eitaa logo
اسماعیل فخریان
11.1هزار دنبال‌کننده
792 عکس
446 ویدیو
51 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
اسماعیل فخریان
‏﷽ #گزارش_تصویری #صندوق_قرض‌الحسنه 🔻بحمدالله با همراهی شما خیرین و جهادگران بزرگوار و همکاری صندو
الحمدلله از اوایل سال ۱۴۰۲ تا اسفند ۱۴۰۳ بیش از یک میلیارد تومن به خانواد‌های بسیاری وام قرض‌الحسنه داده شد. این کار در سایهٔ لطف خدا و توجه شخص حاج‌قاسم عزیز و کمک شما خیرین محترم و البته همکاری صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت انجام شد. بنده شاهد بودم که چه گره‌هایی از زندگی مردم با این وام‌ها باز شد. خداوند از همهٔ خیرین گرامی قبول کند. برای سال ۱۴۰۴، از همین امروز مبالغ اهدایی به صندوق حاج‌قاسم رو جمع می‌کنیم تا بتونیم در این سال هم خدمت‌گذار باشیم. بسم‌الله...
🔺حضور در راه پیمایی روز قدس کافی نیست، دست دیگران را هم بگیرید به هر طریقی که می‌توانید بیاورید. کثرت و تنوع جمعیت مهم است به چند دلیل: ☘اولا اگر روی مواضع و کنش‌های مسؤولین دقت کرده باشید، برایتان معلوم میشود، تهدید جدی است. خرازی گفت مذاکره غیر مستقیم می‌کنیم. عراقچی جواب نامه ترامپ را داده، باقری شهر موشکی را برای چندمین بار رونمایی کرد، دشمن ممکن است دچار اختلال محاسبات شده باشد، چرا؟ به همان دلیل که چشمهای ظاهربین و تحلیل‌های سطحی قدرت ایران را برآورد میکنند، جنگ جدی که بعید است رخ بدهد اما ضربات متقابل کوتاه بین طرفین یا حتی صرف تهدید ممکن است و این هم برای کشور مضر است. چرا؟ چون کم کننده امنیت و باعث فشار بیشتر اقتصادی به مردم خواهد شد، حضور در راه‌پیمایی میتواند در محاسبات دشمن موثر شود، چرا؟ چون برای دشمن مهم است که مردم با سیاست مقاومت و مقابله با اسراییل چقدر و با چه کیفیتی همراه هستند. اگر احساس کند این همراهی کم است، احتمال فشار امنیتی و نظامی و اقتصادی بیشتر خواهد شد. ☘ثانیا دشمن روی دو قطبی در کشور حساب وا کرده، بدنه آرمانجو و متدین حتما مقابل دشمن خواهند بود، فشار جنگ می‌تواند اینها را در درگیری جدی تر کند از آن سوی غربگراهای داخلی را به ترس و احتیاط بکشند، اگر عقلانیت وفاق در جامعه جدی شود، این دوقطبی رخ نمی‌دهد و الّا اختلاف باعث اختلال و ضعف دستگاه تصمیم‌گیری و انفعال عاقله تصمیم‌گیر میشود و این یعنی یک پالس جدی‌تر به دشمن برای آنکه فشار نظامی و اقتصادی اش را بیشتر کند. باید صحنه های عقلانیت ایمانی برای حضور همه طیف‌های اجتماعی فراهم شود. ☘ثالثا حضور در روز قدس باعث افزایش تبرّی نسبت به طاغوت و شیاطین عالم و تولّی نسبت به هم و ولی الهی می‌شود، این یعنی کشور به لحاظ ایمانی یک مرتبه رشیدتر میشود و میدانید که قدرت اصلی و واقعی کشور همین جا است یعنی قلوب مؤمن مردم. 🔺دلایل برای حضور جمعه بیش از اینها است. روز قدس را جدی باید بگیریم. بروید، دیگران را ببرید، عکس بگیرید، روایت کنید، تشویق کنید، خلاصه یک مجاهدت و عبادت مهم است. دست کم نگیریدش. ✍ علی مهدیان https://eitaa.com/tabyin_tahlil_ejtehad کانال تبیین، تحلیل و اجتهاد
خواهر و برادر دلسوز و مؤمن این کارهای شما دیگر بوی مطالبه نمی‌دهد. این پافشاری، این سروصداها، اوضاع حجاب را بهتر نمی‌کند. شما تحصن کردید، ایستادگی کردید که حکم خدا روی زمین نماند، اما این کارهای شما موجب می‌شود که نه تنها حکم حجاب، که چند حکم دیگر هم بر زمین بیفتد. از ما گفتن بود، خود دانید. @fakhrian_ir
روایت‌های رسانه‌ای در جنگ روانی، جزو تعیین‌کننده‌ترین عوامل پیروزی و یا شکست است. از ابتدای طوفان‌الاقصی، حماس پیروز قطعی روایت‌های رسانه‌ای بوده است. آخرینش گریه و زاری آن اسیر اسرائیلی و پاره کردن یقیه‌اش بود، هنگامی که بر سر نتانیاهو داد می‌زد. @fakhrian_ir
مُشک را گفتند: ﺗﻮ ﺭﺍ ﯾﮏ ﻋﯿﺐ ﻫﺴﺖ، ﺑﺎ ﻫﺮ ﮐﻪ ﻧﺸﯿﻨﯽ ﺍﺯ ﺑﻮﯼ ﺧﻮﺷﺖ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺩﻫﯽ ﮔﻔﺖ: ﺯﯾﺮﺍ ﮐﻪ ﻧﻨﮕﺮﻡ ﺑﺎ که هستم، ﺑﻪ ﺁﻥ ﺑﻨﮕﺮﻡ ﮐﻪ ﻣﻦ، که هستم. پ.ن: خدایا در این لحظات پایانی آخرین روز ماه رمضان، با ما اينچنين رفتار کن. @fakhrian_ir
مرفهانِ بی‌درد نه سفر مرفهانهٔ معاون رئیس‌جمهور موضوعیت دارد و نه عزل او. خطر اصلی، آن دسته از مرفهانِ بی‌دردی هستند که از قضا از طرق مختلف همچون سیاست‌بازی، لابی‌گری و یا سوءاستفاده از نسبت‌های سببی و نسبی بر اموال و حقوق مردم چمبره زده‌اند. همین‌هایی که روح‌الله کبیر فرمود با نصیحت و اندرز هم بیدار نمی‌شوند: آنهایی که تصور می‌کنند سرمایه‌داران و مرفهان بی‌درد با نصیحت و پند و اندرز متنبه می‌شوند آب در هاوَن می‌کوبند. با تولد انقلاب، جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار، و جنگ پابرهنه‌ها و مرفهین بی‌درد شروع شده است و هرگز پایان نمی‌پذیرد. امام به همهٔ ملت و در رأس آن‌ها به روحانیت فهماند که لحظه‌ای نباید با زالوصفتانی که هر روز خون پاک این ملت را می‌مکند و روز به روز سفرهٔ بی‌برکت خود را بزرگتر و سفرهٔ ملت را کوچک‌تر می‌کنند، کنار آیند: روحانیت متعهد، به خون سرمایه‌داران زالو‌صفت تشنه است و هرگز با آنان سر آشتی نداشته و نخواهد داشت. امروز از مهم‌ترین شاخص‌های انقلابی‌گری و پایبندی به خط امام، مقابله با همین مرفهینی است که امام فرمود نباید هرگز در کشور مسئولیت کلیدی بپذیرند: آنهایی که در خانه‌های‏‎ ‎‏مجلل، راحت و بی‌درد آرمیده‌اند و فارغ از همۀ رنج‌ها و مصیبت‌های جانفرسای ستون‏‎ ‎‏محکم انقلاب و پابرهنه های محروم، تنها ناظر حوادث بوده‌اند و حتی از دور هم دستی‏‎ ‎‏بر آتش نگرفته‌اند، نباید به مسئولیت‌های کلیدی تکیه کنند. صحیفه امام، ج ۲۰، ۲۱ @fakhrian_ir
مرتجعانِ انقلابی‌نما دولت را خواندن و عده‌ای، از جمله رئیس مجلس را با عنوان نواختن، نشانِ انقلابی‌گری نیست. تکرار این واژه‌های خطرناک نشان می‌دهد این افراد از ادامهٔ راه گذشتهٔ خود که به ختم شد، پشیمان نیستند و قادرند هر روز برای روش و منش خود یک توجیهِ حق‌پندارانه بتراشند. اتهام‌زنی، جزء را به کل سرایت دادن، سیاه‌نمایی، ترویج ناامیدی و اظهار وجود بن‌بست - ولو ناخواسته - محصول کنشگری سیاسی اينان است. می‌دانید! آنچه قلم و بیان این افراد را آزاردهنده می‌کند این است که گویا حق آن است که آنها یافته و راه همان است که آنها می‌گویند. اگر کسی غیر آنچه آنها می‌گویند را بگوید، مستحق انواع نوازش‌های لجنی می‌باشد و او دیگر انقلابی نیست، پس لابد یا لیبرال است، یا شبه‌انقلابی، یا انقلابی رقیق، یا محافظه‌کار و یا چند کوفت دیگر. آدم با خواندن بعضی از نوشته‌ها و گفته‌هایشان یاد خوارج می‌افتد. یکی از خصوصیات خوارج اصرار بر آنچه که درست پنداشته‌اند، بدون دیدن ده‌ها واقعیت دیگر بود. آنچه که موجب شد حتی علی‌بن‌ابی‌طالب را هم قبول نکنند، عقلانیت، در کنار معنویت و عدالت بود. آنها ظرفیت پذیرش عقلانیت علی علیه‌السلام را نداشتند. نمی‌توانستند این حجم از بزرگی، این حجم از وسعت، این حجم از هوشمندی را تحمل کنند. به‌خاطر کم‌ظرفیتی، از علی هم گذشتند. ابن‌ملجِم یک نمونه برای عبرت‌گیری است. با مطالعهٔ او بهتر می‌توان وقایع امروز را فهمید. رهبر انقلاب در مورد او چنین می‌فرمایند: "ابن‌ملجم یکى از خوارج است و چند ویژگى دارد: اوّلاً بظاهر مسلمان است، آن هم مسلمان بسیار متعبّدى که قرآن را هم از بَر و بخوبى می‌خوانَد و خیلى هم در اسلامِ خود متعصّب و پایبند است؛ ویژگى دومّش این است که هیچ کس را قبول ندارد، حتّى على را! على را هم مسلمان نمی‌داند! او معتقد است که على سازش‌کار است؛ او معتقد است که على یک عنصر غیر انقلابى است؛ او به خاطر اینکه على با معاویه در لحظه‌اى بسیار حسّاس و خطیر و به خاطر ضرورتى بزرگ جنگ را به آتش‌بس کشانید، [با علی] مخالفت می‌کند. آیا انگیزهٔ واقعى او هم دفاع از اسلام است؟ تردید باید داشت، امّا ظاهراً به نام اسلام بزرگ‌ترینِ مسلمان‌ها را متّهم به سازش‌کارى می‌کند، متّهم به ارتجاع می‌کند؛ چون على را مرتجع می‌داند، پس خود مدّعىِ ترقّى‌خواهى و انقلابی‌گرى است. با نام اسلام، با نام قرآن، با نام انقلابى بودن، با نام پارسایى و پایبندی به اسلام و اخلاق اسلامى، با نام قاطعیّت، مسلمان‌ترین، پارساترین، قاطع‌ترین، مفیدترین، ارزنده‌ترین و بزرگ‌ترین پیروان اسلام را به خاک و خون می‌کشد. خوارج نهروان یک چنین گِره مشکل و معضلى بودند در زمان على، و این خط همیشه باقى است و امروز هم هست. در تمام دوران‌هاى صدر اوّل اسلام تا قرن دوّم و سوّم که ردّ پاى خوارج پیدا است، آنها را با همین چهره، با همین نما، مى‌بینیم؛ با ادّعاى اسلام، با متّهم کردن فرزندان راستین اسلام، با دشمنى کردن با مغزها و لُبهاى اسلام و قرآن." ۱۳۵۸/۰۵/۲۴ @fakhrian_ir
کوتاه برای غزه دل‌مان از اوضاع غزه خون است. غزه را کربلای مجسم می‌بینیم. ندای یا للمسلمین غزه‌ای‌ها شرر بر تمام وجودمان می‌زند. بی‌آبی غزه، نبود حداقل امکانات برای صرفا زنده ماندن، سوهان روح‌مان شده. اما چه باید کرد؟ در مقابل پلیدهایی که اصلا حضورشان برای مظلوم‌کُشی‌ست چه باید کرد؟ ماندن یا رفتن؟ ايستادن یا نشستن؟ اگر نمانند، اگر بنشینند، آن گرگ‌ها وحشی‌تر و مغرورتر از همیشه به پاره‌پاره‌کردن‌هايشان ادامه می‌دهند. تنها عاملی که می‌تواند این وحوشِ درندهٔ در لباس بشر را خسته کند، ایستادگی‌ست. آری ایستادگی. می‌دانم سخت است، ايستادن با دست خالی سخت است، ايستادن، بدون آب و غذا، بدون دارو و درمان، در مقابل لشکر مسلح قرن ۲۱ سخت است، دیدن یک مشت عرب به‌ظاهر مسلمانِ دنیاپرستِ احمق، سخت است، تحملِ سکوت سخت است، اما چاره چیست؟ تاریخ نشان‌مان داده، انتهای ماندن، انتهای نرفتن، انتهای مقاومت، فتح است و ظفر. یا اهل غزة، انتم تعلمون یقینا، ان مع الصبرِ نصراً @fakhrian_ir