هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
❌لطفا منتشر کننده هر کلیپی نباشیم.
🔴این روزها کلیپ هایی را می بینیم که افرادی با ژست های مختلف و صحبت های متعدد خود را امام زمان و یا مهدی معرفی می کنند.
بسیاری با خنده و طنز از کنار این جریان عبور می کنیم اما:👇
پروژه ی تقدس زدایی در حوزه ی مهدویت، تاکتیک جدید اتاق های فکر ضدمهدوی همچون تشکیلات بهائیت وغیره.
💥مدعیان دروغین را می توان در یک نگاه کلی، به دو دسته حرفه ای و آماتور تقسیم نمود.
💥مدعیان حرفه ای معمولا نگاه سازمانی داشته و دارای تشکیلات بوده و از ابزار های متعددی در راستای معرفی خود و ایجاد انحراف بهره مند هستند.
مُدعیان دروغینی همچون احمدالحسن، عبدالله هاشم، منصور هاشمی خراسانی و..
و اما دسته ی دوم معمولا از میان افرادی انتخاب می شوند در اوج سادگی دارای مشکلات عدیده ی روحی و عموما کمترین جایگاه اجتماعی در بین اطرافیان را دارند و حتی گاهاََ مدعی، فردی فاقد کمترین شخصیت اجتماعی می باشد.
مدعیانی که هم کلامی با آنها در شرایط عادی معمولا جنبه سرگرمی و تمسخر را در پی دارد.
در جدیدترین اقدام اتاق های فکر ضد شیعی، گویا تصمیم بر سوق این افراد به سمت ادعاها و مباحثی گرفته شده است که دارای تقدس و جایگاه ویژه ای در مکتب تشیع می باشند؛ ورود در مسائلی همچون مهدویت.
💥اما به لطف ولنگاری های موجود در شبکه های اجتماعي ، خلا برنامه های مدیریتی و عدم سواد رسانه ای، بیشترین بهرهبرداری در اختیار جریان های هنجار شکن ، معاند و ضد دین و ضدبشریت قرار دارد .
هرچند در نگاه اول روش ادعایی این افراد مضحک و ناپخته به نظر برسد، اما باید توجه داشت این رذل صفتان هم باعث وهن دین شده و هم باعث گمراهی عده ای که آگاهی و اطلاعات کافی در زمینه دین ندارند.
⭕️ نشر این کلیپ ها با هر توجیهی ، بازی در زمین دشمن است.
@javadheidari110
🏴 عاقبت چشمان گریان برای أباعبدالله الحسین علیه السلام
🔻 امام سجاد علیه السلام:
أَیُّما مُؤْمِنٍ دَمَعَتْ عَیْناهُ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ (علیهما السلام) دَمْعَةً حَتّی تَسِیلَ عَلی خَدِّهِ، بَوَّأَهُ اللهُ بِها فِی الْجَنَّةِ غُرَفاً یَسْکُنُها أَحْقاباً
❇️ هر مؤمنی که چشمانش برای کشته شدن حسین علیه السلام گریان شود، به گونهای که اشک بر گونههایش سرازیر گردد، خداوند به سبب آن، او را در خانههای بهشتی جای دهد که روزگاران درازی را در آنها به سر بَرَد.
📚بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۲۸۱
@m_faghihi
@amirsalehi110
📚 برهنه شدن در عزاداری
#احکام_عزاداری #لباس_عزاداری
🍃🍂🍃🍂🍃
🍁💎کانال احکام استاد صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
📚 استفاده از اموال بیت المال جهت مراسم عزاداری
#احکام_عزاداری #احکام_محرم
🍃🍂🍃🍂🍃
🍁💎کانال احکام استاد صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
هدایت شده از مرضیه رمضانقاسم
🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩
🚩
🏴
⁉️پرسش
چرا حضرت امالبنین مادرِ حضرتِ اباالفضل -سلامالله علیهما- در کربلا غایب بودند؟
🖊پاسخِ استاد جواد حیدری "زیدعزه"
همراهی با امام حسین علیهالسلام در سفر کربلا، بستگی به
🔻چند امر دارد
1⃣ توان جسمی و روحی:
بدیهی است که سفرهای طولانی به خصوص در آن عصر، نیاز به توانایی ویژه داشته است. ما نمیدانیم که حضرت امالبنین در آن عصر از نظر توانایی در چه وضعی بودهاند.
2⃣ رضایت و تمایل خودِ فرد برای همراهی:
روشن است که اگر مصلحت بود، ایشان قطعا همراه امام به کربلا میآمدند.
3⃣ موافقتِ امام حسین:
چون حضور زنان و مردان همراه حضرت نیاز به رضایت و صلاحدید امام داشته است، ممکن است حضرت صلاح ندانسته باشند که ایشان در آن سفر همراهشان باشند و یا از نظر جسمی توانی نداشتهاند.
اما حضور زینب (سلاماللهعلیها) قطعا با صلاحدید امام بوده، رسالت ایشان پیامرسانی خون شهیدان و آگاهی بخشی به مردم کوفه و شام بودهاست. اگر حضرت زینب در کربلا حضور نداشتند قیام امام حسین (علیهالسّلام) کامل نمیشد.
حضرت رباب چون همسر امام بودند و حضرت مصلحت دانستهبودند که با ایشان را به همراه کاروان ببرند و حتی فرزند شش ماهه را به این جهت بردهاند چون رباب مادرش همراه امام حسین (علیهالسلام)بوده و البته شاید حکمتهای دیگری نیز داشته باشد.
♻️نتیجه اینکه:
همراهی زنان با امام واجب نبوده است و کسانی که رفتهاند، یا جزء همسران شهدای کربلا بودهاند و یا مانند حضرت زینب به دلائل خاصی رفتهاند.
#عقائد
#شبهات_محرم
@javadheidari110
🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩
@ramezan_ghasem110
☀️وقت فضیلت و ادای نماز ظهر و عصر☀️
❓متن سوال: الف) نماز ظهر و عصر تا چه زمانی ادا می باشد؟ ب) وقت فضیلت آن چه زمانی است؟
💠امام #خمینی (رحمة الله علیه)
الف) از زوال (ظهر شرعي) تا مغرب است. (انتهای وقت نماز ظهر موقعی است که به اندازه چهاررکعت به مغرب مانده باشد. وقت ادای نماز عصر تا زمانی است که به اندازه یک رکعت تا مغرب وقت باقی باشد.)
ب) از اول ظهر است تا وقتي كه سايه شاخص به اندازه خود شاخص شود، و وقت فضيلت عصر، بعد از مقدار اداء نماز ظهر است تا سايه شاخص دوبرابر شاخص شود.
💠 امام #خامنهای (دام ظله العالی)
الف) وقت نماز ظهر از اول ظهر تا هنگامي كه فقط به اندازه نماز عصر تا غروب آفتاب، باقي مانده است. و وقت نماز عصر، از هنگامي است كه به اندازه خواندن نماز ظهر از ظهر گذشته تا غروب آفتاب .
ب) از اول ظهر است تا وقتي كه سايه شاخص به اندازه خود شاخص شود، و وقت فضيلت عصر، بعد از مقدار اداء نماز ظهر است تا سايه شاخص دوبرابر شاخص شود.
💠آیت الله #سیستانی (دام ظله العالی)
الف) ما بين زوال و مغرب (غروب آفتاب) ميباشد. و بنابر احتياط واجب جايز نيست نماز ظهر و عصر را از غروب آفتاب تأخير بيندازد. و اگر تأخير انداخت نيّت اداء و قضا ننمايد.
ب) وقت فضيلت ظهر از زوال تا رسيدن سايه شاخص به چهار هفتم شاخص، و فضيلت عصر از زماني است که سايه به دو هفتم شاخص برسد.
و پايان فضيلت وقتي است که سايه به شش هفتم شاخص برسد و اين علائم در شدت گرما است، اما در غير اين صورت امتداد فضيلت تا وقتي است كه سايه به بيشتر از يك برابر و دو برابر شاخص برسد.
💠 آیت الله #شبیری (دام ظله العالی)
الف) از زوال تا مغرب ميباشد.
ب)در مورد وقت فضیلت نماز ظهر و عصر با رعایت اعلمیت نسبی به دیگر مجتهدین رجوع شود.
💠آیت الله #مکارم شیرازی (دام ظله العالی)
الف)از اول ظهر شرعي تا هنگام غروب آفتاب است.
ب)وقت فضيلت ظهر از زوال تا رسيدن سايه شاخص به اندازه خود شاخص و وقت فضيلت عصر از انتهای فضيلت ظهر است تا سايه شاخص دو برابر شود.
💠 آیت الله #نوری همدانی (دام ظله العالی)
الف) از زوال تا مغرب است.
ب) وقت فضيلت ظهر از زوال تا وقتي که سايه شاخص به اندازه خودش شود و وقت فضيلت عصر از زوال بعد از وقت اختصاصي ظهر است تا سايه دو برابر شاخص شود.
💠آیت الله #وحید خراسانی (دام ظله العالی)
الف) ما بين زوال تا غروب آفتاب است.
ب) وقت فضيلت ظهر ما بين زوال و رسيدن سايه شاخص به اندازه خودش شود، و فضيلت عصر ما بين زوال و رسيدن سايه به دو برابر شاخص ميباشد.
💢منبع :مرکز پاسخ به سوالات جامعه الزهرا سلام الله علیها
🍃🍂🍃🍂🍃
🍁💎کانال احکام استاد صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
هدایت شده از جواد حیدری
⁉️چرا امام حسین(ع) همراهِ خانواده به کربلا رفتند؟
✍️#استاد_جواد_حیدری
📝 خبرگزاری حوزه:
https://hawzahnews.com/xbhsb
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b