eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
1.5هزار ویدیو
152 فایل
💡 فکرت؛ گفت‌وگویی برای ساخت فردا💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📮شبکه‌های اجتماعی: https://fekratnet.yek.link 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
1403.12.06 علیرضا بلیغ.mp3
15.49M
🔸امید و رویای ایرانی 👤علیرضا بلیغ مفهوم رویا 00:30 مشروطه در تاریخ معاصر ایران 07:00 اراده انسان در تمدن‌سازی 16:00 جغرافیای فرهنگی ایران 25:00 تفاوت‌های دولت ملی و مدرن 30:00 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ @Fekrat_Net
📌سادیسم مانکن ✍🏻محمدحسین سلطانی 🔸بازی‌ها و تبلیغات رسانه‌ای ساسان حیدری از یک‌طرف و از طرف دیگر واکنش‌های متقابل آن در داخل، عملاً بدل به بازی عیدانه حیدری با جامعه ایران شده‌. بازی‌ای که گویا انتها ندارد و با هر تِرَک و افزایش چند میلیونی بازدید‌، ترک جدید منتشر و بازی تازه شکل می‌گیرد. آخرین کنش رسانه‌ای او واکنشی است نسبت به مخالفت‌های جامعه ایرانی با ساسان حیدری. او تقابلی با تفکرات رایج سیاسی ندارد، بلکه نقطه مقابلش را مخاطبی قرار می‌دهد که فارغ از نگاه‌های دینی مذهبی و حتی ملی در برابر ابتذال قرار گرفته است. 🔹اولین نسل زدی حوالی‌تان را پیدا کنید و اگر توانستید یک مکالمه کوتاه با او داشته باشید و درباره جدیدترین بازی ساسان حیدری بپرسید. بپرسید چرا او وایرال می‌شود و شنیده می‌شود؟ چرا حدود ۲۵۰ هزار نفر ظرف سه روز به مخاطبانش اضافه می‌کند؟ چرا با آنکه همه می‌دانند بند ناف ساسان حیدری و رفقایش را با ابتذال گره ‌زده‌اند اما هنوز هم بسیاری رکب مدل تبلیغاتی حیدری را می‌خورند؟ 🔸حیدری منطق مارکت را به خوبی می‌شناسد و می‌داند چطور خود را وایرال کند. او از کانسپت صدا خارج شده و تمام تمرکزش را روی تصویر و تبلیغات گذاشته است. محصولی که حیدری ارائه می‌دهد، کپسولی از اکسپلور است به همراه نمایندگان حاضر در آن. او در آثارش به مدل‌های جنسی، تغذیه اصلی رسانه‌ای جامعه (این بار شبکه نمایش خانگی)، شوخی‌های جنسی توییتری و تلگرامی بها می‌دهد. حالا چرا ما می‌گوییم ساسان حیدری حاصل فقر بسته مناسب فرهنگی است؟ 🔹نه تنها دید کلیشه‌ای نسبت به جامعه مذهبی همان دیدی است که در ویدئوکلیپ ساسان حیدری نمایش داده می‌شود، بلکه استفاده از مدل‌های جنسی و شوخی‌های تلگرامی و توییتری هم مبتنی بر همان مؤلفه‌های مشترک است. مؤلفه‌هایی که در داخل با عنوان مؤلفه فروش شناخته می‌شود و وقتی همین مؤلفه‌ها به فضای اینستاگرام می‌رود، نامش را به مؤلفه‌های وایرال شدن تغییر می‌دهد. 🔸اینکه چه اتفاقی رخ می‌دهد که مخاطب ایرانی به اثری مانند توبه اقبال نشان می‌دهد ناشی از سطح توقعی است که روز به روز از مخاطب ایرانی پایین می‌آید، مخاطبی که به دیدن کمدی‌های دست‌چندمی تن می‌دهد چون چاره‌ای ندارد. مخاطبی که بالاجبار کمدی‌های دست‌چندم فضای رسانه‌ای رسمی و غیررسمی را تحمل می‌کند، درنهایت در فضای تبلیغاتی حیدری هم می‌افتد و برایش ضریب پیدا می‌کند و آن را هم در تغذیه رسانه‌ای خود قرارمی‌دهد. 🔹بله! توبه و مارمولک حاصل فاجعه تولیدات رسانه‌ای داخلی است، تولیداتی که آنقدر در پوشش دادن سلیقه‌های مختلف ضعیف عمل می‌کند و آنقدر مبتنی بر کلیشه پیش می‌رود که طبیعتاً فضا را برای آهنگ‌های دست‌چندم حیدری باز می‌کند. آثاری که به عنوان خط‌شکن عمل می‌کنند و با باز کردن قفل‌های جدیدی از شوخی‌های جنسی، به تولیدکنندگان داخلی این گرا را می‌دهند که می‌توانند، سطح شوخی‌ها و نمایشگری‌های اروتیکشان را تا کجا گسترش دهند. 🔸طبیعتاً این آخرین اثر حیدری نیست و آخرینش هم نخواهد بود. دوباره این فرایند تکرار، تکرار و تکرار می‌شود. در این جریان بازنده کسی نیست جز مخاطبی که نمی‌خواهد مارمولک ساسی مانکن را ببیند بلکه در انتظار چیزی از جنس کمدی‌های دهه هشتاد است. 🔎 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ @Fekrat_Net
7.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ بخشی از سخنان دکتر حسین حاج‌محمدی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در اولین گردهمایی دانشگاه‌های فعال در علوم اجتماعی اسلامی: 🔺 برگزاری نشست‌هایی همانند گردهمایی دانشگاه‌های فعال در علوم اجتماعی اسلامی چه فایده‌ای دارد؟ 🌐 به کانال انجمن بین‌المللی دانش اجتماعی مسلمین بپیوندید 👇 🆔 @iaomss
♨️ همین قدر ساختگی...! 🖇به مناسبت اکران عمومی فیلم رها 📌خط داستانی، منطق روایی فیلمنامه و انتخاب بازیگر در فیلم «رها» نشان می‌دهد که سازندگان هیچ فهم و درک درستی از طبقه فرودست جامعه ندارند و صرفا می‌خواهند تا با «پُزِ از مردم گفتن» ویو بگیرند. راه انداختن کشتار در فیلم بخاطر خرید لپتاپی 30 الی 40 میلیون تومانی نشان از این عدم شناخت دارد. 📌بازی دِفرمه شهاب حسینی که بعضی جاها اوراَکت می‌شد تا خود را به نقش یک پدر مستاصل فقیر برساند؛ وهمچنین بازی بی‌بخار و سرد غزل شاکری که اصلا بوی مادرانگی نمی‌داد، چه برسد به مادری از طبقه فرودست؛ جالب آنکه گرفتار شدن خانواده مرفه در نهایت حاصل حماقت پسر و پدر خانواده فرودست شد. 📌آوار کردن تمام مشکلات خانواده بر سر پدر که نماد خرابکاری، دست و پا چلفتی بودن و عدم مسئولیت پذیری بود، دال مرکزی فیلم و نقطه معرفی کاراکتر پدر در فیلم بود. فیلم در نهایت با پایانی تلخ، این تلخی بی پایانِ و بدون راه حلِ فقر در ایران را برای مخاطب نتیجه گیری کرد و سازندگان نامش را «با مردم‌بودن» گذاشتند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ @Fekrat_Net
| رسانه فکرت برگزار می‌کند: 💥تحول در دل سوگ؛ سفری از تشییع سیدحسن نصرالله تا طلوع جبهه مقاومت 👤 با حضور: ✔️حمیدرضا مقصودی ✔️ مجتبی عرب ✔️صابر صادقی ✔️محمدامین رضایی ✔️مهدی افراز ⏰ شنبه هجدهم اسفند، ساعت ۱۰ 🏢 قم، خیابان هنرستان، بعد از خیابان تراب نجف‌زاده، جنب قنادی کاکائو، پلاک ۲۴۵، طبقه پنجم 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ @Fekrat_Net
11.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 درد، آغاز خیر است...! 👤محمد شریفیان؛ کارشناس مذهبی و استاد حوزه علمیه 📍دردها نشان‌دهنده آن هستند که انسان مسیر درستی را در زندگی طی نکرده و باید برای حل آن به سراغ طبیب حاذقی همچون اولیای الهی برود؛ انسان معاصر درد را درک می‌کند ولی به دنبال درمان آن نمی‌رود. بخش‌های کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ @Fekrat_Net
🔸امید و رویای ایرانی 🖇چهارمین قسمت از نشست‌های گذشته و آینده انقلاب گفتگو با: 👤عبدالمجید مبلغی ⏰ ۸ اسفند 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ @Fekrat_Net
1403.12.08 رویای ایرانی 4.مبلغی.mp3
13.87M
🔸امید و رویای ایرانی 👤 عبدالمجید مبلغی مسئله آگاهی در ایرانیان 01:00 فقه، کانون آگاهی در ایران 05:00 فقه الهیاتی و فقه حوزوی 10:00 شرق‌شناسی پنهان و آشکار 15:00 مواجه با سنت دانشی 21:00 فقهی بودن یا نبودن؟! 25:00 حدود مدرن‌شدن فقه 30:00 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ @Fekrat_Net
| 🌱 پنجمین قسمت از سلسله‌گفتگوهای رمضانی با موضوع «قرآن و غربت انسان مدرن» توسط رسانه فکرت و با حضور آقای «ابراهیم اکبری دیزگاه» نویسنده و منتقد ادبی برگزار شد. ➕ صوت و کلیپ‌های تصویری این جلسه به زودی منتشر خواهد شد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ @Fekrat_Net
8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🎞 ارزش افزوده‌ی روایت 👤حمید عباس‌زاده؛ هیات علمی دانشگاه رضوی 📍روایت میدان، غیر از آن چیزی است که در میدان رخ داده است؛ به همین دلیل ادبیات مقاومت هم باید چیزی فراتر از اتفاقات میدان به مخاطب هدیه کند. بخش‌های کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ @Fekrat_Net
🔰شبکه‌ی غیرخانگی 🖇تحلیل و آسیب‌شناسی تولیدات شبکه خانگی 🎙محمدتقی فهیم 📍در حال حاضر، تاثیرگذاری شبکه نمایش خانگی نسبت به سینما بسیار بیشتر است، زیرا مخاطبان آن گسترده‌تر هستند. در سینمای فعلی ایران، نهایتاً پنج میلیون مخاطب وجود دارد، اما در شبکه نمایش خانگی، این تعداد به‌مراتب بالاتر است. بنابراین، روندی که در این حوزه شکل می‌گیرد، تأثیر عمیق‌تری بر فرهنگ عمومی جامعه خواهد داشت. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ @Fekrat_Net
🔸ما در کشوری زندگی می‌کنیم که علاوه بر خطوط حاکمیتی، دارای مجموعه‌ای از خطوط اخلاقی و عرفی در سطح جامعه است. برای مثال، سبک زندگی در کشور ما با کشورهایی همچون آمریکا، انگلستان یا فرانسه تفاوت دارد و از نظر زیست اجتماعی، روابط و مناسبات خانوادگی و فرهنگ عمومی تفاوت‌های چشمگیری دارند. 🔹این تفاوت‌ها، که در روابط میان والدین و فرزندان، نقش‌های خانوادگی و سبک زندگی نمود پیدا می‌کنند، بخش مهمی از فرهنگ عمومی را شکل می‌دهند و آن را به امری برجسته و متمایز تبدیل می‌کنند. حال، اگر قرار باشد در کشور ما سریال‌سازی انجام شود، لازم است مسیری متناسب با شرایط فرهنگی و اجتماعی خود را در پیش بگیریم، نه آنکه صرفاً همان راهی را دنبال کنیم که در کشورهای دیگر طی شده است. 🔸زمانی که سریال‌ها به قصه‌پردازی پیرامون خانواده ایرانی می‌پردازند اما بدون توجه به این اصول عرفی و اخلاقی وارد فضاهای درام‌پردازی می‌شوند، در حقیقت یک روند یا پدیده تاریخی و اجتماعی مهم را در کشور نادیده می‌گیرند. برای نمونه، بسیاری از سریال‌هایی که در شبکه نمایش خانگی تولید شده‌اند، بیش از آنکه بر اساس کشش‌های دراماتیک شکل بگیرند، بر پایه تابوشکنی ساخته شده‌اند. 🔹مستقیم‌گویی در سینما یعنی ارائه پیام‌های ایدئولوژیک یا اجتماعی بدون پرداخت مناسب داستانی، به‌گونه‌ای که مخاطب حس کند اثر صرفاً قصد تبلیغ یک ایده را دارد. این مسئله زمانی پیچیده‌تر می‌شود که این پیام‌ها، برخلاف هنجارهای عمومی جامعه، به‌صورت گسترده و با تکرار زیاد ارائه شوند. 🔸اگر این عناصر مانند سیگار کشیدن، مشروب‌خواری، یا سایر رفتارهای پرخطر در بستر داستانی به‌گونه‌ای نمایش داده شوند که مخاطب در نهایت به آسیب‌های آن‌ها پی ببرد، می‌توان این رویکرد را درام‌پردازی هدفمند دانست. در این صورت، هدف از نمایش این رفتارها، صرفاً توصیف واقعیت‌های اجتماعی و نقد آسیب‌های آن‌ها خواهد بود، نه ترویج آن. 🔹اما مشکل زمانی ایجاد می‌شود که این عناصر، بدون منطق دراماتیک مشخص و صرفاً برای ایجاد جذابیت یا الگوسازی نمایش داده شوند. در چنین شرایطی، اثر هنری به‌جای نقد معضلات اجتماعی، خود به بازتولید آن‌ها دامن می‌زند. برای نمونه، اگر در یک سریال، مصرف مشروبات الکلی یا سیگار کشیدن بدون هیچ پیامد منفی و حتی با جلوه‌ای جذاب نمایش داده شود، این امر می‌تواند بر مخاطبان جوان تأثیر بگذارد و باعث تغییر نگرش آن‌ها نسبت به این رفتارها شود. ➕برای مطالعه کامل این گفتگو، اینجا کلیک کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ @Fekrat_Net