eitaa logo
نوشته‌های انقلابی
1.3هزار دنبال‌کننده
369 عکس
107 ویدیو
16 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
┄┅═༅﷽༅═┅┄ 🔖 انسانِ پولکی ✍ نسا خلیلی ماهی که پولکی باشد، پولکش سپر حفظ جان اوست. این سپر مانع ورود مواد سمی، میکروب‌ها و ویروس‌ها به جان او می‌شود. اما اگر انسان پولکی باشد، چه می‌شود؟ انسان پولکی، ارزش و معیار را در پول خلاصه می‌کند. برای او کسی ارزش‌مندتر و مفیدتر است که برق پولک‌هایش چشم‌های بیشتری را برباید. او همه چیز را از عینک هفت‌رنگ و بزک شده پولک می‌بیند. نه تنها معیار حرکتش پول می‌شود، بلکه آن را به کل عالم و کائنات تعمیم می‌دهد. موقع راهپیمایی‌ها که می‌شود، می‌گوید حتماً ساندیس دادن که این‌ها رفتند؛ اگر نه که شاید اضافه حقوق دادند، وگرنه در این سرما، در این گرما چه کسی بعد از چهل و خرده‌ای سال حاضر به بیرون آمدن است. در نگاه او همه در تُنگِ محدود زندگی پولکی‌اند. صغیر و کبیر، همهٔ معیارها و حتی ارزش‌ها باید با پول سنخیت داشته باشد و گرنه انسان هزاره فلان که بدون پول تحرک ندارد. سوالش این است که مگر می‌شود کسی جانش را در راه خدا بدون واریزِ پولکی بدهد؟ مگر می‌شود مدافع حرم باشی و از جانت بگذری و پولک نخواهی؟ غافل از آنکه شهدا مرگی تاجرانه را با سود ابدی نه پولکی به دست آوردند، سودشان در حیات عند رب و نظر به وجه الله است و سرخوشیش و روزی‌هایش بی‌پایان و بدون رنج است، نه پولکی. انسانِ پولکی از آنجا که دودوتایش هم پولکی شده، منکر آن است که با زبان روزه بدون پولک هم می‌شود، در زیر آفتاب سوزان یا در سرما استخوان سوز رفت و موتور حرکت هم از پولک نباشد و برای احیای امر به معروف و نهی از منکر، اقامه حجاب قدمی برداشت. کاش می‌شد دمی عینک پولکی انسان ترک برمی‌داشت و لذت کار و جهاد انسان تراز انقلاب را می‌دید که بی‌هیچ پولکی هم می‌شود، حرکت و شتاب داشت. اما درد اینجاست که این انسان‌های پولکی کم کم پرتوهای پولک را به تفکر خوب‌‌ها هم رساندند. خوبانی که وقتی صحبت از اقامهٔ شرع می‌شود، اولین سوالشان این است که با این معشیت؟ اتصال قبول باور به معیشت جز با دستگاه‌های جوش‌ِ پولکی ممکن نیست. اما تجربهٔ زیست انبیاء ثابت کرده است که باور الهی و ایمانی، به معیشت ربط مستقیم ندارد؛ حتی در ابتدا آن دلی قابلیتِ بیشتری برای پذیرش این باور را دارد که بی‌پولک‌تر است‌. اگر غیر از این بود که اول مؤمن به حضرت محمد باید سران قریش و امپراطور رم و ایران بودند نه عمار، بلال و مقداد. بیاییم دنیا را کمی بی‌پولک ببینیم. «ز یزدان دان نه از ارکان که کوته دیدگی باشد/که خطی کز خرد خیزد تو آن را از بنان بینی» @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┅═༅﷽༅═┅┄ 🔖 ملکه‌ی سخا و جود ✍ زینب گودرزی وقتی، خدا بخواهد! تمام حساب و کتاب‌های دنیا، معادلاتشان بهم می‌ریزد! آنگاه "سَیِدَةَ النِّساءِ القُرَیش"، ملکه‌ی ثروت و کرامت، دل می‌بندد به، عشقِ یتیم (عبدالله و آمنه) و از همه دل می‌کند! در شبی که حراء، شاهد نور نبوّت برقلب و جان محمّد(صلی‌الله‌علیه‌وآله) است، اول مومنه می‌شود به رسالت محمّد(صلی‌الله‌علیه‌واله )! می‌ایستد تمام قد، به پای آرمان نبی الله(ص) و می‌بخشد، تمام دنیایش را برای اثبات خدای محمّد(ص)! با گوهر طهارت،کوثر ولایت(سلام‌الله‌علیها) را می‌پروراند و می‌شود، مادر امامت! ناز و نعمت می‌گذارد، درد و محنت می‌خرد به جان، می‌شود حامی و غمخوار محمّد(ص). اگر جود و سخا و زیرکی‌اش نبود، تحریم و شعب ابی‌طالب، نامی از محمّد(ص) و دین و آئینش باقی نمی‌گذاشت! ام المومنین شد و در رثای او، جبرئیل امین پیام آورد: «یا رسول الله(ص) خدیجه را دریاب از گریه‌ی او فرشتگان به گریه درآمدند...» (بحار الانوار_ج۱۸_ص۲۴۳) نبی الله به مدح خدیجه الکبری فرمود: «مثل خدیجه(س) پیدا نخواهد شد. آنگاه که همه مرا تکذیب کردند، او مرا تصدیق نمود و مرا با ثروت خود، برای پیشرفت دین خدا یاری نمود. خدا به من دستور داد، خدیجه(س) را به قصر زمردّی که در بهشت دارد و هیچ رنج و زحمتی در آن نیست، بشارت دهم.» (بحار الانوار_ج۴۳_ص۱۳۱) امام خامنه‌ای (حفظه‌الله): «حضرت خدیجه(س)، بانوی اوّل مکّه و از لحاظ حَسَب و نَسَب و ثروت، شخصیت برجسته‌ای بود.» (۲۳/اردیبهشت/۱۳۷۹ خطبه‌های نماز جمعه تهران ) @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┅═༅﷽༅═┅┄ 🔖 سّر خضر و سرریز صبر موسی ✍ نسا خلیلی در بهار قرآن، تحفه‌ای بهتر از بهره‌گیری برای خود و جامعه از رفتار‌های قرآنی نیست. این روزها که آتش اختلاف هر بار از سویی صورتی را می‌سوزاند، مدل رفتاری حضرت خضر و موسی (علیه‌السلام) بیشتر از همیشه به چشم می‌خورد. بیاییم رفتار خود را با الگوی رفتاری سوره کهف محک بزنیم. این سوره پس از ذکر ماجرای رسیدن به محل آب حیات حضرت موسی، گفتگوی این دو پیامبر خدا را بازگو می کند. پس از ذکر صحبت حضرت موسی خطاب به خضر که گفت اگر از تو پیروی کنم صلاح مرا یاد می‌دهی؟ حضرت خضر گفت چگونه برچیزی که از رموزش آگاه نیستی شکیبا باشی (کهف، آیه ۶۸) اعتراضات پیاپی حضرت موسی به حضرت خضر ادامه پیدا کرد تا در نهایت حضرت خضر کل ماجرا را برای ایشان تعریف نمود. فکر کنیم، چرا حضرت موسی اعتراض می‌کرد مگر خضر را نمی‌شناخت؟ خضر را می‌شناخت و او را متهم نکرد اما از کار او برمی‌آشفت؛ چرا؟ چون به علمش عمل کرد. در تفکر انسانی که نسبت به جامعه خود مسئول است، بی‌تفاوتی به آنچه می‌داند، جایی ندارد. این همان علتی بود که خضر هم می‌دانست که موسی نمی‌تواند بدون دانستن رمز کاری ساکت باشد‌؛ چون لازمه مومن بودن، عمل به علم است. اما پس از این ماجرا حضرت موسی از پیامبری عزل شد؟ یا مانند حضرت یونس به شکم ماهی پرتاب شد و مورد غضب الهی واقع شد؟ خیر او همچنان پیامبر اولوالعزم باقی ماند، همچنان کلیم‌الله بود. از سوی دیگر، در مدل حضرت موسی هرگز، توهینی نسبت به حضرت خضر انجام نشد. مطالبه و حتی خواستار عدم انجام این کار شد اما هرگز توهینی خطاب به خضر و حس بی‌اعتمادی به او نداشت. حالا این مدل رفتاری را با این روزهای جبهه انقلاب مقایسه کنیم، کجاییم؟ اگر غیر از مدل قرآنی رفتاری داریم، باز‌نگری کنیم. اگر خواستیم به مطالبه‌گری‌های بدون توهین به افراد، برچسب ضدیت با ولایت و خدا بزنیم؛ ببینیم موسی پس از ماجرای خضر، موسی از پیامبری عزل شد و مورد غضب الهی قرار گرفت؟ از طرف دیگر اگر خواستیم مطالبه کنیم، ببینم آیا نسبت به اعماق ماجرا علمی داریم، نکند، رموزی باشد که ما از آن بی‌خبریم؟ حضرت آقا در دیدار با دانشجویان هم به این نکته‌ها اشاره داشتند که «اگر آن کاری که شما متوقّعید انجام بگیرد و انجام نمی‌گیرد، دنبال کنید و تحقیق کنید ــ که البتّه بعضی جاها قابل تحقیق هم نیست، برای اینکه مسائل سرّی است خیلی از این مسائل ــ خواهید دید که نه، موجّه است.» و همین‌طور فرمودند «امید بنده فقط همین شما جوان‌ها هستید. معتقدم به تکیه به جوان‌ها، منتها شرایط زیادی وجود دارد که به آن شرایط باید توجّه کرد و آن شرط اساسی این است که بر مواضع خودتان ماندگار باشید، استقامت کنید؛ این‌جور نباشد که به یک تحلیلی برسید، یک قضاوتی بکنید که انقلابی است، درست است و مورد قبول است، بعد بر اثر حتّی یک مانع کوچک، یک تردید، از آن مبنا منصرف بشوید و تبدیل بشوید به یک آدم بی‌تفاوت. مراقب باشید که این روحیه را، این احساس را، این نشاط را، این تحلیل را حفظ کنید.» (۲۲اسفندماه۱۴۰۳) در کنار این دو مورد، رهبری تأکید دارند که «بنده دلم می‌خواهد این جوانان ما شما دانشجویان؛... روی این ریزترین پدیده‌های سیاسی دنیا فکر کنید و تحلیل بدهید. گیرم که تحلیلی هم بدهید که خلاف واقع باشد؛ باشد! خدا لعنت کند آن دست‌هایی را که تلاش کرده‌اند و می‌کنند که قشر جوان و دانشگاه ما را غیر سیاسی کنند. کشوری که جوانانش سیاسی نباشند، اصلاً توی باغ مسائل سیاسی نیستند... مگر چنین کشوری می‌تواند بر دوش مردم، حکومت و حرکت و مبارزه و جهاد کند؟! بله؛ اگر حکومت استبدادی باشد، می‌شود... اما حکومتی که می‌خواهد به دست مردم کارهای بزرگ را انجام دهد؛ نظام را می‌خواهد با قدرت بی‌پایان مردم به سر منزل مقصود برساند و مردم را همه چیز نظام می‌داند، مگر مردمش بخصوص جوانان، می‌توانند غیر سیاسی باشند؟!» (دیدار با دانشجویان و دانش آموزان، ۱۳۷۷/۰۸/۱۲) بنابراین، نباید بی‌تفاوت باشیم و نه پُر توقعِ بدونِ علم. و صد البته با هر حرکت و تحلیلی، دیگری را به خروج از دین و ولایت متهم نکنیم. هر کسی موظف است همانند موسی و خضر به علمش عمل کند و مطالبه هم داشته باشد. چگونه موسی می‌تواند نسبت به قتل کودک، سوراخ شدن کشتی مومنین که بنا به علمش نادرست است، ساکت باشد؟ چگونه جوان دغدغه‌مند و مؤمن نسبت به قتل‌عام کودکان غزه ساکت و خاموش باشد، وقتی پیامبر فرمودند هرکس درخواست برادر مسلمانش را بشنود و به یاریش نشتابد، مومن نیست؟ یا داده‌های اراده‌سازی چون مطالبه سوخت موشک است را بشنود و ساکت باشد؟ او تنها جایی مطالبه‌گر نیست که خضر بگوید، در آن رموزی سری است، که فعلا نمی‌شود. بیاییم کمی قرآنی عمل کنیم. @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┅═༅﷽༅═┅┄ 🔖 آئینه‌ی تمام نمای خدا، حسن (علیه‌السلام) ✍️ زینب گودرزی رمضان که به نیمه رسید، خدا ماهی را در خانه‌ی ولایت، درخشان کرد! تمام حُسن‌ها را، یکی یکی پیشکش وجودش کرد و او را حَسن نامید. قوت جان علی(علیه‌السلام)، نور چشمان فاطمه(سلام‌الله‌علیها) و صاحب حوض نبی(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم). حَسن آمد، تا آئینه تمام نمای خدا باشد، بر اهل زمین! عرشیان را مبهوت و متحیّر کند در فرمانبرداری و بندگی. زمزمه‌ی (لَبَیک اللّهم لَبَیک‌هایش، در پاسخِ ذکرِ (یا اَیُّها الّذینَ آمَنُوا) شگفتی اهل آسمان! کریمی، که بخشندگی را به وجد آورد و حلم و بردباری را، شرمنده ساخت! شَجاعت، در برابرش به زانو درآمد! دریای بیکران مهرش، به شاخه گلی، بنده آزاد می‌کند و می‌فرماید:«وَ اِذَا حُیّیتُم بِتَحیَّهِِ فَحَیُّوا بِاَحسَن مِنها_هر کسی به شما مهربانی کرد دو برابر او را پاسخ گوئید».(ملحقات احقاق الحق ج۱۱_ص۱۴۹) سُفره‌های احسانش، همه را مُتنَعم می‌سازد و گره‌گشائیهایش دوست و دشمن را. @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┅═༅﷽༅═┅┄ 🔖 قدرِ مقتدر ✍ امانی 💢«قدر» یعنی توانمند شدن و ارزش یافتن و ظرفیت ایجاد کردن! 🔸ما نسبت به چیزهایی عاجزیم و نسبت به موارد دیگر قادریم. قدر یافتن یعنی بتوانیم مرزهای توانایی خود را آن قدر بگسترانیم و توسعه دهیم که عجزمان کمتر و کمتر شود، چه عجز مادی و چه معنوی! 🔸انبیاء و اوصیاء برای رقم زدن جامعه‌ی آرمانی مورد نظر خود، هرگز در گوشه‌ای نمی‌نشستند تا به تنهایی جامعه‌ی آرمانی‌شان را بسازند و سپس مردم را به آن دعوت کنند، بلکه به میان مردم و جامعه رفته و یکایک مردم را به وسع دعوت می‌کردند. زمانی که تک تک ما کوشش کنیم تا توسعه پیدا کنیم و قدر بیابیم، آن گاه جامعه‌ی ما هم توسعه پیدا می‌کند؛ قدر پیدا می‌کند و مقتدر می‌شود. ✅ برای مقتدر شدن، قدر یافتن و قادر شدن در عرصه‌های مادی و معنوی و گشایش در معیشت، همه‌ی ما باید تک به تک پا به عرصه گذاشته و سرمایه‌های خرد و کلان خود را برای رونق تولید وارد میدان کنیم. ✅ در مسیر سرمایه‌گذاری برای تولید علاوه بر حرکت خود باید دو امر را مورد توجه قرار دهیم: تَوَاصَواْ بِٱلحَقِّ: توصیه‌ و دعوت دیگران به این حقیقت و جهت دادن به سرمایه‌های آنان برای تولید وَتَوَاصَواْ بِٱلصَّبْرِ: توصیه به اینکه برای رسیدن به قدرت در این مسیر نیاز به صبر و مقاومت است. به امید آن که در این شب‌های قدر، به سمت مقتدر شدن گام برداریم. @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
6.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┄┅═༅﷽༅═┅┄ 🔖 به عمل کار برآید نه به حرف ✍ زینب گودرزی فیلم سینمایی"پیشمرگ" روایت حل معمای یکی از مهمترین پرونده‌های امنیتی توسط شهید سعید قهاری حقیقتش اصلاً اهل سینما و فیلم دیدن نیستم! شاید علتش؛ کم بودن محتوای ارزشی و خوبه، که متاسفانه در سال‌های اخیر، به‌شدت ملموس بوده و هست، و بعضاً جو سالن‌های سینمایی، که متناسب با فیلم‌های ساخته شدن! حالا بعد از مدت‌ها، فیلمی با محتوای ارزشمند ساخته شده، به نام"پیشمرگ" به نویسندگی: صابر الله‌دادیان_علی غفاری کارگردانی: علی غفاری تهیه‌کنندگی: آرش زینال خیری که از قضا؛ در جشنواره فیلم فجر، که شاهد رنگارنگی فیلم‌های... و بازیگران... بودیم، این بار به طور معجزه‌آسا سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را کسب کرده! اما، حالا سوال اینجاست این فیلم رو باید کیا ببینن؟ برای کیا باید مهم باشه؟ من، شما، همه و همه‌ی اونایی که سنگ جهاد تبیین و فرمایشات حضرت آقا را به سینه می‌زنیم! فقط یادتون نره؛ همه‌ی دنیای کفر و باطل، برای رسیدن به اهدافشون دست به دست هم می‌دهند؛ اما آیا دنیای حق و جبهه‌ی مقابل کفر هم، به همین شدت از هم حمایت می‌کنن؟! یک شکل دیگه از جهاد تبیین همین فیلم‌های ارزشی هستند؛ پس تا دیر نشده با تماشای فیلم، از سازندگانش حمایت کنید، تا انرژی و هزینه‌ی ساخت مجدد این قبیل فیلم‌ها رو داشته باشن. امام‌خامنه‌ای فرمودند:«شما سینماگران می‌توانید، این نسل را، یک نسل پیشرونده امیدوار پرشور و معتقد، به ارزش‌های اسلامی و ملی خود بار بیاورید.»(۲۳خرداد۱۳۸۵ در جمع برخی کارگردانان سینما و تلویزیون ) @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
┄┅═༅﷽༅═┅┄ 🔖 نسخه‌ی عدل خدا روی زمین ✍ زینب گودرزی (عَلِیُّ مَع‌َالحَق وَ الحَقُ مَع‌َعَلی) وقتی که حق باشی و حق با تو باشد! یعنی، چیزهایی داری، که دیگران نظیرش را ندارند! آنقدر که تحسین خدا را برانگیزد، و حُسن خِتام رسالتی را در آیه‌ای، تقدیمت کند (اَلیَوم اَکمَلتُ لَکُم دِینَکُم...) (آیه۳_مائده) و آخرین فرستاده‌ی خدا، به عمّار یاسر سفارشت را کند، که: «اگر تمام مردم، یک سمت بروند و امام علی(علیه‌السلام)، به سمت دیگر برود، تو به سمت علی(علیه‌السلام) برو، که راه او، راه حق خواهد بود.»(الطرائف‌ابن‌طاووس _۱۴۰۰ق _ج۱ص۱۰۴) فضیلت، کرامت، جامعیت علم و اخلاق، سیاست در سیره‌ی تو، موج می‌زند، آنقدر که، برتر از همه‌ی صحابه می‌شوی. عدل در نزد تو، ناموس الهی بود! فرمودید: «عدل، زیبایی و جمال حاکمان است».(غررالحکم_ص۵۰) فرمودید: «دنیای شما، نزد من از آب بینی بزغاله‌ای بی‌ارزشتر است»!(خطبه۳_نهج‌البلاغه) همین شما را، متمایز کرده بود، از چهره‌هایی، که پشت نقابِ نفاق، سجده‌های طولانی داشتند! حقیقت (ولایت) را به زر و سیم فروختند! نمی‌گذریم، از سقیفه، که با تمام سفارشاتِ خدا و رسولش، همچون علی(علیه‌السلام) را از امت گرفت. خار درچشم و استخوان در گلویت داشتی؟! مظلوم مقتدری، که خردمندانه صبر و بردباری را، بر حق حکومتت پذیرفتی و فرمودی: «فَرَاَیتُ اَنَّ الصَّبر عَلَی هاتا اَحجَی فَصَبَرتُ...»(نهج‌البلاغه_خطبه۳) وحدت را، حیات بخش مسلمین دیدی، تا با آن فرصتِ مُغتَنم، برای دشمنان رسول الله(صلی‌الله‌علیه‌وآله) فراهم نشود، و جامعه‌ی نوپای نبوی را، ضعف و فروپاشی فرا نگیرد. «آن وقتی که؛ سختی‌ها مثل کوه‌های گران، بر دوش مبارزان و مجاهدان فی سبیل‌الله سنگینی می‌کرد، قامت استوار امیرالمومنین بود، که به دیگران دلگرمی می‌بخشید». بیانات امام خامنه‌ای(حفظه‌الله) (۱۰/بهمن/۱۳۶۹_دیدار جمعی از مردم و کارگزاران نظام) «اگر امروز، مفاهیم حق و عدل و انسانیت، با ارزش است به خاطر، مجاهدت‌ها و فداکاری‌های امیرالمؤمنین است». (بیانات امام خامنه‌ای _دیدار جمعی از مردم و کارگزاران نظام_۱۰/بهمن /۱۳۶۹) عشق؛ عاشقی را از شما آموخت، آنگاه که، تمام قید و بندها را، از پای اسارات زمینی باز کردی، آزاد و رها، کمال الی الله، را پیمودی و در محراب بندگی‌ فُزتُ وَ رَبِّ الکَعبَه سر دادی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا