17.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈
🎞| #ویژه
📜 رسولاللهﷺ، معلم جبرئیل است؛ نه شاگرد او
🕊️ تفاوت تعلیم و ابلاغ در نقش جبرئیل
🌹 حضرت آیتالله وفسی
۱۳۹۳
╭━⊰•❀🍃🌸🍃❀•⊱━╮
@bayyenat110
╰━⊰•❀🍃🌸🍃❀•⊱━╯
✨بِسْمِ اللَّهِ النُّور✨
انسانم آرزوست!
گوسفند همّ و غمّاش خوب خوردن است. آسوده و ساکت؛ از زندگیِ خویش رضایتی کامل دارد، اما شیر و پشمش را دیگران میبرند و هرگاه اقتضا کند، به آسانی قربانی میشود.
میمون همیشه شاد و سرگرمکننده است؛ بهروز، دنبالهرو مد و بازیچه نگاه دیگران. زندگیاش در تقلید و نمایش خلاصه میشود؛ برای جلب توجه و خنده دیگران میرقصد و میداندار مجالس لهو است.
خوک بیپروا و بیمرز است؛ همهچیز میخورد و هیچ حساسیتی به پاک و ناپاک ندارد؛ لاابالی، بیغیرت در حفظ ارزشها و بیمسئولیت در برابر محیط. در قدرت و ثروت غرق اند، اما بر قله دیاثت استوار و سرفراز.
خوشا به حال آنکه در روز قیامت انسان محشور گردد.
یاعلی
مطرح شده در ۱۴۰۴.۶.۱۴ - حضرت آیتالله وفسی
🟠 بیّنات | نشر بیانات استاد وفسی👇🏻
🆔 @bayyenat110
بیّنات
باسمه تعالی با توجه به قطعی برق در ساعت مقرر هر هفته (۱۶)، درس اخلاق این هفته با یک ساعت تأخیر، رأس
✨📖 چکیدهای از بیانات استاد آیتالله حامد وفسی
🌙🕌 در جلسهٔ درس اخلاق سهشنبه، ۱۸ شهریور ۱۴۰۴
عدالت؛ ستون اساسی اسلام
اسلام بر دو رکن بنیادین استوار است: توحید و عدالت. گرچه مفهوم توحید در ادیان دیگر نیز مطرح بوده، آنچه اسلام را ممتاز میسازد، جایگاه محوری عدالت است؛ عدالتی که هم در صفات و افعال خداوند معنا پیدا میکند و هم در ساختار اجتماعی و سیاسی جامعه اسلامی.
عدالت به عنوان رکن اصلی دین، هم در حوزه توحید و اعتقاد به عدل الهی و هم در عرصه اجتماعی و تنظیم روابط انسانی مورد تأکید قرار گرفته است. اسلام بر عدل الهی و عدالت اجتماعی پافشاری میکند، در حالی که برخی مکاتب دیگر، مانند مسیحیت با مفهوم تثلیث یا زرتشتی با باور به دوگانگی مبداء خیر و شر، از عدالت حقیقی فاصله گرفتهاند.
نقد ادعاهای عدالت در تاریخ ایران باستان
برخی با تبلیغات سعی در معرفی پادشاهان پیش از اسلام مانند کوروش یا انوشیروان به عنوان «عادل» دارند، اما بررسی تاریخی نشان میدهد که این ادعاها مبتنی بر واقعیت تاریخی نیست. نظام طبقاتی ساسانیان و نابرابریهای اجتماعی در آن دوره، نمونهای از بیعدالتی ساختاری بوده است.
تجربه عدالت در صدر اسلام
پس از حضرت رسولاللهﷺ، برخی خلفا عدالت را نادیده گرفتند و به جای مساوات اسلامی، نظام تبعیض و امتیازدهی را حاکم کردند. این رفتار باعث شد مردم در سرزمینهای تازهفتحشده فاصله میان آموزههای اسلامی و عملکرد حاکمان را لمس کنند. نمونه کامل و حقیقی عدالت، در تاریخ اسلام تنها در حکومت حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) تجسم پیدا کرد؛ تا آنجا که حتی دشمنان سرسخت او نیز به عدالتش اعتراف کردند.
ضرورت عدالت علوی در جمهوری اسلامی
اگر امروز بخواهیم جمهوری اسلامی بماند و به اسوهای در تاریخ تبدیل شود، باید عدالت علوی در عمل پیاده شود. بیعدالتی فقط یک نقص ساده نیست، بلکه تهدیدی جدی برای موجودیت نظام است.
فساد اداری و اقتصادی: وقتی مناصب با رابطه و رانت تقسیم شود، شایستهسالاری از بین میرود و کارآمدی نظام سقوط میکند.
تبعیض و نابرابری: اگر فرصتها و امکانات عمومی بین مردم بهطور مساوی توزیع نشود، جامعه دچار شکاف طبقاتی میشود و اعتماد عمومی فرو میریزد.
سوءمدیریت و ناکارآمدی: گماردن افراد نالایق به خاطر روابط شخصی یا جناحی، نهتنها عدالت را نابود میکند، بلکه آینده کشور را هم به خطر میاندازد.
خطر سست شدن پایههای مشروعیت: وقتی مردم عدالت را در زندگی روزمره لمس نکنند، شعارهای دینی و انقلابی اثر خود را از دست میدهد و حکومت از پشتوانه مردمی تهی میشود.
بنابراین عدالت باید نه در کلمات و بیانیهها، بلکه در قوانین، سیاستگذاریها و اجرای روزمره دیده شود. تنها با تحقق عدالت واقعی است که جمهوری اسلامی میتواند همانند حضرت امیرالمؤمنین (ع) به عنوان اسوهی درخشان عدالت در تاریخ باقی بماند.
9.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┄✾•🍃•✾┄
📽| #بازپخش
🔎 نقد و بررسی داستان مشهور "رسول اکرمﷺ و قصاص با عصای ممشوق"
🌹 حضرت آیتالله وفسی
╭━━🍃❀🎍❀🍃━━╮
@bayyenat110
╰━━🍃❀🎍❀🍃━━╯
مسئلهی حمایتهای رهبری از دولت یا از رئیس جمهور
بنده از همهی دولتها در این سی و چند سال حمایت کردم؛ از همهی این دولتهای مختلف، با گرایشهای مختلف، با توانهای مختلف، بنده حمایت کردم؛ دلیلش هم واضح است: شرایط کشور و اهدافی که ما برای خودمان ترسیم کردهایم در جمهوری اسلامی اقتضا میکند که همه به قوهی مجریه — که وسط میدان است — کمک کنند؛ رهبری کمک کند، مردم کمک کنند، روشنفکرها کمک کنند، نخبگان کمک کنند؛ قاعدهاش این است. همهی دولتها مستحق این کمک همهجانبه هستند و ما به همهی دولتها کمک کردیم. لکن در مورد این دولت، علاوه بر کمک، بنده با نگاه به این دوساله میخواهم تمجید هم بکنم؛ یعنی آنچه تا امروز در این دو سالی که این دولت بر سر کار بوده از عملکرد دولت مشاهده کردهایم، مستوجب این است که ما تقدیر کنیم و تمجید کنیم از دولت. در بخشهایی، دولت خوب و قوی ظاهر شده که این بخشها هم بخشهای مهمی است. (امام خامنهای - ۸ شهریور ۱۴۰۲)
🆔 @bayyenat110
🔴🔴 یادداشت مهم حضرت آیتالله وفسی در پی فاجعه ترویج فحشاء در شیراز و برهنگی در شمال تهران
🔔 #نشر_حداکثری
✨بِسْمِ اللَّهِ النُّور✨
بیداری
فساد و فحشا در جامعه به سرعت گسترش یافته و قوایی که مأمور پاسداری از عدل علوی اند، آنچنان سکوت کردهاند که گویی مردهاند.
آیا حمایت از فواحش و افراد پلشت، دستور اربابان کاخ سفید نیست؟
مدعیان دروغین قرآن و نهجالبلاغه کجای کار فرهنگیاند که جامعه را از آلودگی نجات دهند؟!
چرا رسانههایی که مدعی حمایت از فلان و بهمان هستند، از استحاله فرهنگی، ترویج فساد و تباهی پشتیبانی میکنند و علیه متدیّنان انقلابی فعال، موضع میگیرند؟!
ثروتمندان با کشف حجاب، برهنگی و تجمل، ارزشهای الهی را لگدمال میکنند، طبقه متوسط زیر بار تورم له شده و بخشی از مردم محتاج حداقلهای زندگی ماندهاند. نهادهایی که باید فرهنگ اسلامی و عدل علوی را زنده کنند، یا کوتاهی کردهاند یا خود به فساد دامن زدهاند.
همزمان، همه کسانی که مسئولیت دارند باید بدانند حمایت از دولت، همانگونه که حضرتآقا فرمودهاند، نه یک گزینه بلکه یک وظیفه شرعی و انقلابی برای همه است و تضعیف آن، تقویت دشمن و زمینهساز فساد و تباهی است.
آیا وقت آن نرسیده که کسانی که مسئولیتهای مهم و کلیدی دارند، به خود آیند، عدالت علوی را پاس بدارند، در مسیر قرآن و سنت پیامبر، صادقانه عمل کنند و با حمایت و پشتیبانی عملی از دستورات امام خامنهای - مدّ ظلّه العالی -، از پیشرفت فرهنگی، اقتصادی و امنیت اخلاقی جامعه پاسداری نمایند؟!
یاعلی
مطرح شده در ۱۴۰۴.۶.۲۱ - حضرت آیتالله وفسی
🟠 بیّنات | نشر بیانات استاد وفسی👇🏻
🆔 @bayyenat110
4.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✊ پرچم آرمانخواهی و مطالبهگری را زمین نگذارید...
❤️ رهبر معظّم انقلاب:
💪 این [مطالبهگری] بسیار چیز باارزشی است؛ این مطالبهگری را از دست ندهید، این آرمانخواهی را از دست [ندهید]...
🏔️ ممکن است بعضی از این چیزهایی که شما مطالبه میکنید عملی نباشد که واقع قضیّه هم همین است؛ یعنی وقتی انسان وارد عمل شد، مشکلات کار میدانی برای او بیشتر آشکار میشود، معلوم میشود که همهی آن چیزهایی که میخواستیم، یا نمیتوانسته عملی بشود یا نمیتوانسته به این زودی عملی بشود؛
🧭 لکن خودِ این آرمانخواهی باارزش است؛ برای اینکه اگر آرمانخواهی وجود نداشته باشد، راه را گم میکنیم.
🌹 #امام_خامنه_ای - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
✧༺┈•✿🌺✿•┈༻✧
بـيّـنَـات
✧༺┈•✿🌺✿•┈༻✧
17.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚫 دروغ؛ استثنایی به اندازه گوشت مردار در بیابان
🔑 سکوتِ آگاهانه، راهی بهتر از دروغ گفتن
🎙 حضرت آیتالله وفسی
۱۴۰۱.۵.۲۵
🟡 بیّنات | نشر بیانات استاد وفسی👇🏻
🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
✨بِسْمِ اللَّهِ النُّور✨
معیشت
دوری از ذکر خداوند متعال و تعطیل کردن احکام الهی توسط دولتمردان و برخی از مردم، موجب تنگی روزی و نزول بلا و افزایش گرفتاریها میشود ولی رعایت تقوا و توکل باعث عزت و برکت میگردد.
۱. فراموشی خدا = سختی زندگی
《وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنکًا》۱۲۴ طه
دوری از یاد خداوند باعث زندگی سخت و بیبرکت میشود.
۲. گناه = بلا و نابودی نعمت
《ظَهَرَ الْفَسَادُ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا کَسَبَتْ أَیْدِی النَّاسِ》۴۱ روم
گناهان ما باعث فساد در زمین و دریا (نابودی نظام طبیعت) میشود.
۳. تقوا = گشایش
《وَمَن یَتَّقِ اللَّـهَ یَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا وَیَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لَا یَحْتَسِبُ》۳ طلاق
تقوا راه نجات و دریافت روزی از راههای غیرمنتظره است.
۴. وحدت اسلامی = قدرت جامعه
《وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّـهِ جَمِیعًا》۱۰۳ آلعمران
تفرقه باعث ضعف و نابودی برکات جامعه میشود.
نتیجهگیری
پایبندی به یاد خدا، تقوا و توکل خصوصاً اجرای احکام شریعت مقدسه، برکت، آرامش و وسعت روزی برای فرد و جامعه بهبار میآورد، در حالی که غفلت از آنها موجب افزایش سختیها و بلایا میشود.
یاعلی
مطرح شده در ۱۴۰۴.۵.۲۳ - حضرت آیتالله وفسی
2⃣3⃣ #بسم_الله_النور
🆔 @bayyenat_media
18.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| ببینید:
📌 وقتی نعمت مقدمه سقوط است؛ فلسفه الهی در مجازات مجرمان
🎤 حضرت آیتالله وفسی
۱۴۰۲.۴.۱۳
🟡 بیّنات | نشر بیانات استاد وفسی👇🏻
🆔 @bayyenat110
👥 #مناظره
🔰 مجتمع آموزش عالی حوزوی حضرت قاسم بن الحسن علیهماالسلام با همکاری کمیته کرسیهای آزاداندیشی استان تهران، برگزار میکند:
✅ موضوع:
ملیگرایی یا هویت اسلامی؟!
✍️ مناظره کنندگان:
🎙 آیتالله حامد وفسی
🎙 حجةالاسلام و المسلمین فرامرز فیاضی
✍️ دبیر علمی:
🎙 حجةالاسلام و المسلمین جواد قدیری حاجی آبادی
⏰ زمان: چهارشنبه، ۲۶ شهریور ۱۴۰۴ ساعت ۱۵:۳۰
🎥 پخش زنده: https://B2n.ir/d13363
📍 مکان: تهران، تقاطع بزرگراه امام علی علیهالسلام و شهید محلاتی (آهنگ)، خ شهید صالحی، مسجد جامع حضرت قاسم بن الحسن علیهماالسلام
🟡 بیّنات | نشر بیانات استاد وفسی👇🏻
🆔 @bayyenat110