eitaa logo
کانال احکام استاد صالحی
3.3هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
502 ویدیو
24 فایل
ارتباط مدیر(پاسخگویی): @SALEHIAMIR ارتباط با مدیر تبادلات @iahossein128 🌹کانال تخصصی بیان احکام شرعی توسط حجت الاسلام و المسلمین دکتر امیر صالحی🌹 ⚘کارشناس فقه دفتر تبلیغات ⚘کارشناس احکام صدا و سیما زی لینک🔗: https://zil.ink/amirsalehi110
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️مراسم اربعین ارتحال عالم ربّانی حضرت آیت الله ناصری(ره) از طرف بیت ایشان ▪️سخنران: تولیت محترم آستان قدس رضوی حجه الاسلام و المسلمین حاج شیخ احمد مروی ⏰زمان: چهارشنبه ۱۳ مهرماه از ساعت ۱۵ الی ۱۷ 🔸مکان: گلزار شهدای اصفهان کانال احکام استاد صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• @amirsalehi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💬 حکم پوشیدن جوراب نازک در انظار عمومی کانال احکام استاد صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• @amirsalehi110
💬 حکم باطل کردن عقد ؟ کانال احکام استاد صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• @amirsalehi110
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸 ✨ 🔸 پرســـ❓ــش ⁉️ برگزاری مراسم جشن به مناسبت نهم ربیع‌الاول که به "عیدالزهرا" مشهور است به چه منظوری است؟ پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه 1⃣ سالروز امامت حضرت ولی‌عصر نهم ربیع الاول، آغاز امامت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه است زیرا هشتم ربیع‌الاول روز شهادت پدر ایشان، امام حسن عسکری (ع) است. دلیل شادی شیعیان و برپاکردن جشن جهت به امامت رسیدن امام زمان است،آنها با این کار یک نوع عرض ارادت نسبت به آن وجود شریف و مادر بزر گوارش حضرت زهرا (س) می‌کنند. اما متأسفانه برخی مراسماتِ شادی‌ها سخیف بوده و برخلاف دین اسلام و توصیه‌ی اهل‌بیت است. در عصر حاضر که دنیای اسلام بیش از همه‌ی زمان‌ها به اتحاد و انسجام مسلمانان نیاز دارد، شایسته نیست ما شیعیان با برپایی چنین مراسماتی دامنه‌ی اختلافات را گسترده‌تر و فاصله‌ی میان مسلمانان را بیشتر نمائیم. پس قتل عمربن‌خطاب در هر تاریخی باشد، برپائی برنامه و جلسه‌ی شادمانی و مراسم جشن و سرور برای مرگ او از اشتباهات فاحش و خطاهای بزرگ به شمار می‌رود زیرا نه در سیره معصومین و نه حتی شیعیان گزارشی مبنی بر اینکه در سالروز قتل عمر مجلس جشنی برپا شده‌باشد نقل نشده است و حتی زمانی که برخی شیعیان و نزدیکان ائمه به ناسزاگویی به خلفا می‌پرداختند، اهل‌بیت با آنان برخورد می‌نمودند. امیرالمؤمنین علیه السّلام وحدت و انسجام اسلامی را از برترین نعمت‌های خدادادی دانسته‌اند و فرموده‌اند: خداوند بر این امت منت نهاده و بین آنها الفت و اتحاد ایجاد کرده است تا در سایه‌ی آن زندگی کنند و به کنف حمایت آن پناهنده شوند. این نعمتی است که احدی نمی‌تواند بهایی برایش بگذارد. زیرا از هر بهایی گران‌قدرتر و از هر چیز پر ارزشی با ارزش‌تر است. 📚نهج البلاغه، خطبه ۱۹۲ 2⃣ سالروز قتل عمربن‌خطاب خلیفه‌ی دوم غلط رایج بین مردم این است که نهم ربیع الاول را سالروز قتل خلیفه دوم ، عمربن خطاب می پندارند. درحالی که این سخن دلیل معتبر و سند تاریخی ندارد. زیرا طبق منابع تاریخی فریقین (شیعی و سنی) عمربن‌خطاب در روز بیست و سوم ذی‌الحجه ترور شد و پس از سه روز یعنی اواخر ذی الحجه درگذشت. بسیاری از بزرگان شیعه براین اتفاق نظر دارند که تاریخ قتل خلیفه دوم ۲۶ یا ۲۹ ذی الحجة سال ۲۳ هـ .ق است. 〽️شیخ مفید در کتاب « مسار الشیعه » آورده است: در روز بیست و ششم ذی الحجة سال ۲۳ هجری عمر بن خطاب مجروح گردید و در بیست و نهم ماه درگذشت. 📚مسار الشيعة (المجموعة)،الشيخ المفيد، ص۲۳،سال چاپ : ۱۴۰۶، ناشر مكتب آية الله العظمى المرعشي النجفي - قم. 〽️شیخ ابراهیم بن علی کفعمی در کتابی معروف به مصباح آورده است:باید دانست که قتل خلیفه دوم در ۲۶ ذی الحجة سال ۲۳ هـ .ق واقع شده است . این مطلبی است که صاحبان کتاب های « طبقات »، « مسار الشیعه »، و ....بر آن تصریح نموده اند، بلکه اجماع شیعه و اهل تسنن نیز بر این است. 📚المصباح، كفعمي، ص۵۱۱، چاپ دوم، سال چاپ ۱۴۰۳ - ۱۹۸۳ م، ناشر مؤسسة الأعلمي للمطبوعات - بيروت. 〽️مرحوم علامه مجلسی که خود نظریۀ نهم ربیع را نقل کرده است، می‌نویسد: اینکه گفته‌اند قتل عمر در ماه ذی‌حجه بوده، بین فقهای شیعۀ امامیه مشهور است. 📚بحار الانوار ، ج۳۱ ، ص ۱۱۸ 3⃣ مرگ عمربن‌سعد برخی نقل‌ها روز نهم ربیع را سالروز مرگ عمربن‌سعد می‌دانند. 📚مروج الذهب و معادن الجوهر،على بن حسين مسعودى‏، ج ۲، ص ۳۲۱، ناشر دار الهجرة، مكان نشر: قم‏،سال چاپ: ۱۴۰۹، نوبت چاپ دوم‏؛ الطبقات الكبرى‏،ابن سعد كاتب واقدى‏، ج۳، ص ۲۵۸، ناشر دار الكتب العلمية،مكان نشر: بيروت‏، سال چاپ: ۱۴۱۸،نوبت چاپ: دوم‏. ♻️نتیجه اینکه: ✳️ قولی که مرگِ عمربن‌خطاب را در نهم ربیع‌الاول می‌داند، فاقد دلیل معتبر است. ✳️ برپایی چنین جلساتی قطعاً مورد رضایت امام‌زمان (عج) نیست زیرا با هر عنوانی باشد موجب: - برانگیخته شدن آتش دشمنی اهل‌سنت. - ترغیب، به مقابله به مثل: * توهین و هتک حرمت به مقدسات شیعه *تعرض به جان شیعیان 🆔 @javadheidari110 🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸 @ramezan_ghasem110
✅امام خامنه‌ای: 🔷۱.در این مدت، با سکوتش، کنشگری معناداری کرد. 🔷۲.با حضورش، به شایعات نادرست پایان داد. 🔷۳.محیطی دانشگاهی را انتخاب کرد (و بعد، از اهمیت دانشگاه گفت). 🔷۴.مجموعه‌ای از نیروهای مسلح (و انتظامی) را برگزید. 🔷۵.سان دید (و بر سلامت جسمانی‌اش صحه گذاشت) 🔷۶.ایستاده سخنرانی کرد (درحالی‌که فرماندهان نشسته بودند) 🔷۷.صراحت چشمگیری به خرج داد. 🔷۸.به‌عنوان یک ایرانی، با غم ملی همدردی نمود. 🔷۹.از «مظلومیت و اقتدار توأمانِ» جمهوری اسلامی و مردم ایران گفت 🔷۱۰.مسئله حجاب/ بی‌حجابی را کمرنگ کرد. 🔷۱۱.به اهانت‌های فراوانِ نسبت به خودش اشاره‌ای نکرد. 🔷۱۲.مردم ایران(راضی و ناراضی، معترض و غیرمعترض) را ستود و در اقلیت‌بودگیِ آشوبگران را پدیدار کرد. 🔷۱۳.نقش قدرت نرم و سخت «دولت‌های متخاصم» و «ضربه‌خوردگان جمهوری اسلامی» را برجسته نمود. 🔷۱۴.علاوه بر جمهوری اسلامی، از ایده‌ی «ایران قوی و مستقل» دفاع کرد. 🔷۱۵.گفت «کشور خیلی مشکل دارد»، و این که از سوی دیگر «حرکت جدّی‌ای وجود دارد برای برطرف کردن این مشکلات». 🔷۱۶.خدشه به امنیت کشور و مردم را به هیچ وجه برنتابید و از این بابت، به دفاع از پلیس پرداخت 🔷۱۷.از خواص جامعه، طلبِ موضعِ صریح کرد(و البته موضع‌گیریِ بدون تحقیق را نکوهید) 🔷۱۸.جامعه‌ی هنری و ورزشی ایران را تحسین نمود. 🔷۱۹.جوانان و نوجوانان را از غائله‌ی آشوبگران مستثناء کرد. 🔷۲۰ .قومیت‌ها(مخصوصاً بلوچ و کرد) را ستود. ‌ کانال احکام استاد صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• @amirsalehi110
نهم ربیع الاول، سالروز آغاز ولایت و امامت و زعامت، آخرین سحاب رحمت و یگانه ذریه ذخیره آل طاها، حضرت مهدی موعود(ع) بر منتظران و چشم انتظاران ظهور تبریک و تهنیت باد.     ✨ای قلب عالم امکان، بیا و گـَرد گامهایت را توتیای چشمانمان قرار ده. بیا که نوای دل انگیز توحیدت را با گوش جان شنواییم. 🔹جلوه گل عندلیبان را غزلخوان می کند 🔹نام مهدی صد هزاران درد درمان میکند 🔹مدعی گوید که با یک گل نمی گردد بهار 🔹من گلی دارم که عالم را گلستان می کند ✨نهم ربیع الاول، عید منتظران مبارک✨ کانال احکام استاد صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• @amirsalehi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
61ef6ab31a637dac7f1f13e4_-2364177684009270933.mp3
زمان: حجم: 17.43M
❌استکبار و استکبار ستیزی در قرآن و روایات ❌تفرقه ❌غفلت از معاد ❌ثروت_اندوزی ❌زورگویی ❌تحقیر 🎤 ❎ارائه در جمع ایرانیان خارج از کشور_مسنجر پالتاک •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
❓✍️❓✍️❓ 💢 ⭕️پرسش: اگر خانه ای ساخته شود ابتدا باید خمس پول آن خانه پرداخت شود ؟ اگر صاحب خانه برای ساخت آن خانه به پول نیاز داشته و نتواند خمس پول آن را بدهد نماز های خوانده شده در آن خانه باطل هستند ؟ •┈┈┈┈••••✾••✾•••┈┈┈┈• سؤال‌خود را در ‌پاسخگو مطرح نمایید •┈┈┈┈••••✾••✾•••┈┈┈┈• مرکز ملّی پاسخگویی‌به سئوالات دینی
💬 آب مسح سر با خیسی صورتم قاطی شد ...حالا چکار کنم کانال احکام استاد صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• @amirsalehi110
❌آیا امام علی علیه السلام، پس از پیروزی بر قبيله بنی قريظه ۷۰۰ یا ۹۰۰ نفر از مردان قبيله را گردن زدند⁉️ پاسخ:❎ تحلیل روایات مربوط به واقعه ی بنی قریظه نشان می دهد که این مطلب صحیح نبوده و توسط دستگاه بنی امیه جعل شده است. 🔵 در ماجرای بني‌قريظه فقط حدود 40 نفر از یهودیان جنایتکار کشته شدند و این بنی‌امیه بودند که با انگیزه‌های خاصی این آمار را به هفتصد و نهصد نفر تبدیل کردند و طبری (حدود سیصد سال بعد از حادثه)، همان روایت تحریف‌شده و اغراق‌آمیزِ عصر اموی را بدون اینکه نقدی نسبت به آن داشته باشد، در کتاب تاریخ خود بیان کرد و روایت اصلی و معتبر را نادیده گرفت. در حالی که روایت معتبر در کتاب ابن زنجویه که حدود نیم قرن پیش از طبری می‌زیسته ذکر شده بود (رجوع کنید به کتاب الاموال، ابن زنجویه ص 299، روایت شماره 461) نکته ی قابل توجه اینکه: قتل چهل نفری که در این نبرد اتفاق افتاد، توسط چندین نفر بوده و همگی به دست مولا علی علیه السلام کشته نشدند. جرم و جنایت سنگین این افراد، خنجر کشی های متعدد از پشت سر به مسلمین بوده و در مرحله آخر در جنگ احزاب نیز از پشت به قلعه محل استقرار زنان و کودکان حمله کردند ولی موفق نشدند و خود گرفتار آمدند. قرآن کریم با اشاره ی به این خیانت می فرماید: "إِذْ جاؤُكُمْ مِنْ فَوْقِكُمْ وَ مِنْ أَسْفَلَ مِنْكُمْ ..." "هنگامی که (دشمنان) از بالا و پایینِ شما (جلو و پشتِ شهر مدینه) آمدند ..."(سوره احزاب؛ آیه 10) ماجرای هجوم یهود به قلعه محل پناه گرفتن زنان و کودکان نیز در کتاب المغازی از واقدی که حدود صدسال قبل از تاریخ طبری تالیف شده، گزارش شده است. (رجوع شود به: المغازى، واقدى؛ ج ‏2، ص: 462 ) وانگهی اعدام شدگان فقط از بنی قریظه نبودند بلکه شماری از آن چهل نفر، از قبیله بنی‌نضیر بودند که قبلا نیز درگیریهایی داشتند و پیامبر اکرم، با رأفت اسلامی با آنها رفتار کرده بودند اما این بار با همدستی شماری از بنی‌قریظه در حساسترین شرایط جنگ احزاب، از پشت به مسلمانان خنجر زده، به قلعه محل پناه گرفتن زنان و کودکان حمله کرده بودند. یاد آوری این مطلب ضروری است که: حکم اعدام سران بنی‌نضیر و همدستانشان از بنی‌قریظه را شخص پیامبر اکرم یا امام علی علیهما السلام صادر نکردند بلکه قاضی مورد قبول طرفین به نام "سعد بن معاذ" چنین حکمی را صادر و پیامبر اسلام، آن را عادلانه دانستند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b