هدایت شده از بدون توقف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛
#مریم_رجوی چینی
➖از ربیعه قدیر رهبر خود خوانده مسلمانان ایغوره چین چه می دانید؟!
⏳بدون توقف
🔉https://eitaa.com/bedonetavaghoff
هدایت شده از هیئت رزمندگان اسلام ماسال
🔻 ۷۰ درصد نانواییهای ماسال و شاندرمن امروز نان نذری توزیع می کنند
🔹 محمدعلی ستیزه، مسئول هیئت رزمندگان اسلام شهرستان ماسال در گفتگو با ماسال نیوز با بیان اینکه امروز ۷۰ درصد نانوایی های ماسال و شاندرمن به مناسبت اربعین شهادت سید و سالار شهیدان کربلا نان نذری توزیع می کنند اظهار داشت: هزینه امروز پخت نان ۶۹ نانوایی شهرستان توسط عاشقان اباعبدالله علیه السلام تقبل شده است.
👈 هیات رزمندگان اسلام را دنبال نمائید👇
🆔 http://eitaa.com/mheyat
از نظر حضرت امام خمینی (ره) موسیقی بر دو قسم است:
1. موسیقی مطرب و لهوی (مناسب مجالس گناه و خوش گذرانی است).
2. موسیقی غیر مطرب و لهوی.
قسم اول حرام می باشد و در نتیجه، آموزش آن در مراکز مختلف جایز نمی باشد. قسم دوم حلال است و اشکالی ندارد و یاددادن و فراگیری آن نیز جایز می باشد. اگر برای فردی مشکوک باشد که این موسیقی جزو قسم اول است یا دوم، طبق نظر امام، گوش دادن به آن جایز است. اما شرکت در مجالسی که موسیقی حرام در آن به کار می رود، چنانچه حضور فرد باعث استماع موسیقی حرام شود یا تأیید گناه محسوب گردد و شرایط نهی از منکر مهیا نباشد، باید مجلس را ترک کند مگر آنکه باعث فتنه یا فساد شود.
در استفتایی که از حضرت امام در مورد شنیدن و نواختن موسیقی شده است، فرموده اند:
«شنیدن و نواختن موسیقی مطرب حرام است و صداهای مشکوک مانع ندارد.»
«خرید و فروش آلات مختص به لهو جایز نیست و در آلات مشترکه اشکال ندارد.» (استفتائات، ج 2، ص 11، س 25)
و در مورد آموزش آن چنین فرموده اند:
«موسیقی مطرب حرام است و یاد گرفتن و یاد دادن آن جایز نیست و در غیر مطرب اشکال ندارد.» (استفائات، ج 2، ص 12، س 26)
و در رابطه با تشخیص موسیقی حرام از حلال فرموده اند:
«موسیقی مطرب حرام است و صداهای مشکوک مانع ندارد و تشخیص با عرف است.» (استفتائات، ج 2، ص 14، س 31)
هدایت شده از جنبش مردمی حلالزادهها
12.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ماجرای رد شدن فرزند فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه در گزینش را #ببینید!
#انسان_سازی
✌️جنبش مردمی حلالزادهها
📡 @HalalZadeha
هدایت شده از حوزه انقلابی
🔺آغاز رسمی مرجع سازی در فضای رسانه ای توسط سایت های اصلاح طلب بعد از فوت صانعی
@howzehenghelabi
هدایت شده از حوزه انقلابی
🔹توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر میکنند..
#اختصاصی و #ویژه
🆔 @darseenghelab
💠 آقای محمد جواد علوی از مدعیان مرجعیت و از مسولین #نشست_اساتید هستند. ایشان تاکنون به دلایل مختلفی مانند تلاش برای دیدار با فرستاده ویژه انگلیس، تلاش برای مرجع سازی از خود، انکار اقتصاد اسلامی و ارتباطات عمیق با دولت اعتدال، مورد انتقادات جدی واقع شدهاند.
🔰 آقای علوی پس از آنکه اقتصاد اسلامی را انکار کرد با انبوهی از سوالات عمیق اساتید حوزه و اعلام آمادگی جهت مناظره با ایشان مواجه گشت و تنها راه نجات ازمخمصه را انتقاد سیاسی از مسولین کشور یافت و مواضع او مورد علاقه رسانههای بیگانه نیز واقع شد.
🔰 پیوند نظری و عملی آقای علوی با دولت #اعتدال بر کسی پوشیده نیست و جنابشان باید پاسخگوی حمایت از مکتب اعتدال و تشویق برجامیان به مذاکره با شیطان بزرگ باشند نه آنکه چهره منتقد گرفته و بدون نام بردن از دولت و آقای روحانی، انتقادات مبهمی را روانه مسولین کند!
🖋این روزها هر کسی از فاجعهای که دولت روحانی برای کشور آفریده است باخبر است و قطعا بارگناه بخشی از این فجایع بر عهده کسانی است که درتئوریزه کردن و حمایت میدانی جریان اعتدال تلاش کردند. انتظار آنست که این طیف، صادقانه توبه کرده و از مردم عذرخواهی کنند.
#جهاد_کبیر
[امروز] جنگ نظامی مطرح نیست؛ امروز برای کشور ما جنگ نظامیِ سنّتی و متعارف احتمال بسیار بسیار ضعیفی است لکن #جهاد باقی است؛ جهاد یک چیز دیگر است.
جهاد فقط بهمعنای قتال نیست، فقط بهمعنای جنگ نظامی نیست؛ جهاد یک معنای بسیار وسیعتری دارد. در بین جهادها جهادی هست که خدای متعال در قرآن آن را «#جهاد_کبیر» نام نهاده: وَ جٰهِدهُم بِه جِهادًا کَبیرًا؛ در سورهی مبارکهی فرقان است؛ «بِه» یعنی به قرآن، «جٰهِدهُم بِه» یعنی بهوسیلهی قرآن با آنها جهاد کن؛ جِهاداً کَبیرًا. این آیه در مکّه نازل شده. درست توجّه کنند جوانهای عزیز! در مکّه جنگ نظامی مطرح نبود؛ پیغمبر و مسلمانها مأمور به جنگ نظامی نبودند، کاری که آنها میکردند کار دیگری بود؛ همان کار دیگر است که خدای متعال در این آیهی شریفه میگوید: وَ جٰهِدهُم بِه جِهادًا کَبیرًا. آن کارِ دیگر چیست؟ آن کارِ دیگر، ایستادگی و مقاومت و عدم تبعیّت [است.]
فَلا تُطِعِ الکٰفِرینَ وَ جٰهِدهُم بِه جِهادًا کَبیرًا؛ از مشرکین اطاعت نکن. اطاعت نکردن از کفّار همان چیزی است که خدای متعال به آن گفته جهاد کبیر. این تقسیمبندی غیر از تقسیمبندی جهاد اکبر و جهاد اصغر است: جهاد اکبر که از همه سختتر است، جهاد با نفْس است، همان چیزی است که هویّت ما را، باطن ما را حفظ میکند؛ جهاد اصغر، مجاهدت با دشمن است، منتها در بین جهاد اصغر یک جهاد هست که خدای متعال آن را «جهاد کبیر» نام نهاده که آن همین است.
❓«جهاد کبیر» یعنی چه؟
✅یعنی اطاعت نکردن از دشمن، از کافر؛ از خصمی که در میدان مبارزهی با تو قرار گرفته اطاعت نکن.
❓ اطاعت یعنی چه؟
✅یعنی تبعیّت؛ تبعیّت نکن.
❓تبعیّت نکردن در کجا؟
✅در میدانهای مختلف؛ تبعیّت در میدان سیاست، در میدان اقتصاد، در میدان فرهنگ، در میدان هنر. در میدانهای مختلف از دشمن تبعیّت نکن؛ این شد «جهاد کبیر».
این تبعیّت نکردن آنقدر مهم است که خدای متعال پیغمبر خود را مکرّر به آن توصیه میکند. آیهی تکاندهندهی اوّل سورهی مبارکهی احزاب: بِسمِاللهِالرَّحمنِالرَّحیم * یٰاَیُّهَا النَّبِیُّ اتَّقِ اللهَ وَ لا تُطِعِ الکٰفِرینَ؛ [میفرماید] «اِتَّقِ اللهَ وَ لا تُطِعِ الکفِرین»! پیغمبر! تقوا داشته باش و از کافران تبعیّت نکن؛ اِنَّ اللهَ کانَ عَلیمًا حکیمًا، ما میدانیم مشکلات تو را، ما میدانیم فشارهایی که بر تو وارد میکنند تا تو را وادار به تبعیّت کنند -تهدید میکنند، تطمیع میکنند- امّا شما مراقب امر و نهی الهی باش، اِتَّقِ اللهَ، حواست جمع باشد. وَ لا تُطِعِ الکٰفِرین؛ این اطاعت نکردن از کافرین، آن چیز بزرگ و مهمّی است که خدای متعال با این لحن با پیغمبرش حرف میزند.
❓خب، اطاعت از کافرین نکن، پس چهکار کن؟
✅وَ اتَّبِع ما یوحی اِلَیکَ مِن رَبِّکَ اِنَّ اللهَ کانَ بِما تَعمَلونَ خَبیرًا. [میفرماید:] یٰاَیُّهَا النَّبِیُّ اتَّقِ اللهَ وَ لا تُطِعِ الکفِرینَ و المُنفِقینَ اِنَّ اللهَ کانَ عَلیمًا حکیمًا * وَ اتَّبِع ما یوحی اِلَیکَ مِن رَبِّکَ اِنَّ اللهَ کانَ بِما تَعمَلونَ خَبیرا؛ از آنها تبعیّت نکن؛ تو برنامه داری؛ تو برنامهی کار داری، برنامهی زندگی داری؛ وحی الهی تو را تنها نگذاشته است؛ قرآن در اختیار تو است، اسلام در اختیار تو است، برنامهی اسلام در اختیار تو است؛ این راه را برو. ببینید اینها همه آیات اوّل سورهی احزاب است؛ پشت سر هم؛ اوّل، اِتَّقِ اللهَ وَ لا تُطِعِ الکفِرینَ وَ المُنفِقین؛ بعد، وَ اتَّبِع ما یوحی اِلَیکَ مِن رَبِّک؛
پشت سر [آن]، جواب این سؤال است که خب، خطر وجود دارد، فشار میآورند؛ وَ تَوَکَّل عَلَی اللهِ وَ کَفی بِاللهِ وَکیلا؛ در مقابل همهی این فشارها به خدا تکیه کن؛ به خدا تکیه کن. توکّل معنایش این نیست که کار را رها کنید بنشینید تا خدا بیاید عوض شما کار را انجام بدهد؛ این نیست؛
توکّل این است که شما راه بیفتید، عرق بریزید، تلاش کنید، آنوقت یقین داشته باشید که خدای متعال شما را کمک خواهد کرد.
🔴بیانات در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین علیه السلام
95/3/14
4_5771693441683556960.pdf
حجم:
1.75M
مجموعه چکیده مقالات همایش آل بویه دانشگاه گیلان
۱۶ مهرماه سال ۱۳۹۹