از پاییز ۱۴۰۱ تا الان هر روز کنش جدیدتری در بی قیدی از حجاب میبینیم، یعنی اگر فقط داریم به مهرههای زمین خودمون نگاه میکنیم به این معنی نیست که مهرههای شطرنج حریف هم یکجا ایستادند.
آنها حتی تبلیغات بازرگانی، خوابگاه دانشگاه، سلبریتی ها و فیلم های خانگی و البته برهنگی رو برا مبارزه انتخاب میکنند.
مهم نیست که با گشت ارشاد و طرح نور مخالفیم
و اتفاقا مهم نیست که با قانون حجاب هم مخالفیم تا مثلا جلوی دوقطبی و اغتشاش خیالی رو گرفته باشیم
اما مهم است که الزامی را برای امکان برخورد با ویدئوی رقص کنار شهدا،
برای جلوگیری از تبلیغات بازرگانی کشف حجاب،
برای جلوگیری از اباحهگری در سریالهای خانگی
و البته برای تمام شدن قضاوت حجاب که تمام شد، داشته باشیم
@alambardoosh
هدایت شده از omid rahmati
🖋️نشست تخصصی رسانه
موضوع:
🟣 سیاست گذاری رسانه ای هویت جنسی در جمهوری اسلامی
سخنرانان:
🔹دکتر عبدالرسول علمالهدی
🔹دکتر جلال غفاری
🔹 امید رحمتی نسب
📍 مکان: دانشکده شهید آوینی ره
🗓️ تاریخ: ۲۲ اسفندماه
🕒 ساعت: ۱۵:۰۰
┄┄┅═✧❁🇮🇷❁✧═┅┄
🎭دانشکده هنر، رسانه و فضای مجازی🎬
🆔@rasaneh_ihu
علم بر دوش
🖋️نشست تخصصی رسانه موضوع: 🟣 سیاست گذاری رسانه ای هویت جنسی در جمهوری اسلامی سخنرانان: 🔹دکتر عبدالر
انحراف در فهم انحراف جنسی
آقای رحمتی توانسته بود با روش پدیدارشناسی به تجربه زیسته دختران و پسرانی بپردازد که یا در مرحله عمل تغییر جنسی بودند یا انجام داده بودند. مصاحبه ها نشان داد که معنایابی فرد از خودش درگیر والدین، قضاوت های دوستان و برخی تمایزات علاقه هایی است که همجنسانش نداشتند، برای همین قبول می کرد که باید به دیگری خودش تبدیل شود!!
متأسفانه یک سال درمان توسط روانپزشک ها و مشاورها، بجای حل این گرایش، تأیید گرایش های دگرجنسی را بهمراه داشته و معمولا مشاورها تشویق می کردند.
معمولا خرده گفته هایی که می شنوند یا می خوانند را سریع به خود ترجمه می کنند مثلا «جودیت باتلر، معتقد بود که جنسیت توهم است. چیزی به عنوان مرد و زن وجود ندارد. اگر به دختری لباس پسرانه بپوشی و با او پسرانه رفتار کنی او پسر خواهد شد. جامعه به ما میگوید که پسر باشیم یا دختر و اینکه پسر چیست و دختر چیست. همه چیز به فیزیک برنمیگردد.»
در تاریخ زندگی شان، بشدت از افسردگی ها و اضطراب های زندگی ضربه خوردند، مثل از دست دادن یک دوست یا یکی از اعضای خانواده، طلاق والدین، خشونت اجتماعی،... اهل اعتقادات دینی نیستند و خصوصا زندگی پس از مرگ را نمی پذیرند و دوست دارند در لحظه زندگی کنند. هیچ تعهدی را در زندگی قبول نمی کنند.
معمولا فکر می کنند که این قضیه مادرزادی و طبیعی است، هرچند با خانواده برای عمل جراحی درگیر می شوند. برای همین یا به مهاجرت فکر می کنند یا به خودکشی، ولی در آخر مسیر عمل تغییر جنسیت برایشان باز می شود.
البته این تحقیق به نظریه سیاستی برای راهکارهای رسانه ای نرسید، اما تأملات خوبی را برای مطالعات امر جنسی فراهم می کند که باید در گستره مطالعات عفاف و حجاب ببینم.
@alambardoosh
هدایت شده از مصطفی پازکیان
هیئت ابناءالرضا علیهالسلام
حسینیه بیت الزهرا (س)
فاز۲ نبش سروستان۵
پنجشنبه ۲۳ اسفند
همزمان با نماز مغرب بصرف افطار
لطفا چنانچه تشریف نمیارید
عدم حضور خود را اعلام فرمایید
علم بر دوش
هیئت ابناءالرضا علیهالسلام حسینیه بیت الزهرا (س) فاز۲ نبش سروستان۵ پنجشنبه ۲۳ اسفند همزمان با
بحث امشب: راهبرد اصلی شیطان. کفران نعمت
ثُمَّ لَآتِيَنَّهُمْ مِنْ بَيْنِ أَيْدِيهِمْ وَمِنْ خَلْفِهِمْ وَعَنْ أَيْمَانِهِمْ وَعَنْ شَمَائِلِهِمْ ۖ وَلَا تَجِدُ أَكْثَرَهُمْ شَاكِرِينَ [سوره اﻷعراف : 17]
بعداز اینکه خداوند متعال به شیطان فرصت میدهد، او به سه تاکید میگوید که جلوی راه بندگانت به سمت توی خدا مینشینم و منحرفشون میکنم. این انحراف از چهار جهت است و یک هدف دارد و آن کفران نعمت انسان است.
امام باقر علیه السلام: شیطان از روبرو: آینده رو برای انسان دور و کم اهمیت جلوه میدهد تا به الان خودش مشغول شود و به معاد فکر نکند.
از پشتسر: در مورد فرزندان و نسل انسان رو نگران میکند، که اموال جمع کند و همیشه نگران باشد از رزق و روزی
از راست: اعتقادات صحیح رو خراب میکند که ررق دست خدا نیست، (گره مشکلات در دست زر وزور و تزویر است)
از چپ: غرایض و آرزوهای دنیایی رو براش مهم جلوه میکند بطوریکه ثروت و مقام و اعتبار رو بعنوان معیار اصلی (شکست و پیروزی) زندگی جلوه میدهد
در پایان، انسانهایی که شاکر نیستند، مهمترین زمینه نفوذ شیطان در نفس خود را فراهم میکنند و البته نتیجه این نفوذ ناسپاسی شدیدتر انسان از خداست
و انسانهای شاکر میتوانند کریم دیگران شوند، آن شاکرترین امام است که کریم همه انسانها میشود.
يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ [سوره الفجر : 27]ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً [سوره الفجر : 28]
آن بزرگترین قربانی راه الله در مهمترین خصوصیت ملکوتی خود، راضی از تکلیف و قضای الهی است
@alambardoosh
موسی کلیم الله
دیشب موفق شدم در میانه ای از انبوه جمعیت منتظر برای ورود به بزرگترین سالن نمایش سینما هویزه مشهد، ببینمش؛
فیلمنامه ای دقیق با ضرباهنگی آهسته و قدری خسته کننده،
لوکیشن هایی بزرگ و پرهزینه با جلوه های ویژه بلیحانه،
بازیگرانی توانمند در کنار تازه رسیده ها،
در حالیکه می دانی قرار است چه شود، اما کارگردان توانسته ماجراهایی همچون قابله و مار و تمساح در جریان داستان دربیاورد که مخاطب را برای پیگیری حوادث مشتاق کند.
به نظر می رسد یک جا توانست برای مخاطب سکوت همراه با تأمل ایجاد کند و آن وقتی است که قابله دربار درحال معاینه از مادر موسی پرسید «چرا منتظر منجی هستید؟، هم خانه های خوب دارید و هم شوهر و فرزند و معاش»، در حقیقت می خواست بگوید شما که زندگی دارید پس چرا منجی می خواهید؟
خوب بود، این قسمتش راضی کننده بود
آنها زندگی را همین خاک می دانند و ما زندگی را چه می دانیم که برایش منجی می خواهیم؟
آیا گرفتار بردگی نظام سرمایه داری هستیم که برای رهایی از زیر بار شلاق های آن، منجی می خواهیم؟
از فیلم بگذریم به مردم بنگریم،
تقریبا خسته شده بودم از ریتم کُند داستان، اما سینما شلوغ بود و همه با خانواده آمده بودند برای این فیلم
فیلمی ساخته شده توسط یک رزمنده دفاع مقدس و بجا مانده از رزمنده ای دیگر
در پایان فیلم همه تشویق کردند و راضی بودند
احتمالا خودشان و آرزوهایشان را در امتداد این فیلم یافته بودند و می خواستند به سوال قابله پاسخ دهند.
مردم منتظر منجی، این فیلم را می فهمند
چون انقلابی کرده اند در جهان و سرِمار مخالفت با فرعون هستند
تمام سانس هایش پر است.
@alambardoosh
1.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سوال پرسیدن از اینکه، امشب شب تقدیر من است، چه بخواهم؟، خیلی فکر کردن نیاز دارد.
فکر کردن به اینکه امشب چه میخواهم، شاید همان تفکر ساعة أفضل سبعین سنة باشد.
قاعدتا نه حُتام دنیا و نه دو دوتای روزگار، مسئله شب قدر ما نیست. خدا از تقصیرات ما بگذره و هرچه که مانع هدایت و رشد ماست، بردارد.
اما خواستههایی داریم که رنگارنگ میشود در موثر باشم برای اهداف عالی، راهم بدهند برای ماموریت عالی، اقدامی کنم برای پیروزی عالی،... خیلی خوب است. بنظر «منِ» خوبی در میانه این تقاضاها هست. خدا قبول کند، ولی انگار همان رنگ اصلی که حضرت دوست است را کم دارد. اخلاص اینجور خواستن ها شاید کامل نباشد، یا شاید در مسیر مطرح کردنش یک اصل باید میانجی باشد تا اخلاص جاری شود.
آن اصل، همان وجود مبارک است در این شب قدر
خدا تقدیر کند برای همه عالم، ظهور آن وجود مبارک را
رؤیای زیبای ما، زندگی یک جهانی در حکومت حضرت ش است.
حالا با این اصل به «من» نگاه کنم.
میشود لحظهای توجه کند آن مبارک به من فقیر،
شاید در میانه جمع، نظر کند به این سو، که انگار کاری دارد با من
اجازه دهید، فدا شوم برای آن وجود مبارک
حالا چه رزق مبارکی است شهادت
@alambardoosh
2.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در این شب قدر قرار است به آن وجود مبارک توجه کنم که نقطه اصلی اتصال من به آسمان است و بعد خودنمایی کنم در جلوی روی آن مبارک
باشد، ان شاء الله امسال توفیق داشته باشم قدمی در ظهور حضرتش بردارم
حالا این «من» رو به «ما» تبدیل کنیم.
اگر این توجه، توسط مردمی همگرا و پیوند خورده با امر ولایت حاصل شود، چه اتفاقی میافتد؟
اگر آن توجهی که قرار است زمینه حکومت و سروری آن نقطه پرگار را فراهم کند از مردم یک قوم و شهر به ملت تبدیل شد، چه میشود؟
اگر آن توجه از مرزهای زندگی یک ملت عبور کرد و جبههای در جهان تشکیل داد، چه اتفاقی میافتد؟
امروز در لحظهای از تاریخ زندگی میکنیم که جهانی دنبال شنیدن صدای انقلاب و مقاومت و قدرت ملت ایران در مقابل تحریم هایند
جهانی که به نهایت ظلمها بر کودکان غزه رسید و امید را در چشمهایشان میبیند
جهانی که غیرت یمنی ها را در مقابل همه حمله کفر و نفاق میبیند
همه اینها فقط یک نقطه امید برای ایستادن و زندگی کردن دارند و آن پیروزی نهایی است.
همه میدانند که او میآید
فقط امشب، جلوداران این حرکت باید بیشتر به وجود آن مبارک پیوند بخورند
بالاخره به دعای سلامتی آن وجود مبارک و ظهورش میرسیم
ظهوری که با مردم در حول آن وجود مبارک رخ میدهد، پس دعای شخصیِ من، غرق شدن در این مای منتظران ایستاده در میدان است.
@alambardoosh
هدایت شده از پایگاه مطالعاتی_تحلیلی سدید
🔴آیا انقلاب جنسی روی پوست شهر آمده است؟
🖊تبعات تحولات سال ۱۴۰۱ بر امر جنسی در گفتوگو با سید عبدالرسول علمالهدی/ بخش اول؛
🔸تعارض میان لایههای رفتاری و الگوهای سبک زندگی ماست. مثلاً کسی که نماز میخواند، اما سبک پوشش و رفتار او دقیقاً کپی از الگوهای غربی است. این یک تضاد است. انسان نمیتواند این تعارض را تا همیشه ادامه دهد. یا آن سبک زندگی را کنار میگذارد، یا از آن عبادات فاصله میگیرد. چون جمع کردن این دو با هم، هم برای فرد، هم برای جامعه، هم برای نظام فرهنگی کشور امکانپذیر نیست.
متن گفتگو را در اینجا بخوانید:
👇👇👇
📎https://farhangesadid.com/0002jn
🔴 پایگاه مطالعاتی-تحلیلی سدید🔴
🆔 @farhangesadid
🌐https://t.me/+smJGZLGJEPA5YTJk