eitaa logo
کانال | علی محمدی هوشیار
4.3هزار دنبال‌کننده
355 عکس
245 ویدیو
29 فایل
📝دانش آموخته سطح چهار | فقه و اصول 📝عضو گروه جریان شناسی | پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی | پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✍️آیدی علی محمدی هوشیار @hoshyar_ali 🌐کانال آرشیو صوتی @arshi_ali
مشاهده در ایتا
دانلود
نظر کاربر محترم کانال درباره علی یعقوبی @ali_m_hoshyar
نظر کاربر محترم کانال درباره علی یعقوبی @ali_m_hoshyar
فایل جلسه سوم نقد احمدالحسن در کانال آموزشی منتشر شد
انجمن حجتیه و مسئله عادی سازی روابط ✍علی محمدی هوشیار نفوذ انجمن حجتیه در دستگاه‏های اجرایی و سایر مراکز تأثیرگذار و تصمیم‏گیر کشور؛ از جمله نگرانی‏های امام خمینی(ره) بود که با تعابیر و بهانه‏های مختلفی به آن متذکر می‏شد. مانند تذکر به فقهای شورای نگهبان که مواظب باشند، یک ‌مرتبه انجمن حجتیه‌ای‌ها همه چیز آنان را نابود نکنند(امام‌خمینی، صحیفه، ج21، ص680) و از همه مهم‏تر اینکه؛ اجازه حضور افراد مؤثر انجمن در مناصب حساس و کلیدی را صادر نکرده و بر آن تأکید داشتند(هاشمی رفسنجانی، پس از بحران، ص۱۴۴) چراکه حضور آنان مجلس و دولت را به انحراف می‏کشاند. تمامی این حساسیت‏ها و نگرانی‏ها برای زمانی بود که اعضای انجمن حجتیه، باورهای خود را به طور علنی تبلیغ می‏نموده و با القاء ناامیدی در بین جوانان، آنان را از انقلاب اسلامی دور می‏داشتند. اما با اوج گرفتن مخالفت‏ انقلابیون و روشنگری درباره خطرات اندیشه انجمن، ناگزیر به انحلال انجمن تن داده و با صدور بیانیه‏ای در مرداد 1362 از تبلیغ علنی اندیشه‏ها و آراء دینی و سیاسی خود باز ایستادند. اما این پایان داستان انجمن نبوده و هیچگاه از اندیشه‏های پیشین کناره‏گیری ننمودند. بلکه با «تاکتیک عادی سازی روابط»، پای در لایه‏ای عمیق‏تر گذاشته و نفوذ دیگری را رقم زدند. که در چند محور مورد اشاره و بررسی قرار می‏گیرد: 🔸خدمات اجتماعی: ارائه خدمات اجتماعی در مناطق محروم همچون؛ مدرسه سازی، مسجد سازی، توزیع کیف و کفش در مدارس محروم و نظائر آن؛ از جمله اقداماتی است که انجمن حجتیه به منظور عادی سازی روابط با مدیران دستگاه‏های اجرایی و نهادهای فرهنگی انجام می‏دهند. آنان بدون تابلو و بدون تأکید به نام انجمن حجتیه، خود را به عنوان گروهی از شیعیان دلسوز معرفی نموده و از رهگذر ارائه خدمات اجتماعی، اختیارات فرهنگی آن مناطق را به عهده می‏گیرند. نکته قابل توجه اینکه؛ مبلغین و مدرسین انجمن، پس از ایجاد ارتباط مؤثر با جوانان و فعالان مذهبی، سیاست‏های خود را با پوشش دفاع از امامت پیش برده و «مساله امامت و خلافت» را به عنوان اولویت اول و «ماجرای غصب جایگاه خلافت» را به عنوان حساس‏ترین مساله به آنان القاء می‏کنند. در این پروسه‏ی تبلیغی، پشتیبانی و اطاعت از ولایت فقیه را در تعارض با مسأله امامت قرار داده و از این رهگذر، جوانان شیعه را به کنشگرانی مذهبی بر علیه ولایت فقیه و انقلاب اسلامی تبدیل می‏کنند. 🔸نقد جریان‏های انحرافی: شبکه سازی به بهانه نقد برخی از جریان‏های انحرافی، از جمله اهداف اصلی انجمن حجتیه بشمار می‏رود که هرگز بدون استفاده از تاکتیک عادی سازی روابط، میسور و مقدور نخواهد بود. آنان با تمرکز به نقد وهابیت و احمدالحسن، که هر دو به عنوان چالش‏های امنیتی مورد توجه دستگاه‏ها و نهادهای ذی ربط قرار دارند، با استفاده از عادی سازی روابط با مسؤلین مربوطه و پس از جلب اعتماد ایشان و با تسخیر فضای مبارزه با این دو فرقه در کشور، شبکه مورد نظر خود را در قالب تأسیس موسسات و مراکز علمی راه اندازی می‏کنند. علاوه بر آن؛ با استناد به این اقدامات و با آمارسازی‏های گوناگون در خصوص مستبصرین این دو جریان، اقدام به عادی سازی روابط با برخی بیوتات مراجع تقلید و فضلای حوزه‏های علمیه نموده و از این طریق، از حمایت‏های معنوی ایشان نیز بهرمند می‏گردند. 🔸خنثی سازی منتقدین: ثبت اسامی منتقدین و مخالفین انجمن حجتیه، لیست مفصلی را می‏طلبد تا نام آنان را از بدو تأسیس انجمن تاکنون جمع‏آوری نموده و ثبت در تاریخ کرد. اما با این وجود، آنچه امروزه در میانه میدان نقد انجمن حجتیه دیده می‏شود، تعداد انگشت‏شماری هستند که آنان نیز از شدت و حدّت نقد و انتقاد کاسته و دیگر در جبهه تقابل با گسترش این جریان دیده نمی‏شوند. شاید یکی از دلائل مهم این اتفاق عجیب، موفقیت انجمن حجتیه در خنثی سازی منتقدین با تمسک به روش‏های گوناگون است و عادی سازی روابط، می‏تواند به عنوان یکی از اصلی‏ترین دلائل، مورد گفتگو قرار گیرد. در پاره‏ای از موارد مشاهده شده است که مسولین انجمن با ایجاد فضای احساسی و بمباران محبتی، نسبت به برخی ناقدین شاخص خود، آنان را در باتلاق ترفند مدیون سازی گرفتار کرده و امکان هرگونه مخالفتی را از او باز ستانده‏اند. و نیز با استفاده از وساطت برخی فضلاء یا دست اندکاران، فضای تقابل را به فضایی صمیمی و هم‏راستا تبدیل کرده و انجمن را به عنوان جزء لاینفک در اجرای برخی امور مذهبی و دینی القاء کرده‏اند. البته باید به این نکته مهم توجه داشت که مخالفین انجمن حجتیه، لزوماً انقلابی نبوده و صرفاً با مبانی علمی و اندیشه‏ای سر ناسزگاری دارند. گاهی بین انگاره‏های هویتی و ارزشی این دسته از منتقدین و ارزشهای انجمن حجتیه با سکولار بودن هر دو، رابطه دوسویه وجود دارد و همین امر، شانس پیوند و عادی شدن روابط آنان را تقویت می‏کند. منتشر شده در مجله
48.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 (قسمت سوم) 🔻انحرافات 🗣حجت الاسلام محمد شهبازیان ⛔️اعلان خطر به برخی مراکز و فعالان فرهنگی، مراقب نفوذ انحرافات علی یعقوبی باشید. 🔻این ویدئوی مهم را حتما ببینید @ali_m_hoshyar
14030929 1950 1_1.mp3
زمان: حجم: 1.21M
🎙در این صوت می شنوید: زنده باد موافق من ✍علی محمدی هوشیار علی یعقوبی در واکنش به نقدهای اخیر گفت: منتقدین به جریان المسلمین منتسب هستند. ۱۴۰۳٫۹٫۲۹ در پاسخ به آقای یعقوبی باید عرض کنم: 1. مارک‌زنی روش مناسبی در مواجهه علمی نیست و بهتر است در فضایی علمی به نقدها پاسخ دهید. 2. اگر کمی مطالعه کنید خواهید دید که در معرفی اخوان المسلمین هم اشتباه کردید. 3. ما نمی‌گوییم از قرآن نگویید؛ بلکه اتفاقا تاکید داریم که از قرآن بگویید و تفسیر برأی نکنید. علی آقا! بگویید اما مخالف نصوص معتبر نگویید. آقای یعقوبی! نه تنها مخالفین شما اخوانی نبوده و هیچ شباهتی با آنان ندارند، بلکه بالعکس! اولین باری که سخنان قرآنی شما را بررسی می کردم، تصور کردم که شما اخوانی هستید، زیرا زیادی بین روش استفاده از آیات را بین شما و اخوانی ها مشاهده کردم، کمی که پیش رفتم متوجه شدم که شما بی مبناتر از این حرف ها هستید که حتی با اخوانی ها مقایسه شوید. @ali_m_hoshyar
نظر کاربر محترم کانال درباره انجمن حجتیه @ali_m_hoshyar
قوانین بازدارنده پدیده فرقه‌ها نه‌ تنها یک تهدید جدی برای نظم اجتماعی و فرهنگی است، بلکه چالشی پیچیده از منظر قانونی نیز محسوب می‌شود. مواجهه با این گروه‌ها نیازمند قوانینی روشن، شفاف و هم‌راستا با تحولات روز جامعه است. این مواجهه باید با دقت و حساسیت بالا انجام گیرد تا از یک سو حقوق و آزادی‌های فردی خدشه‌دار نشود و از سوی دیگر، جامعه از آسیب‌های ناشی از گروه‌های انحرافی و فرقه‌ای محفوظ بماند. ماده ۵۰۰ مکرر قانون مجازات اسلامی، ناظر بر این دو نگاه نیست و نقائص و نارسائی های فاحشی دارد. @ali_m_hoshyar
780105شهادت امام باقر(ع)0 (mp3cut.net) (1).mp3
زمان: حجم: 1.07M
تخیلات یکی از دلایل روانشناسی ادعا در مدعیان دروغین ، مشکلات است. علی یعقوبی در این کلاس درسش ادعا دارد: ۱. هفت نفر از مراجع تقلید و علمای طراز اول باید از من بخواهند تا وارد جنگ با آمریکا شوم😳 ۲.دوست ما ابراهیم⁉️ در جلسات دیگر توضیح خواهم داد که چرا اینچنین بی پروا انبیا را خطاب می کند ۳. من تعلیم از طرف اهل بیت در آسمان شده ام اما فعلا اجازه هدایت عمومی ندارم🧐 ۴.حکومتی که با چهار تا موشک از بین بره.... @khaketeshneh-محمد شهبازیان
کانال | علی محمدی هوشیار
تخیلات #علی_یعقوبی یکی از دلایل روانشناسی ادعا در مدعیان دروغین ، مشکلات #خود_بزرگ_بینی است. علی یع
مسولین عزیز! ما اعلام خطر می کنیم... پیش از آنکه علی یعقوبی همه چیز اسلام و نظام اسلامی را غارت کند کاری انجام بدهید.
سخنرانیAudioCutter_4_5938324957153987586.mp3
زمان: حجم: 1.12M
صمدی آملی: الان جنگ اصلی در جهان در وادی علوم غریبه است | اشاره به استفاده از جادو در جنگ سوریه و عراق دارد... ✅پ.ن: وقتی خلاء متفکر داشته باشیم، جای آن را همین نگاه ها خواهند گرفت. ترساندن مردم از طریق علوم غریبه و جن و طلسم و... برای خیلی ها نان و جایگاه دارد. @ali_m_hoshyar