eitaa logo
پایگاه جریان‌شناسی اسباط
655 دنبال‌کننده
594 عکس
30 ویدیو
3 فایل
"اسباط"، پایگاه تخصصی جریان‌شناسی حوزه و روحانیت، وابسته به موسسه مطالعات راهبردی بعثت 💻 asbaat.ir 🔸 eitaa.com/asbaat_ir 📷 www.instagram.com/asbaat_ir 💠 @Asbaatadmin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔖 بررسی شخصیت #هادی_غفاری/ بخش 6 🔰 کارخانه جوراب استارلایت هدیه میرحسین موسوی به غفاری 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
🔖 بررسی شخصیت / بخش 6 🔰 کارخانه جوراب استارلایت هدیه میرحسین موسوی به غفاری 🔺 کارخانه جوراب استارلایت که از جمله کارخانجات بزرگ و سود ده در دوران رژیم در ایران بود، بعد از پیروزی انقلاب مصادره شد و به تغییر نام داد. 🔺 میرحسین موسوی نخست وزیر وقت پس از این اقدام، آن را به هادی غفاری از دوستان نزدیک خود هدیه کرد تا در آمد آن، صرف ترویج فرهنگ اسلامی شود. 🔺 این اقدام همان دوران نیز واکنش‌­های فراوانی را به وجود آورد. تأسیس و ساختمان عظیم نبش (ایستگاه ) از ماحصل اداره این کارخانه احداث و به هادی غفاری تعلق گرفت. 🔺 هرچند غفاری پس از مدتی، بنای پشت­ کردن به ارزش‌­های اولیه انقلاب را داشت اما هرچه بود، حاضر به واگذاری جوراب آسیا به فرد دیگری نشد، تا اینکه بر اثر سوء‌مدیریت وی و نزدیکانش، بالاخره این کارخانه بزرگ، رو به زیان­‌دهی نهاد و مدیران غیرمتخصص آن نیز تصمیم به تصفیه شرکت برای حل مشکلات گرفتند. 🔺 مدیران کارخانه با تضییع حقوق کارگران، فضایی بسیار مسموم را در آن شرکت به وجود آورده به­ طوری که با هجوم به هادی غفاری چنان ساختند که بسیاری از استخوان­‌های بدنش دچار شکستگی شد و چندین ماه بستری بود! سپس آگهی تصفیه این شرکت بزرگ که روزی خرج این افراد را به نام اقدامات فرهنگی می­‌داد، در روزنامه‌های کثیرالانتشار به چاپ رسید. ادامه دارد… 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4815 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
💠 علما و روحانیون در برابر #رژیم_پهلوی/ بخش 3 🔰 حمایت #شهید_مدرس از #قاجاریه 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
💠 علما و روحانیون در برابر / بخش 3 🔰 حمایت از 🔺 مدرس هر چند از در پست وزارت جنگ پشتیبانی کرد و نیز به دلایلی از رسیدن او به فرماندهی کل قوا حمایت نمود، ولی به طور کلی با اقتدار بیش از حد رضاخان مخالف بود. 🔺 از این رو در مجلس و خارج از آن به عنوان مهمترین مخالف رضاخان شناخته می‌­شد و در جریان جمهوری‌خواهی نیز رهبری مخالفان را بر عهده داشت. 🔺 مدرس به دلایل متعددی از احمد شاه و رژیم قاجار دفاع می­‌کرد و می­‌کوشید تا آخرین پادشاه قاجار را به استفاده از نیروهای بالقوه خود ترغیب نماید. 🔺 از این رو نقشه بسیار محرمانه‌­ای طراحی کرد تا اینکه بتواند فرنگ رفته را به کشور بازگرداند و با قدرت او در مقابل رضاخان ایستادگی نماید. 🔺 رحیم‌‌زاده صفوی حامل پیام و نامه مدرس به احمدشاه حقایق بسیار مهمی از این طرح را در اواخر آذر ماه ۱۳۰۳ به اطلاع احمد شاه رساند. از آنجا که در گفتگوی او با احمد شاه نکاتی از انگیزه­‌های مدرس در حمایت از قاجاریه و مخالفت با رضاخان بیان شده، بهتر می­‌توان به عمق اندیشه­‌های مدرس پی برد. 🔺 مدرس در پیام خود به احمد شاه در ابتدا علت حمایت از او را اینگونه بیان کرده است: «غرض آن است که هرگاه مقصود دیگران از تغییر رژیم در ایران تنها عبارت از این بود که اعليحضرت را از سلطنت برکنار سازند و دیگری را بر تخت نشانند، من که مدرس هستم صریحا می­‌گویم که به مبارزه نمی­‌پرداختم. 🔸 اما بر من ثابت است که مقصود دیگران در حال حاضر تغییر رژیم حقیقی است با تمام معنای آن، و تغییر رژیم در تمام شعب اجتماعی و سیاسی، یعنی تغییر تمام آن چیزهایی که… باعث انتظام رشته‌­های مختلف حیات ملی ما بوده و همان چیزها بوده است که ایرانی را از سخت­‌ترین مخاطرات خلاصی بخشیده است.» ادامه دارد ... 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4925 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔰 #حوزه_سکولار/ بخش 5 📝 #یادداشت| معنای صحیح سیاسی بودن طلاب 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
🔰 / بخش 5 📝 | معنای صحیح سیاسی بودن طلاب 🔺 بر سیاسی بودن تاکید می‌نمایند. ایشان به سیره بزرگان دین و علمای اشاره می‌کنند و نتیجه می‌گیرند که حوزه باید صبغه سیاسی خود را حفظ کند. لزوم سیاسی بودن طلاب و آگاهی‌های سیاسی حوزویان بارها از سوی ایشان مورد تاکید قرار گرفته است: 🔹 «حوزه‌های علمیه بایستی از سیاست هرگز دور نمانند. باید آگاهی سیاسی پیدا کنند. مبادا جریان‌های سیاسی روز، بر ذهن طلاب در حوزه علمیه سبقت بگیرند. طلاب باید در فضای سیاسی حضور داشته باشند؛ بلکه جلوتر از زمان باشند و فکر سیاسی روشن داشته باشند؛ کما اینکه علمایی که فکر سیاسی روشن داشتند، مفید بودند.» 🔺 از نگاه ایشان: «طلبه نمی‌تواند و نباید فقط به مطالعه در بسنده کند بلکه بسیار مهم و ضروری است که از مسائل و ، جریان‌های سیاسی، منفذهای احتمالی و دیگر مسائل مهم،‌ به خوبی آگاه باشد.» 🔺 در این میان باید معنای دخالت روحانیت در سیاست و سیاسی بودن طلاب و روحانیان نیز به درستی تبیین شود. آیا سیاسی بودن طلاب به معنای سیاسی کاری و سیاست بازی است؟ آیا به معنای محدود شدن آنان در حصار باندبازی‌ها و جناح‌بندی‌های معمول جامعه است؟ 🔺 معظم‌له به این پرسش اینگونه پاسخ می‌دهند: «یکى از چیزهایى که براى ما خیلى مهم است، مسئله‌ى «ارتباط با سیاست» است …. باید سیاسى باشید؛ منتها نه به معناى ورود در و سیاسى؛ نه به معناى ملعبه و آلت دست شدن این یا آن حزب یا گروه سیاسى، یا سیاست‌بازان حرفه‌اى؛ این مطلقاً مورد نظر نیست؛ بلکه به معناى آگاهى سیاسى، قدرت تحلیل سیاسى، داشتن سالم سیاسى که جهت را درست نشان بدهد.» ✍️ حجت الاسلام علی اکبر عالمیان ادامه دارد ... 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4919 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
پایگاه جریان‌شناسی اسباط
🔰 جریان‌شناسی #دفتر_تبلیغات_اسلامی_حوزه_علمیه_قم/ بخش 19 💠 پشتوانه #مالی دفتر تبلیغات 2️⃣ اموال مص
🔰 جریان‌شناسی / بخش 20 💠 پشتوانه دفتر تبلیغات 2️⃣ اموال مصادره‎ای 🔺 ب- اموال 🔸 با گذشت 6 سال از تأسیس دفتر تبلیغات و اضافه شدن مراکز و متعلقات و نشریات به مجموعه مذکور، دفتر متحمل پرداخت هزینه‎های گزاف و خارج از توان خویش شد. 🔸 لذا به عنوان سرپرست دفتر تبلیغات نامه‎ای در تاریخ 30 بهمن ماه 1364 به حضرت امام(ره) می نویسد و با ارائه راه حل تأمین مخارج دفتر از طریق اموال بدست آمده از عوامل رژیم شاه، از حضرت امام(ره) تقاضای تأمین بخشی از هزینه‎های دفتر از این طریق را دارد. 🔸 وی در بخشی از این نامه آورده است: «دفتر تبلیغات اسلامی (قم) در رابطه با تحکیم مبانی جمهوری اسلامی و دولت‏‎ ‎‏مورد تأیید حضرتعالی و تقویت جبهه های حق علیه باطل و نشر معارف اسلامی بویژه در مناطق‏‎ ‎‏صد درصد محروم و انجام امور تحقیقاتی و فرهنگی و آموزشی و غیره، گامهای مثبتی برداشته و‏‎ ‎‏همواره مرهون عنایات حضرتعالی بوده و هزینۀ خود را همه ساله از آن حضرت و مقدار معتنابهی از‏‎ ‎‏دولت دریافت نموده است.‏ 🔹 اینک با توجه به اینکه دفتر تا حد امکان باید خودکفا باشد و از بودجۀ دولتی بی نیاز گردد، در‏‎ ‎‏صورت صلاحدید اجازه فرموده دادگاههای انقلاب اسلامی از اموال شاه معدوم و وابستگانش به دفتر‏‎ ‎‏تبلیغات اسلامی قم نیز تخصیص دهند.» 🔸 حضرت امام با این درخواست با یک شرط موافقت می‌کنند و آن اینکه تنها به مقدار رفع ضرورت از این اموال استفاده شود. متن پاسخ امام به این شرح است: ‏‏بسمه تعالی مجازند از آن اموال برای این امر مهم به مقدار دفتر تبلیغات اسلامی به‏‎ ‎‏این دفتر تحویل دهند.‏ ‏‏30 / 11 / 64‏ ‏‏روح الله الموسوی الخمینی‏ ادامه دارد ... ✍️ پژوهشگر اسباط 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
33.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 | سخنرانی آيت الله در خصوص ‌اهمیت و ضرورت تبلیغ و وظايف مبلغان 🗓 به مناسبت رحلت آيت الله میبدی (ره) 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔰 جریان‌شناسی #موسسه_تنظیم_و_نشر_آثار_حضرت_امام(ره)/ بخش 15 💠 مانور تجمل!!! 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
🔰 جریان‌شناسی (ره)/ بخش 15 💠 مانور تجمل!!! 🔸 در بخش دیگری از جوابیه مفصلش (پیرامون انتقادات از زرق و برق حرم حضرت امام)، نشان می‌دهد که افکار و دیدگاه‌های وی دچار تغییر شده است. وی فاصله گرفتن خود از آرمان‌های انقلاب اسلامی و نگاه امام راحل به و حمایت از و را این گونه افشا و اظهار می‎کند: 🔻 « شعب ابی طالب نیست، خانه مردم است. ما هرگز برای کاری که انجام داده‌ایم سر هیچ کس منت نداریم ولی مردم عزیز ما به خوبی آگاهند که در مسیر احیای این منطقه که فاقد کمترین امکانی بوده است و در ایجاد شرایط اقامت حداقلی، و امکانات اولیه چه مشکلات و رنج‌ها دیده‌ایم و البته تا رسیدن به نقطه مطلوب راه طولانی در پیش داریم … 🔻 مگر که رحلت کرده است از این‌ها استفاده می‌کند که شما آن را مخالف با فرهنگ ساده زیستی امام دانسته اید؟ این مردم با کرامت و بزرگوار، زائرین امام و میهمانان حرم امام هستند که برای زیارت و گذران شبی و ساعاتی با خانواده‌های خویش در محیطی امن و سالم به اینجا آمده‌اند با کدام منطق ما می‌توانیم بگوییم چون امام خمینی در زندگی‌اش ساده زیست بوده است وجود این امکانات در کنار حرمش در تضاد با فرهنگ اوست؟». 🔸 روشن است این گونه سخنان انصاری، همچون نظریه یکی از مسئولین سابق _برای توجیه رواج تجملات غیر ضروری در دولت خود_ انحراف آشکار از اصول و بنیان‌گذار آن است و زنگ خطری است برای حرم امام و موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام. ادامه دارد … ✍️ پژوهشگر اسباط 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4911 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
📸 گزارش تصویری از حضور انقلابی و استکبارستیز #روحانیت در مراسم سردار سپهبد شهید #قاسم_سلیمانی/ بخش 2 🔺 برای مشاهده تصاویر می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید: 👇 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4961 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔰 / بخش 4 💠 بیگانگی با مردم 🔺 واقعیت این است که روشنفکران ما در عصر پهلوی فاقد پایگاه مردمی بودند و به دلیل حمایت مالی و رفاهی که از این رهگذر به دست آورده بودند، بیشتر از اینکه در اندیشه منافع مردم محروم باشند، در جهت حفظ رژیم از رهگذر فریب گروه‌های فعال بودند. 🔺 ، رییس جامعه فرهنگیان و وزیر فرهنگ کابینه خود اذعان بر نداشتن پایگاه این طیف در میان مردم دارد و می­‌نویسد: «اندیشمندان و روشنفکران ما هیچگاه و در هیچ زمانی کوچک­ترین پایگاهی در بین توده­‌های مردم نداشته­‌اند. زیرا آنها همواره به صورت یک طبقه ممتاز و تافته جدا بافته خرج خود را از خرج توده­‌های مردم جدا ساخته­‌اند. 🔹 به همین دلیل آنچه می­‌گویند و می­‌نویسند در محدوده دید و افکار و تامین منافع طبقاتی خویش است و مشهورترین نوشته‌­های نویسندگان بنام، کوچک­ترین جاذبه‌­ای برای توده مردم ندارد. مردم حتی معروف­ترین نویسندگان و اهل قلم را نمی­‌شناسند. زیرا در ایران اصولا نویسنده مردمی وجود ندارد…» 🔺 در میان اعترافات ناگزیر درخشش این نکته هم قابل اعتنا و تأمل است که وی روشنفکران را به این سبب که به جای تکیه بر مردم، امید و نگاهشان به قدرت­‌های بیگانه است، مورد انتقاد و شماتت قرار می‌­دهد و می­‌افزاید: 🔹 «… اساسی­‌ترین راز و پشتوانه ملل آزاد شده از بند ، تشکل و اتحاد يکپارچه آنها و اتکاء به نیروی سرنوشت‌ساز خود، به جای و تسلیم… به سیاست­‌های خارجی بوده است. لازمه چنین اتحاد و تشکلی نیز برخورداری رهبران و هادیان جامعه از اعتماد و حمایت توده‌­هاست و ... آقای با درک این واقعیت بود که با بی­‌اعتنایی و پشت کردن به روشنفکران چپ و راست و میانه‌رو ملی، با شعار و فریاد حمایت از به بسیج توده‌­ها توفیق یافت … .» ادامه دارد ... 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4939 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892