eitaa logo
کانال | علی محمدی هوشیار
4.1هزار دنبال‌کننده
344 عکس
240 ویدیو
27 فایل
📝دانش آموخته سطح چهار | فقه و اصول 📝عضو گروه جریان شناسی | پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی | پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✍️آیدی علی محمدی هوشیار @hoshyar_ali 🌐کانال آرشیو صوتی @arshi_ali
مشاهده در ایتا
دانلود
گزارش تصویری از کارگاه نقد فرقه احمدالحسن | شهرستان دارابکلا مازندران 🔹کانال علی محمدی هوشیار 🔹
شورای عالی آب این شورا سال ۱۳۸۱ تاسیس شد. ای کاش گزارشی از تصمیمات و اقدامات این شورا منتشر می‌شد...!
11.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥مقام معظم رهبری هیچگاه نمیشود گفت که ظهور نزدیک است یا دور است... زمان ظهور امام مهدی علیه السلام را نباید پیش‌بینی کرد. این باور و استقامت و انتظار ماست که راهنما خواهد بود. @ali_m_hoshyar
هدایت شده از فروشگاه کتاب
📖درسنامه فرقه شناسی : علی محمدی هوشیار تعداد صفحات: 196 قیمت فروش: 150 هزار تومان کاغذ: بالک 🎯جهت ثبت سفارش به این آیدی پیام بدهید: @admin_kanal_ketab @ketab_404
فرقه‌های پیزوری ✍علی محمدی هوشیار فرقه‌های پیزوری نوعی از جریان های سطحی‌اند که معمولاً در زمان‌های بحران فکری یا سردرگمی فرهنگی پدید می‌آیند. این گروه‌ها پشتوانه نظری و تاریخی محکمی ندارند و بیشتر بر پایه احساسات و هیجان شکل می‌گیرند. آنها معمولاً با شعار بازگشت به حقیقت یا نجات از انحراف ظاهر می‌شوند، اما خود گرفتار ساده‌سازی و برداشت‌های نادرست از مفاهیم دینی و فلسفی‌اند. این فرقه ها از نظر معرفتی توانایی ساخت نظریه یا توضیح پدیده‌ها را به روشی نظام‌مند ندارند و بیشتر از زبان شعار و تکرار استفاده می‌کنند تا استدلال و تحلیل. و از این رو دوامشان کوتاه است و تأثیرشان به لایه‌های سطحی جامعه محدود می‌ماند؛ همانند گیاه پیزوری که بر سطح باتلاق می‌روید، بی‌آن‌که در آب نفوذ کند یا ریشه‌ای در زمین بیابد. در برابر فرقه‌های پیزوری که خاستگاهی سطحی و زودگذر دارند، گروهی دیگر از فرقه‌ها قرار می‌گیرند که ریشه در آسیب‌ها و باورهای تاریخی نادرست دارند. خطر این دسته جدی‌تر است، زیرا از سنت‌های تحریف‌شده و رسوبات ذهنی کهن نیرو می‌گیرند و بدین‌سان، ثبات و دوام بیشتری می‌یابند. آن‌ها با استفاده از زبان سنت و حافظه جمعی، انحراف را در قالب مشروعیت بازتولید می‌کنند و مرز میان باور اصیل و خطای موروثی را از میان می‌برند. آسیب اصلی این جریان‌ها در ماندگاری و نفوذ پنهان آن‌هاست؛ زیرا به جای آشوب آشکار؛ آرام و تدریجی، درونی‌ترین لایه‌های اندیشه و ایمان را می‌فرسایند. 🔹 کانال علی محمدی هوشیار 🔹
علت گرایش به فرقه ها ✍علی محمدی هوشیار گرایش روزافزون مردم به فرقه‌ها و جریان‌های شبه‌معنوی، بیش از آن‌که ناشی از ناآگاهی باشد، ریشه در نحوه‌ شکل‌گیری ذهن و باور انسان دارد. هر کسی جهان را از پشت عینک پیش‌فرض‌های فرهنگی، خانوادگی و آموزشی خود می‌بیند و این پیش‌فرض‌ها در ناخودآگاه ما جا دارند. و بی‌آنکه بدانیم، جهت فهممان از دین و معنویت را تعیین می‌کنند. وقتی این پیش‌فرض‌ها پالایش نشوند، ذهن حقیقت را نمی‌بیند، بلکه بازتاب تصورات خود را به‌جای حقیقت می‌پندارد. در چنین وضعی، انسان برای معناجویی به سراغ سخنانی می‌رود که با همان ذهنیت‌های درونی‌اش سازگارند. سخنانی که گاه در قالب آموزه‌های دینی یا معنوی عرضه می‌شوند، اما در واقع ادامه‌ همان الگوهای نارسا و تقلیدی‌اند. قرآن نمونه‌ای روشن از این وضعیت را در داستان قوم موسی یاد می‌کند: «وَاتَّخَذَ قَوْمُ مُوسَى مِنْ بَعْدِهِ مِنْ حُلِیِّهِمْ عِجْلًا جَسَدًا لَهُ خُوَارٌ» (اعراف: ۱۴۸). آنان خدا را می‌شناختند، اما ذهنشان هنوز از تصویرهای بت‌پرستانه جدا نشده بود؛ پس به جای پرستش خدای واقعی، به سراغ صورت زرین ساخته‌ خود رفتند. امروز نیز وقتی ذهن انسان از تعصب، خودمحوری یا پیش‌داوری‌های فرهنگی و سیاسی پاک نشود، همان سازوکار تکرار می‌شود و شکل‌های تازه‌ای از پرستش ظاهر می‌گردد. 🔹 کانال علی محمدی هوشیار 🔹
جنگ های نامنظم ✍علی محمدی هوشیار جنگ نامنظم در میدان نظامی، یعنی جبهه‌ای بدون خط روشن: دشمن نه روبه‌روست، نه قابل پیش‌بینی و حمله از هر سو می‌آید... و جنگ نامنظم در فضای فرهنگی، یعنی هجمه دشمن از درون رسانه، شایعه، طنز، سریال، موسیقی و حتی واژه‌ها. امروز همین منطق، عیناً در میدان فرهنگ جاری است. 🔸اما مسئولان فرهنگی چنین گمان می‌کنند که باید برای جبهه‌ای مستقیم برنامه‌ریزی کنند: بودجه، نهاد، مقر، خط تولید محتوا و... درحالی‌که میدان فرهنگی دیگر خطی نیست. دشمن فرهنگی نه در روبه‌رو، بلکه در شبکه‌ها و ذهن‌ها پنهان است. 📌جنگ نامنظم فرهنگی یعنی تغییر ذائقه، معنا و عادت‌ها‌. یعنی وقتی می بینید؛ محتوای یک ویدئو یا اصطلاح عامیانه، بیشتر از ده‌ها سند رسمی فرهنگ می‌سازد، شما در یک جنگ نامنظم فرهنگی هستید... در این میدان، پیروزی با حجم تولید نیست، با هوشیاری معناست. پس جنگ نامنظم فرهنگی را نمی‌شود با کار ستادی اداره کرد؛ باید با بینایی فرهنگی و انعطاف شبکه‌ای پاسخ داد. جنگ نامنظم فرهنگی؛ مانند نفوذ آرام رطوبت در دیوار است. از درون، بی‌صدا، اما فرساینده. برخلاف جنگ ترکیبی که مثل طوفانی‌ هم‌زمان از زمین و آسمان می‌وزد (رسانه، اقتصاد، سیاست، تحریم و عملیات نظامی) تا ساختار کشور را بلرزاند. 🚨اولی مردم را از درون تهی می‌کند تا مقاومتی نماند، دومی همان جامعه‌ تهی‌شده را از بیرون هدف می‌گیرد. 🔹 کانال علی محمدی هوشیار 🔹
کانال | علی محمدی هوشیار
سخنی در باب جلسات تدریس آقای عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در قم(صفائیه) درباره اسلام رحمانی! ✍علی محم
سال گذشته(۲۵ آذر) انحرافات این فرد اعلام شد اما متاسفانه کسی اعتنا نکرد و امسال باید شاهد دلبری او با شبکه کلمه باشیم
از روایت کوشش تا تحقق ✍علی محمدی هوشیار ظهور امام مهدی علیه السلام پایان تاریخ نیست؛ بلکه آغاز حکومت هدایت مطلق است، مرحله‌ای که هستی به خودآگاهی کامل از مبدأ خویش می‌رسد و انسان کامل، تجلی کل نظام هدایت می‌گردد و تاریخ، از روایت به روایت تبدیل می‌شود. 🔹 کانال علی محمدی هوشیار 🔹
مرگِ شناختی ✍ علی محمدی هوشیار مرگ شناختی، خاموش‌ترین و در عین حال تکان‌دهنده‌ترین گونه‌ مرگ است. در این نوع مرگ، جسم در جای خود باقی می‌ماند و حیات زیستی ادامه دارد، اما ساختار درونی فهم و ایمان فرو می‌ریزد. در این ، آن‌چه می‌میرد، نه اندیشه‌ای جزئی بلکه نحوه‌ زیستن با اندیشه‌های پیشین است. انسانی که سال‌ها با دستگاهی از باورها جهان را تفسیر کرده، ناگاه درمی‌یابد که ارکان آن دستگاه دیگر برای او معنایی ندارد. این تجربه، شباهتی با تغییر نظر یا فکری ندارد، زیرا در تغییر نظر، فرد آگاهانه از استدلالی به استدلالی دیگر می‌لغزد، اما در مرگ شناختی، گویی خاک زیر پای او برداشته می‌شود و چیزی در درون او فرو می‌ریزد؛ بی‌صدا، بی‌اجازه و بی‌امکان بازگشت. شکل عمیق‌تر و دردناک‌تر این مرگ، در بستر تجربه‌ پیشین رخ می‌دهد. آنان ناگهان متوجه آن میشوند که دستگاه فهم و ایمان سیاسی و مبارزاتی‌شان از درون فروپاشیده است. در این حال، آنچه در آنان می‌میرد، صرفاً یک باور یا شعار نیست، بلکه شیوه‌ای از زیستن با ایمان انقلابی است. ایمانی که زمانی جهان او را معنا می‌کرد، اکنون تنها پژواکی خاموش از خویش برجای گذاشته است. مرگ شناختی را باید جدی گرفت. سنگ قبر انسان های زیادی را می شناسم که در شناختی آرمیده اند و شبها روح سرگردانشان، کابوس زندگی زندگان شده است. 🔹کانال علی محمدی هوشیار🔹