مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت) برگزار میکند:
🟢 نهمین دورۀ اردوی علمی مدرسه معرفتی امام خمینی (ره)
💠 با هدف تبیین ریشههای مکتب امام در میراث علمی ــ معنوی حوزه علمیه و معرفی دانشهای مختلف حوزوی و نحوه حضور آنها در مکتب امام؛
📌 ویژه طلاب ورودی پایه ۷
⏳ زمان: ۲۱ الی ۲۵ تیر ۱۴۰۴
🕌 مکان: شهر مقدس قم
🖊ثبتنام با لینک مستقیم:
🌐 http://b2n.ir/z52381
🖊ثبتنام از طریق سایت معاونت تهذیب:
🌐 https://tahzib.ismc.ir/7938/
🔍 پاسخ به سوالات و ثبت نام:
🆔 @M_m_emam
🔸 به شرکت کنندگان از طرف معاونت تهذیب حوزه علمیه گواهی رسمی اعطاء میگردد.
🌀 لینک کانال مدرسه معرفتی امام خمینی ره
https://eitaa.com/emamehowzeh
#مدرسه_معرفتی_امام_خمینی
#مکتب_امام
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🔹آغازگر عصر جدید عالم
#مدرسه_معرفتی_امام_خمینی
#مکتب_امام
#اقتدار_تاریخی
مقام معظم رهبری:
«قدرتهای مادی دنیا، چه بخواهند و چه نخواهند؛ آمریكا چه بخواهد و چه نخواهد، این دوران در دنیا آغاز شده و پیش هم رفته است و تأثیرات این عصر جدید، روی ملتها و دولتهای ضعیف و نیز روی دولتهای قوی و ابرقدرتها محسوس است. وقتی عصر جدیدی در تاریخ بشر آغاز میشود، هیچكس نمیتواند خود را از تأثیرات آن عصر بركنار بدارد. …این عصر و این دوران جدید را باید دوران امام خمینی نامید»
(14/03/1369)
🌀 به مدرسه معرفتی امام خمینی بپیوندید:
https://eitaa.com/emamehowzeh
🔹استاد کامل
#مدرسه_معرفتی_امام_خمینی
#مکتب_امام
#مرام_الاسلام
«شیخ بزرگوار ما (مرحوم آیتالله شاهآبادی) حقّا حقّ حیات روحانی به اینجانب داشت که با دست و زبان از عهده شکرش برنمیآیم.»
صحیفه امام خمینی، جلد۱۸، صفحه ۴۰۷
🌀 به مدرسه معرفتی امام خمینی بپیوندید:
https://eitaa.com/emamehowzeh
مدرسه معرفتی امام خمینی
🔹استاد کامل #مدرسه_معرفتی_امام_خمینی #مکتب_امام #مرام_الاسلام «شیخ بزرگوار ما (مرحوم آیتالله شاه
#گزارش
برشی کوتاه از دومین روز نهمین اردوی مدرسه معرفتی امام خمینی
.
#مدرسه_معرفتی_امام_خمینی
#مرام_الاسلام
#آیتالله_شاهآبادی
«اوّلی که امام خمینی مرحوم آقای شاهآبادی را در قم دیده بودند، یک کسی گفته بود آن که شما دنبالش میگردید، این است. ایشان گفتند که من با نفر دیگری رفتیم پیش ایشان و گفتیم یک درسی برای ما شروع کنید. گفت: حالا چه میخواهید؟ منظومه، اسفار، فلان؟ گفتیم نه، ما از این چیزها گذشتهایم؛ «مصباح الانس» میخواهیم. امام میگفتند بالاخره ایشان را وادار کردیم که برای ما «مصباح الانس» بگوید. میدانید تبحر امام بیشتر در عرفان بود، بیش از فلسفه.» ۹۱/۱۱/۲۳
🌀 به مدرسه معرفتی امام خمینی (ره) بپیوندید:
https://eitaa.com/emamehowzeh
#مدرسه_معرفتی_امام_خمینی
#اقتدار_تاریخی
#حقیقت_انقلاب
«رهبر آن انقلاب و پدیدآورندهی آن انقلاب و معمار نظام اسلامی برآمدهی از آن انقلاب، مرد بزرگی است که امروز بعد از سی و چند سال از رحلت ایشان، حضور او در جهان همچنان محسوس است و تأثیر عظیم او و تأثیر انقلاب او را انسان در جهانِ امروز میتواند بوضوح مشاهده کند: نظم بینالمللی چندقطبی جهان، متأثّر از انقلاب او است؛ افول قدرتهای بزرگ، متأثّر از انقلاب او است؛ تنزّل شدید جایگاه و نفوذ آمریکا در دنیا متأثّر از انقلاب او است؛ نفرت عمومی از صهیونیسم ــ که امروز به طور واضح در دنیا دیده میشود ــ متأثّر از انقلاب او است؛
صراحت بسیاری از ملّتها، بخصوص جوانهایشان، در نفی ارزشهای غربی که امروز مشاهده میشود، متأثّر از انقلاب او است. امروز در جهان غرب، در اروپا، حتّی در آمریکا و کشورهای وابستهی به اینها، انسان میبیند یک حرکتی را به سمت بیزاری از ارزشهای غربی. انقلاب امام بزرگوار ما و انقلاب ملّت ایران قطعاً تا حدود زیادی در همهی این چیزهایی که عرض کردیم مؤثّر بوده است و تأثیر گذاشته. یک چنین انقلابی را امام بزرگوار به کمک مردم به وجود آورد.»
۱۴۰۴/۰۳/۱۴
🌀 به مدرسه معرفتی امام خمینی (ره) بپیوندید:
https://eitaa.com/emamehowzeh
#مدرسه_معرفتی_امام_خمینی
#معرفی_آثار
#جهاد_اکبر
#اخلاق
📖 كتاب «جهاد اكبر يا مبارزه با نفس» اثر امام خمينى (ره)
✍️ مجموعه بيانات اخلاقى ايشان در نجف اشرف، گردآورىشده توسط سيد حميد روحانى
📌 موضوع: راهنمايى براى خودسازى و مبارزه با نفس اماره با تأكيد بر تهذيب نفس بهعنوان جهاد اكبر
📚 محتوا:
- سفارش به حوزهها و طلاب: تأكيد بر نقش حوزهها در تربيت عالمان اخلاقمدار، هشدار به طلاب درباره غرور علمى و لزوم اخلاص.
- اهميت تهذيب نفس: مبارزه با هواهاى نفسانى، خودشناسى و تقويت اراده براى رسيدن به كمال.
- عنايات الهى: نقش لطف خدا در هدايت انسان و اهميت توكل.
- نكاتى از مناجات شعبانيه: بررسى دعاهاى شعبانيه براى تقويت ارتباط معنوى.
- حجابهاى انسان: شناخت موانع درونى و بيرونى در مسير خودسازى.
- علم و ايمان: لزوم همراهى دانش با عمل و تقوا.
- هشدارها و قدم اول در تهذيب: نكات عملى براى شروع مسير خودسازى.
- فرازهاى برگزيده: نكات برجسته كتاب در بخش پايانى.
📖 كتابى ارزشمند براى كسانى كه در پى اصلاح نفس و رشد روحانى هستند!
🔗www.imam-khomeini.ir/fa/c78_3113/کتاب/جهاد_اکبر_یا_مبارزه_با_نفس/جهاد_اکبر_یا_مبارزه_با_نف
🌀 به مدرسه معرفتی امام خمینی (ره) بپیوندید:
https://eitaa.com/emamehowzeh
#مدرسه_معرفتی_امام_خمینی
#امام_تحول
#نگاه_تمدنی
یک تحوّل دیگری که امام به وجود آورد، تحوّل در نگاه به دین بود؛ مردم، دین را فقط وسیلهای برای مسائل شخصی، مسائل عبادی، حدّاکثر احوال شخصی میدانستند، فقط برای همین مسئلهی نماز و روزه و فرض کنید که وظایف مالی و ازدواج و طلاق؛ در همین حدود؛ دین را، وظیفهی دین و مسئولیّت دین و رسالت دین را محدود به این چیزها میدانستند. امام برای دین، رسالت نظامسازی و تمدّنسازی و جامعهسازی و انسانسازی و مانند اینها تعریف کرد؛ مردم نگاهشان به دین بکلّی متحوّل شد.
یک تحوّل دیگر، تحوّل در نگاه به آینده بود. در آن دورانی که نهضت شروع شد و امام وارد میدان شدند، با همهی شعارهایی که حالا بعضی از احزاب و بعضی و از گروهها و گروهکها میدادند -که خیلی محدود و کوچک هم بودند- در نگاه مردم آیندهای دیده نمیشد. یعنی مردم یک افق و آیندهای در مقابل چشم نداشتند؛ این تبدیل شد به ایجاد تمدّن نوین اسلامی. یعنی شما امروز به ملّت ایران نگاه کنید، این دست مبارک امام است که این حالت را به وجود آورده؛ مردم دنبال این هستند که تمدّن نوین اسلامی را تشکیل بدهند و به وجود بیاورند؛ اتّحاد عظیم اسلامی را به وجود بیاورند، امّت اسلامی را تشکیل بدهند. نگاه عامّهی مردم، تودهی مردم این است.
🌀 به مدرسه معرفتی امام خمینی (ره) بپیوندید:
https://eitaa.com/emamehowzeh
مدرسه معرفتی امام خمینی
#مدرسه_معرفتی_امام_خمینی #معرفی_آثار #جهاد_اکبر #اخلاق 📖 كتاب «جهاد اكبر يا مبارزه با نفس» اثر ا
#مدرسه_معرفتی_امام_خمینی
#معرفی_آثار
#جهاد_اکبر
#اخلاق
بسم اللّه الرحمن الرحيم يك سال ديگر از عمر ما گذشت.
شما جوانان رو به پيرى و ما پيران رو به مرگ پيش مىرويم. در اين يك سال تحصيلى شما به حدود تحصيلات و اندوختههاى علمى خود واقفيد؛ مىدانيد چقدر تحصيل كرده و تا چه اندازه پايههاى علمى خود را بالا بردهايد؛ ليكن راجع به تهذيب اخلاق، تحصيل آداب شرعيه، معارف الهيه و تزكيه نفس چه كرديد؟ و چه قدم مثبتى برداشتيد؟ هيچ به فكر تهذيب و اصلاح خود بوديد؟ و در اين زمينه برنامهاى داشتيد؟ متأسفانه بايد عرض كنم كار چشمگيرى نكرديد، و در جهت اصلاح و تهذيب خود قدم بلندى برنداشتيد.
📖 متن ابتدای كتاب «جهاد اكبر يا مبارزه با نفس» اثر امام خمينى (ره)
🌀 به مدرسه معرفتی امام خمینی (ره) بپیوندید:
https://eitaa.com/emamehowzeh
#مدرسه_معرفتی_امام_خمینی
#مکتب_امام
#قیام_لله
#اندیشه_توحیدی
#اندیشه_اجتماعی
«امّا در مسئلهی مکتب و اصول و هدفها. اگر بخواهیم زیربنای مکتب مبارزهی امام را و انقلاب امام را در یک جمله عرض بکنیم، باید بگوییم زیربنای همهی فعّالیّتهای ایشان «قیام لله» بود؛ هدف، قیام لله [بود]؛ همان که در یادداشت معروفشان در دوران جوانی در دفتر مرحوم وزیری یزدی (رحمة الله علیه) نوشتهاند: قُل اِنَّمآ اَعِظُکُم بِواحِدَةٍ اَن تَقوموا لِلّهِ مَثنَی وَ فُرادَی؛ قیام لله، که این قیامِ لله ریشهی قرآنی بسیار مستحکمی دارد. قیام لله در همین آیهی سورهی سبأ ــ قُل اِنَّمآ اَعِظُکُم ــ [بیان شده]، یا «قوموا لِلّهِ قانِتین» در سورهی مبارکهی بقره، یا در آیهی دیگری در سورهی مدّثّر در اوّل بعثت: یا اَیُّهَا المُدَّثِّر* قُم فَاَنذِر؛ «قیام لله» یعنی این. حالا این «قیام لله» در هر دورهای ممکن است به نحوی باشد.
«قیام لله» همیشه یک جور نیست لکن در همهی اینها هدف «قیام لله» یک چیز بیشتر نیست و آن، اقامهی حق و اقامهی عدل و قسط و ترویج معنویّت است؛ در همهی دورانها این است؛ یعنی اقامهی حق. «قیام لله» در یک دوره به شکل مبارزهی آنچنانی است، در یک دوره به شکل کار علمی است، در یک دوره به شکل حرکت سیاسی است امّا در همهی اینها هدف «قیام لله» باید اقامهی حق باشد.»
۱۴۰۱/۰۳/۱۴
🌀 به مدرسه معرفتی امام خمینی (ره) بپیوندید:
@emamehowzeh
#مدرسه_معرفتی_امام_خمینی
#مکتب_امام
#اقتدار_تاریخی
غافلگیر شدند؛ احساس نمیکردند، گمان نمیکردند که یک مردِ روحانیِ تنها و بدون تجهیزات و بدون منابع مالیِ معتنابه بتواند یک ملّت را وارد میدان کند؛ در غرب، هیچ کس احتمال این را نمیداد و گمان نمیکرد. انقلاب اسلامی ایران دنیای غرب را غافلگیر کرد! احتمال نمیدادند که این ملّت با هدایت و رهبری این عالم دینی بتواند با دست خالی بر رژیم تا دندان مسلّحِ حاکم بر ایران غلبه پیدا کند، آن هم رژیمی که همهی قدرتهای دنیا ــ چه شرقی و چه غربی ــ از او حمایت میکردند؛ احتمال نمیدادند که این رژیم را ساقط کند. احتمال نمیدادند که این انقلاب و این امام، بتواند این آمریکاییها را و صهیونیستها را که سالها در ایران جا خوش کرده بودند و بر همه چیز تسلّط داشتند، جارو کند، بتواند اینها را از کشور بیرون کند و اثری از اینها در کشور باقی نماند.
غافلگیری بعدی اینها تشکیل نظام جمهوری اسلامی بود. اگر بعد از انقلاب یک حکومت سازشکاری بر سر کار میآمد ــ همچنان که در اوایل کار، یک نشانههایی هم از این دیده شد که یک حکومت سازشکار با غرب بر سر کار بیاید ــ اگر چنین چیزی اتّفاق میافتاد، غربیها امیدوار میشدند که بتوانند دوباره در ایران نفوذ کنند و منافع نامشروع خودشان را در این کشور تأمین کنند، لکن امام مواضع صریح و روشن خود را در بنای اسلامی کشور ابراز کرد؛ یعنی امام اعلام کرد ــ هم در زبان، هم در عمل ــ که نظامی که برآمدهی از این انقلاب است یک نظام اسلامی است، یک نظام دینی است.
🌀 به مدرسه معرفتی امام خمینی (ره) بپیوندید:
@emamehowzeh
#مدرسه_معرفتی_امام_خمینی
#طلبه_تراز
«امام مختصّات شخصیّتیای و موهبتهایی را دارا بود و خدا به او داده بود که این مختصّات، این خصوصیّات در کمتر کسی در این حد جمع میشود.
امام این خصوصیّات را داشت:
- انسانی بود شجاع،
- انسانی بود باحکمت و باتدبیر،
- انسانی بود پارسا و پرهیزکار و دلبستهی به خدای بزرگ، دلباختهی به ذکر الهی؛
- امام مردی بود ظلمستیز؛ با ظلم کنار نمیآمد، با ظلم مبارزه میکرد، حامی مظلوم، استکبارستیز؛
- امام مردی بود عدالتخواه، طرفدار مظلومان، حامی مظلومان؛
- اهل صداقت، با مردم صادق بود، با مردم همان جوری سخن میگفت که دل او بود و احساس قلبی او بود؛ با مردم صادقانه رفتار میکرد؛
- در راه خدا اهل مجاهدت بود، آرام نمینشست، دائم در حال مجاهدت بود؛
[مصداق] این آیهی شریفه: فَاِذا فَرَغتَ فَانصَب * وَ اِلیٰ رَبِّکَ فَارغَب؛ از یک کار بزرگ که فراغت پیدا میکرد، چشم به یک کار بزرگ دیگری میدوخت و آن را دنبال میکرد؛ اهل مجاهدت فیسبیلالله بود؛
اینها عوامل جاذبهی امام است. این خصوصیّات در امام مجتمع شده بود؛ هر کسی با این خصوصیّات باشد، دلها به سَمت او جذب میشود؛
اینها همان عمل صالحی است که خدای متعال میفرماید: اِنَّ الَّذینَ ءامَنوا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ سَیَجعَلُ لَهُمُ الرَّحمانُ وُدًّا؛ این وعدهی الهی است؛ این محبّتها هم محبّتهای الهی است، محبّتهای تبلیغی و تحمیلی و تلقینی نیست؛ کار خدا است، دست خدا است.»
🌀 به مدرسه معرفتی امام خمینی (ره) بپیوندید:
@emamehowzeh