eitaa logo
بیسیمچی
1.7هزار دنبال‌کننده
12.9هزار عکس
2.1هزار ویدیو
627 فایل
سلام علیکم این کانال بمنظور ارتباط معنوی،فرهنگی ،تبلیغی و مذهبی با فرهیختگان تشکیل شده استbabaii@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پایگاه بسیج آیت الله مدرس اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
✍ایده مقاومت 🖋طرح دشمنان برای فعال‌سازی شکاف‌ها و گسل‌های اجتماعی در جامعه‌ی ایران که در یک دهه‌ی اخیر شدّت گرفته، طی سال‌های پیش رو نیز تداوم خواهد یافت. 🖋 اگر نگوییم همه، حداقل بخشی از این شکاف‌های اجتماعی را می‌توان با طرح درست ایده‌ی مقاومت کاهش داد. 🖋 به ویژه اگر بتوان جامعه‌ی ایران را متوجّه ساخت که مقاومت جمهوری اسلامی ایران در برابر برخی پدیده‌های اجتماعی، ایستادن در برابر مردم نیست، بلکه صیانت از هویت و شخصیت ملّی در برابر امواج جهانی‌سازی است. 🖋همچنان که باید توضیح داد، بخشی از پدیده‌های نوظهور اجتماعی که در جامعه ما پدیدار شده، روند طبیعی تحوّلات جامعه نیست و برخلاف ادّعای «جهانی شدن»، از سنخ «جهانی سازی» است و باید ساختن ایران، باید در برابر آن مقاومت کرد. 🖋این نکته را نیز نباید از نظر دور داشت که خانواده‌های ایرانی در پیِ سه دهه اجرای الگوها و برنامه‌های توسعه و تصمیم‌گیری‌های غلطی که از سوی دولت‌ها در این راستا رقم خورده، با چالش‌های عدیده‌ای رو به رو شده‌اند. 🖋دعوت به مقاومت در متن زندگی و طرح ایده‌ی مقاومت به عنوان یک «راهبرد زندگی‌ساز» عقلانیت و توانمندی خانواده‌های ایرانی را برای ایستادگی در برابر چالش‌های فراوانی که با آن رو به رو گشته‌اند، ارتقا می‌بخشد. حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
✍تاریخچه انجمن حجتیه نوین(قسمت سوم) ✅‏‏کناره گیری حضرت امام از فلسفه‏ 🖋‏‏سرانجام حضرت امام از این مباحثات و مجادلات خسته شدند و فلسفه را کنار‏‎‎‏گذاشتند؛ به گونه ای که برخی تعبیرشان این بود که ایشان از فلسفه توبه کرده اند واقعیت را خدا می داند؛ 🖋ولی آنچه مسلم است این است که ایشان دیگر فلسفه‏‎ ‎‏تدریس نکردند و حتی به سرودن اشعاری دست زدندکه متضمن مخالفت ایشان با‏‎ ‎‏فلسفه و عرفان بود 🖋این اشعار در حال حاضر در دیوان آن مرحوم، موجود است؛ از‏‎‏جمله می فرمایند: 🌺‏‏طومار حکیم و فیلسوف و عارف‏ ‎ ‎‏فریاد کنان و پای کوبان بدریم‏‎ ‏‏و نیز ‏ 🌺‏‏با صوفی و با عارف و درویش بجنگیم‏ ‎ ‎‏ پرخاشگر فلسفه و علم کلامیم‏‎ 🖋‏‏البته ممکن است این ابیات، تأویلات خاصی داشته باشد؛ضمن اینکه بعید است‏‎ ‎‏منظور حضرت امام عرفان حقیقی باشد؛ شاهدش این است که در ابیات دیگری‏‎ ‎‏فرموده اند که حقیقت عرفان و مبانی آن با آنچه در عالم تصوف و عرفان دیده‏‎ ‎‏می شود و دامنه اش تنهاظواهر برخی از صوفیان یا عارفان را در برمی گیرد و راهی‏‎ ‎‏به باطن نمی یابد، متفاوت است. ادامه دارد حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان
هدایت شده از پایگاه بسیج آیت الله مدرس اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان
5.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
✍ایده مقاومت 🖋تلقّی از مقاومت در جامعه ایران، عمدتاً مبتنی بر رهیافت‌های سیاسی، نظامی و امنیتی بوده است و به همین دلیل، بخشی از جامعه تصوّر می‌کنند میان زندگی روزمره‌شان با الگوی مقاومت، اگر نگوییم تعارض وجود دارد، حداقل تنافر وجود دارد. 🖋 بعضاً این‌گونه برداشت می‌شود که تصمیم حاکمیت مبتنی بر دنبال کردن ایده‌ی مقاومت در منطقه، یا اساساً بی‌نسبت با زندگی آحاد جامعه است، و یا این‌که زندگی روزمره مردم ایران را دچار چالش کرده است. 🖋 یکی از خطوط تبیینی که به صورت غیرمستقیم می‌تواند ایده‌ی مقاومت را در ذهنیت مردم ایران احیا نماید، این است که ترجمه‌ای زندگی‌مدارانه از مقاومت ارایه شود؛ به این معنی که مقاومت به مثابه ایده‌ی زندگی یا الگویی برای زیستن مطرح شود. 🖋 ادبیات مقاومت این ظرفیت را دارد که ـ فارغ از طرح سیاسی جمهوری اسلامی ـ بتوان مردم را در مسیر زندگی عادی‌شان به سوی آن دعوت کرد. حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان