eitaa logo
اقتصاد فرهنگی (ناجیران)
7.2هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
5.4هزار ویدیو
170 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar کانال فرهنگی‌هنری‌ادبی‌طور: https://eitaa.com/joinchat/1463616639C49c84c374c تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از شهبازی ویدئو
9.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما، قیمت میوه، جمهوری اسلامی، ارز صادراتی، عشق به برادر سیگاری و بقیه ماجرا... یا چطور و چرا در این اوضاع اقتصادی و دلار صد و خرده‌ای و لوبیای ششصد تومانی و نارنگی صد هزاری و... ما همچنان جمهوری اسلامی رو دوست داریم و جونمون هم براش در میره؟ 🎞 شهبازی ویدئو | ویدئوهای طنز محمدرضا شهبازی | @shahbazivideo
اقتصاد فرهنگی (ناجیران)
ما، قیمت میوه، جمهوری اسلامی، ارز صادراتی، عشق به برادر سیگاری و بقیه ماجرا... یا چطور و چرا در این
یک دور جهادتبیین فشرده و بی‌نظیر قشنگ کار چند تا سخنرانی ۲ ساعته رو کرد مرحبا هزار مرحبا
هدایت شده از حکمران
💢 وثیقه‌های تورمی و اضافه‌برداشت: پیوند پنهان بانک‌ها با جهش ارز 🔹نکته مهمی در مورد نسبت بانک و نرخ ارز هست که ندیدم کسی به آن توجه کند عمده جنایت بانکها از طریق اضافه برداشت از حسابشان در بانک مرکزی صورت می گیرد! و دولت نادان از بانکها وثیفه میگیرد. 🔸حالا وثیقه چیست؟ ارز و مسکن و طلا این یعنی افزایش نرخ ارز باعث افزایش ارزش وثیقه می شود و به این صورت بانکها می توانند بیشتر اضافه برداشت کنند. مهم تر از آن اینکه اساسا بانکها ذینفع افزایش نرخ ارز و طلا و مسکن می شوند. 🔹وقتی چهار دهه است که فریاد میزنیم عین نجاست پاک نمی شود و باید بساط بانکداری سرمایه داری در ایران جمع شود همین روزها را می دیدیم اصلاح‌طلبان اقتصادی ۴۷ سال است ما را معطل کردند که بانکهای دولتی را اصلاح کنند. نیم قرن دیگر هم باید صبر کنیم بانکهای خصوصی را اصلاح کنند. 🔸راهی جز وجود ندارد. دولتی و خصوصی هم ندارد. باید بساط تعدد بانک جمع شود و حکمرانی پولی مثل حکمرانی امنیت و آموزش و سایر زیرساخت های حیاتی جامعه در اختیار دولت قرار بگیرد. بانک مرکزی جمع شود و دیکتاتوری رئیس بانک مرکزی که خلاف مردم‌سالاری است از بین برود. ✍🏻حسین عباسی‌فر حکمران؛ روایت عمیق سیاست و اقتصاد🔻 @HokmranOnline
هدایت شده از حکمران
3.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 جریان لیبرال ایرانی با آدامس فرهنگیِ شیرین مردم را سرگرم می‌کند، اما امتیازات اقتصادی خود را حفظ می‌کند. 🔹سیاستمداران لیبرال هیچ برنامه اقتصادی ندارند؛ فقط شعار «نه به فیلترینگ و گشت ارشاد» می‌دهند. 🔸 مشکل مردم اینترنت نیست، بلکه تبعیض و نابرابری واقعی در زندگی است. 🔹 قدرت و ثروت در دست ۲۰۰–۳۰۰ نفر می‌چرخد؛ طبقه نوکیسه اقتصادی در جمهوری اسلامی شکل گرفته. 🔸هیچ قدرت اقتصادی بدون پیوند با قدرت سیاسی رشد نکرده؛ حتی بانک‌های خصوصی زاییده دولت‌اند. 🎙 مهدی جمشیدی حکمران؛ روایت عمیق سیاست و اقتصاد🔻 @HokmranOnline
زمان: حجم: 10.97M
🎯 بانک چیست؟ 🎯 تکلیف ما با بانک چیست؟ در این ارائه سعی کردم به صورت ساده مساله بانک و بانکداری را طرح کنم امیدوارم مفید باشد 1. ماهیت سهل ممتنع نظام بانکی 2. لزوم درک تاریخی و سیستماتیک از بانک 3. بانک به عنوان زیرسیستمی از نظام سرمایه‌داری 4. دیدگاه شهید مطهری: لزوم شناخت نظام سرمایه‌داری قبل از قضاوت درباره بانک 5. دیدگاه شهید صدر: انحصار حکمرانی پول در دست دولت 6. ضرورت ایجاد نهاد پولی واحد در جامعه اسلامی 7. تطابق دیدگاه پروفسور درخشان با اندیشمندان اسلامی 8. اصل ۴۴ و سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و شروط خصوصی‌سازی بانک‌ها 9. عدم تحقق شروط خصوصی‌سازی بانک‌ها در عمل 10. تبعیض سیستماتیک در اعطای وام‌های بانکی 11. تداول ثروت بین اغنیا و تشدید شکاف طبقاتی 12. بانک به عنوان نهاد متمرکزکننده قدرت 13. تبدیل بانک به بردار قدرت موازی با حکومت 14. جهت‌گیری بانک به عنوان معیار اسلامی بودن 15. نقد ماهوی بانک‌داری خصوصی 16. عدم مشروعیت بانک‌داری خصوصی از منظر اسلامی 17. بی‌معنایی تعدد بانک‌های دولتی 18. لزوم ایجاد نظام یکپارچه پولی تحت نظارت دولت 19. شفافیت مالی و مبارزه با فساد از طریق نظام بانکی متمرکز 20. تأثیر اصلاح نظام بانکی بر سایر بازارهای پولی و مالی اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
16.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مولا اگر حسین باشد ... دلم نمیاد اینجا از اقتصاد اسلامی یاد نکنم. والله والله والله اقتصاد اسلامی همین قدر لطیف و زیباست. کاش بتوانیم این زیبایی را نشان دهیم به عالم... ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
یکی از بزرگترین نعمت هایی که خدا به ما مردها در ایران داده اینه که مستقل نیستیم نه از خانواده پدری نه از خانواده همسر نه از خانواده خودمون نه حتی از خانواده بچه هامون من عاشق این وابستگی هام این وابستگی ها اگر نبود تا الان هفت تا کفن پوسونده بودیم! من به مادرم، همسرم، فرزندانم، خواهرم، برادرم و حتی خانواده پدر و مادرم وابسته هستم من به رفیق هام وابسته هستم استقلال از خانواده اسمش آزادی نیست! آوارگیه! اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
این آقا با موشک های نقطه زن سخنرانی هاش کاری میکنه که یارو آتئیسته داره از مرحوم آخوند خراسانی صاحب کتاب شریف کفایه الاصول در مقابل مرحوم میرزای نائینی صاحب کتاب شریف تنبیه الامه دفاع میکنه 😂😂😂 اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
نمیدونم این خبر درسته یا نه ولی یک واقعیت صد در صد تایید شده است و کاش صدا و سیما اینها رو می آورد و نشونشون میداد اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن قنبریان
🔵 تنزیهُ الملّة بعد از تنبیهُ الأمّة❕ 1️⃣ ❓چرا دیدارِ رهبر انقلاب با مسئولینِ حوزه و همایشِ بزرگداشتِ محققِ نائینی، بیشتر بر محورِ اندیشهٔ سیاسیِ او و کتاب «تنبیه‌الأمّة»ی ایشان گذشت؟ کم‌تر طلبهٔ درس‌خارجی است که در دروس اصول، نام و نظراتِ نائینی را نشنَود. حوزه در این بخش کوتاهی ندارد. اما آنچه از نائینی مطلقاً شنیده نمی‌شود، همان است که رهبری «نقطهٔ استثنائیِ شخصیتِ ایشان» معرفی کرد؛ یعنی «اندیشهٔ سیاسی» (نه صرفاً «گرایش سیاسی» که زیاد بوده و هست). تبلورِ اندیشهٔ سیاسی ایشان هم کتاب «تنبیهُ الأمّة و تنزیهُ الملّة» است. اگر انتخابِ محتوا و چینش و وزنِ مواردِ ذکرشده از سوی رهبری را با عنایت و حکمت بدانیم، پرسشِ نخست، پاسخِ روشنی دارد: 🔹تأکید بر اندیشهٔ سیاسیِ نائینی و کتابِ فقهی و مطابق با اصول و قواعدش در این‌باره، برای این است که حوزه، راهی را که خود پیش‌تر دربارهٔ نائینی طی کرده دوباره به‌نام «همایش نائینی» فربه‌تر نکند. بلکه از آنچه به تعبیر ایشان و مانده - همان کتاب تنبیهُ الأمّة - هم بگوید! 2️⃣❓چرا در معرفیِ «تنبیهُ الأمّة» بر دو بُعدِ «ولایتیه‌ بودنِ حکومت» و «نظارت ملی» تأکید کردند؟ «ایشان حکومتی را ترسیم می‌کنند و به‌اصطلاح ارائه می‌دهند به‌عنوان اندیشهٔ سیاسی، که اوّلاً حکومت است، قدرت است. ثانیاً منبعث از مردم است، مردم انتخاب می‌کنند. ثالثاً منطبق بر مفاهیمِ دینی و احکامِ الهی و شرعی است، یعنی بدون آن معنی ندارد؛ یعنی یک حکومت اسلامی و مردمی.» به‌نظرم پاسخِ این هم در اندیشه‌ها و تحلیل‌های رهبری روشن است: 🔹 حکومتِ اسلامی-مردمی دودسته مخالف دارد: متجدّدین و متحجّرین! از این جهت، «نظریهٔ جمهوری اسلامی» و «نظریهٔ مشروطیتِ نائینی»، مثلِ هم هستند، و الآن هم کماکان! برخی «اسلام در حکومت» را و برخی دیگر، «نقشِ جدّی و واقعیِ مردم در حکومت» را برنمی‌تابند. تعبیرِ تندِ رهبری دربارهٔ این دومخالفِ مقابلِ نظریهٔ مردم‌سالاریِ دینیِ امام‌خمینی، این است: «در مورد حاکمیّت اسلام که نظام کشور، و نظام زندگی، باید با ارزش‌های اسلامی، با موازین اسلامی، با خطوط اسلامی و احکام اسلامی اداره بشود؛ در این مورد مخالفین سرسختی وجود داشتند؛ البتّه این مخالفین، یک‌جور نبودند: یک‌دسته همین غیرمذهبی‌های سکولار بودند که اصلاً معتقد بودند که دین چنین حقّی ندارد، چنین شأنی ندارد که بخواهد وارد مسائل اجتماعی بشود، و سیاست کشور، نظام اجتماعی کشور و مدیریّت کشور را به عهده بگیرد... یک‌دسته هم معتقدین به دین بودند و از موضع دفاع از دین می‌گفتند که آقا، دین وارد سیاست نباید بشود، دین آلودهٔ به سیاست نباید بشود، دین بایستی کنار بنشیند، تقدّس خودش را حفظ کند و وارد میدان سیاست... نباید بشود؛ که این‌ها هم اگر آدم بخواهد درست درباره‌شان قضاوت کند، سکولارهای مذهبی‌اند؛ مذهبی‌اند امّا در واقع سکولارند؛ یعنی هیچ اعتقادی به دخالت دین در شئون زندگی ندارند. این‌ها مخالف حاکمیّت اسلام بودند. مخالفان حاکمیّت مردمی، یعنی مردم‌سالاری هم باز دو جبهه بودند: یک جبهه لیبرال‌های سکولار بودند که معتقد به مردم‌سالاری بودند، منتها می‌گفتند مردم‌سالاری به دین اصلاً ربطی ندارد، اصلاً در عرصهٔ جمهوریّت و مردم‌سالاری باید لیبرال‌ها، مردان فن‌سالار و به تعبیر خودشان تکنوکرات، بیایند وارد بشوند؛ بنابراین مردم‌سالاری دینی، و جمهوری اسلامی، بی‌معنی است؛ پس با بخش جمهوری اینها مخالف بودند. یک عدّه هم کسانی بودند که باز معتقد به دین بودند، [منتها] می‌گفتند آقا حاکمیّت دین به مردم ربطی ندارد، مردم چه‌کاره هستند، باید دین حکومت بکند، حاکمیّت بکند؛ این‌ها هم یک عدّه‌ای بودند که حالا نمونه‌های این نظر دوّم را این اواخر به شکل افراطی‌اش در این حضرات داعش ملاحظه کردید.» (۱۴خرداد۱۴۰۰) حالا که به برکتِ انقلاب اسلامی، تنبیهُ‌الأمّة (توجه و بیداری مردم) حاصل شده است، خوب است بر آن پایه، «تنزیهُ الملّة» (پالایشِ آیین از آنچه دین نیست) هم تکمیل شود! چهارطیفِ مخالف بالا برای حکومتِ مردمی-اسلامی در حوزه‌ها، دانشگاه‌ها و حتی محیطِ حکمرانیِ ما کم نیستند. در لباسِ تدیّن، یا دین را از سیاست جدا می‌دانند تا آلوده نشود، یا به‌عکس نقشی به مردم نمی‌دهند؛ با کمالِ تأسّف، آنچه نائینی قسیمِ حکومت تملیکیهٔ استبدادی می‌خواند - یعنی حکومت ولایته - را هم خوانشی سلطانی می‌کنند، چیزی که نائینی «استبداد دینی» و رهبری «کم‌رنگ‌تر از داعش» می‌خواند! در لباسِ علم هم؛ سکولاریزم یا تکنوکراسی را به‌جای حکومت اسلامی-مردمی نوبه‌نو تئوریزه می‌کنند! حتی ولایت می‌گویند، اما فن‌سالاری در حکمرانی را مقدّم بر حکمرانیِ اسلامی می‌دانند. 🔷 تنزیهُ الملّة یعنی تکمیلِ کار نائینی در زدودنِ این پیرایه‌ها از آیین. ✍️ محسن قنبریان | ۱۴۰۴/۸/۲ ☑️ @m_ghanbarian