🔻بخش دوم
🌍 پس از بازگشت حمدان بلال به کرانه باختری، گروهی از شهرکنشینان صهیونیست، که همواره تحت حمایت کامل ارتش اسرائیل قرار دارند، به روستای سوسیا در منطقه مسافر یطا یورش بردند.
🏠 آنها به خانه و اموال بلال حمله کردند، او را به شدت مجروح کرده و سپس به نظامیان اسرائیلی تحویل دادند.
💥 این اقدام وحشیانه، در حالی رخ داد که نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی، به جای متوقف کردن شهرکنشینان، حمدان بلال را با چشمبند و دستبند بازداشت کرده و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.
⏳ سه روز از او هیچ خبری نبود تا زمانی که همتای اسرائیلی او، در ویدیویی اینترنتی، نسبت به این ماجرا واکنش نشان داد.
🌐 پس از آن، فشارهای بینالمللی بر رژیم صهیونیستی افزایش یافت و در نهایت، او مجبور به آزادی شد، اما در شرایطی که آثار ضربوشتم و آسیبهای شدید جسمی روی بدنش نمایان بود.
🎬 در حالی که انتظار میرفت آکادمی اسکار که به او جایزه داده بود، بلافاصله نسبت به این اقدام واکنش نشان دهد، این نهاد ابتدا بیانیهای بسیار ضعیف و مبهم منتشر کرد که حتی در آن نام حمدان بلال نیز ذکر نشده بود!
⚠️ همین رفتار منفعلانه، موجی از اعتراضات را در میان برخی چهرههای سینمایی برانگیخت.
📢 در نهایت، اسکار تحت فشار افکار عمومی مجبور شد بیانیۀ دوم و رسمیتری صادر کند و در آن، از خشونت علیه حمدان بلال ابراز تأسف کرده و از او حمایت نماید.
🎭 اما این تغییر موضع، بیش از آنکه نشانهای از همدلی واقعی باشد، نشانۀ دیگری از ریاکاری و بازیهای رسانهای این نهاد هالیوودی بود.
🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
🖐 سیلی که حقیقت را آشکار کرد
🔻بخش سوم
🎥 حمدان بلال که شاید تصور میکرد با همکاری در یک پروژه مشترک با فیلمسازان یهودی میتواند خود را از حملات مستقیم رژیم صهیونیستی دور نگه دارد، پس از سه روز بازداشت و تحمل شکنجه، دریافت که حقیقت فراتر از این توهمات است.
👈 رژیم صهیونیستی به هیچ فلسطینی رحم نمیکند، چه او در مقابلش مقاومت کند، چه تلاش کند که با آنها کنار بیاید.
💡 بلال نیز مانند هزاران فلسطینی دیگر، طعم سرکوب واقعی را چشید و دریافت که در سیاستهای غربی، فلسطینیان تنها زمانی مورد توجه قرار میگیرند که بتوان از آنها بهعنوان ابزاری تبلیغاتی استفاده کرد.
🛑 اما وقتی دیگر نیازی به آنها نباشد، فراموش میشوند، رها میشوند و در صورت لزوم، به وحشیانهترین شکل ممکن سرکوب میشوند.
🎬 بازی تمام شد
🌍 این ماجرا بار دیگر نشان داد که در معادلات بینالمللی، نهتنها فلسطینیان بلکه ایرانیانی مثل همان برندگان خوشرقص ایرانی برای انیمیشن کوتاه، نمیتوانند به حمایتهای ظاهری و مصلحتی نهادهای غربی دل ببندند.
🕊 رژیم صهیونیستی که با حمایتهای بیقیدوشرط قدرتهای جهانی مشغول به جنایت و اشغالگری است، نه هنرمند میشناسد، نه فعال حقوق بشر و نه حتی برنده اسکار!
🏆 و آکادمی اسکار هم اگر فشار رسانهای نبود از ذات صهیونیستی خودش بیرون نمیزد و بیانیهای نمایشی نمیداد.
#یادداشت
#سلبریتی
#اسکار
🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
12.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️اقتصاد یا شناخت؟ چالش اصلی کشور کدام است؟
👤 استاد عباسپور
🔸چالش اصلی کشور ما فقط اقتصاد، دلار و... نیست؛ بلکه چالش اصلی ذهنی و شناختی است.
🔹در جریان ویروس نیویورکی اعتماد را نسبت به نظام و دیگران سلب میکنند، یعنی کاری میکنند که نسبت به هم نوع خودتان احساس نفرت پیدا میکنید.
🔸با چالش شناختی فرصتهای ما را به تهدید تبدیل میکنند، نقاط قوت ما را کتمان میکنند و نقاط ضعف را برجسته میکنند.
📼 بریدهای از دورۀ آموزشی سواد رسانه و جلسۀ جنگ شناختی و تحلیل سلبریتیها
🔗برای تهیۀ این دوره با تخفیف تا 20 فروردین از این لینک استفاده کنید.
#ببینید
#دوره
#جنگ_شناختی
#علوم_شناختی
#سلبریتی
🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
🔍 فرهنگ ووک؛ از مارکوس گاروی تا جورج فلوید
📝ظهور سفیدبرفی سیاهپوست تا جوکر زن همگی ریشه در فرهنگ ووک دارد.
📢 این روزها اصطلاح «ووک» را شاید شنیده باشید. اما آیا میدانید ریشه آن چیست؟ چرا در سینمای هالیوود اصرار دارند که شخصیتهای معروف را تغییر داده و نسخههایی متنوع از نظر نژادی، جنسیتی و هویتی ارائه دهند؟
❓ چرا در فیلم سفیدبرفی 2025، بازیگر لاتین برای نقش اصلی انتخاب میشود؟
❓ چرا فیلمی دربارۀ یک ترنس با یک بازیگر ترنس بیشترین نامزدی اسکار را از آن خود میکند؟
❓ فرهنگ ووک چه ارتباطی با سیاستهای آمریکا دارد؟
❓ آیا فرهنگ ووک باعث آزادی بیان میشود یا به سرکوب دیدگاههای مخالف منجر شده است؟
✅ جواب این سؤالات را در این مطلب از سایت استاد فرجنژاد بخوانید👇
📖 ووک کالچر چیست و چرا در هالیوود دنبال میشود؟
#بازنشر
#هالیوود
🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
💰ورشکستگی شرکت سازنده فیلم ماتریکس
🎬سقوط یک غول سینمایی
🔹شرکت ویلیج رودشو(Village Roadshow Entertainment Group) تهیهکنندهی برجستهی فیلمهای مهمی مانند سهگانهی «ماتریکس» و «جوکر»، اخیراً اعلام ورشکستگی کرده و تحت فصل ۱۱ قانون ورشکستگی ایالات متحده قرار گرفته است. این تصمیم ناشی از ترکیبی از یک دعوای حقوقی پرهزینه با شرکت برادران وارنر و تلاشهای ناموفق برای تولید فیلمها و سریالهای مستقل است.
⚖️درگیری حقوقی با شرکت برادران وارنر
🔸شراکت بین شرکت ویلیج رودشو و شرکت برادران وارنر که طی سالها به تولید مشترک بسیاری از فیلمهای پرفروش منجر شده بود، پس از تصمیم شرکت برادران وارنر برای اکران همزمان قسمت چهارم ماتریکس یعنی «ماتریکس: رستاخیزها» در سینماها و سرویس HBO Max در دسامبر ۲۰۲۱ سبب درگیری این دو شرکت شد.
⬅️شرکت ویلیج رودشو مدعی شد که این اقدام باعث کاهش فروش گیشه(یعنی فروش فیزیکی در خود سینما) و کاهش ارزش این فرنچایز شده است. این اختلاف به یک درگیری قضایی طولانی منجر شد که در نهایت بیش از ۱۸ میلیون دلار هزینهی حقوقی پرداختنشده برای شرکت ویلیج رودشو به همراه داشت.
[ ادامه 🔻 ]
💰ورشکستگی شرکت سازنده فیلم ماتریکس
💵 سرمایهگذاریهای مستقل ناموفق عامل شکست این شرکت
🔸در سال ۲۰۱۸ شرکت ویلیج رودشو تصمیم گرفت که تولیدات خود را گسترش داده و مستقل عمل کند. این شرکت در این راستا ۹۹ فیلم سینمایی و بیش از ۲۳۰ سریال تلویزیونی را در مرحلهی ساخت قرار داد. اما تنها تعداد انگشتشماری از این پروژهها به مرحلهی تولید رسیدند و هیچکدام سودآوری لازم برای بقای شرکت را نداشتند. این شکست مالی منجر به بدهیهای سنگین به نویسندگان و مشاوران شد و در نهایت، در دسامبر ۲۰۲۴ باعث شد که انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) این شرکت را در لیست سیاه قرار دهد.
💰بحران مالی و فروش داراییها
🔹هزینههای سنگین حقوقی و سرمایهگذاریهای ناموفق این شرکت را با بدهیهای تضمینشدهای در حدود ۳۹۰ میلیون دلار مواجه کرد. در واکنش به این بحران، این شرکت پیشنهاد فروش آرشیو فیلمهای خود را ارائه داد. این آرشیو شامل حقوق ۱۰۸ فیلم است که سالانه ۵۰ میلیون دلار درآمدزایی دارند. این شرکت قصد دارد این مجموعه را به شرکت کانتنت پارتنرز(Content Partners) به قیمت ۳۶۵ میلیون دلار بفروشد. انتظار میرود که این داراییها در ماه می به مزایده گذاشته شوند و شرکتهایی مانند Alcon Entertainment و Warner Bros. نیز به خرید آن علاقه نشان دهند.
🔗لینک منابع خبر؛
(منبع1) (منبع2) (منبع3) (منبع4)
#خبر
#بازنشر
#سینما_و_تلویزیون_غرب
🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
🎥 جشنواره عید نوروز ادامه دارد! زمان بیشتری برای بهرهبرداری از فرصتها و تخفیفها
⏰ به دلیل استقبال شما عزیزان، جشنواره با تخفیفهای ویژه برای یک هفته دیگر تمدید شد! تا ۲۰ فروردین فرصت دارید تا از آموزشهای کاربردی و تخصصی ما بهرهمند شوید!
🎁 کد تخفیف نیمبها به مناسبت سال نو:
🔑💸 کد تخفیف: Norouz1404
📚 دورههای سایت مؤسسه استاد فرجنژاد با 50 درصد تخفیف در دسترس شماست!
🎯 دورههای شامل این تخفیف روی سایت استاد فرجنژاد
📰 دوره جامع ژورنالیسم(آموزش خبرنگاری)
⚔️ دوره رسانه و جنگ شناختی
📱 دوره زن و رسانه
🌍 دوره درسگفتار غربشناسی
🎬 دوره 0 تا 100 پریمیر
📸 دوره آموزش تصویربرداری و عکاسی
🖼 دوره آموزش فتوشاپ
📽📲 دوره مستندسازی با موبایل
🪧 برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبتنام، به لینک هر دوره مراجعه کنید.
#دوره
#اطلاعیه
#تخفیف
🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
16.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚔️ تعریف کلاسیک جنگ
👤دکتر محمدحسن فرجنژاد
🔸تحمیل ارادهی خود بر دیگری از طریق زور و اجبار یا ابزار نظامی.
📼بخشی از دورۀ آموزشی سواد رسانه و جلسۀ شناخت انواع جنگ و جنگ شناختی
🔗برای تهیۀ این دوره با تخفیف تا 20 فروردین از این لینک استفاده کنید.
#ببینید
#دوره
#جنگ_شناختی
#انواع_جنگ
🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
📽ادامه عملیات رسانهای اسلامهراسی با سریال نتفلیکس
🎞مینیسریال چهار قسمتی نوجوانی(Adolescence) بهتازگی رکورددار پربازدیدترین سریال را در نتفلیکس زده است. تا پایان هفتهی دوم، رقم بازدید آن به ۶۶.۳ میلیون بازدید رسید و آن را به پرمخاطبترین مینیسریال نتفلیکس تبدیل کرد.
📝داستان این سریال دربارۀ نوجوانی است که همکلاسی خود را بهقتل میرساند، اگرچه سازندگان بهطور مستقیم اشاره نکرده بودند که این سریال بر اساس چه ماجرایی ساخته شده است اما بهتازگی کاربران شبکههای بیان کردهاند که این ماجرا بر اساس ماجرای قتل سهنفر به دست نوجوان سیاهپوستی به نام آگسل راداکوبانا است و البته کارگردان این اثر نیز این ماجرا را تأیید کرده است. لازم به ذکر است که در راستای وُک کالچر و احتمالا ترس کارگردان از این فرهنگ، نقش اول این سریال از قاتل سیاهپوست به قاتل سفیدپوست تغییر داده شده است.
🩸حدود 9 ماه پیش ماجرای قتل این نوجوان در انگلستان منتشر شد، چیزی که در نهایت تبدیل به یک عملیات رسانهای اسلامهراسی و مهاجرهراسی شد. اما سایت بیبیسی دو ماه پیش خبر این قتل را بهنحوی نگاشت که انگار او ارتباطی با اسلام و القاعده داشته است. اینکه ابتدا چنین سریالی رکورد تماشا را در نتفلیکس بزند و بعد این خبر بیان شود که شخصی مسلمان آن قتل را انجام داده است چیزی جز یک عملیات رسانهای در راستای اسلامهراسی و مسلمانهراسی نیست.(صفحه بیبیسی)
[ ادامه 🔻]
6.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⬅️در خبری که بیبیسی برای آن کار کرده نوشته است:«راداکوبانا بین سالهای ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ سه بار به برنامه مقابله با تروریسم دولت، به نام برنامه Prevent، ارجاع داده شده بود، به دلیل علاقهاش به خشونت. او در روز دوشنبه اعتراف کرد که سه دختر جوان را در یک کلاس رقص با تم تیلور سویفت در ژوئیه گذشته به قتل رسانده است. او همچنین به اتهام تلاش برای قتل هشت کودک و دو بزرگسال، تولید سم بیولوژیکی ریسین و نگهداری یک دستورالعمل آموزشی از القاعده اعتراف کرد، که همه اینها جنایات تروریستی محسوب میشوند.»
🔸اگرچه بیبیسی در ادامه اشاره میکند که پلیس آن را اقدام تروریستی و با هدف ایدئولوژی اسلامی دستهبندی نکرده اما در شیوۀ خبرنویسی خود طوری عمل کرده که مخاطب تصور کند او یک مسلمان تروریست است و صدر و ذیل خبر بیبیسی با یکدیگر خوانایی ندارد. در انتهای خبر هم اشاره میکند که :«همچنین یک فایل PDF از دستورالعملهای آموزشی القاعده پیدا شد. تصاویر مربوط به جنگها در غزه، اوکراین، سودان و کره، همچنین تصاویری از چاقوها و شمشیرها نیز در تبلتها یافت شد.»
[ ادامه 🔻 ]
استاد محمدحسین فرجنژاد
⬅️در خبری که بیبیسی برای آن کار کرده نوشته است:«راداکوبانا بین سالهای ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ سه بار به برنا
📌جالب است بدانید تهمتهایی منتشر شد که این قاتل یک مسلمان بوده با وجود اینکه این قاتل نوجوان از پدر و مادری روآندایی و مسیحی بهدنیا آمده است؛ شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه او یک مسلمان به نام «علی الشکاتی» است همچنین برخی گفتند نام او حسن است! همین موارد باعث شورش و حمله به مسجدی در شهر ساحلی ساوث پورت بریتانیا شد تا جایی که اعلام کردند فقط 50 افسر پلیس زخمی شدهاند!(منبع1) (منبع2) همچنین در خبر دیگری بیان شده که 39 افسر پلیس زخمی شدند که از این تعداد 27 نفر به بیمارستان منتقل شدند.(منبع)
🔹یک ادعای غلط مبنی بر اینکه مظنون یک پناهنده یا مهاجر بوده است، بیش از ۱۵.۷ میلیون بار در پلتفرمهای X، فیسبوک، اینستاگرام و سایر پلتفرمها دیده شده است، همانطور که یک تحلیل از خبرگزاری رویترز نشان داد. یک ادعای نادرست دیگر مبنی بر اینکه او یک مهاجر غیرمجاز و مسلمان بوده که در یک قایق کوچک آمده است، در وبسایت «چنل ۳ ناو» منتشر شد، که بعداً از انتشار اطلاعات نادرست که منجر به شورشهای خشونتآمیز شد، عذرخواهی کرد.
🔻از این اتفاقات و آشوبها حدود 8 الی 9 ماه میگذرد اما مطرح شدن دوبارۀ این سریال با این عنوان خبری که بر اساس آن ماجرا ساخته شده است، ادامۀ همان عملیات رسانهای اسلامهراسی در کشور انگلستان است و امثال بیبیسی هم با این نوع خبرنویسی آن را ادامه میدهند. تلاش آنان جز این نیست که صحنههای قتلعام مسلمانان را باز هم با این عملیاتهای رسانهای بیافرینند.
#خبر
#بازنشر
#نقد_فیلم
#اسلام_هراسی
#نتفلیکس
#عملیات_رسانهای
🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا