هویت ضد فرقه ای
✍علی محمدی هوشیار
هویت انجمن #حجتیه در ضد فرقه بودن تعریف می شود | در مقطعی از زمان؛ با نقد بهاییت و... و اکنون با نقد احمدالحسن.
انجمن در مواجهه با کم مصرف شدن نقد بهاییت در جامعه دینی، در حال از دست دادن هویت خود بود و از نداشتن جایگزین مناسب رنج میبرد.
تا اینکه فضای نقد احمد الحسن را به عنوان یک جایگزین مناسب تشخیص داده و سعی بر تسلط و تصرف نمود.
انجمن با هزینه زیاد و با مصادره برخی از افراد تربیت شده در جبهه انقلاب اسلامی، تا حدودی در این هدف موفق شد و خود را طلایه دار این جبهه معرفی کرد.
اکنون با حضور در موقعیت های گوناگون و با ارائه گزارشات ساختگی از فتح الفتوح، روز به روز برای فعالیت های اجتماعی خود آزادی میخرند.
طبیعتاً چند سال بعد هم؛ تعداد مستبصرین فرقه احمدالحسن را محصول زحمات خود معرفی میکنند و با استفاده از کتاب ها و زحمات اساتید مهدویت، کتاب ها و جزواتی به نام خود منتشر خواهند نمود که البته تا کنون یک فقره(کتاب سازی) چنین کرده اند و این دو مورد اخیر، تکرار همان کاری است که در مسأله بهائیت کردند.(سند سازی)
🔸چند سال پیش و با توجه به این نکته؛ به مسولین مربوطه و برخی علمای انقلابی مسأله (ترمیم هویت فرقه ای انجمن با ورود به فضای نقد احمدالحسن) را تذکر داده بودم اما توجهی به آن نشد.
حتی برخی در کمال سادگی گفتند: داریم از ظرفیت مالی انجمن استفاده میکنیم و قطعا حواسمان هست که جبهه دار نباشند! (آفت جریان نشناسی).
امیدواریم تا انجمن همه چیز شما را نابود نکرده بیدار شوید
@ali_m_hoshyar
برنامه ماجرا
🎥ماجرای انجمن حجتیه - قسمت دوم | شبکه چهار
https://tv4.ir/episodeinfo/449144
علی محمدی هوشیار
8.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 استنباط درست معارف اسلامی و ارزش های اخلاقی، وابسته به اجتهاد است.
قابل توجه یعقوبی ها و انجمنی ها و ده ها خود آموز دیگر...
@ali_m_hoshyar
#مقاله_جدید
موضوع شناسی فرقه های انحرافی و کاربست آن در ماده ۵۰۰ مکرر قانون مجازات اسلامی
✍علی محمدی هوشیار
✍اسماعیل آقا بابایی
دوفصلنامه مدیریت دانش اسلامی
https://jikm.isca.ac.ir/article_76877.html
انجمنِ بی مبنا
✍علی محمدی هوشیار
انجمن #حجتیه فاقد مبنای علمی است و ریشههای فکری آن نیز التقاطی بوده و ترکیبی از برداشتهای خاص مذهبی با نگرشهای سیاسی است. این انجمن به جای تکیه بر روشهای علمی و پژوهشهای نظاممند، بر تفسیرها و برداشت های خاص از متون مذهبی و باورهای شخصی استوار است.
🔸این تفسیرها و برداشت ها از چند جهت دارای اشکال هستند:
۱. عدم روششناسی علمی:
انجمن حجتیه در ارائه ادعاهای خود از روشهای دقیق علمی استفاده نمیکند. (نیازمند توضیح بیشتر در پست های بعدی)
۲. گزینشگرایی در منابع:
انجمن حجتیه از گزینشگرایی در منابع استفاده میکند و روایاتی را انتخاب میکند که با دیدگاههای آنها همسو باشد، در حالی که روایات و شواهد متناقض یا مخالف را نادیده میگیرد. این رویکرد علمی نیست و باعث ایجاد یک تصویر جانبدارانه و ناقص از واقعیت میشود.
۳. القای تفسیر:
تفسیرهای انجمن حجتیه از متون دینی، اغلب بهصورت القایی است و به جای استفاده از روشهای استنتاجی، برداشت شخصی را بر متن تحمیل میکند. این روش، مستعد سوءتفاهم و ابهام است و نمیتواند مبنای علمی محکمی برای ادعاهای خود داشته باشد.
@ali_m_hoshyar
مقالات چاپ شده در ۱۴۰۳ به قلم علی محمدی هوشیار
۱. عنوان مقاله: صورتبندی نظام دانش مواجهه با فرقه ها بمثابه دانشی بینارشته ای
https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3573
۲. عنوان مقاله: هم سنجی روش مواجهه اندیشه ای تبلیغ در معنویت های نوظهور با اسلام، با تکیه بر مفهوم هویت
https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3606
۳. عنوان مقاله: روش شناسی مطالعه تاریخ انگاره ها در مهدویت
https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3640
۴. عنوان مقاله: بررسی مناسبات عدالت و قدرت در دوران حکومت امام مهدی علیه السلام با تکیه بر مفهوم تعالی
https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3918
۵. عنوان مقاله: الگوی هفت وجهی تغییر اندیشه در فرایند تبلیغی جریان های انحرافی مهدویت با تاکید بر جریان احمد اسماعیل بصری
https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/4005
۶. عنوان مقاله: بازخوانی نقش صالحان و مصلحان در تشکیل جامعه عصر ظهور
https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/4210
۷. عنوان مقاله: روش شناسی مطالعه زیست جهان آسیب دیدگان فرقه ها و جریان ها
https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/4286
۸. عنوان مقاله: روش مندی جریان شناسی انحراف در عرصه مهدویت
https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/4527
۹. عنوان مقاله: موضوع شناسی فرقه های انحرافی و کاربست آن در ماده ۵۰۰ مکرر قانون مجازات اسلامی
https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/4676
➖➖➖➖➖
@ali_m_hoshyar
#گزارش_تصویری
🌀 #نشست_علمی «بازخوانی روایات سفیانی از منظر فقه سیاسی»
🎙 با حضور:
#محمد_متقیان_تبریزی
#علی_محمدی_هوشیار
#محسن_فیروزتبار
📋 زمان: یک شنبه 28 بهمن ماه
💠 گروه فقه سیاسی؛ مرکز پژوهشی فقه و اجتهاد فاضل
فایل صوتی نشست:
https://eitaa.com/arshi_ali/162