🔰 بررسی شخصیت #سید_مهدی_هاشمی/ بخش 10
🔺 انحرافات فکری پس از انقلاب
9⃣ «سند نهم»
🔺 بخشی از نامه دو صفحه ای مهدی هاشمی خطاب به #مقام_معظم_رهبری در دوران ریاست جمهوری ایشان:
🔸 «اگر از تفنينهای برخی افراد که در جداسازی طیف دوستان ما از حضرتعالی تلاش میکردند، صرف نظر نمائیم، حقیقت مسلمی که این روز باید به آن اعتراف نمایم این است که چنانچه خط هدایت شما بر اعمال و رفتار و افکار من استمرار مییافت امروز با این بلای عظیم که همه چیزم را در معرض انهدام و نابودی قرار داده است مبتلا نمیگشتم.
🔸 ولی افسوس و صد افسوس که #شیطان_نفس تحت پوشش معادلات سیاسی استعدادهای نکوهندهام را در چاه ويل، خودمحوریها، خودپرستیها مدفون و از یک #طلبه مستعدی که میتوانست در زمینه مسایل صدور انقلاب یک نیروی ناقابل و خدمتگزار باشد، انسانی گنهكار، متخلف و مفلوک ساخت و نه تنها او را که طیفی عظیم از نسل جوان کشور را به خط انحراف و افراط کشانید و نظام نوپای جمهوری اسلامی که بر خون هزاران شهید به خون خفته این دیار مقاوم استوار گشته را از بابت #تندروی_ها، خودسریها و ندانم کاریها و …. آماج تفرقه افکنیها، تضعیفها، جوسازیها قرار داد تا آنجا که قلب طپنده امانت خداوند در زمین و نماینده حضرت بقية الله الاعظم امام زمان روحی له الفداء حضرت امام امت مدظله العالی به درد آمد و …
🔸 امروز در حالی که انگشت #ندامت بر لب گرفته و خروش هولناک عذاب وجدان در گوشم طنین افکنده و دلهره بازتاب اخروی گناهان بر دلم سایه افکنده و اشک تاسف و تخطی بر گونهام جاری است و در ظلمت ظلم بر خويش و ملت و انقلاب و کشور و رهبرم همدم تاریکی و سکوت گشتهام، خرسندم که خداوند بزرگ توفیق را یارم ساخت تا از کردههای زشت و مرموز خویش پشیمان و همان نیروها و انرژیهایی را که زمانی در جهت انحراف دوستان و مرتبطین بسیج کرده بودم، در راه بازیابی خطاها و زدودن امواج لغزش، کژیها و ناخالصیها، به کار گیرم. لعل الله يحدث بعد ذلک امرا.
🔸 در خاتمه ضمن عرض مجدد معذرت از بی ادبیها، اهانتها، سوءنيتها، #تهمت_ها، تضعيفها و… در ندامت عفو و اغماض از آن استاد معظم باستحضار میرساند:
🔸 از آنجا که سالهای پس از خروج از سپاه، ارتباط غیر قانونی خویش را با برادری آن نهاد و دیگر ارگانها حفظ نموده و سوءاستفادههایی از برخی آنان صورت پذيرفته است، با ارسال لیستهای پیوستی استدعا دارم مقرر فرمائید مسئولین مربوطه بر حسب ضوابط اقدامات لازم در برخورد قانونی و اخلاقی با آنان را معمول دارند.
برادر کوچک شما سید مهدی هاشمی بازداشتگاه موقت ۶۶/۵/۲۲
ادامه دارد ...
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4885
🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
📸 #عکس_نوشته| جریان مخالف نظام بیآبرو و احمق است
💠 #آیت_الله_سبحانی: جریان مخالف نظام بی آبرو و احمق است، آنهایی که اسلام را هم قبول ندارند به #امام_حسین (ع) احترام میگذارند و حتی مبارزین در دنیا میگویند راه حسین (ع) را ادامه میدهیم و باید احترام روز #عاشورا حفظ شود اما بیحرمتی افرادی در روز عاشورا نشان از بی عقلی آنها است.
🗓 11 دی 88 در دیدار با اعضای حزب موتلفه اسلامی
#فتنه_88
#بصیرت
#روحانیت_متعهد
#حرمت_شکنان
🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔰 #جریان_مخالف_دخالت_دین_در_سیاست/ بخش 9
📝 #یادداشت| #مجمع_روحانیون_مبارز
🔺 با بروز انشعاب در #حزب_جمهوری_اسلامی و #سازمان_مجاهدین_انقلاب که در نهایت موجب توقف فعالیت آنها در زمان حضرت امام(ره) گردید، بستر شکلگیری تشکلی با عنوان مجمع روحانیون مبارز به وجود آمد.
🔺 در سال ۱۳۶۷شمسی با توقف فعالیتهای دو جریان سیاسی فوق، آقایان #مهدی_کروبی، حیدر علی جلالی خمینی و #سیدمحمود_دعایی که تا این زمان از اعضای شورای مرکزی #جامعه_روحانیت_مبارز بودند ضمن انشعاب از این تشکل به همراه جمعی دیگر از روحانیون مجمع روحانیون مبارز را به وجود آوردند.
🔺 ارگان غیر رسمی این تشکل، #روزنامه_سلام به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی #سیدمحمد_خوئینی_ها از اعضای شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز بود که دیدگاههای این جریان را ترویج میداد.
🔺 بعدها این مجمع از عاملان اصلی به وجود آمدن جریان #دوم_خرداد با گفتمان #اصلاحات بود که برای مدتی #سیدمحمد_خاتمی و مهدی کروبی از اعضای موسس و شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز، سکان قوای مجریه و مقننه کشور را در اختیار گرفتند.
🔺 مجمع روحانیون مبارز در فاصله سالهای ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ با کادر سازی و نظریه پردازی از طریق جریانهایی همچون #حلقه_کیان و #مرکز_تحقیقات_استراتژیک_ریاست_جمهوری، مقدمات ایجاد جریان دوم خرداد و گفتمان موسوم به اصلاحات را به وجود آورد.
🔺 جریان دوم خرداد و به قدرت رسیدن سیدمحمد_خاتمی در واقع نمادی از قدرت گرفتن دیدگاههای جریان #روشنفکری_دینی در این مقطع از تاریخ جمهوری اسلامی ایران بود.
🔺 مجمع روحانیون گرچه در زمان شکل گیری خود را مدافع اهداف بنیانگذار جمهوری اسلامی و اسلام ناب محمدی در برابر #اسلام_آمریکایی معرفی کرد، اما در ادامه با نوعی #دگردیسی، به سمت دیدگاههای روشنفکرانه گرایش پیدا کرد.
🔺 #ولایت_مطلقه_فقیه را زیر سوال برد؛ با تمسک به رویکرد افراطی عقلگرایانه بر جمهوریت نظام به جای اسلامیت آن تاکید ورزید؛ و در نهایت به دین حداقلی و جدایی آن از سیاست متمایل گردید.
✍️ حجت الاسلام محمد ملکزاده
ادامه دارد ...
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=2141
🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔖 بررسی شخصیت #هادی_غفاری/ بخش 3
🔰رای منفی به نامزدی بنیصدر
🔸 با پیروزی انقلاب، هادی غفاری وارد مجلس شورای اسلامی میشود. غفاری در روزنامه نیمروز، شماره ۶۵۳ مورخ ۲۳ شهریور ۱۳۸۰ درباره فعالیتش در مجلس شورای اسلامی میگوید:
🔹 «مدت کوتاهی در #کمیسیون_ارشاد بودم، اما از آن پس به #کمیسیون_برنامه_و_بودجه رفتم و تا پایان دوره سوم در این کمیسیون فعالیت داشتم که حاصل آن ایفای نقش در تصویب قانون کار و مسائل بیمهای و مالیات بود.
🔹 در تدوین برنامهی پنج ساله هم نقش و حضور جدی داشتم و نماینده کمیسیون ناظر مجلس در کمیته خريد اقلام دفاعی بودم؛ چه اینکه در تدوین بودجه جنگ هم مسؤوليتی ایفا میکردم، جزء اولین کسانی هستم که به حکم #هاشمی_رفسنجانی مسئولیت تشکیل #بسیج را بر عهده گرفتم.»
🔸 هادی غفاری تنها عضو شورای مرکزی #جامعه_روحانیت_مبارز بود که در جلسه این تشکل به نامزدی ابوالحسن #بنی_صدر در نخستین دوره انتخابات ریاست جمهوری رای منفی داد.
🔸 وی در این زمینه میگوید: «بنیاد اندیشه بنیصدر زلال اسلامی نبود؛ به قول #جلال_آل_احمد اطلاعاتش ترجمهای بود؛ اطلاعات عمیق اسلامی نداشت. گرچه در خانواده مرحوم آیت الله بنیصدر که فردی تحصیل کرده و متدین بود، پرورش یافته بود؛ اما اطلاعات اندکی داشت.
🔹 من در فرانسه گفتگوهای مفصلی با بنیصدر درباره مسائل اسلامی، ربا، حجاب، زنان، روحانیت و آقایان #مدرس، #کاشانی و #مصدق داشتم و میدیدم بنیصدر جهتگیریهای خلاف اندیشههای زلال امام داشت.
🔹 در فرانسه (نوفل لوشاتو) چند نفر مایل بودند خود را سخنگوی امام معرفی کنند مثل صادق طباطبایی، صادق #قطب_زاده، #ابراهیم_یزدی و ابوالحسن بنیصدر، وقتی به امام توضیح دادیم که در اینجا حرفهایی زده میشود که شاید با نظرات شما منافاتی داشته باشد ولی از قول شما نقل میشود، اطلاعیه دادند که امام سخنگو ندارد.»
ادامه دارد ...
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4815
🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔰 جریانشناسی #موسسه_تنظیم_و_نشر_آثار_حضرت_امام(ره)/ بخش 11
💠 مرید منتظری در حلقه مدیران موسسه
🔺 یکی دیگر از مدیران موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام، #سیدسراج_الدین_موسوی_کوشکی، زاده اصفهان و از مریدان ویژه منتظری است که در بیت او فعالیت میکرده است.
🔺 وی از افراد مورد وثوق باند #مهدی_هاشمی معدوم در ابتدای پیروزی انقلاب بود. او مسئولیت مهم فرماندهی کمیته انقلاب اسلامی را هم چندسالی برعهده داشت. سال ۶۹ با حکم #خاتمی وزیر ارشاد وقت، عازم پاکستان شد تا مسئول خانه فرهنگ ایران در پاکستان باشد.
🔺 وی مسئوليت نمايندگی موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام در پاکستان و #شبه_قاره_هند را هم بر عهده گرفت. سید سراج الدین موسوی در دولت #اصلاحات سفیر ایران در کشور پاکستان میشود.
🔺 نکته قابل تأمل اینکه وی همچنان به مراد خود وفادار مانده و به تبلیغ #مرجعیت_منتظری به عنوان مرجع اعلم بعد از رحلت حضرت امام در آن کشور میپردازد.
🔺 موسوی پس از بازگشت، سرپرستی امور بین الملل موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام را برعهده میگیرد. ارتباط وی با بیت منتظری کماکان حفظ میشود به حدی که فرزند #سید_هادی_هاشمی را به دامادی میپذیرد.
🔺 وی عضو شورای مرکزی #مجمع_روحانیون_مبارز است و روابط نزدیکی با اعضای #نهضت_آزادی و گروههای ملی مذهبی و اصلاح طلبان دارد.
🔺 با جستجوی نام سید سراج الدین موسوی در #پایگاه_خبری_جماران ملاحظه میشود وی به عنوان مدیر ارشد و مشاور در اکثر مراسم و دیدارهای مختلف مسئولین موسسه حضور دارد و به نوعی به خط دهی مشغول است.
ادامه دارد ...
✍️ پژوهشگر اسباط
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4824
🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
10.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 اختصاصی #اسباط:
🔖 #تاریخ_شفاهی| شیطنت احمد منتظری ناشی از عدم تعهد به اسلام است
💠 #آیت_الله_لطفی_نیاسر: احمد منتظری قرار است در آینده هم بازی دربیاورد نه اینکه پشت پرده بازی درآورد بلکه یک مقدار بیاید روی پرده و یک رقصی روی پرده سینمای دشمن داشته باشد. در طول 10 سالی که ما درس آقا [منتظری] رفتیم ایشان یک روز هم درس آقا نیامد، رشته اش مهندسی نساجی بود.
#احمد_منتظری
#سیدمهدی_هاشمی
#فتنه
#رنجنامه
#عزل_از_قائم_مقامی
#موسسه_بعثت
🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
پایگاه جریانشناسی اسباط
🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان 6️⃣ #محسن_غرویان/ بخش ششم 🔰 اگر بگوییم همه چیز در متون دینی
🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان
6️⃣ #محسن_غرویان/ بخش هفتم
🔰 عبور از اصول فقهی به بهانه تغییر شرایط !!! 👇👇👇
🆔 @asbaat_ir
🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان
6️⃣ #محسن_غرویان/ بخش هفتم
🔰 عبور از اصول فقهی به بهانه تغییر شرایط !!!
🔺 بخش سوم مصاحبه غرویان با #روزنامه_شرق:
🔸 یک دیدگاه این است که احکامی مانند تساوی #ارث و تساوی #دیه مطابق با آن عصر و زمان صدر اسلام بوده که مناسبات اجتماعی در آن دوره آن گونه اقتضا میکرده است، اما اینک وضعیت زن و حضور او در صحنههای مختلف #اجتماعی دگرگون شده است و میتوانیم با توجه به شرایط جدید و با توجه به حضور زنان، کما اینکه بعضی از فقها هم فتوا دادهاند به تساوی ارث زن و مرد، تساوی دیه زن و مرد نیز تغییر میکند.
🔹 خبرنگار: کدام یک از مجتهدین چنین فتوایی دادهاند؟
🔸 غرویان: حضرت آیت الله #صانعی معتقد به تساوی ارث و دیه زن و مرد هستند. البته ایشان گفتهاند نظری که من دادهام برای الآن نیست بلکه برای 50 سال دیگر است و دیگران هم به این نتیجه خواهند رسید.
🔹 خبرنگار: منظورتان این است که الآن قابل اجرا نیست؟
🔸 غرویان: نه اینکه قابل اجرا نیست بلکه چون عده زیادی با این نظر مخالفت میکنند و منظور این است که 50 سال دیگر همه شما به این نتیجه خواهید رسید.
🔸 خود من هم فکر میکنم که کارشناسان و علمای اسلامی خود به این نتایج خواهند رسید و شرایط زمانه آنها را به این نتایج خواهد کشاند.
🔸 ... من میخواهم بگویم که در مورد ارث زنان و دیه زنان نیز این احکام تغییر کرده است. حال ممکن است امروز و فردا این تحول صورت نگیرد بلکه چندین سال دیگر باشد؛ چرا، چون زن امروز یک شرایط ویژهای دارد، کودکان در جهان امروز شرایط ویژهای دارند.
🔸 شرایط زیست انسان همیشه ثابت نیست با هزار و چهارصد سال قبل خیلی تفاوت پیدا کرده و لذا باید فتاوا، استنباطها و اجتهادها متناسب با انسان عصر حاضر باشد.
🔸 الآن در بسیاری از کشورها زنان پا به پای مردان و یا حتی بیشتر از مردان کار میکنند و یا در شمال کشور خودمان، زنان در شالیزارها بیشتر از مردان کار میکنند و حال اگر کسی زنی را بکشد باید دیه او را کامل بپردازد.
ادامه دارد ...
✍️ پژوهشگر اسباط
🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892