eitaa logo
دکتر حمیدرضا مقصودی
12.1هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
3.1هزار ویدیو
129 فایل
ارتباط با ما @hrmaghsoodi
مشاهده در ایتا
دانلود
688.6K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
همه را به کیش خود پندارد... ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
رویکرد سازشکارانه‌ای که بعد از جنگ تحمیلی در دولت سازندگی شکل گرفت و در دولت اصلاحات ادامه یافت و هم اکنون در دولت تدبیر و امید به اوج خود رسیده است اساساً با جهان‌بینی انقلابی مقام معظم رهبری تفاوت های بنیادین دارد. بسیاری از فرصت های ارزشمند و سرنوشت سازی که از مواضع انقلابی رهبر انقلاب حاصل شد متاسفانه توسط دولتمردان سازشکار از دست رفت. چند ماه باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهوری آخرین فرصت برای دولت است که با توده های انقلابی مردم و نمایندگان بصیر مجلس همراه شود. 💠 @Profderakhshan
✅سلسله جلساتِ "اقتصاددانان تمدن نوین اسلامی ایرانی" ⚪️همراه با: تدریس و گفتگو در حوزه مبانی مورد نیاز و مسائل روز اقتصاد کشور ⚪️با حضور: اساتید و صاحبنظران حوزه اقتصاد و دانشجویان ⚪️جلسه هشتم: پنجشنبه ۴ دی ۹۹ ⚪️استاد: دکتر علی سعیدی عضو هیات علمی اقتصاد دانشگاه قم ⚪️موضوع: تبیین الگوی رفتار اقتصادی مبتنی بر حدیث معایش العباد و بررسی موضوعات روز اقتصادی با محوریت آن ⚪️محل برگزاری: قم زنببل آباد نبش بلوار فردوسی ساختمان خاتم ⚪️ثبت نام و هماهنگی: از طریق پیامک به شماره ۰۹۹۰۳۵۰۳۴۶۰ 🆔www.eitaa.com/borhan101 🆔http://t.me/borhan101 🆔http://instagram.com/jalali_farahani313
با پدیده جدید اقتصاد رکودی تورمی قرنطینه‌ای مواجهیم😅 رفتار ستاد ملی کرونا شبیه اون صندوق‌دار بیمارستانه اونجا که میگی برای دارو و عمل و ... پول ندارم و میگه مشکل خودته ! وقتی صرفا با نگاه پزشکی بخوای کشور رو اداره کنی به فکر معیشت و اقتصاد و ... نیستی چون اینا مشکل خودمونه! 😑 @hzamanim
https://www.daraian.com/fa/paper/141-day/8559 تحلیل دکتر صالحی اصفهانی از وضعیت درآمد نفتی ایران در دوره احمدی نژاد.
دکتر حمیدرضا مقصودی
https://www.daraian.com/fa/paper/141-day/8559 تحلیل دکتر صالحی اصفهانی از وضعیت درآمد نفتی ایران در
خدا کنه دوباره بدعهد نشم و فرصت کنم تعریضی که به این یادداشت دارم رو منتشر کنم.
🖌 | ریچارد نفیو، طراح تحریم‌های آمریکا علیه ایران در کتاب «هنر تحریم»: کمبود غذا و دارو برای مجازات حکومت لازم است. 【 : آنچه یڪ تحلیلگر بایست بداند】 ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔻 اگر میخواهید 🆔 | @zamanehh
دکتر حمیدرضا مقصودی
خدا کنه دوباره بدعهد نشم و فرصت کنم تعریضی که به این یادداشت دارم رو منتشر کنم.
فقط یک نکته: بزرگترین مشکل این یادداشت، عدم توجه به پیوست های اقتصاد سیاسی قیمت گذاری نفت است. ایران به عنوان کشور هاب در جغرافیای نفتی دنیا، در قیمت گذاری نفت بسیار موثر است. هر گاه جریان منفعل و واداده بر ایران حاکم شده، قیمت نفت به شدت پایین آمده است... ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
2.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به بهانه انتشار مستند چه کسی موتور تفکر در حوزه اقتصاد اسلامی با رویکرد مدیریت نظام را روشن کرده است؟ 💠 @Profderakhshan
💥 ، ذیل قرار دارد. «مکتب» شاملِ «عرفان، حکمت و فقه» است. / علم دینی و برنامه‌ریزی اسلامی، مبتنی بر شکل می‌گیرد. / روش تحقیق، بین «مکتب» و «علم» و «برنامه» هماهنگی ایجاد می‌کند. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: "ما اگر بخواهیم «تمدن دینی» داشته باشیم، قاعدتاً باید معارف پیشینی‌ای که در و بعد در به کار بسته می‌شوند، معارف مستنبَط از دین باشند. این معارف پیشینی، اعم از حکمت هستند که می‌شود از آنها تعبیر به شود و بگوییم ما «مکتب، علم و اجرا» داریم (نه صرفاً «حکمت، علم، اجرا»). مکتب یعنی همۀ معارف فرادستیِ دینی که در علم و اجرا دخالت می‌کنند و جاری می‌شوند. مقصود از مکتب، صرفاً احکام تکلیفیِ یا توصیفیِ ناظر به موضوعات علم نیست، بلکه اعم از احکامِ «ارزشی و توصیفی و تکلیفی» است؛ یعنی مکتب مضاف به علم (نه صرفاً حکمت مضاف به علم)، مثل مکتب اقتصادی اسلام، جایگزین فلسفۀ علم می‌شود و این مکتب، اعم از احکامِ «ارزشی و توصیفی و تکلیفی»‌ای است که فرادست علم اقتصاد قرار می‌گیرند و علم اقتصاد باید به‌نحوی در تأثیر و تأثر با این مکتب، تولید شود. وقتی این مکتب می‌خواهد در حوزه علوم و در حوزه اجرا جاری شود، اگر به‌لحاظ روش، جایگاه این معارف و نحوۀ حضور این معارف را در فرایند تولید دانش و تولید مدل‌های اجرایی و برنامه‌ریزی ملاحظه نکنید، امکان حضور این معارف در علوم و در برنامه‌ریزی‌ها فراهم نمی‌شود؛ بلکه حداکثر یک معارفی خواهند بود که به دانش‌ها ضمیمه می‌شوند؛ درست مثل اینکه شما یک کتاب علم اقتصاد با گرایش‌های مختلف داشته باشید و یک کتاب هم به نام «مکتب اقتصادی اسلام» بنویسید و این دو را در کنار هم چاپ کنید! بنابراین ما باید بتوانیم مسیری را تعریف کنیم که از طریق آن، استنباط‌هایی که تحت عنوان مکتب یا علم اقتصاد تولید می‌کنیم، در دانش راه پیدا کنند؛ این حضورِ مکتب در ، حضور در فرایند_تولید_دانش است، نه یک حضور تهذیبی که در آن بخواهیم معارف دینی را در خروجیِ علم دخالت دهیم؛ الآن، کار ما در کشور، به یک معنا این است که فقه را صرفاً در خروجی برنامه‌ریزی، دخالت می‌دهیم. 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی http://eitta.com/asatid_enghelabi http://sapp.ir/asatid_enghelabi