پوستر آخرین جلسهای که با مرحوم دکتر موسویان داشتیم و از مسئولیتهای اقتصادی دولت در شرایط کرونا سخن گفتند.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
20.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔چگونه امپراتوری تولید #آمریکا سقوط کرد.
🔺آمریکای امروز محصول فعالیتهای اقتصادی دههای گذشته و حتی بیش از ۱۵۰ سال قبل آمریکاست.
🔺آمریکای امروز فقط مصرف کننده دورانهای تولیدی قبلی آمریکاست.
آمریکای امروز دیگر یک کشور مولد نیست.
🔻جامعه آمریکا تبدیل به یک امپراتوری مصرف شده.
📔کتاب: #اقتصادمقاومتی_در_آمریکا
1⃣ لینک خرید:
https://b2n.ir/Ub10
2⃣ ارسال عدد10 بهشماره 10003022
.
#افول_آمریکا
⚜قرارگاه یاوران اقتصاد مقاومتی⚜
🔹🔹قیام🔸🔸
🆔 @Qiam_ir
🚫 ۱۰ نکته مختصر در باب #بازاریابی_شبکهای
#قسمت_اول
1️⃣ این بازاریابی در واقع بر استفاده از #سرمایه_اجتماعی مردم در کف جامعه بنا شده است. لذا زمانی در منطق خودش موفق عمل میکند که بتواند انبوهی از مردم را در استخدام خود در بیاورد. لذا انبوهسازی مخاطبان از اصول اولیه طراحان این نوع از بازاریابی است. کافی است توجه کنید که نزدیک به ۸ میلیون نفر از ایرانیان امروز درگیر این بازاریابی هستند!
2️⃣ منطق این بازاریابی، تسهیل #فروش_انبوه است. زمین بازی بهگونهای طراحی شده است که بازاریابان بتوانند بازارهای محلی و بازارهایی که به راحتی توسط مالها و هایپرها قابل نفوذ نیستند را تسخیر کنند. لذا رقیب اصلی و البته شکست خوردۀ این شبکهها، #کارگاههای_کوچک و نظامات #توزیع_خرد و #محلی و بومی هستند. پیروز میدان نیز اداره کنندگان اصلی بازاریابی شبکه ای هستند.
3️⃣ از آنجایی که این بازاریابی بر فروش انبوه بنا شده است، به ناچار باید کالاهایی را بفروشد که #مصرف_انبوه داشته باشند. این کالاها عموما کالاهای مصرفی و غیردانشبنیانی هستند که به طور عمومی و طبیعی در همۀ مناطق یافت میشوند و پبش از این نیز به مصرف انبوه میرسیدهاند. کالاهایی که پیش از این توسط خانوارها، نظامات تولیدی خرد و کارگاههای کوچک و متوسط در همۀ مناطق جغرافیایی تولید و فروخته میشوند. لذا این بازاریابی، رقیب جدی این مراکز خرد می شود.
👈 نوشته دکتر حمیدرضا مقصودی با اندکی تغییر و تصرف در متن
🆔 @mashgh626
🚫 ۱۰ نکته مختصر در باب #بازاریابی_شبکهای
#قسمت_دوم
4️⃣ طراحان این نوع بازاریابی از #سرمایه_اجتماعی نیروی کار خود برای فروش بهره اساسی میگیرند. لذا بازار هدف برای هرکدام از بازاریابان را ابتدائا #خانواده، #محله و #دوستان بازاریاب معرفی میکنند. بازاریابان موظفند اجناس را به خوبی به این افراد معرفی کنند و تلاش کنند حداکثر فروش را به آنها داشته باشند. لذا جریان کالا را به سمت خانواده و محله و جریان پول را به سوی خارج از خانه و محله هدایت میکنند و در عوض درصدی را به عنوان حقالزحمه خود بر میدارند. موفقیت این بازاریابی بر مصرفزده کردن اطرافیان بنا شده است. یادمان باشد این پول تا پیش از این درون خانواده و محله گردش میکرد.
5️⃣ جریان کالا در بازاریابی شبکهای از مرکز به پیرامون و جریان پول از پیرامون به مرکز است. این نوع بازاریابی، تولیدکنندگان و توزیعکنندگان خرد را از کار بیکار میکند و آنها را در بهترین حالت به کارگرانی برای سران این شبکه تبدیل میکند و از آنجایی که درجۀ کاربری این شبکه و تولیدات آنها اندک است، #بیکاری نتیجه طبیعی این بازاریابی است (برخلاف آنچه گفته میشود).
6️⃣ بازی میان بازاریابان در سطوح مختلف شبکه، یک بازی #برد_باخت است نه برد-برد. بازاریابان بیشماری که در انتهای شبکه حضور دارند بازندگان واقعی هستند و برای رهایی از این بازندگی تلاش میکنند با جذب افرادی دیگر، خود را از اینکه در انتهای شبکه باشند برهانند. اما برندگان اصلی در این بازاریابی، حلقۀ اول شبکه هستند. یعنی افرادی که پس از مدتی تنها کافی است بنشینند و تلاش شبانه روزی افراد میانی و انتهایی شبکه را در جذب بازاریاب جدید تماشا کنند و از محل جذب هر فرد جدید و تسخیر بازار سرمایۀ اجتماعی او بهرهمند تر شوند.
قسمت اول یادداشت👇
https://eitaa.com/mashgh626/707
👈 نوشته دکتر حمیدرضا مقصودی با اندکی تغییر و تصرف در متن
🆔 @mashgh626
🚫 ۱۰ نکته مختصر در باب #بازاریابی_شبکهای
#قسمت_سوم
7️⃣ این تلقی که با این بازاریابی میتوانیم اجناس باکیفیت را با قیمت پایینتر به اطرافیانمان برسانیم نیز از دیگر اغواگریهای این سازوکار بازاریابی است. چرا که اولا هیچ دلیل فنی و اقتصادی بر ارزانتر و باکیفیتتر بودن کالاهای این شبکه وجود ندارد و تولیدکنندگان خرد و محلی فراوانی هستند که کالاها را ارزانتر و باکیفیتتر در اختیار مشتری قرار میدهند. ثانیا این بازاریابی چون بر سوء استفاده از اعتماد خانوادگی و محلی بنا شده است مصرف افراد را بیشتر از حالت عادی میکند و آنها را بر آن میدارد که برای رونق کسب و کار دوست و هم محلی و برادر و خواهر خود که مشغول بازاریابی است خرید بیشتری انجام دهند و نتیجتا پول بیشتری را حوالۀ مرکز کنند. لذا هزینۀ بیشتری را بر خانوارها اعمال میکند.
8️⃣ بازاریابی شبکه ای نهایتا زمینه را برای فروش #کالاهای_خارجی فراهم میکند. چرا که با بیشتر شدن مصرف کنندگان و عبور آنان از یک تعداد مشخص، تولیدکنندگان ایرانی، هرچه هم که بزرگ باشند، قدرت تأمین کالا را نخواهند داشت و ناچار توسط حلقۀ اصلی بازاریابی حذف میشوند. پیش از این نیز بنگاههای خرد و محلی و خانوادگی حذف شده بودند. و این نشان میدهد که این بازاریابی نه یک کسب و کار #استارتاپی ساده که یک نظام توزیع عظیم در جهت ایجاد سرمایهداری توزیعی بینالمللی است.
9️⃣ نتیجۀ این بازاریابیها، چیزی چز افزایش شکاف طبقاتی و از بینبردن قدرت خرید در طبقات پایین اجتماع و حذف نظامات تولید خرد و خانگی و محلی نیست. اتفاقی که بازاریابی شبکه ای آن را جهت تکمیل #دهکده_جهانی_اقتصاد با محوریت شرکتهای بزرگ چندملیتی ایجاد کرده و به محرومیت و استثمار و کارگری میلیونها نفر خواهد انجامید.
🔟 اما اینکه آیا این هدف محقق میشود یا خیر به میزان اقبال ملتها به این نظام توزیع باز میگردد.
⏪ توصیه نهایی: خود و خانواده و ملت خود را دچار یک فقر درازمدت نکنید. فقری که در ابتدا نمیتوانید آن را به وضوح ببینید. کما اینکه یک معتاد نمیتواند عاقبت خود را به این راحتی ببیند و باور کند.
قسمت اول یادداشت👇
https://eitaa.com/mashgh626/707
قسمت دوم یادداشت👇
https://eitaa.com/mashgh626/709
👈 نوشته دکتر حمیدرضا مقصودی با اندکی تغییر و تصرف در متن
🆔 @mashgh626
درباره انفجار دردناک #بیروت فارغ از اشکهایی که صادقانه یا متظاهرانه ریخته شد برخی -مانند همیشه- موضع گرفتند که به طور حتم جمهوری اسلامی نخستین یاریگر لبنان در این فاجعه خواهد بود ولی دولت ایران حق ندارد از جیب ایرانیان برای غیر ایرانیان هزینه کند. برخی هم در مقابل گفتند پر واضح است که ایران به لبنان باید کمک کند و هر کس غیر از این بگوید خیانتکار است.
اما در این بین مهمترین نکته این است که جمهوری اسلامی «میداند» چه باید بکند. این دانستن اما به سادگی بدست نیامده. ایرانیان مدتها در تاریخشان نمیتوانستند جز سخنان کلی درباره وقایع دنیا حرفی بزنند و موضعی تعیینکننده و قاطع داشته باشند. مجبور بودند به مواضع اخلاقی بسنده کنند. میرزا ملکُم خان ناظم الدوله در نامهای که تحت عنوان «پُلِتیکایِ دولتی» به ناصر الدین شاه نگاشت به شاه درباره اینکه روس و انگلیس چگونه یک «سیاست واقعی» (پُلِیتک) در قبال کشورهای جهان دارند توضیح داد. او داشتن یک سیاستِ آگاهانه و باثبات را رمز موفقیت آنها -به عنوان دو قدرت بزرگ روزگار- دانست و به صراحت به شاه این پیام را رساند که دلیل ضعف و شکست ایران نه صرف پول و سلاح و تجهیزات که همین ناآگاهی و بیموضعی عمومی است.
امروز مهمتر از اینکه کمک به لبنان درست است یا نه خودِ همین است که جمهوری اسلامی سیاست آگاهانه، مدید، باثبات و بسیار جدی و پردامنهای را برای حمایت از کشورهای منطقه در برابر غرب داشته و دارد، مسألهای که موجب شده قدر و منزلت ایران نزد لبنانیان شناخته شده باشد. اعتماد و دوستی شیوه سیاست ایرانی است. لبنان به سادگی فرونخواهد ریخت چرا که تا پیش از انفجار نیز تصمیم گرفته بود در این رابطه اساسی با ایران شرکت کند. تلاش غرب فقط محدود به سلب اعتماد از ایران در مردم منطقه نیست بلکه میخواهد این ادعا را که میتوان سیاست را بر مبنای اعتماد بنا کرد زیر سؤال ببرد، بلکه مردود کند. این خط خبری که چرا ایران میخواهد به بیروت کمک کند هم بیشتر میخواهد با به اصطلاح طوفان هشتگی حکم و موضع سیاسی و استوار را از جمهوری اسلامی بگیرد وگرنه اصل موضوع ثانوی است. جمهوری اسلامی باید بتواند ثبات قدم خود را در جلب اعتماد و بازشناختن دوست از دشمن حفظ کند. انفجار بیروت هرچند دردناک اما فرصتی برای ایران در نشان دادن دوستی و دشمنی است.
#زنده_باد_بیروت
علم و سیاست فارسی
@elmosiasatfarsi
رهبر انقلاب درگذشت حجةالاسلام «سیّدعباس موسویان» از متخصصان فقه اقتصادی را تسلیت گفتند
📝متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
🔹درگذشت جناب حجةالاسلام آقای سیّدعباس موسویان رحمةاللهعلیه را به بازماندگان مکرّم ایشان و نیز به شاگردان و همکاران و ارادتمندان این روحانی ارزشمند تسلیت عرض میکنم.
🔹ایشان از متخصصان فقه اقتصادی و صاحبنظر در بانکداری اسلامی و دیگر مسائل مالی فقه بودند و فقدان ایشان ضایعه است.
🔹از خداوند رحمت و مغفرت و علو درجات برای آن فقید و صبر و آرامش و اجر برای بازماندگانش مسألت میکنم.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
بازگشت دلار به کانال ۲۰ هزارتومان آن هم بعد از وعده گشایش اقتصادی دولت، باز هم نشان داد که مسئله نرخها، چیزی جز تحریک انتظارات مثبت و منفی نیست و چندان ارتباطی به متغیرهای حقیقی اقتصاد ندارد. چرا که در متغیرهای حقیقی اقتصادی، عملکرد مثبتی قابل مشاهده نیست.
دولت هم گاه و بیگاه با تحریک مثبت و منفی همین انتظارات است که نرخهای عجیب و غریب را رقم میزند. و البته این دولت آموخته است که انتظارات را چگونه در جهت حرکت به غرب مثبت کند. پیام این هفته دکتر روحانی هم احتمالا متغیر دیگری در همین راستاست. منتظر هستیم و خواهیم دید.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
2.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴زمان و جزئیات گشایش اقتصادی امروز مشخص می شود
♦️رئیس کل بانک مرکزی: امروز در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی موضوع گشایش اقتصادی مطرح میشود و موارد کارشناسی آن در دست بررسی است.
🌍 eitaa.com/shakhes1 ایتا
🌍http://sapp.ir/shakhes.1 سروش
دکتر حمیدرضا مقصودی
🔴زمان و جزئیات گشایش اقتصادی امروز مشخص می شود ♦️رئیس کل بانک مرکزی: امروز در جلسه شورای عالی هماهن
هنوز در جلسه تصویب نشده، مسائل کارشناسی آن هم دیده نشده! اما وعده آن برای این هفته داده شده است!!!!!!!!
#گشایش_اقتصادی
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
⭕️ طرح جدید نمایندگان برای تغییر سهمیه بندی بنزین
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:
🔸در این طرح که در نوبت اعلام وصول قرار دارد پیشنهاد شده است تا سهمیه بنزین به جای خودروها به تعداد افراد خانواده داده شود.
🔸در این طرح برای هر فرد ماهیانه ۲۰ لیتر بنزین در نظر گرفته شده است.
🔸در این طرح پیش بینی شده تا سامانهای برای فروش بنزین افرادی که خودرو ندارند پیشبینی شود./ تسنیم
✅ کانال آخرین اخبار و تحلیلهای روز اقتصاد ایران↙️
@akhbare_eghtesady