eitaa logo
بشیرا نذیرا - سراجا منیرا
554 دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
1.3هزار ویدیو
197 فایل
کانالی فقط در جهت با شما بودن. میخواهم آنچه برای خود میپسندم برای شما هم به اشتراک بگذارم @bashirseraji13 https://eitaa.com/joinchat/3758751752Cb9a64376c2
مشاهده در ایتا
دانلود
مجتهده نجفی.m4a
14.24M
◉━━━──   ↻ ◁❚❚▷ ⇆ مرحومہ‌‌بانو‌مجتهده‌نجفی🎤 جایگاه‌محیط‌زیست‌درتمدن‌اسلامی @bashirseraj
5.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*🎥 مَدیون مَردمیم ...* *👤 سخنان کمتر شنیده شده‌ شهید سلیمانی:* *🔸نباید فقط به قشر مذهبی نگاه کنیم؛ خیلی‌ها ممکن است به این حرف من ایراد بگیرند؛ خب بگیرند!* 🔸ما باید مردممان را حفظ کنیم؛ ما با مردم کم حرف می‌زنیم. 🔸ما مدیون مردم هستیم؛ هر چه خدمت کنیم کم است؛ هزاران بار باید پای آنها را ببوسی. @bashirseraj
تشکر از همسر انقلابی و پسر بزرگم هرچقدر برای این مردم بزرگ کار فرهنگی کنیم کم است گردن آویز سردار دل ها @bashirseraj
از ترس بمیرید چند روز پیش اینستاگرام استوری مرا که متبرک به نام حاج قاسم عزیز بود، حذف ☺️و برای بار دوم پیجم را مسدود فرمود 😉 به لطف هکران انقلابی دوباره پیج را پس گرفتم 🙈😍 @bahirseraj
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️امامان مساجد و محلات برای جوانان "سبق و رمایه" و جشنواره میوه "به" برگزار کنند! 👌یکی از برنامه هائی که اجرای آن در مساجد به افزایش کارآمدی و جذابیت مساجد کمک می کند؛ اجرای برنامه های "سبق و رمایه" با مدیریت امام مسجد و محله است. 👌"سبق و رمایه" علاوه بر مزیت شرط بندی حلال، آثاری در حوزه سلامت (بدن سازی طبیعی) و آثاری در حوزه امنیت و نفی سبیل دارد و در مجموع سطح تفریح و هیجان "محله های اسلامی" را ارتقاء می دهد. 👌یکی دیگر از برنامه های مساجد برگزاری جشنواره میوه "به" در محلات است. مصرف این میوه، به چند عامل مضر برای روابط انسانی مانند ترس و ضعف قلب و بخل ضربه می زند. (کافی جلد ۶) در جشنواره های میوه "به"، فوائد این میوه و موارد استفاده آن تبیین می شود و زمینه گسترش تولید و مصرف ميوه "به" برای افراد جامعه فراهم می آید. حجت الاسلام علی کشوری گفتگو با جمعی از نخبگان مشهد درباره برنامه های مسجد برای ساخت تمدن اسلامی - پنج شنبه ۱۶ دی ماه ۱۴۰۰ - مشهد مبارک @olgou4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا آنان که ما را ضد نظام و ولایت می خوانند، سر هایشان زیر برف است؟! مطالبه ما تفکیک سازمان های غذا و داروست مطالبه ما تفکیک سازمان غذا و داروی علاقمندان به طب ایرانی اسلامی از غذا و داروی موجود است @bashirseraj
🔰 سلسله جلسات گفتگو پیرامون تمدن نوین اسلامی و ارائه راهکارهای تحقق آن 🔸 ویژه برنامه سالروز اجرای طرح حذف حجاب توسط رضاخان 🔸 با حضور حجت الاسلام محمد اسماعیل زاده ⏰ هرشب، ساعت 20 🔻 پخش زنده از طریق اسکای روم https://skyroom.online/ch/pavaraqi/omomi ➖ با مرورگر کروم وارد شوید. ➖ گزینه مهمان را انتخاب نمایید.
🔻امام جمعه قم: ❇️ اینترنت ملی و زیرساخت فناوری‌های درونی، از نان شب واجب‌تر است □ آیت‌الله اعرافی: دولت و مجلس در باب فضای مجازی، باید اقدامات اساسی‌تری انجام دهند که یکی از این اقدامات این است که زیرساخت‌های اینترنت ملی و زمینه‌های فناوری‌های پیشرفته افزایش یابد؛ زیرا راه‌حل بسیاری از مشکلات و مفاسد، راه‌اندازی و زیرساخت فناوری‌های درونی است که از نان شب واجب‌تر است. 🔗 https://hawzahnews.com/xbwV8 #⃣ جبههٔ اسلامی در فضای مجازی
🔅 حوزه، حوزویان و ارائه راهکار برای حل مشکلات کشور 🔰 سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفر به استان قم و در دیدار با حوزویان از طلاب و فضلای حوزه علمیه درخواست کرد برای حل مشکلات کشور راهکار ارائه دهند. طرح این موضوع و بیان این موضع از سوی رئیس جمهور بسیار قابل ستایش است، چرا که مبتنی بر نگاهی انقلابی است و نشان می‌دهد دولت سیزدهم جایگاه حوزه علمیه را در حکمرانی، رفیع و نقش آن را در حل مشکلات کشور، کلیدی می‌داند. 💢 اما واکنش‌ها به این درخواست جای تحلیل دارد. برخی از حوزویان در واکنش به این درخواست کار حوزه و حوزوی را صرفا پرداختن به امور تبلیغی و دینی دانستند و برخی دیگر در حد دعا کردن برای حل مشکلات تقلیل دادند. هرچند دعا کلید حل مشکلات است و در جای خود ضروری است، اما سوال این است که این نوع واکنش‌ها ریشه در چه چیزی دارد؟ عملکرد مدیریت حوزه علمیه به عنوان ارگان تنظیم کننده امور حوزویان چه سهمی در این نوع نگاه دارد؟ چرا حوزویان به عنوان افراد تشکیل دهنده این نهاد خود را از عرصه سیاست و اقتصاد و اجتماع دور نگه می‌دارند؟ ⁉️ همه این سوالات و بسیاری دیگر از این دست سوالات در این موضوع قابل طرح است اما آنچه بیشتر مد نظر این نوشته است، واکاوی این سوال است: «پیامد این نوع نگاه، واکنش‌ها و موضع‌گیری‌ها در بلند مدت در نهاد حوزه و نسبتش با جامعه و تحولات آن چه خواهد بود؟» ⭕️ سه موضع برای حوزه و حوزویان نسبت به مشکلات و تحولات جامعه متصور است. اولین موضع، فعال بودن و حضور در صحنهٔ حل مشکلات کشور و مدیریت تحولات جامعه به سوی حاکمیت تام و تمام اسلام است. دومین موضع، انفعال در برابر تحولات و مشکلات و کناره گیری از صحنه حل مشکلات و مدیریت تحولات و سومین موضع حرکت در مسیر تضعیف نظام و بازی در پازل دشمن. ♨️ سومین موضع تخصصا و تخصیصا از نهاد حوزه و عموم حوزویان خارج است. نزاع بر سر موضع اول و دوم است. برخی‌ها عزت و احترام حوزه و روحانیت را در این می‌دانند که از صحنه مشکلات کشور و تحولات جامعه دور باشد و به تماشای مجریان و متولیان بنشیند و نهایتا اگر جایی پای کسی کج رفت تذکر بدهند. این تفکر با اصرار بر این موضع، بیشتر به دنبال حفظ شأن روحانیت و حوزه است و تصورش این است به این شیوه به دین و دیانت آسیب کمتری وارد می‌شود و تلقی‌اش این است که هر چه روحانیت از صحنه سیاست و اجتماع فاصله بگیرد و در بطن تحولات و حل مشکلات نباشد، نزد مردم از حرمت و احترام بیشتری برخوردار است. 🌀 البته که بخشی از مردم نیز چنین روحانی و طلبه‌ای را می‌ستایند ولی ریشه این نگاه و تلقی به دسیسه‌های ضددینی رضاشاه برمی‌گردد که بذر مسموم دوری مردم از روحانیت را کاشت و روشنفکران و دشمنان به پرورش آن همت گذاشتند. ✅ موضع اول، موضعی کاملا انقلابی و برخاسته از قرائت اسلام ناب محمدی است و همواره مورد تأکید امامین انقلاب بوده و هست و بزرگانی همچون شهیدان مطهری، بهشتی و مفتح در همین مسیر جان خود را نثار انقلاب و اسلام کردند و موجب فخر حوزه و حوزویان شدند و همواره در نگاه مردم مورد تحسین بودند. 📛 اما پیامد موضع دوم‌ در بلند مدت چیست؟ انفعال حوزه و حوزویان در برابر مشکلات کشور و تحولات جامعه، شاید به ظاهر دامن آنها را از گرد صحنه سیاست و اجتماع پاک نگه دارد ولی نتیجه اش کنار رفتن دین از صحنه اجتماع و تحولات آن خواهد بود و رفته‌رفته این تلقی، هم برای مردم تعمیق می‌یابد، هم به باوری غلط برای روحانیون و حوزویان تبدیل خواهد شد، آنگونه که در دوره روشنگری با انفعال کلیسای کاتولیک، مدیریت تحولات جامعه به دست تفکر لیبرال و سرمایه‌داری افتاد و انفعال کلیسا به دور بودن دین از عرصه سیاست و اجتماع و اقتصاد کمک کرد و پایه‌های سکولاریسم تقویت شد. 💠 ماهیت و هویت اسلام به اجتماع و سیاست و اقتصاد گره خورده و بخش‌بخش کردن اسلام در این عرصه‌ها ضربه به اصل دین است و مقلوب کردن حقیقت اسلام است. 📝 پی‌نوشت: اگر حوزه یا حوزویان برای ورود به عرصه‌ای تخصص لازم را ندارند، ضرورت شرعی و عقلی ایجاب می‌کند آن تخصص را کسب کرده و خود را برای رفع مشکلات و اقامه حداکثری دین آماده کنند. ✅ فتأمل را در پیام‌رسان ایتا دنبال کنید 👇 🌐 eitaa.com/joinchat/1481179187C9d1c87f28b
ديدارباجوانانوفرهنگياندرمصلاىرشتموسیقی.mp3
1.05M
رضاخان قلدر وقتی خواست از غرب برای ما سوغات بیاورد، اولین چیزی که آورد، عبارت بود از لباس و رفع حجاب. بیانات در دیدار با جوانان و فرهنگیان در مصلای رشت. ۱۳۸۰/۰۲/۱۲ ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• @khamenei_voice @t_manzome_f_r