فقدان تلخ #علی_شاملو برای من، نه از باب اینکه مروج کتابخوانی بود و این عرصه بسیار مهم، مبلغ کم دارد و نه از باب اینکه مروج طلبه شدن بود و اینعرصه هم بسیار مهماست و نه از اینباب که یک پایه کارهای خیر و کمک به مردم بود و نه خیلی ویژگی های دیگر او بلکه به نظر من،
بخاطر حریت و آزادگی مثال زدنی او، یک لطمه برای مشهد است.
علی، بی تعصب بود، محافظه کار نبود، نقش بازی نمی کرد، در شرایطی که محافظه کاری ها در مشهد، بسیاری جریانهای مردمی را بی خاصیت کرده است، علی شاملو از معدود طلبه هایی بود که حقرا میگفت؛ با منطق خودش، بدون جانبداری، حق گرایانه، مودبانه و اخلاقی هم میگفت و ابایی از نقد شدن نداشت.
کیسه سیاسی برای خودش ندوخته بود، در این وضعیتی که همه دو دو تا چهارتا داریم جزو طلاب نابی بود که از این چیزها عبور کرده بود.
خدا جای خالی اش را برای مشهد پر کند و به همه رفقا صبر عنایت کند. خوشا به حالش...
یادداشت حسین کمیلی
از فعالان فرهنگی مشهد مقدس
#پیام_تسلیت
@rohaniat_mardomi
بشیرا نذیرا - سراجا منیرا
حاجی خدا رحمتت کنه
ما هم دغدغه دستفروش داریم
اما دستفروش هم سال هاست که بهش نگاه امنیتی شده و مالش به یغما میره
یه بنده خدایی از مسئولین میگه دستفروشه تابحال چهار پنج بار تخلف کرده، بار اولش نیست
گفتم دستفروشی تخلف نیست، سد معبره که تخلفه. یازده شب که دور حرم پرنده پر نمیزد کدوم سد معبر؟!!
گفتم اونی که چهار پنج بار اجناس مردم رو گرفته کجا گذاشته ؟!! چهار پنج بار اجناس دستفروش غیب شده تخلف نیست؟!!
بهم گفت شما که توجیه هستید، امنیت زوار مهمه
گفتم آدم بی پول و گشنه از دستفروش خطرناک تره، جسارتا بنده رو جزو توجیه شدگان حساب نکنید
بشیرا نذیرا - سراجا منیرا
🔰چندی قبل در نشست واکاوی فقهی تزریق واکسن کرونا حضرت آیت الله احاج شیخ جواد فاضل لنکرانی دامت برکاته
دوستانی که فکر میکنند برای نجات جان عده ای قلیل، جواز دارند جان عده ای دیگر، ولو قلیل را به خطر بیندازند، این متن را مجددا بخوانند
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
تبیین الگوی راهبری باغ های علم و فناوری.pdf
حجم:
3.67M
🗞بخوانید: متن کامل گزارش راهبردی مدرسه فقهی هدایت با موضوع: تبیین الگوی راهبری باغ های علم و فنآوری- ٨٤ صفحه
❓معرفي استراتژی های سه گانه علمی در جمهوری اسلامی + معرفی استراتژی اقتدار علمی
❓تبیین نقشه جدید علمی (پیشنهادی مدرسه تمدنی هدایت)
❓کمک فکری شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی به ستاد های راهبری حوزه علمیه و شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تحول در نقشه علمی کشور
#نظام_سازی_فقهی
#نقشه_جدید_علم_و_فنآوری
#راهبری_باغهای_علم_و_فنآوری
@olgou4
💢 محبوبترین مخلوق
💠 قالَ رَسُولُالله (صَلَّیاللهعَلَیهِوَآلِهِوَسَلَّمَ):
«وَ لَمَوْلُودٌ فِی أُمَّتِی أَحَبُّ إِلَیَّ مِمَّا طَلَعَتْ عَلَیْهِ الشَّمْسُ.»
✍️ رسولخدا (صلواتاللهعلیهوآله) میفرمایند:
«همانا یک مولود و نوزادِ تازه متولدشده در امّتم در نزد من، از آنچه که خورشید بر آن میتابد، محبوبتر است.»
📚 عللالشرایع، ج 2، ص 530.
@bashirseraj
هدایت شده از طلاب بصیر
یک ایده جالب جهت جلوگیری از اسراف
🌹کانال طلاب بصیر
https://eitaa.com/joinchat/2997551160C9b021f6647
هدایت شده از صریح نیوز (پشت پردهها)
👆پست دکتر حلیمی در مورد وجود اکسید گرافن در واکسن آسترازنکای اهدایی آلمان
💉💊پشتپرده کرونا در صریح نیوز
🇮🇷🚥اخبار صریح و دقیق🔽
@SarihNews
✅عضویت سریع:🔵💎
http://eitaa.com/joinchat/1112211456C1932d2effb
▪️مرحوم حاج سید احمد خمینی:
هر کس بین اطاعت از مقام معظم رهبری و امام راحل تفاوت قائل باشد، در خط آمریکاست/میخواستند مرا در مقابل آیت الله خامنهای قرار دهند توی دهانشان زدم
▪️گرامیباد 25 اسفند سالگرد رحلت حاج احمد خمینی
#مدافع_امام و #انقلاب
@bashirseraj
هدایت شده از 💥مطالعات اسلامی زنان 💥
🏴
مرحوم علی شاملو عزیز در کانال تلگرامی اش نوشته بود:
در طول این سالهای طلبگی، شاید پرتکرارترین سوالی که پاسخ داده ام، این بوده که «چه شد که پس از سالها تحصیل دانشگاهی و کار صنعتی و… طلبه شدی». (شاید بد نباشد عرض کنم که بنده فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی پلیمر از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت هستم و در 28 سالگی تحصیل حوزوی را آغاز کردم.)
این سوال یک جواب دارد و آنهم آشنایی من با نوشته ها و اندیشه های استاد «آیت الله علی صفایی حایری» است. در تمام سالهای دانشجویی، حتی لحظه ای به ذهنم خطور نکرده بود که ممکن است روزی لباس «طلبگی» بپوشم و «آخوند» شوم. تا اینکه استاد را شناختم و همه زندگی ام به هم ریخت…
یادم هست که مشغول آماده شدن برای آزمون دکتری بودم. آن سالها، سالهای ۸۶ و ۸۷، کتابخانه دانشگاه تهران تا ساعت ۱۲ شب باز بود و برای مطالعه آنجا میرفتم.
هر روز صبح کتاب آمار مهندسی جان فروند و یکی دو تا دیگر از منابع مهندسی صنایع را به همراه چند تا از کتابهای استاد توی کیفم میگذاشتم و کتابخانه می آمدم. شب، هنگام برگشتن به منزل، میدیدم که فقط کتابهای استاد را خوانده ام و تمام روزم به مطالعه و تفکر روی آنها گذشته است.
اولین تجربیات تبلیغی من در همین دوران و قبل از طلبگی شکل گرفت، که در جمعهای چند نفری، کتاب «رشد» ایشان را توضیح و شرح میدادم و آثار شگفت آنرا روی دوستانم میدیدم. از اینجا ایده طلبه شدن کم کم در ذهنم جدی شد و رسیدم به جایی که الان هستم.
در این هشت سال ، روزبروز بیشتر معتقد شده ام که نوشته ها و اندیشه های استاد، گنجینه ای بینظیر است. امروز اعتقاد جدی دارم که برای معرفی دین و پاسخ به هجمه ها و شبهه ها، و تبیین اینکه اصلا در دنیای پرآشوب و پرتحول امروز چه نیازی به دین داریم و زندگی دیندارانه چه برتری بر زندگی بدون دین دارد، هیچ مجموعه ای بیشتر از آثار ایشان راهگشا نیست، مخصوصا اگر با مخاطب دانشگاهی، اهل مطالعه و خوشفکر مواجه باشیم. و البته سلوک عملی پیامبرگونه و برخوردهای تربیتی و انسان ساز ایشان هم دنیایی دیگر است که جذابیتی، چه بسا بیشتر از اندیشه ایشان داشته باشد.
توضیح بیشتر این موضوع، و ویژگیهای نظام اندیشه ای استاد صفایی را در فایل صوتی زیر عرض کرده ام که اولین جلسه از سیر مطالعاتی آثار استاد است. امیدوارم نیازمندان واقعی، این مباحث بشنوند و منشا تحول برایشان باشد. انشاالله درباره این عالم ربانی و تئوریسین تربیت دینی، و همچنین درباره مسیر طلبگی در دنیای امروز بیشتر خواهم نوشت.
منبع: @ali_shamlu
تاریخ درج مطلب: یکشنبه، ۵ شهریور، ۱۳۹۶ ۶:۲۹ ب.ظ
دسته بندی: خاطرات مذهبی
https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73