eitaa logo
کانال | علی محمدی هوشیار
4.3هزار دنبال‌کننده
354 عکس
245 ویدیو
29 فایل
📝دانش آموخته سطح چهار | فقه و اصول 📝عضو گروه جریان شناسی | پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی | پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✍️آیدی علی محمدی هوشیار @hoshyar_ali 🌐کانال آرشیو صوتی @arshi_ali
مشاهده در ایتا
دانلود
21.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انتقاد حجت الاسلام حسینی قمی در برنامه سمت خدا از گرانی ها... @ali_m_hoshyar
24.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بهائیت جدید چه‌ می گوید؟ ✍علی محمدی هوشیار عباس فتحیه(یکی از مبلغین جریان احمدالحسن) در این کلیپ میگوید: دین نیاز به آپدیت دارد و احمدالحسن به عنوان امام معصوم دین را بروزرسانی کرده است. در پاسخ به این فرد گفته می شود: اگر مراد شما از آپدیت و بروزرسانی دین، پاسخ به مسائل مستحدثه است، بله حرف صحیحی است و مراجع تقلید شیعه با استفاده از آیات و روایات این کار را انجام میدهند. اما اگر مراد شما از آپدیت دین، کم و زیاد کردن تعداد اوصیاء و جانشینان پیامبراکرم صلوات الله علیه و علی آله و سلم است، پاسخ دیگری میطلبد: اولاً این سخن شما برای کسانی که از ادعاهای فرقه بابیّت و بهائیت مطلع هستند بسیار آشنا است، زیرا آنان نیز با این بهانه که دین اسلام برای هزار و اندی سال پیش است و باید با آمدن قائم بروزرسانی شده و شرایع گذشته منسوخ شود؛ کتاب را نازل نموده و قرآن را کنار گذاشته و به نبوت علی محمد شیرازی باورمند شدند. ثانیاً آنچه از آپدیت مسلک شما دیده می‌شود، افزودن تعداد اوصیاء پیامبر تا عدد ۲۴ است، لذا طبق استدلال شما باید صدها سال بعد، همین مسلک شما نیز آپدیت شود و شاید در آن هنگام، تعداد اوصیاء را به ۴۸ عدد برسانید و قس علی هذا... ثالثاً مهدی علیه‌السلام را با امر جدید نمی شناسند، بلکه امر جدید را با مهدی علیه السلام خواهیم شناخت. رابعاً شما هنوز بین چهار فرقه خودتان بر سر این که «احمدالحسن امام معصوم است یا فقط یمانی غیر معصوم» اختلاف نظر دارید، آنگاه درباره آپدیت دین توسط معصوم سخن می گویید؟! 🔹کانال علی محمدی هوشیار🔹
آزمون های پیش از ظهور «إِنَّ قُدَّامَ الْقَائِمِ عَلَامَاتٍ تَکُونُ مِنَ اللَّهِ تَعَالَی لِلْمُؤْمِنِینَ قُلْتُ فَمَا هِیَ جَعَلَنِی اللَّهُ فِدَاکَ قَالَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ یَعْنِی الْمُؤْمِنِینَ قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِمِ بِشَیْ ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرِینَ». إعلام الوری بأعلام الهدی، ص ۴۵۶. امام صادق علیه‌السلام: خداوند برای مؤمنان نشانه هایی از قیام قائم(ع) بر شمرده است. عرض کردم: خداوند مرا فدای شما کند، آن نشانه ها چیست؟ فرمود: این سخن خداوند متعال که: «شما» یعنی مؤمنان پیش از قیام قائم را حتما به چیزی از ترس و گرسنگی و کمبود مال و جان و محصولات می آزماییم و شکیبایان را نوید ده. 🔹کانال علی محمدی هوشیار🔹
💥عکسی از جلسات پاسخ به سوالات و شبهات در کانون بحث و انتقاد دینی استاد شهید سید عبدالکریم هاشمی نژاد - سال 1341 پ.ن: دیگر شاهد برگزاری چنین جلساتی برای جوانان نیستیم 🔹کانال علی محمدی هوشیار🔹
شیطنت انجمن حجتیه ✍علی محمدی هوشیار انجمن حجتیه دو داشته و دارد.‌ آنها می گویند: ۱. فقط ما منتقد و مخالف بهائیت و احمدالحسن بوده و هستیم. ۲. هر کسی با ما مخالف است، یا از بهائیت خط میگیرد یا از فرقه احمدالحسن. 📌در پاسخ به این دو شیطنت که از قدیم میان آنان مرسوم بوده گفته می شود: اولاً کتب بیشماری به علمای شیعه از قدیم تا کنون در نقد بهائیت نوشته شده و اکنون نیز این نگارش ها به همراه تربیت شاگرد و مناظرات مؤثر، از سوی فضلای حوزه ادامه دارد و درباره فرقه احمدالحسن نیز همچنین است و هر آنچه نوشته یا مناظره میشود، توسط فضلای حوزه علمیه بوده و شما اگر اقدامی در این خصوص داشته باشید، چیزی جز انتشار و بازگویه نبوده که آنهم صرفا به منظور یابی انجمن یا جهاد دیگران می باشد و البته ارائه ی گزارش های بزرگنمایی شده از تعداد بهائیان و فرقه احمدالحسن و مستبصرسازی های غیر واقعی، گواه نادرست بودن فعل و نیت شما است.(گذشته از مقصر بودن شما در جذب ها به احمدالحسن، همانند تقصیر شما در جذب ها به بهاییت). با این حساب، مقدمه اول شیطنت انجمن حجتیه زیر سوال می‌رود و آنان هیچگاه، تنها مخالفین و مبارزین جبهه ی مقابله با فرقه ها نبوده اند یا بهتر است بگوییم: هیچگاه منتقد حقیقی فرقه ها نبوده اند. ثانیاً مغالطه ی «هر کس مخالف من است، دوستِ دشمن من است» برای همگان آشکار است و نیازی به توضیح ندارد. از قدیم علمای بسیاری مخالف شما بوده اند که یقیناً هیچ نسبتی با بهائیت نداشته اند که به عنوان نمونه می توان به شهید بزرگوار هاشمی نژاد اشاره کرد و ده ها عالم و دانشمند دیگر که خطر انجمن حجتیه را به موقع و به درستی تشخیص داده اند. 🔹کانال علی محمدی هوشیار🔹
🔺️مشکل خط انجمن حجتیه چیست؟ 🎤در بیان استاد شهید هاشمی نژاد خط انجمن همانی که سابقا وجود داشت، [عمدتا] مبارزه با بهائیت بود. خُب تا اینجا ما حرفی نداشتیم، کسی بیاید و با بهائیت مبارزه کند، اشکالی نداشت. اشکال کار چند مطلب بود. ۱) یکی اینکه آن برادران، یعنی تعدادی از رهبرانشان آنچنان بهائیت را می‌کردند که گویا اصلاً تمام خطر، بهائیت است در ایران. در حالی که ما معتقد بودیم، یعنی خط انقلاب معتقد بود که بهائیت یک شاخه‌ای است از شاخه‌های کلّ استعمار. معلولی است، ما باید به سراغ علت برویم. نتیجتاً هم دیدید که وقتی اینها دیدند انقلاب می‌شود و عوامل امپریالیسم در هم کوبیده می‌شود، بهائیت هم می‌رود سراغ کار خودش. این یک جهت. ۲)جهت دوم، این مسئله بود که همان‌طور که می‌دانید بچه‌های مسلمان و پاک و صادقی که می‌رفتند و با آن‌ها کار می‌کردند (ضمناً من عرض کنم من هیچ یک از آن‌ها چه کوچکشان و چه بزرگشان را نمی‌خواهم متهم کنم و رهبرانشان را هم من متهم نمی‌کنم، ولی می‌گویم در دیدشان اشتباه داشته‌اند و همین قدر برای ما کافی است که جریان را ببینیم چیست) این‌ها به بچه‌هایشان می‌گفتند که به این شرط می‌توانید با ما فعالیّت کنید که در کار‌های دخالت نکنید. همان وقتی که بچه‌های ما در خیابان‌ها بودند و فریاد می‌زدند، در زندان و در برابر گلوله بودند اگر کسی را احساس می‌کردند که در فعالیت‌های سیاسی است عذر او را می‌خواستند و این دقیقاً خلاف خط امام است. به همین دلیل هم بود که رژیم اجازه می‌داد آن‌ها در زمینه مبارزه با بهائیت کار کنند. چرا؟ برای اینکه برای رژیم این مسئله مطرح بود که سر جوانان را در یک جا گرم کند که کاری به کار آمریکا و رژیم و نفت و شرایط سیاسی نداشته باشند. حالا آن جای سرگرمی چه بود؟ برای رژیم فرق نداشت. گاهی به دانشجویان می‌گفت این همه عوامل شهوت‌رانی برای شما ریخته، ما خودمان هم کمکتان می‌کنیم. امکانات رفاهی به آنان می‌دادند، بورس تحصیلی می‌دادند و انواع کارها که خلاصه کاری به نظام نداشته باشند. یکی هم این بود که بروید با بهائیت مبارزه کنید، به شرطی که در کار‌های سیاسی مداخله نکنید. ۳) اما این جمله را هم توضیح بدهم، این‌جور نبود که رژیم بگوید بروید با بهائیت مطلقاً مبارزه کنید. اگر این آقایان هم ادّعا می‌کنند که ما با بهائیت مبارزه می‌کردیم، کم لطفی می‌کنند. بهائیت سه بُعد داشت؛ بعد اقتصادی، بعد سیاسی، بعد فکری. خوب دقت کنید. این‌ها در بعد سیاسی و بعد اقتصادی یک قدم هم اجازه نداشتند مبارزه کنند، رژیم، قرص جلوی این‌ها را می‌گرفت. این‌ها می‌توانستند حتی راجع به پپسی کولا حرف بزنند، که مال «ثابت پاسال» بود؟ این‌ها می‌توانستند راجع به شرکت‌هایی که در این مملکت از نظر اقتصادی در اختیار بهائیت بود حرف بزنند؟ ابداً! اینجا رژیم، چراغ قرمز داده بود و آقایان هم بر اساس دیدشان (باز نمی‌گویم خیانت همه‌شان، نه این را نمی‌گم)، عرض می کنم که ولی این بود که نباید با رژیم درگیری پیدا کرد دیگر، باید آهسته رفت تا گربه شاخ نزنه به آدم! بنابراین در بُعد اقتصادی این‌ها با بهائیت مبارزه نداشتند و نمی‌توانستند داشته باشند. در بعد سیاسی هم همین جور، می‌توانستند بگویند آقای هویدا چرا تعدادی از وزرای شما در کابینه‌تان بهایی هستند؟ ابداً! می‌گفتند فضولی موقوف! پس کجا مبارزه می‌کردند و رژیم اشکالی نمی‌کرد و به آن‌ها اجازه می‌داد؟ فقط در بعد فکری. توجه داشته باشید این را، مشخص باشد. این خط، وقتی ما می‌گوئیم انجمن حجتیه، یعنی این خط وجود دارد. (۱۳۶۰ سخنرانی) 🔹کانال علی محمدی هوشیار🔹
2.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جولانی را امام المنتظر المهدی میداند! البته این ادعا در بنی امیه تازگی ندارد و عمر بن عبدالعزیز نیز خود را مهدی می دانست. 🔹کانال علی محمدی هوشیار🔹
نفوذی در تشکیلات مخفی جامعه روحانیت انقلابی ✍ پس از حوادث سال ۴۲ روحانیون مبارز دورهمی‌هایی مخفی برای ساماندهی روند مبارزات، برنامه‌ریزی منبرها و توزیع اعلامیه‌ها و ... داشتند که پنجشنبه‌ها به صورت چرخشی در خانه اعضا برگزار می‌شد. آیت‌الله مهدوی کنی، امامی کاشانی، شیخ فضل‌الله محلاتی، هاشمی رفسنجانی، شیخ جعفر شجونی و چند نفر دیگر معمولاً در جلسه‌ها شرکت داشتند. به گفته این جلسات در سالهای ۴۷ - ۴۸ حلقه اصلی را شکل داد. ساواک از همان ابتدا در جریان جزئیات گفتگوهای این جلسات بود و گزارش‌های آن را با عنوان «جلسات هفتگی عده‌ای از روحانیون» می‌نوشت. اعضا هم با خیال راحت برنامه‌ها و اهداف خود را بر زبان می‌آوردند، غافل از آنکه همیشه ساواک یک قدم از آنها جلوتر است. سال ۵۱ وقتی اکثر اعضای جلسه دستگیر و بازجویی شدند، شهید محلاتی متوجه شد که اطلاع دقیق ساواک از جزئیات گفتگوهای مخفی جلسه فقط با وجود امکان‌پذیر است. این شد که در شهریور ۵۱ و پس از آزادی از زندان جلسات هفتگی را مدتی تعطیل کردند. حدسشان درست بود. نفوذی یکی از روحانیون از اعضای جلسه بود. مدیر مدرسه عالی سپهسالار؛ شیخ حسین کاشانی. باورشان نمی‌شد. شخصیتی پای کار که معمولا در جلسات غایب نمی‌شد. در بعضی اسناد می‌بینیم که وقتی اعضای جلسه برای کاری پول وسط می‌گذاشتند، او بیشتر از بقیه سهیم می‌شد. پس از ۵۱ که دایره اعضای جلسات محدودتر شد، تصمیمات از چشم ساواک دور ماند و البته ساواک هم بیشترشان را به گوشه و کنار کشور تبعید کرد. (برای مشاهده سند ر.ک: آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی به روایت اسناد ساواک ص ۲۳۷ و کتاب خاطرات و مبارزات شهید محلاتی) 🔹کانال علی محمدی هوشیار🔹
به بهانه استعفای حجت الاسلام صدیقی ✍علی محمدی هوشیار با توجه به اهمیت نماز جمعه تهران، دو نکته را قابل طرح دانستم: ۱. با توجه به عبادی سیاسی بودن فریضه نماز جمعه، امام جمعه موقت می بایست به مسائل سیاسی و مصالح نظام احاطه و تسلط دقیق داشته باشد. ۲. فردی با تحصیلات عالی حوزوی و چهره مورد قبول انتخاب شود. ✔️و در کنار این دو، یک پیشنهاد نیز میتوان مطرح کرد: امامت موقت جمعه تهران میتواند به صورت ادواری بین برخی ائمه جمعه محترم استانها (مانند حضرت آقای عاملی اردبیلی) تقسیم و اقامه شود و این کار فوائد زیادی خواهد داشت که در این پست قابل بیان نیست. 🔹کانال علی محمدی هوشیار🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا