هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅═══✿🍃🪴🪴🍃✿═══┅─
☘(4)..هرکه را دختری است، خداوند یاری دهنده او، برکت بخش به او و آمرزنده او خواهد بود.
☘(5)..مهر ویژه خداوند بر پدر دختران باد. دختران مبارک و دوست داشتنیاند و پسران بشارت دهندگانند و دختران باقیات صالحاتند
☘(6)..هر خانه ای که در آن دختر باشد، هر روز دوازده برکت و رحمت از آسمان ارزانی اش میشود و زیارت فرشتگان از آن خانه قطع نمیگردد، در حالی که در هر شبانه روز برای پدر آن دختران عبادت یکسال نوشته میشود.
─┅════༅𖣔1⃣3⃣𖣔༅════┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅═══✿🍃🌼🌼🍃✿═══┅─
۞◁#امام_صادق_علیه_السلام
✿{1}..پسران نعمتند و دختران حسنه و نیکی، و خداوند از نعمتها میپرسد، ولی بر نیکیها پاداش میدهد.
✿{2}..آنکه سرپرستی دو دختر را عهده دار شود، این کار او را از آتش و عذاب باز خواهد داشت.
✿{3}..آنگاه که مردی صاحب دختری شد، خداوند فرشتهای به سوی نوزادش روانه میکند که بال بر سر و سینه او کشد و گوید: کودکی ضعیف آفریده شده است. انفاق کنندگان بر او از سوی خداوند یاری خواهد شد.
☘ امام رضا علیه السلام ...خداوند بر دختران مهربانتر از پسران است و هر کسی بانویی از محارم خود را شاد کند، روز قیامت از سوی خداوند شاد میگردد.
─┅════༅𖣔1⃣4⃣𖣔༅════┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅═══✿🍃🪴🪴🍃✿═══┅─
◁خداوند در آیه 49 سوره شوری از دختر به عنوان هدیه استفاده می کند و انسان ها باید از این هدیه خداوند خوشحال شوند.
❀ این تعبیر بهترین تعبیر ممکن برای دختر است، همچنانکه برای پسر چنین تعبیری بکار نرفته است.
🍀 نقش تعیین کننده زن در بقاء و رشد جامعه بشری همیشه مورد توجّه بوده است.
❏ تاریخ این حقیقت را در سینه خود ثبت کرده که پیامبران در احقاق حقوق و نقش سالم و سازنده زنان، برترین جریان سازی و هدایت را داشته که بارزترین آن شرع مقدس اسلام است.
#اللّهمَّ_عَجِّلْ_لِوَلِیِّک_الفَرَج
پــــایـــــان کنفرانس
─┅════༅𖣔1⃣5⃣𖣔༅════┅─
52.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#گام_دوم
#دخترانه
#دهه_کرامت
#حسن_بابایی
#جهاد_تبیین
#قسمت_چهارم
#مدرس_روشنگری_استان_اصفهان
☀️روشنا اصفهان:قرارگاه تولید و انتشار:|عملیات های تبیینی|فرهنگی هنری|عملیات روانی و رسانه ای|
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
🎁هفت گفتار مطهر بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری:
✍گفتار چهارم مشق مطهر
📜تاریخ انتشار هشتم اردیبهشت
🖋بر اساس دیدگاه استاد مطهری، ولی فقیه در یک کشور اسلامی که مردم آن اسلام را به عنوان یک ایدئولوژی پذیرفتهاند و به آن ملتزم و متعهد هستند نقش یک ناظر بر ایدئولوژی نظام که همان اسلام است را دارد.
🖋البتّه معنای این گفته این نیست که نظارت او صرفاً یک نظارت تشریفاتی است، بلکه او (ولی فقیه) صلاحیت مجری قانون و کسی را که میخواهد رئیس دولت بشود و کارها را در کادر ایدئولوژی اسلام به انجام برساند، مورد نظارت و بررسی قرار میدهد.
🖋استاد مطهری، مشروعیت همه ارکان نظام اسلامی را به تأیید و تصویب ولی فقیه میداند. «از آنجا که جامعه یک جامعه اسلامی است، مردم وابسته به مکتب اسلامند. صلاحیت هر حاکمی از این نظر که قابلیت اجرای قوانین ملی و اسلامی را دارد یا نه، باید مورد تصویب و تأیید (ولی) فقیه قرار گیرد.»
🖋استاد مطهری حق شرعی و ولایت شرعی را ناشی از ایدئولوژی و مکتبی میداند که مردم پذیرفتهاند، نه اینکه ولایت او به انتخاب مردم مشروعیت پیدا کند.
🖋ولی امر، در زمان غیبت کبری حضرت ولی عصر (عج)، در دین مبین اسلام، به وسیله اولیای دین و ائمه اطهار (ع) انتخاب بالوصف شده است. یعنی شرایط و اوصاف او بیان گردیده است، مانند حدیث امام حسن عسکری علیهالسلام: «هر کس از فقها که خود نگهدار و نگهبان دین و مخالف هوای نفس و مطیع فرمان مولایش (خداوند) باشد، باید مردم از وی پیروی کنند.»
🖋و یا حدیث امام صادق ـ علیهالسّلام ـ که فرمود: «مردم باید دقت کنند و از بین فقهائی که راوی حدیث ما هستند و در احکام حلال و حرام ما صاحب نظرند و با احکام اهلبیت آشنائی دارند، او را در میان خود حاکم قرار دهند. که من او را بر شما حاکم قرار دادم.»
🖋استاد مطهری در این رابطه به فرمان امام به نخست وزیر دولت موقت استناد میکند و میفرماید: «امام در فرمان خود به نخست وزیر دولت موقت مینویسد: به موجب حق شرعی (ولایت فقیه) و به موجب رأی اعتمادی که از طرف اکثریت قاطع ملت به من ابراز شده، من رأی دولت را تعیین میکنم.»
🖋قوانینی که به پیامبر وحی شده است، از احکام مسلم اسلام است و همانطور که اجرای آن، بر شخص پیامبر ـ صلی الله علیه و آله و سلّم ـ و امام معصوم ـ علیهالسّلام ـ واجب بود، بر فقیه نیز واجب است و اختیاراتی را که به پیغمبر در مسئله اراده جامعه اسلامی داده شده بود، امام و ولی فقیه هم همان اختیارات را دارد.
🖋«این اختیارات از پیغمبر به امام منتقل میشود و از امام به حاکم شرعی مسلمین. بسیاری از تحریمها و تحلیلهایی که فقها کردهاند ـ که همه هم امروز قبول دارند ـ بر همین اساس بوده است.»
🖋شهید استاد مطهری فتوای تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی را بر اساس همین اختیارات میداند و میافزاید: «این به موجب آن بود که میرزای شیرازی میدانست که حاکم شرعی، یک سلسله اختیارات دارد و به موقع میتواند از آن استفاده کند. به موقع میتواند امری را که در اصل شرع حرام نشده یا لااقل فقیه دلیلی بر حرمتش ندارد، در مورد به خصوص تحریم کند. یک امری که در اصل شرع هیچ دلیل به حرمت یا وجوبش نیست، نه حرام است نه واجب، امر مباحی است، فقیه به موجب اختیارات خودش میتواند آن را تحریم کند.»
🖋بنابراین استاد مطهری، ولی فقیه را در نظام اسلامی یک ایدئولوگ میداند، که بر اجرای صحیح ایدئولوژی نظارت کامل دارد و مشروعیت همه ارکان نظام به تأیید و تصویب اوست و مشروعیت منصب او از طرف دین تأمین شده است و اختیارات او در اداره جامعه اسلامی، همان اختیارات پیامبر اسلام ـ صلی الله علیه و آله و سلّم ـ و ائمه اطهار ـ علیهمالسّلام ـ است کما اینکه نظر حضرت امام (ره) و تعداد زیادی از فقهاء در باب اختیارات ولی فقیه همین است.
حسن بابایی
مدرس روشنگری استان اصفهان
☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
🇮🇷نهم اردیبهشت ماه روز شوراها
🖋یکی از پایه های اصلی تحقق انقلاب اسلامی حضور و مشارکت گسترده مردم بود و بدون داشتن این پشتوانه عظیم مسلما پیروزی محقق نمی شود.
🖋در همین راستا بود که در نهم اردیبهشت 1358 رهبر کبیر انقلاب طی فرمانی به شورای انقلاب توصیه کرد که آیین نامه تدوین شوراها را تنظیم کند و اصل حضور و مشارکت مردم تامین شود.
🖋در جهت استقرار حکومت مردمی در ایران و حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش که از ضرورت های نظام جمهوری اسلامی است لازم می دانم بی درنگ به تهیه آیین نامه اجرایی شوراها برای امور محل شهر و روستا در سراسر ایران اقدام و پس از تصویب به دولت ابلاغ نمایید تا دولت بلافاصله به مرحله اجرا درآورد. (روح الله الموسوی خمینی 9/2/1358)
🖋جهت تحقق آرمان های والای حضرت امام (ره) و پیاده شدن این اصل قانون اساسی و مشارکت مردم در سرنوشت خود، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در تمام نقاط کشور با حضور گسترده مردم با شرکت بیش از 24 میلیون نفر در 7 اسفند ماه 1377، برگزار شد.
🖋شوراهای اسلامی در سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) به شورای انقلاب همزمان با بیستمین بهار انقلاب اسلامی، در نهم اردیبهشت 1378، با پیام مقام معظم رهبری آغاز به کار نمودند.
🖋پیام رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (8/2/1378)
خدای متعال را شکرگذاریم که در انتخابات شوراها یک نهاد دیگر برای خدمت به مردم تاسیس شد و ملت ایران یک گام دیگر به تحقق کامل قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی نزدیک گشت.
👇چندنکته:
نکته اول این که اعضای شوراهای اسلامی هر شهر یا روستا در عمل با یکدیگر تفاهم و همدلی داشته باشند.
نکته دوم: از آنجا که شوراها از مظاهر مشارکت مردمی و برای تسهیل امور مردم است، اعضای محترم ارتباط دائمی خود با مردم و حضور در میان آنان و اطلاع از مشکلات آنان را وظیفه مستمر خود بدانند و دسترسی مردم را به خود، آسان سازند.
نکته سوم:در انتخاب شهرداران و دهیاران، مهمترین خصوصیتی که باید رعایت شود، کاردانی و صلاحیت های دینی و انقلابی است.
نکته چهارم:شوراهای شهری در فعالیت های خود به مختصات "شهر اسلامی" توجه کنند.
🖋در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در فصل های اول و هفتم راجع به شوراها اصولی مطرح گردیده که در فصل هفتم قانون اساسی از اصل یکصد و ششم شوراها و حدود وظایف آنها تعریف شده است.
حسن بابایی
مدرس روشنگری استان اصفهان
☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای.
•┈┈••••✾•
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
🎁دهه کرامت گرامی باد
«ایرانِ امام رضا(ع)»
سه شنبه، 9 اردیبهشت همزمان با اول ذی القعده سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و روز دختر ((حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها؛ بهترین دختر دنیا))
✅زیست عفیفانه در مدارس:
🖋گنجاندن موضوع عفاف و حجاب از دیدگاه آیات و روایات همراه با تبیین ضرورت و فلسفه آن برای دانش آموزان در کتب درسی همه مقاطع تحصیلی.
🖋اهتمام به مثبت نگری و زیبا اندیشی در مورد فرهنگ عفاف و حجاب در تألیف کتب درسی.
🖋تجلیل از دختران و پسران نخبه و ممتاز(با توجه به ملاکهای حجاب و عفاف و علم) و برگزاری مسابقات و معرفی افراد نمونه با توجه به ویژگیهای الگویی آنها در زمینه پوشش.
🖋آموزش، ساماندهی، توجه و بکارگیری مدیران، معلمان و همه پرسنل مدارس جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بین دانش آموزان و سازمانهای مربوط نظیر بسیج، انجمنهای اسلامی.
🖋انجام تحقیقات لازم در مورد بسط حیا و عفاف در مدارس به منظور اجرای برنامههای فرهنگی، تربیتی و پرورشی در آن.
🖋اجرای مسابقات فرهنگی-هنری و علمی با هدف جهت دهی به افکار نسل جوان با موضوع حجاب و عفاف و نظرسنجی از جوانان در تهیه طرحها و برنامههای مناسب در زمینه حجاب.
🖋آموزش احکام شرعی عفاف و حجاب و برگزاری کلاسهای دانش افزایی برای والدین(خصوصا مادران) و توجیه آنها نسبت به رعایت حریم عفاف در خانه و محیطهای اجتماعی از طریق انجمن اولیا و مربیان.
🖋تأکید بر ضرورت رعایت پوشش و الگوی مدهای اسلامی و ترویج الگوهای بایسته در پوشش دانش آموزان و همه کادر مدرسه و آرایش نکردن در مدارس.
🖋تعیین رنگها و مدلهای متنوع در پوشش دانش آموزان با رعایت موازین و ضوابط شرعی جهت تأمین سلایق مختلف.
🖋محرم سازی محیطهای آموزشی و پرورشی و اداری به منظور ایجاد زمینه بروز نیازهای دختران با حفظ سادگی و موازین و ضوابط شرعی برای جلوگیری از خودنمایی آنها در مجامع عمومی.
🖋آشنا کردن جوانان برای شناخت توطئهها، زمینهها، روشها و مجاری نفوذ فرهنگ غربی از طریق مدارس.
🖋آشنا کردن خانوادهها و جوانان با اصول ازدواج آسان و تشکیل خانواده در سنین پایین تر با توجه به شرایط اقتصادی جامعه از طریق کتب درسی.
🖋استفاده از شعرخوانی، قصه گویی و نقاشی در مقاطع پیش دبستانی و مهد کودک جهت آشنا کردن کودکان با فرهنگ عفاف و حجاب.
🖋معرفی و تشویق نمونههای عینی از اساتید، مربیان، نفرات اول کنکور، المپیادیها و خانوادهها ایثارگران و … از نظر رعایت مظاهر عفاف و حجاب در مدارس
انعکاس موفقیتهای دانش آموزان در ابعاد مختلف با هدف ارتقای شخصیت و منزلت اجتماعی آنها.
🖋آموزش معیارهای رفتار صحیح زن و مرد جهت برقراری روابط انسانی و اجتماعی متعادل در خانواده و جامعه از طریق کتب درسی.
🖋تهیه و تدوین نشر کتب، مقالات و جزوات تخصصی در راستای تقویت بنیه اعتقادی و دینی در جهت توسعه فرهنگ عفاف در بین والدین دانش آموزان توسط انجمن اولیا و مربیان.
🖋غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان – با تأکید بر فرهنگ عفاف و حجاب – از طریق استفاده از توانمندیهای تشکلهای دانش آموزی.
🖋در نظر گرفتن امتیازاتی از نظر انضباطی برای دانش آموزانی که پوشش اسلامی را رعایت میکنند.
🖋در نظر گرفتن امتیازاتی برای مدیران مدارسی که رعایت حجاب کارکنان و دانش آموزان آن اسلام و مناسب است.
🖋پاسخگوی بودن مدیر مدرسه در صورت عدم رعایت عفاف و حجاب از طرف دانش آموزان.
🖋تهیه و ارسال کتب و مقالات در مورد حجاب و عفاف به مدارس.
🖋انجام طرح تحقیقی پیرامون میزان آگاهی، باورها و التزام عملی دانش آموزان دختر و پسر در مورد فرهنگ حجاب و عفاف.
برگزاری مسابقه خلاصه نویسی کتاب جهت معلمان و دانش آموزان.
🖋برگزاری مسابقات تفسیر آیات قرآن کریم در زمینه ی حجاب و عفاف.
🖋گردهمایی فصلی فرهنگیان به تفکیک مقاطع تحصیلی.
🖋تشکیل جلسات هم اندیشی دانش آموزی در مدارس.
🖋حضور طلاب خواهر در مدارس به عنوان مشاور مذهبی.
🖋طرح مباحث حجاب و عفاف و آداب پوشش اسلامی در قالب آموزش های ضمن خدمت.
🖋اختصاص بخشی از ساعت پرورشی به بحث حجاب و عفاف.
🖋استفاده از شعر خوانی، قصه گویی و نقاشی در مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی جهت آشنا کردن کودکان با فرهنگ عفاف و حجاب.
🖋بیان نکته یا مطلبی پیرامون اهمیت موضوع حجاب و عفاف توسط معلمین در فرصتهای مناسب.
🖋تشویق و ترغیب جوانان به رعایت و حفظ حجاب و عفاف.
🖋نظارت بر رسانه های جمعی.
🖋احیای امر به معروف و نهی از منکر.
معرفی الگویی تازه که با رعایت معیارهای شرعی، آزادی عمل بیش تری را برای زنان مسلمان فراهم آورد.
🖋تصویب قوانین جامع و دقیق در این زمینه در مجلس شورای اسلامی و عمل کردن بدون تساهل و تسامح قوه ی قضائیه به قوانین.
حسن بابایی
مدرس روشنگری استان اصفهان
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
55.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#گام_دوم
#دخترانه
#دهه_کرامت
#حسن_بابایی
#جهاد_تبیین
#قسمت_پنجم
#مدرس_روشنگری_استان_اصفهان
☀️روشنا اصفهان:قرارگاه تولید و انتشار:|عملیات های تبیینی|فرهنگی هنری|عملیات روانی و رسانه ای|
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈