌شود. #جریان_لیبرال #شهریار_زرشناس .
4.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چغ بافی یکی از ملزومات خانه چادی چغ است که به دو قسمت چغ دوری و کاسه تقسیم می شود چغ دوری مخصوص پهن کردن کشک و لبنیات روی ان است و با خط های موازی ساخته می شود چغ کاسه برای اطراف چادر است خط ان مورب دارای استحکام بیشتر نیز است به نقل ازمورخین اولیه قرون اسلامی اطراف دریاچه چوپانان نیزاری است که مردم انجا از ان ارتزاق می کنند ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
این‌هایی که این روزها روانه سفر شمال شده‌اند هم عاشقان امام حسین هستند و در عزاداری‌ها شرکت می‌کنند. سفر شمال هم سفر غیرضروری نیست. باید در تهران و در سکرات زندگی شهری مدرن روز را شب و شب را روز کرده باشی تا به ضرورت خروج از این جهنم دهشتناک پی ببری. ایجاد تقابل میان سفر شمال و عزای اباعبدالله به هر بهانه‌ای مثل کرونا، صحیح نیست. سیستم بهداشتی کشور به‌جای شانه‌خالی کردن از مسئولیت و فرافکنی در امر بهداشت و سلامت و انداختن تقصیرها بر دوش مردم، باید راهکارهای سفر ایمن، عزاداری ایمن و اجتماع ایمن را پیشنهاد و عملیاتی کند. باید از خوی انحصارگری در امر درمان پرهیز کند و ظرفیت‌های تمدنی و تاریخی طبی ایرانی و اسلامی و مردمی را به خدمت بگیرد. باید از متخصصان حوزه‌های مختلف برای تکمیل پازل سلامت استفاده کند. از روانشناسان، جامعه‌شناسان، دین شناسان و علمای دین و ... . اقتصاددانان‌ هم راهکارهایی برای تقابل دارند، البته اگر شنیده شود. ماه‌هاست از ملی‌سازی بیمارستان‌های خصوصی سخن گفته‌ایم اما هنوز حتی یک بیمارستان خصوصی در امر کرونا حتی احساس مسئولیت نکرده است چه برسد به اینکه ملی شود. فوبیا درمانی را جایگزین ارتقاء امکانات کرده ایم بی آن‌که به تبعات روانشناختی، سیاسی و اقتصادی این روش فکر کنیم و نتیجه شده است یک میلیون بیکار فقط در فصل بهار ... ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
رئیس جمهور آمریكا اعلام كرد كه وی به آمریكایی های بیكار كمك مالی اضافی خواهد كرد و 400 دلار در هفته برای آنها فراهم می كند و به دانش آموزانی كه از وام های تحصیلی و مزایای آنها رنج می برند كمك می كند. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
امروز خبر دردناک رحلت حجه الاسلام دکتر موسویان را شنیدم. استادی که تفقه ایشان در مسائل اقتصادی روز، زبان‌زد بود و توانشان بر دانش مالی اسلامی، نئولیبرال‌ها و لیبرال‌ها را نیز به تواضع در مقابل ایشان می‌کشاند. این خبر به راستی ضایعه بزرگی بر اصحاب علوم انسانی اسلامی و علی الخصوص اقتصاد اسلامی است. کوشیدن و جهاد در مسیر تحقق اقتصاد مشروع، ایشان را به اسوه‌ای در میان دوست‌داران این اقتصاد بدل کرده بود. در مجالست با این عالم بزرگوار، هر آن‌چه دیدم، اخلاص ایشان، جهادی بودن ایشان، تواضع ایشان، ولایتمداری ایشان و روحیه علمی ایشان بود. در آخرین جلسه‌ای که با ایشان داشتیم و مقاله‌ای را در باب راهکارهای برون‌رفت از مصائب اقتصادی کرونا ارائه کردند، بیش از پیش علم مداری و دغدغه‌مندی توأمان را در ایشان یافتم و چقدر منحوس است این ویروس که این استاد را از ما گرفت. دغدغۀ بزرگ ایشان، ایجاد شرایط برای کسب روزی حلال برای مردم بود و عمر علمی خود را مصروف این دغدغۀ متعالی کردند. و ای کاش امثال من نیز در مسیر زندگی علمی خود می‌توانستیم در دو امدادی که این عالم و استاد بزرگوار در سال‌های اخیر پیشاپیش آن حرکت کردند، شرکت کنیم و مراحل دیگر اقتصاد اسلامی از طراحی نظام تا طراحی نهاد را با روحیۀ جهادی و اخلاص و علم‌مداری و تواضع به کمال می‌رساندیم. در هر حال امروز ثلمه‌ای است بر دانشی که ما در آن تنفس می کنیم. انشاالله روح ایشان قرین محبت اهل‌البیت و ساکن در جوار رحمت الهی باشد. حمیدرضا مقصودی ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
پوستر آخرین جلسه‌ای که با مرحوم دکتر موسویان داشتیم و از مسئولیت‌های اقتصادی دولت در شرایط کرونا سخن گفتند. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
20.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔چگونه امپراتوری تولید #آمریکا سقوط کرد. 🔺آمریکای امروز محصول فعالیت‌های اقتصادی ده‌های گذشته و حتی بیش از ۱۵۰ سال قبل آمریکاست. 🔺آمریکای امروز فقط مصرف کننده دوران‌های تولیدی قبلی آمریکاست. آمریکای امروز دیگر یک کشور مولد نیست. 🔻جامعه آمریکا تبدیل به یک امپراتوری مصرف شده. 📔کتاب: #اقتصادمقاومتی_در_آمریکا 1⃣ لینک خرید: https://b2n.ir/Ub10 2⃣ ارسال عدد10 به‌شماره 10003022 . #افول_آمریکا ⚜قرارگاه یاوران اقتصاد مقاومتی⚜ 🔹🔹قیام🔸🔸 🆔 @Qiam_ir
🚫 ۱۰ نکته مختصر در باب 1️⃣ این بازاریابی در واقع بر استفاده از مردم در کف جامعه بنا شده است. لذا زمانی در منطق خودش موفق عمل می‌کند که بتواند انبوهی از مردم را در استخدام خود در بیاورد. لذا انبوه‌سازی مخاطبان از اصول اولیه طراحان این نوع از بازاریابی است. کافی است توجه کنید که نزدیک به ۸ میلیون نفر از ایرانیان امروز درگیر این بازاریابی هستند! 2️⃣ منطق این بازاریابی، تسهیل است. زمین بازی به‌گونه‌ای طراحی شده است که بازاریابان بتوانند بازارهای محلی و بازارهایی که به راحتی توسط مال‌ها و هایپرها قابل نفوذ نیستند را تسخیر کنند. لذا رقیب اصلی و البته شکست خوردۀ این شبکه‌ها، و نظامات و و بومی هستند. پیروز میدان نیز اداره کنندگان اصلی بازاریابی شبکه ای هستند. 3️⃣ از آن‌جایی که این بازاریابی بر فروش انبوه بنا شده است، به ناچار باید کالاهایی را بفروشد که داشته باشند. این کالاها عموما کالاهای مصرفی و غیردانش‌بنیانی هستند که به طور عمومی و طبیعی در همۀ مناطق یافت می‌شوند و پبش از این نیز به مصرف انبوه می‌رسیده‌اند. کالاهایی که پیش از این توسط خانوارها، نظامات تولیدی خرد و کارگاه‌های کوچک و متوسط در همۀ مناطق جغرافیایی تولید و فروخته می‌شوند. لذا این بازاریابی، رقیب جدی این مراکز خرد می شود. 👈 نوشته دکتر حمیدرضا مقصودی با اندکی تغییر و تصرف در متن 🆔 @mashgh626
🚫 ۱۰ نکته مختصر در باب 4️⃣ طراحان این نوع بازاریابی از نیروی کار خود برای فروش بهره اساسی می‌گیرند. لذا بازار هدف برای هرکدام از بازاریابان را ابتدائا ، و بازاریاب معرفی می‌کنند. بازاریابان موظفند اجناس را به خوبی به این افراد معرفی کنند و تلاش کنند حداکثر فروش را به آن‌ها داشته باشند. لذا جریان کالا را به سمت خانواده و محله و جریان پول را به سوی خارج از خانه و محله هدایت می‌کنند و در عوض درصدی را به عنوان حق‌الزحمه خود بر می‌دارند. موفقیت این بازاریابی بر مصرف‌زده کردن اطرافیان بنا شده است. یادمان باشد این پول تا پیش از این درون خانواده و محله گردش می‌کرد. 5️⃣ جریان کالا در بازاریابی شبکه‌ای از مرکز به پیرامون و جریان پول از پیرامون به مرکز است. این نوع بازاریابی، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان خرد را از کار بیکار می‌کند و آن‌ها را در بهترین حالت به کارگرانی برای سران این شبکه تبدیل می‌کند و از آن‌جایی که درجۀ کاربری این شبکه و تولیدات آنها اندک است، نتیجه طبیعی این بازاریابی است (برخلاف آن‌چه گفته می‌شود). 6️⃣ بازی میان بازاریابان در سطوح مختلف شبکه، یک بازی است نه برد-برد. بازاریابان بی‌شماری که در انتهای شبکه حضور دارند بازندگان واقعی هستند و برای رهایی از این بازندگی تلاش می‌کنند با جذب افرادی دیگر، خود را از این‌که در انتهای شبکه باشند برهانند. اما برندگان اصلی در این بازاریابی، حلقۀ اول شبکه هستند. یعنی افرادی که پس از مدتی تنها کافی است بنشینند و تلاش شبانه روزی افراد میانی و انتهایی شبکه را در جذب بازاریاب جدید تماشا کنند و از محل جذب هر فرد جدید و تسخیر بازار سرمایۀ اجتماعی او بهره‌مند تر شوند. قسمت اول یادداشت👇 https://eitaa.com/mashgh626/707 👈 نوشته دکتر حمیدرضا مقصودی با اندکی تغییر و تصرف در متن 🆔 @mashgh626
🚫 ۱۰ نکته مختصر در باب 7️⃣ این تلقی که با این بازاریابی می‌توانیم اجناس باکیفیت را با قیمت پایین‌تر به اطرافیانمان برسانیم نیز از دیگر اغواگری‌های این سازوکار بازاریابی است. چرا که اولا هیچ دلیل فنی و اقتصادی بر ارزان‌تر و باکیفیت‌تر بودن کالاهای این شبکه وجود ندارد و تولیدکنندگان خرد و محلی فراوانی هستند که کالاها را ارزان‌تر و باکیفیت‌تر در اختیار مشتری قرار می‌دهند. ثانیا این بازاریابی چون بر سوء استفاده از اعتماد خانوادگی و محلی بنا شده است مصرف افراد را بیشتر از حالت عادی می‌کند و آن‌ها را بر آن می‌دارد که برای رونق کسب و کار دوست و هم محلی و برادر و خواهر خود که مشغول بازاریابی است خرید بیشتری انجام دهند و نتیجتا پول بیشتری را حوالۀ‌ مرکز کنند. لذا هزینۀ بیشتری را بر خانوارها اعمال می‌کند. 8️⃣ بازاریابی شبکه ای نهایتا زمینه را برای فروش فراهم می‌کند. چرا که با بیشتر شدن مصرف کنندگان و عبور آنان از یک تعداد مشخص، تولیدکنندگان ایرانی، هرچه هم که بزرگ باشند، قدرت تأمین کالا را نخواهند داشت و ناچار توسط حلقۀ اصلی بازاریابی حذف می‌شوند. پیش از این نیز بنگاه‌های خرد و محلی و خانوادگی حذف شده‌ بودند. و این نشان می‌دهد که این بازاریابی نه یک کسب و کار ساده که یک نظام توزیع عظیم در جهت ایجاد سرمایه‌داری توزیعی بین‌المللی است. 9️⃣ نتیجۀ این بازاریابی‌ها، چیزی چز افزایش شکاف طبقاتی و از بین‌بردن قدرت خرید در طبقات پایین اجتماع و حذف نظامات تولید خرد و خانگی و محلی نیست. اتفاقی که بازاریابی شبکه ای آن را جهت تکمیل با محوریت شرکت‌های بزرگ چندملیتی ایجاد کرده و به محرومیت و استثمار و کارگری میلیون‌ها نفر خواهد انجامید. 🔟 اما این‌که آیا این هدف محقق می‌شود یا خیر به میزان اقبال ملت‌ها به این نظام توزیع باز می‌گردد. ⏪ توصیه نهایی: خود و خانواده و ملت خود را دچار یک فقر درازمدت نکنید. فقری که در ابتدا نمی‌توانید آن را به وضوح ببینید. کما این‌که یک معتاد نمی‌تواند عاقبت خود را به این راحتی ببیند و باور کند. قسمت اول یادداشت👇 https://eitaa.com/mashgh626/707 قسمت دوم یادداشت👇 https://eitaa.com/mashgh626/709 👈 نوشته دکتر حمیدرضا مقصودی با اندکی تغییر و تصرف در متن 🆔 @mashgh626