یکی از بزرگترین نعمت هایی که خدا به ما مردها در ایران داده اینه که مستقل نیستیم
نه از خانواده پدری
نه از خانواده همسر
نه از خانواده خودمون
نه حتی از خانواده بچه هامون
من عاشق این وابستگی هام
این وابستگی ها اگر نبود تا الان هفت تا کفن پوسونده بودیم!
من به مادرم، همسرم، فرزندانم، خواهرم، برادرم و حتی خانواده پدر و مادرم وابسته هستم
من به رفیق هام وابسته هستم
استقلال از خانواده اسمش آزادی نیست! آوارگیه!
اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
🎯 بانک چیست؟ 🎯 تکلیف ما با بانک چیست؟ در این ارائه سعی کردم به صورت ساده مساله بانک و بانکداری را ط
رادیو سداد @sedaadبانک.mp3
زمان:
حجم:
22.11M
بانک پدیده ای سهل ممتنع!
روایت کوتاهی برای شناخت بانک و نظر اندیشمندان بزرگ انقلاب در مورد آن
زیر موضوعات
اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
این آقا با موشک های نقطه زن سخنرانی هاش کاری میکنه که یارو آتئیسته داره از مرحوم آخوند خراسانی صاحب کتاب شریف کفایه الاصول در مقابل مرحوم میرزای نائینی صاحب کتاب شریف تنبیه الامه دفاع میکنه 😂😂😂
اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
نمیدونم این خبر درسته یا نه
ولی یک واقعیت صد در صد تایید شده است
و کاش صدا و سیما اینها رو می آورد و نشونشون میداد
اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن قنبریان
🔵 تنزیهُ الملّة بعد از تنبیهُ الأمّة❕
1️⃣ ❓چرا دیدارِ رهبر انقلاب با مسئولینِ حوزه و همایشِ بزرگداشتِ محققِ نائینی، بیشتر بر محورِ اندیشهٔ سیاسیِ او و کتاب «تنبیهالأمّة»ی ایشان گذشت؟
کمتر طلبهٔ درسخارجی است که در دروس اصول، نام و نظراتِ نائینی را نشنَود. حوزه در این بخش کوتاهی ندارد. اما آنچه از نائینی مطلقاً شنیده نمیشود، همان است که رهبری «نقطهٔ استثنائیِ شخصیتِ ایشان» معرفی کرد؛ یعنی «اندیشهٔ سیاسی» (نه صرفاً «گرایش سیاسی» که زیاد بوده و هست). تبلورِ اندیشهٔ سیاسی ایشان هم کتاب «تنبیهُ الأمّة و تنزیهُ الملّة» است.
اگر انتخابِ محتوا و چینش و وزنِ مواردِ ذکرشده از سوی رهبری را با عنایت و حکمت بدانیم، پرسشِ نخست، پاسخِ روشنی دارد:
🔹تأکید بر اندیشهٔ سیاسیِ نائینی و کتابِ فقهی و مطابق با اصول و قواعدش در اینباره، برای این است که حوزه، راهی را که خود پیشتر دربارهٔ نائینی طی کرده دوباره بهنام «همایش نائینی» فربهتر نکند. بلکه از آنچه به تعبیر ایشان #مهجور و #مظلوم مانده - همان کتاب تنبیهُ الأمّة - هم بگوید!
2️⃣❓چرا در معرفیِ «تنبیهُ الأمّة» بر دو بُعدِ «ولایتیه بودنِ حکومت» و «نظارت ملی» تأکید کردند؟
«ایشان حکومتی را ترسیم میکنند و بهاصطلاح ارائه میدهند بهعنوان اندیشهٔ سیاسی، که اوّلاً حکومت است، قدرت است. ثانیاً منبعث از مردم است، مردم انتخاب میکنند. ثالثاً منطبق بر مفاهیمِ دینی و احکامِ الهی و شرعی است، یعنی بدون آن معنی ندارد؛ یعنی یک حکومت اسلامی و مردمی.»
بهنظرم پاسخِ این هم در اندیشهها و تحلیلهای رهبری روشن است:
🔹 حکومتِ اسلامی-مردمی دودسته مخالف دارد: متجدّدین و متحجّرین!
از این جهت، «نظریهٔ جمهوری اسلامی» و «نظریهٔ مشروطیتِ نائینی»، مثلِ هم هستند، و الآن هم کماکان!
برخی «اسلام در حکومت» را و برخی دیگر، «نقشِ جدّی و واقعیِ مردم در حکومت» را برنمیتابند.
تعبیرِ تندِ رهبری دربارهٔ این دومخالفِ مقابلِ نظریهٔ مردمسالاریِ دینیِ امامخمینی، این است:
«در مورد حاکمیّت اسلام که نظام کشور، و نظام زندگی، باید با ارزشهای اسلامی، با موازین اسلامی، با خطوط اسلامی و احکام اسلامی اداره بشود؛ در این مورد مخالفین سرسختی وجود داشتند؛ البتّه این مخالفین، یکجور نبودند:
یکدسته همین غیرمذهبیهای سکولار بودند که اصلاً معتقد بودند که دین چنین حقّی ندارد، چنین شأنی ندارد که بخواهد وارد مسائل اجتماعی بشود، و سیاست کشور، نظام اجتماعی کشور و مدیریّت کشور را به عهده بگیرد...
یکدسته هم معتقدین به دین بودند و از موضع دفاع از دین میگفتند که آقا، دین وارد سیاست نباید بشود، دین آلودهٔ به سیاست نباید بشود، دین بایستی کنار بنشیند، تقدّس خودش را حفظ کند و وارد میدان سیاست... نباید بشود؛ که اینها هم اگر آدم بخواهد درست دربارهشان قضاوت کند، سکولارهای مذهبیاند؛ مذهبیاند امّا در واقع سکولارند؛ یعنی هیچ اعتقادی به دخالت دین در شئون زندگی ندارند. اینها مخالف حاکمیّت اسلام بودند.
مخالفان حاکمیّت مردمی، یعنی مردمسالاری هم باز دو جبهه بودند:
یک جبهه لیبرالهای سکولار بودند که معتقد به مردمسالاری بودند، منتها میگفتند مردمسالاری به دین اصلاً ربطی ندارد، اصلاً در عرصهٔ جمهوریّت و مردمسالاری باید لیبرالها، مردان فنسالار و به تعبیر خودشان تکنوکرات، بیایند وارد بشوند؛ بنابراین مردمسالاری دینی، و جمهوری اسلامی، بیمعنی است؛ پس با بخش جمهوری اینها مخالف بودند.
یک عدّه هم کسانی بودند که باز معتقد به دین بودند، [منتها] میگفتند آقا حاکمیّت دین به مردم ربطی ندارد، مردم چهکاره هستند، باید دین حکومت بکند، حاکمیّت بکند؛ اینها هم یک عدّهای بودند که حالا نمونههای این نظر دوّم را این اواخر به شکل افراطیاش در این حضرات داعش ملاحظه کردید.» (۱۴خرداد۱۴۰۰)
حالا که به برکتِ انقلاب اسلامی، تنبیهُالأمّة (توجه و بیداری مردم) حاصل شده است، خوب است بر آن پایه، «تنزیهُ الملّة» (پالایشِ آیین از آنچه دین نیست) هم تکمیل شود!
چهارطیفِ مخالف بالا برای حکومتِ مردمی-اسلامی در حوزهها، دانشگاهها و حتی محیطِ حکمرانیِ ما کم نیستند. در لباسِ تدیّن، یا دین را از سیاست جدا میدانند تا آلوده نشود، یا بهعکس نقشی به مردم نمیدهند؛ با کمالِ تأسّف، آنچه نائینی قسیمِ حکومت تملیکیهٔ استبدادی میخواند - یعنی حکومت ولایته - را هم خوانشی سلطانی میکنند، چیزی که نائینی «استبداد دینی» و رهبری «کمرنگتر از داعش» میخواند!
در لباسِ علم هم؛ سکولاریزم یا تکنوکراسی را بهجای حکومت اسلامی-مردمی نوبهنو تئوریزه میکنند! حتی ولایت میگویند، اما فنسالاری در حکمرانی را مقدّم بر حکمرانیِ اسلامی میدانند.
🔷 تنزیهُ الملّة یعنی تکمیلِ کار نائینی در زدودنِ این پیرایهها از آیین.
✍️ محسن قنبریان | ۱۴۰۴/۸/۲
☑️ @m_ghanbarian
اقتصاد فرهنگی
🔵 تنزیهُ الملّة بعد از تنبیهُ الأمّة❕ 1️⃣ ❓چرا دیدارِ رهبر انقلاب با مسئولینِ حوزه و همایشِ بزرگدا
از دیشب هی چک میکنم کانال استاد قنبریان رو... منتظر یادداشتشون بودم
هدایت شده از بیکران ♾️ حسین ابراهیمیان
18.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
🔴دوگانهی موشک یا مردم!؟
+بررسی مفصل دوگانهسازیهای درست و غلط...
حتما لینک زیر برید و به طور کامل این کلیپ رو ببینید👇
https://www.aparat.com/v/fgllh1k
✅ #حسین_ابراهیمیان |بیـکـران👇
♾️ @bikarran ♾️
.
اقتصاد فرهنگی
. 🔴دوگانهی موشک یا مردم!؟ +بررسی مفصل دوگانهسازیهای درست و غلط... حتما لینک زیر برید و به طور ک
صد باااااااااااااااااااار ببینید و هر طوری میتونید منتشر کنید
18.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#روشنفکر غربزده ایرانی!
اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از عصر ایرانیان
#روزنامه
▫️شنبه ۳ آبانماه ۱۴۰۴
💬 سیاستیکبام و دوهوای پزشکیان
⭕️ هفته گذشته: روی طلا خوابیدهایم؛
این هفته: مردم گرسنهاند، مشکلات بخاطر تحریمهاست؛
📰 در این شماره، مسعود براتی از “FATF، عبرت جدید” نوشته و آیت الله کعبی از “انحلال بانک آینده” گفته است؛ همچنین می توانید سلسله یادداشت های عصر نوجوان شنبه های عصر ایرانیان را مطالعه کنید؛
▪️مشاهده نسخه کامل روزنامه در
asre-iranian.ir
✅ @asreiranian_ir
اقتصاد فرهنگی
#روزنامه ▫️شنبه ۳ آبانماه ۱۴۰۴ 💬 سیاستیکبام و دوهوای پزشکیان ⭕️ هفته گذشته: روی طلا خوابیدها
و اما آینده را در عصر ایرانیان امروز صبح بخوانید...
من تخصصم ترجمه حرفهای این نئولیبرالهاست
منظورش اینه که وسط جنگ اقتصادی بجای حمایت از مردم با افزایش نرخ ارز از سرمایه داران خام فروش حمایت کنیم تا صادرات کنند!
اینو که بهش میگی، میگه نخیر! وقتی اونها صادر کنند کیک اقتصاد بزرگ میشه همه سود میکنند!
بعد که میگی 96 میلیارد دلار از کیک اقتصاد رو غارت کردند و برنگشته میگه:
ای کمونیست!
اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar