🔰 بررسی جریانهای مختلف #حوزه_علمیه_قم/ بخش ششم
🎙 #مصاحبه| برخی از بستر تقریب به سوی #پلورالیسم_دینی میروند
🔺#حجت_الاسلام_والمسلمین_غفاریفر:
🔹 بحث تقریب یک چیزی نیست که ما درآورده باشیم. شما هر چه نسبت به پدیده زشت سقیفه بگویید ما هم قبول داریم، ما خودمان هم مروّج آن هستیم و در این مورد محکم میایستیم، پدیده زشت سقیفه را افشاگری میکنیم.
🔹 اما همه ما قبول داریم امیرالمؤمنین شش ماه سکوت کرد؛ اعتراض داشت اما سکوت کرد؛ اهلبیت ما ادبیاتشان متفاوت بود؛ انتقادی بود، رویکرد انتقادی داشتند، خطبه شقشقیه انتقادیترین خطبه امیرالمؤمنین است؛ همین اخیراً داشتم همین نهجالبلاغه را که در محضرش هستم مطالعه میکردم، در همین خطبه شقشقیه تشکیک شدهاست.
🔹 یک بزرگواری که زحمت کشیده است و این کار را انجام داده است، مکتبه الروضة الحیدریه، گفته است که به خاطر اینکه این خطبه انتقادی است، بعضی منکر این خطبه شدهاند؛ ایشان زحمت کشیده است دهها سند معتبر حتی از اهل تسنن آورده است که وجود چنین خطبهای قطعی است.
🔹بعد سند آورده است که آنها آمدهاند و کلمات را تحلیل دیگری کردهاند، یعنی بعضی اساس خطبه را منکر شدهاند تا بتوانند انتقاد به خلفا را زیر سؤال ببرند، بعضی دیگر هم دیدهاند که نمیتوانند اصل خطبه را انکار کنند، آمدهاند کلمات را طوری تفسیر کردهاند که بتوانند به نفع خودشان در بیاورند.
🔹 پس رویکرد انتقادی را امیرالمؤمنین داشت؛ رویکرد انتقادی را حضرت زهرا(س) داشت، رویکرد انتقادی را اهلبیت(ع) داشتند، اما رویکرد انتقادی با چه ادبیاتی بود؟ اولاً اهلبیت بین نخبگان و بدنه اجتماعی تفکیک قائل میشدند؛ ما را همیشه به همراهی با بدنه اجتماعی عامه مسلمانان هدایت میکردند.
🔹 در ادبیات انتقادی هم ادبیات انتقادی بصیرت افزایی بود، نه تخریبی؛ پس اصل تقریب را نمیتوانیم انکار کنیم، آنها که منکر تقریب هستند بدانند که این مواردی که بیان کردم واقعیتهای این عرصه است؛ اما این آقایی که ذکرش شد از بستر تقریب به سوی تلورانس دینی بلکه به پلورالیسم دینی میرود؛ یعنی از تکثر نجات، به تکثر حق میرسد.
🔹 پس یکی از جریاناتی که شدیداً به حوزه آسیب میرساند این طرف است؛ یعنی کسانی که به نام تقریب بین ادیان و تقریب بین مذاهب، مسلّمات را نشانه رفتند، با آیه قرآن بازی میکنند و امامت را زیر سؤال میبرند تا بتوانند تقریب را تا این حد جلو ببرند.
ادامه دارد ...
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4539
🆔 @asbaat_ir
📸 #عکس_نوشته| نابغهی بزرگ تاریخ شیعه
💠 #امام_خامنه_ای: شیخ مفید، آن نابغهی بزرگ تاریخ شیعه، نخستین كسی است كه در #فقه و #كلام، مكتب تشیع را مرز بندی و منضبط ساخته، در علم كلام یك نظام فكری منسجم و محدد را از مجموع #عقایدشیعه فراهم آورده و از اشتباه آن با دیگر مذاهب و فرق اسلامی و شعب غیر امامی مذهب شیعه، جلوگیری كرده و در علم فقه با روش #استنباط مبتنی بر اصول متخذه از تعالیم #اهل_بیت (علیهمالسّلام) یك دوره فقه فراهم آورده و راه را بر روشهای نامعتبر همچون #قیاس، یا ناقص و ابتدایی همچون روش #اهل_حدیث، مسدود ساخته است.
۱۳۷۲/۰۱/۲۸
🗓 به مناسبت 9 آذر روز بزرگداشت #شیخ_مفید
🆔 @asbaat_ir
🔖 جریانشناسی #سازمان_مجاهدین_خلق/ بخش سوم
🔰 منابع مطالعاتی سازمان/ قسمت دوم
🔺 محمد #حنیفنژاد کتاب «راه انبیاء راه بشر» را براساس تئوریهای بازرگان و پوشاندن یک لباس #مارکسیستی برآن نوشت؛ در لابهلای این کتاب آشکارا خوانندگان به مطالعه کتابهای مائو توصیه میشوند.
🔺 کتاب بعد که نوعی تاثیر پذیری از اندیشههای مارکسیستی در آن هویداست کتاب «راه تکامل» تألیف علی میهندوست است، به عنوان مثال در تفسیر آیه ۸۵ از سوره مبارکه آل عمران که خداوند متعال میفرمایند: «وَمَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلَامِ دِينًا فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِينَ» دین اسلام به عنوان راه کمال معرفی شده است؛ اما مقصود میهندوست از تکامل، همان تکامل اجتماعی است که در #ماتریالیسم_تاریخی مورد بحث قرار میگیرد، پس به وضوح در آثار و تألیفات سازمان غلبه تفکر مارکسیستی قابل لمس و مشاهده است.
🔺 #منافقین قبل از وارد شدن به فاز نظامی این سه کتاب یاد شده را توسط حنیف نژاد خلاصه و در یک کتاب منتشر کردند، همچنین کتابی بهنام «اقتصاد به زبان ساده» توسط محمود عسگریزاده به رشته تحریر در آمد و خواننده این کتاب هم به راحتی در خواهد یافت که این کتاب چیزی جزء اندیشههای مارکسیستی نیست.
🔺 کتابی با نام «امام حسین(ع)» تحت سرپرستی احمد رضایی نوشته شد. سعید محسن جزوه «مقدمهای بر مطالعات مارکسیستی» را نوشت و در آن ضرورت مطالعات مارکسیستی را به اعضاء گوشزد نمود. همین جزوه بود که زمینه را برای تألیف کتاب «چگونه قرآن را بیاموزیم (دینامیزم قرآن)» در سال ۱۳۵۸ آماده کرد. حسن نیک بین معروف به عبدی که در سال ۱۳۴۷ رسماً کمونیست شد، جزوه «مبارزه چیست» را نوشت و در آن مارکسیسم را به عنوان راه مبارزه معرفی نمود.
🔺 در همه آثار یاد شده که بیانگر دینشناسی مجاهدین خلق است، مارکسیسم به عنوان هسته و اسلام به عنوان پوسته پذیرفته شده است. و از اینجا بود تفکر التقاطی بین اسلام و مارکسیسم در این سازمان شکل گرفت، و اعضاء سازمان را به جایی رساند که در عین حال که مدعی اسلام هستند و اصول پنجگانه دین و مذهب را قبول دارند، اما مارکسیسم را به عنوان علم مبارزه و علم اداره جامعه بپذیرند که نتیجهاش به نقص دین اسلام و حتی انکار عصمت پیامبر و ائمه علیهم السلام میکشید.
🔺 به طور خلاصه مرحله اول یا مرحله مطالعاتی مرحله ای است که آنها را به التقاط اسلام با مارکسیست کشاند و این میتواند نقطه اصلی انحراف سازمان به شمار آید بهطوریکه از ابتدا شکلگیری مطالعاتیشان نه براساس تفکرات خالص اسلامی بلکه براساس تفکر وارداتی که با اسلام سازگاری نداشت، شکل گرفت.
ادامه دارد ...
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=1516
🆔 @asbaat_ir
🔰 #جریانهای_غیرانقلابی_در_حوزه/ بخش دوم
📝 #یادداشت| خطر تحجرگرایان و مقدس نمایان احمق در حوزههای علمیه کم نیست
🔺 هستند افرادی که علیه انقلاب و اسلام ناب محمدی فعالیت دارند امروز عدهای با ژست تقدس مآبی چنان تیشه به ریشه دین و انقلاب و نظام میزنند که گوئی وظیفهای غیر از این ندارند خطر تحجرگرایان و مقدس نمایان احمق در حوزههای علمیه کم نیست.
🔺 طلاب عزیز لحظهای از فکر این مارهای خوش خط و خال کوتاهی نکنند. اینها مروج اسلام آمریکائیند و دشمن رسول الله (ص) آیا در مقابل این افعیها نباید اتحاد طلاب عزیز حفظ شود؟
🔺 حضرت امام(ره) در فرازی دیگر ضمن ابراز گلایه شدید از این جریان در منشور روحانیت به چگونگی مخالفت این جریان با روند انقلاب اسلامی اشاره نموده است: «در شروع مبارزات اسلامی اگر میخواستی بگوئی شاه خائن است بلافاصله جواب میشنیدی که شاه شیعه است! عدهای مقدس نمای واپسگرا همه چیز را حرام میدانستند و هیچکس قدرت این را نداشت که در مقابل آنها قد علم کند.
🔸 خون دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده است هرگز از فشارها و سختیهای دیگران نخورده است وقتی شعار جدائی دین از سیاست جا افتاد و فقاهت در منطق ناآگاهان غرق شدن در احکام فردی و عبادی شد و قهرا فقیه هم مجاز نبود که از این دایره و حصار بیرون رود و در سیاست حکومت دخالت نماید حماقت روحانی در معاشرت با مردم فضیلت شد!
🔸 به زعم بعضی افراد روحانیت زمانی قابل احترام و تکریم بود که حماقت از سراپای وجودش ببارد والا عالم سیاس و روحانی کاردان و زیرک کاسهای زیر نیم کاسه داشت!
🔸 … تردید ندارم اگر همین روند ادامه مییافت وضع روحانیت و حوزهها وضع کلیساهای قرون وسطی میشد که خداوند بر مسلمین و روحانیت منت نهاد و کیان و مجد واقعی حوزهها را حفظ نمود.
🔸 علماء دین باور در همین حوزهها تربیت شدند و صفوف خویش را از دیگران جدا کردند. قیام بزرگ اسلامیمان نشأت گرفته از همین بارقه است.
🔸 البته هنوز حوزهها به هر دو تفکر آمیختهاند و باید مراقب بود که تفکر جدائی دین از سیاست از لایههای تفکر اهل جمود به طلاب جوان سرایت نکند و یکی از مسائلی که باید برای طلاب جوان ترسیم شود همین قضیه است، که چگونه در دوران وانفسای نفوذ مقدسین نافهم و ساده لوحان بی سواد عدهای کمر همت بستند و برای نجات اسلام و حوزه و روحانیت از جان و آبرو سرمایه گذاشتند.
🔸 اوضاع مثل امروز نبود هرکس صد درصد معتقد به مبارزه نبود، زیر فشارها و تهدیدهای مقدس نماها از میدان بدر میرفت. … واقعا روحانیت اصیل در تنهایی و اسارت خون میگریست که چگونه امریکا و نوکرش پهلوی میخواهند ریشه دیانت و اسلام را برکنند و عدهای روحانی مقدسنمای ناآگاه یا بازی خورده و عدهای وابسته که چهرهاشان بعد از پیروزی روشن گشت مسیر این خیانت بزرگ را هموار مینمودند.
🔸 آنقدر که اسلام از این مقدسین و روحانینما ضربه خورده است از هیچ قشر دیگر نخورده است و نمونه بارز آن مظلومیت و غربت امیرالمؤمنین علیه السلام که در تاریخ روشن است.»
✍️ حجت الاسلام محمد ملکزاده
ادامه دارد ...
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=1790
🆔 @asbaat_ir
🔰 جریانشناسی #موسسه_تنظیم_و_نشر_آثار_حضرت_امام (ره)/ بخش چهارم
💠 روند تاسیس موسسه
🔺 پس از دستور حضرت امام به مرحوم حاج احمدآقا، مقدمات تأسیس مرکزی برای حفظ آثار حضرت امام فراهم گردید و #اساسنامه موسسه هم بعد از مدتی در۱۷ ماده و ۸ تبصره تدوین شد.
🔺 با توجه به مشکلات پیشآمده درباره نحوه انتشار بیانات حضرت امام _که در بخش قبل توضیح داده شد_ و نبود مرکزی که مرجع حل اختلافات باشد، این اساسنامه در زمان خود بهترین سند برای برونرفت از مشکلات گردید.
🔺 در این اساسنامه جمعآوری، طبقهبندی، حفظ، ترمیم و احیای مستمر اسناد و آثار حضرت امام منحصر به موسسه تنطیم و نشر آثار شده و همچنین تحقیق، پژوهش، ترجمه، تنظیم و نشر آنها از وظایف موسسه تازه تأسیس شمرده شده است.
🔺 جهت احیای مستمر خط امام خمینی(ره) به عنوان کانون انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی(ص) و ارائه افکار و آثار حضرت امام به جامعه، در اساسنامه راهکارهایی ارائه شده از جمله:
1️⃣ ایجاد کتابخانههای عمومی و تخصصی، تشکیل موزه فرهنگی و هنری
2️⃣ تأسیس فضاهای آموزشی اعم از دانشگاه علوم اسلامی و امام شناسی و حوزه علمیه
3️⃣ تهیه و نشر مجلات و نشریات به زبانهای مختلف
4️⃣ برگزاری نمایشگاه و همایشهای علمی _ فرهنگی و … .
🔺 حضور فرد دلسوزی چون سید احمد خمینی و پیگیری و تلاشهای ایشان موجب میشود که موسسه در جمعآوری و حفظ و نگهداری آثار امام خمینی(ره) توفیق یابد.
🔺 روز چهاردهم خرداد سال ۶۸، غمانگیزترین خبر انقلاب اسلامی ایران در اقصی نقاط جهان پراکنده شد که «روح بلند پیشوای مسلمانان و رهبر آزادگان، حضرت امام خمینی، به ملکوت اعلاء پیوست …». از این پس مرحوم #سیداحمدخمینی علاوه بر وظیفه حفظ آثار حضرت امام، مسئولیت مرقد مطهر #امام_خمینی (ره) را هم بر عهده گرفت و با تعیین سرپرست، به رَتق و فَتق امور پرداخت.
🔺 با تصویب قانون «نحوه حفظ آثار و یاد حضرت امام خمینی(ره)» در مجلس شورای اسلامی، بودجه رسمی و امکانات نهادهای مختلف در اختیار موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) قرار گرفت تا با جهتگیری مشخص، به گسترش افکار و آثار حضرت امام در میان اقشار مختلف جامعه بپردازد.
ادامه دارد ...
✍️ پژوهشگر اسباط
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4647
🆔 @asbaat_ir
9.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 #كلیپ| شجاعت آیت الله #شهید_مدرس در برابر دشمن در بیان #امام_خمینی (ره)
💠 امام خمینی (ره): آنها از مدرس (ره) می ترسند. یک نفری نگذاشت کارهای او [رضاخان] پیش برود تا آنکه کشتنش. یک نفری غلبه میکرد بر همه مجلس. مجلس تا وقتی مدرس (ره) نیست انگار چیزی توش نیست، مثل اینکه محتوا ندارد.
🗓 به مناسبت 10 آذر سالروز شهادت آیت الله سیدحسن مدرس (ره)
#روحانیت_اصيل
#روحانيت_متعهد
#شهيد_مدرس
#مجلس
#رضاخان
🆔 @asbaat_ir
🔰 عدم نگرش تاکتیکی #حضرت_امام (ره) به #احزاب و دستجات #سیاسی
🔸 در حالی که در همه انقلابها و نهضتهای غیرالهی، برخورد تاکتیکی با گروهها و دستجات سیاسی امری متداول به شمار میرود و پس از دستیابی به قدرت، تصفیه خونین و حذف از معادلات سیاسی امری غیر قابل پیشگیری است؛ در مکتب اخلاقی امام برخورد ابزاری با گروهها و دستجات جایی نداشت و اصولاً #دروغ و وعدههای دروغین و خنجر زدن از پشت پس از به قدرت رسیدن در قاموس #فرهنگ_عاشورایی امام وجود نداشت.
🔸 امام در اواخر پاییز سال ۱۳۵۶ که انقلاب وارد خیزش مردمی شده بود، به صراحت موضع خود را درباره گروه های چپگرا اعلام کرد و حتی آن دسته از دستجات چپگرایی را که به مبارزه مسلحانه با شاه رو آورده، یا دارای تفکر التقاطی بودند، خائن به اسلام و ایران معرفی کرد.
🔸 گاهی سیاست و رفتار سیاسی ایجاد می کند که رهبر نهضت، برای پیشبرد اهدافش با بعضی از گروه ها مماشات یا حداقل در برابر خواستههای آنان تا دستیابی به پیروزی سکوت کند اما امام که ماهیت #جبهه_ملی را - با وجود سابقه مبارزاتیشان - کاملاً میشناخت موضع خود را در ملاقات با سنجابی در پاریس با صراحت مشخص نمود و در مصاحبهای در تاریخ ۲۶ آبان ۱۳۵۷ اعلام داشت:
🔹 «من مسائل و مطالبی را که داشتم و امکان ندارد یک قدم از آنها برگردام به ایشان [#سنجابی] گفتم؛ و با جبهه خاصی [جبهه ملی و ...] ائتلاف نداریم».
🔸 در حالی که امام در برابر یک ابرقدرت و همه دستگاههای جاسوسی، رسانهای و امنیتی آن ایستاده بود و به اصطلاح، سیاست اقتضا میکرد تا امام پیش از پیروزی و یا حتی پس از پیروزی، مواضع خود را در برابر ابرقدرت دیگر (شوروی) و گروهها و احزاب وابسته به آن شفاف نسازد؛ موضعی گرفتند که همه سیاستمداران را به تعجب واداشت.
🔸 امام در تاریخ ۲۰ دی ماه ۱۳۵۷ در مصاحبه با رادیولوکزامبورگ، در پاسخ سؤال خبرنگار رادیو که پرسیده بود آیا با #حزب_توده_ایران و در نتیجه مسکو روابطی دارید یا نه؟ فرمود: «خیر به هیچ وجه روابطی نداشتهام و ندارم و نخواهم داشت.»
🔸 اصولا امام سیاست متداول و حاکم بر معادلات جهانی را که بر پایه تزویر و دروغ و استفاده ابزاری شناخته میشد، با سیاست الهی و اخلاقی در تضاد می دانست و در صحنه عمل، به تبلیغ و ترویج مکتب سیاسی پرداخت که برای جهانیان جدید بود؛ اما برای امام چیزی جز سیره و سلوک معصومان علیهم السلام به شمار نمیرفت.
🔸 همین رفتار موجب شد که انقلاب اسلامی به هیچ یک از احزاب، گروهها و دستجات بدهکار نباشد؛ و نیز همین سیره موجب شد تا امام مطلبی را به صراحت بر زبان آورد که برای هیچ یک از رهبران سیاسی قبل از وی ممکن نبوده است.
🔸 او دو ماه پیش از عروج ملکوتیاش از این عالم خاکی، فرمود: «من بارها اعلام کردهام که با هیچ کس در هر مرتبهای که باشد، عقد اخوت نبستهام. چارچوب دوستی من در درستی راه هر فرد نهفته است، دفاع از اسلام و #حزبالله اصل خدشهناپذیر سیاست جمهوری اسلامی است».
✍️ استاد حسن ابراهیمزاده
📚 امر به معروف و نهی از منکر احزاب؛ ص 95
🆔 @asbaat_ir
🔰 #حوزه_سکولار/ بخش سوم
📝 #یادداشت| آفات سکولاری شدن حوزهها
🔺 سکولاری شدن حوزهها آفات و آسیبهایی را به همراه خواهد داشت که غفلت از آن موجب ضربه به دین و نظام خواهد شد. میتوان از نگاه رهبر معظم انقلاب به ۵ آفت مهم در این مورد اشاره کرد:
1️⃣ آسیب دیدن دین
🔺 یکی از مهم ترین آفات سکولاری شدن حوزه ها، آسیب دیدن دین است: «اگر روحانیت می خواست در حاشیه و در پیادهرو حرکت کند و منزوی شود، دین آسیب می دید. روحانیت سرباز دین است، خادم دین است، از خود منهای دین حیثیتی ندارد.
🔸 اگر روحانیت از مسائل اساسی – که نمونه برجسته آن، انقلاب عظیم اسلامی است – کناره می گرفت و در مقابل آن بی تفاوت می ماند، بدون تردید دین آسیب می دید؛ و روحانیت هدفش حفظ دین است.»
2️⃣ تضعیف حکومت اسلامی
🔺 از دیگر آفات سکولاری شدن حوزهها، تضعیف حکومت اسلامی است: «امروز اگر روحانیت در قبال حكومت، بیاعتنا و بیمبالات باشد، هم خودش ضایع خواهد شد و هم حكومت اسلامی تضعیف میشود.»
3️⃣ حذف شدن
🔺 سکولاری شدن حوزه موجب انزوا، فراموشی و حذف روحانیت خواهد شد: «حاشیهنشین شدن حوزه علمیهى قم و هر حوزهى علمیه دیگرى به حذف شدن مىانجامد. وارد جریانات اجتماع و سیاست و مسائل چالشى نبودن، بتدریج به حاشیه رفتن و فراموش شدن و منزوى شدن مىانجامد.»
4️⃣ جرئت یافتن دشمنان
🔺 با کنارهگیری روحانیت از امور، دشمنان از این خلاء به وجود آمده نهایت بهره را برده و از موقعیت به دست آمده نهایت سوء استفاده ر ا خواهد برد:
🔸 «با بیطرف ماندن روحانیت در مسائل چالشىِ اساسی، موجب نمیشود که دشمن روحانیت و دشمن دین هم بیطرف و ساکت بماند؛ «و من نام لمینم عنه».
🔸 اگر روحانیت شیعه در مقابل حوادث خصمانهای که برای او پیش میآید، احساس مسئولیت نکند، وارد میدان نشود، ظرفیت خود را بروز ندهد، کار بزرگی را که بر عهده اوست، انجام ندهد، این موجب نمیشود که دشمن، دشمنی خود را متوقف کند؛ بعکس، هر وقت آنها در ما احساس ضعف کردند، جلو آمدند؛ هر وقت احساس انفعال کردند، به فعالیت خودشان افزودند و پیش آمدند.»
5️⃣ جدایی از مردم
🔺 روحانیت در طول تاریخ به عنوان مرجع و ملجا مردم به شمار میآید. هرگونه بیتوجهی به سیاست و دوری از امور موجب میشود تا از مردم جدا شده و خسارات زیادی را به همراه خواهد داشت:
🔸 «باید با مسائل سیاسى آشنا شوید، حوادث سیاسى کشور را بدانید و حوادث سیاسى دنیا را بدانید. طلبهها امروز به اینها نیاز دارند. یک گوشهاى نشستن، سرخود را پایین انداختن، به هیچ کار کشور و جامعه کارى نداشتن و از هیچ حادثهاى، پیشآمدى، اتفاق خوب یا بدى خبر نداشتن، انسان را از جریان دور مىکند.
🔸 ما مرجع مردم هم هستیم؛ یعنى مورد مراجعه مردمیم و اگر خداى نکرده یک علامت غلط نشان بدهیم، یا یک چیزى که مطلوب دشمن است بر زبان ما جارى بشود، ببینید چقدر خسارت وارد مىکند. بنابراین، یک وظیفهى مهمى که امروز ماها داریم، ارتباط با سیاست است.»
✍️ حجت الاسلام علی اکبر عالمیان
ادامه دارد ...
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4541
🆔 @asbaat_ir
🔖 بررسی شخصیت #سیدحسین_خمینی/ بخش هفتم
🔰 علاقه ضدانقلاب فراری به سید حسین
🔺 در مجموع به نظر میرسد تدقيق در باب مدل رفتار امام (ره) با نزدیکان و منسوبین خویش همواره میتواند به عنوان الگویی جامع که از بطن سیره عملی بنیانگذار کبیر انقلاب نیز استخراج شده است، مورداستفاده قرار گیرد، چرا که این موضوع پیش از این مورد تاکید مرحوم حاج سیداحمد خمینی نیز قرار گرفته است:
🔸 «ما منسوبین امام(ره) باید توجه داشته باشیم که فقط به علت نزدیکی با ایشان است که با ما مصاحبه میشود و یا به ما احترام میشود… باید دقیقا توجه کنیم که اگر امام نبودند هرگز کسی ما را بدان صورت نمیشناخت تا با ما مصاحبه کند. پس من، من نکنیم که هیچیم… باید توجه کنیم که از انتساب سواستفاده نکنیم که خلاف شرع مبین است.»
🔺 علیرضا #نوری_زاده عنصر نام آشنای گروه مخالف و از مجریان تلویزیون ماهوارهای کانال یک «channel one» در برنامه ثابت خود، طی اظهارنظر پیرامون شخصیتهای مطرح برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در ایران، به تمجید از سیدحسن خمینی پرداخت و گفت:
🔸 «سیدحسن خمینی خوب درس خوانده و همانطور که #هاشمی_رفسنجانی گفته، مجتهد است. ایشان در حال حاضر به تدریس دروس حوزوی میپردازد و به قول معروف خیلی ملا است.
🔸 البته سیدحسین خمینی (پسر مرحوم #سیدمصطفی_خمینی) هم مثل اوست و از نظر دانش، شاگرد جدش مرحوم آقا #مرتضی_حائری_یزدی [ره] بوده و اساتید دیگر هم دیده است. او هم مثل سید حسن شخصیت برجستهای است منتها از صحنه سیاست کنار کشیده است.»
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4213
🆔 @asbaat_ir