38.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 #استاد_مجید_همتی
❓ برای مدیریت بحران جنسی نوجوانان به چه چیزی نیاز داریم؟
❗️ سه راه پیش روی هیأت برای مدیریت این بحران...
🌐 مشاهدۀ فیلم در وبگاه هیأتتیوی:
https://heyat.tv/video/AxAJZp8N/
#سخن_فانوس
#مدرسهعالیهیأت
⚜️ مدرسهعالیهیأت
@Heyat_High_School
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
🔗 هیأت، محور حلقههای میانی
🚩 هیأت، با اتصال و ارتباط با مردم و با محوریت امام حسین(ع)، بسیار قوی و قدرتمند خواهد بود؛ چرا که وقتی محل اتکای هیأت، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شد، باید به اقدامات بزرگ و اثرگذار فکر کرد.
❇️ درست است که ارزش هر عملی، به اخلاص آن است؛ لکن چه اشکالی دارد ضمن اینکه به کیفیت توجه میشود، به کمیت هم توجه شود؟ هیأتها باید همت بلندی داشته باشند و باور کنند نایب امامزمان(عج) بر روی این هیأتها حساب ویژهای بازکرده است.
👈 گفتنی است در دیداری که دانشجویان در سال ۱۳۹۸ با ایشان داشتند، رهبر انقلاب «جامعهسازی» که مقدمه تمدن نوین اسلامی است را کار «حلقههای میانی» دانستند و تأکید کردند که منظور از حلقههای میانی، «هیأتها و مساجد» هستند.➀ هیچکس در این کشور برای هیأتها این مقدار اعتبار قائل نشده است!
☑️ بنابراین هیأتها بههیچعنوان نباید خودشان را دستکم بگیرند و به کارهای تمیز و بزرگ فکر کنند؛ در غیر این صورت عمل و تربیتی اتفاق نخواهد افتاد!
📎 ۱. بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان، ۱۳۹۸/۰۳/۰۱.
👤 #استاد_سیدحسین_موسوی
💢 کمیسیون شانزدهمین همایش هیأتهای محوری و برگزیده کشور | با موضوع: «ظرفیتهای تربیتی هیأت از مداحی و منبر تا خیریه و اردو» | قم
#سخن_فانوس
#حرکت_عمومی
#حلقههای_میانی
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
⚫️ اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ سَيِّدِ الْعابِدِينَ الَّذِي اسْتَخْلَصْتَهُ لِنَفْسِكَ، وَجَعَلْتَ مِنْهُ أَئِمَّةَ الْهُدَى الَّذِينَ يَهْدُونَ بِالْحَقِّ وَبِهِ يَعْدِلُونَ، اخْتَرْتَهُ لِنَفْسِكَ، وَطَهَّرْتَهُ مِنَ الرِّجْسِ وَاصْطَفَيْتَهُ وَجَعَلْتَهُ هادِياً مَهْدِيّاً . اللّٰهُمَّ فَصَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَىٰ أَحَدٍ مِنْ ذُرِّيَّةِ أَنْبِيائِكَ حَتَّىٰ تَبْلُغَ بِهِ مَا تَقَرُّ بِهِ عَيْنُهُ فِي الدُّنْيا وَالْآخِرَةِ إِنَّكَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ.
▪️ شهادت جانگداز حضرت امام علیبنالحسین(ع)، آن مبارزِ قهرمانِ خستگیناپذیرِ آشتیناپذیر، بر تمامی شیعیان و دلسوختگان حضرت تسلیتباد.
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
📣 فراخوان ایدهیابی: «همدلی و اقدام میدانی برای خانوادههای آسیبدیده»
⚫️ در مکتب سیدالشهدا(ع)، عزاداری تنها اشک ریختن نیست؛ قیام و مسئولیتپذیری است. امروز، پس از حملات اخیر به میهن اسلامی، هیأتهای حسینی میتوانند با تبدیل شعائر حسینی به کنشگری جهادی، پرچمدار کمکرسانی به خانوادههای آسیبدیده باشند و با ارائه «ایدههای نو و عملیاتی» در این مسیر، گام بزرگی برای کنشگری میدانی خود بردارند.
📢 لذا از شما دغدغهمندان حسینی دعوت میشود:
1️⃣ ایدههای خود را به اشتراک بگذارید:
🔺چه برنامههایی برای حمایت از آسیبدیدگان پیشنهاد میدهید؟
🔺 چگونه میتوانیم کمکها را سریعتر و هدفمندتر به دست نیازمندان برسانیم؟
🔺 چه راهکارهایی برای «حمایت روانی، اقتصادی و اجتماعی» از این خانوادهها دارید؟
2️⃣ پیشنهادات خود را در زمینههای زیر ارائه دهید:
🔹 حمایتهای معیشتی (مانند پویشهای نذری، بستههای غذایی، کمکهای نقدی)
🔹 حمایتهای روحی و روانی (همچون برنامههای مشاوره، هنردرمانی، اردو برای کودکان)
🔹 بازسازی و امداد (بازسازی خانهها، تعمیرات ضروری، تهیه لوازم زندگی)
🔹 اشتغالزایی (حمایت از کسبوکارهای آسیبدیده، آموزش مهارتهای جدید)
📩 میتوانید پیام و ایدههای خود را به آیدی @sadegh_molayi ارسال کنید.
🗓 مهلت ارسال پیشنهادات: ٣١ تیرماه
📍 مناطق تحت پوشش: تمامی شهرها
⚠️ نکته: هیآتی که تاکنون اقداماتی در این زمینه انجام دادهاند، میتوانند گزارش و اقدامات خود را ارسال نمایند تا در کانال بازتاب داده شود.
#حرکت_عمومی
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
هیأت و تشکیلات03.mp3
زمان:
حجم:
19.86M
🎧 بشنوید
🎙 صوت سلسلهنشستهای هیأتوتشکیلات۳
🔰 با موضوع: «بایستههای اخلاقی کار تشکیلاتی در هیأت»
👤 استاد حسین مظفری
🗓 خردادماه۱۴۰۲
📌 شهر مقدس قم | جامعه ایمانی مشعر
#سخن_فانوس
#مدرسهعالیهیأت
#تشکیلات
⚜️ مدرسهعالیهیأت
@Heyat_High_School
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
22.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 #استاد_مرتضی_جهانبازی
❗️ تأثیر فراوان تنوع برنامه و جذابیت هیأت در جذب نوجوانان.
❗️ اهمیت نگاه به نیازهای مختلف نوجوان در هیأت.
🌐 مشاهدۀ فیلم در وبگاه هیأتتیوی:
https://heyat.tv/video/Va1qpNaR/
#سخن_فانوس
#مدرسهعالیهیأت
⚜️ مدرسهعالیهیأت
@Heyat_High_School
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
💧 روحانیت و سقایی!
⚪️ نقش طلبه در مسیر پُرتلاطم تبلیغی و تربیتی، نقش سقایی بین «چشمه» (معارف اسلام) و «تشنه» (انسانهای آینده) است. در سالهای ابتدایی، ارتباط با چشمه باید قویتر بوده و بهمرور، ارتباط با تشنه بیشتر میشود.
❌ اما ارتباط با چشمه در هیچ زمانی متوقف نخواهد شد.
✅ در این میان، روحانی باید نوجوانشناس باشد؛ لذا نقش یک طلبه، یک نقش تاریخی خواهد بود. طلبهای که در کنار گریاندن، اهل پیادهکردن منش اهلبیت(ع) نیز باشد. ازاینرو، هیچ کاری مهمتر از «نیروسازی» نیست.
👤 #استاد_مجتبی_وافی
💢 کمیسیون شانزدهمین همایش هیأتهای محوری و برگزیده کشور | با موضوع: «ظرفیتهای تربیتی هیأت» | قم
#سخن_فانوس
#حرکت_عمومی
#حلقههای_میانی
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
💢 «حلقههای میانی تربیت»، راهبردی مردمی برای اصلاح حکمرانی آموزشی
🔹 یکی از ایدههای کلیدی رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایدهٔ حلقههای میانی است. مجموعههایی برخاسته از متن ملتِ باانگیزه، تعهد و درایت که توانایی برنامهریزی، سیاستگذاری و پیگیری میدانی دارند و نخبگان باید این مسئولیت را بر دوش بکشند. نتیجه ورود این حلقهها به حکمرانی، ورود نسل جوان متعهد به بدنه مدیریتی کشور و شکلگیری مدیران ارشد نظام از میان جوانان حزباللهی و مؤمن خواهد بود.
🔹 حلقههای میانی تربیت، نشانهای از تسهیم اقتدار تربیتی از پایین به بالا هستند؛ بدینمعنا که ظرفیتهای مردمی را فعال میکنند، در برابر تمرکزگرایی ساختاری مقاومت میورزند و ساختار تهرانمحور سیاستگذاری آموزشی را به چالش میکشند.
🔹 حلقههای میانی بهدنبال تقویت و احیای بازیگران اصلی تربیت؛ یعنی خانواده، نهاد دین، نخبگان، رسانه و حاکمیت است. در همین چارچوب، ایده حلقههای میانی تربیت، دلالتی تجویزی دارد که در راستای مقاومتکشی گفتمان انقلاب اسلامی عمل میکند.
✍️ حجتالاسلاموالمسلمین سیدنقی موسوی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان
🌐 متن گزارش: https://ihkn.ir/?p=42192
#تربیت_حماسی
#حرکت_عمومی
#حلقههای_میانی
🔅 حکمرانی مردم
https://eitaa.com/hokmrani_mardom
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
صوت هیأت و نوجوان 6.mp3
زمان:
حجم:
33M
🎧 بشنوید
🎙 صوت سلسلهنشستهای هیأتونوجوان۶
🔰 با موضوع: «فرصت هیجان نوجوان و هیأت»
👤 #استاد_یاسر_ماهری
🗓 مردادماه۱۴۰۲
📌 شهر مقدس قم | جامعه ایمانی مشعر
#سخن_فانوس
#مدرسهعالیهیأت
⚜️ مدرسهعالیهیأت
@Heyat_High_School
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
✨ نقش عفاف و حجاب در تربیت دختران نوجوان
💠 نوجوانی دوره شکلگیری هویت است. آموزش صحیح فلسفه حجاب به دختران کمک میکند تا بهجای توجه به معیارهای ظاهری، بر کرامت درونی و عزتنفس خود تمرکز کنند؛ لذا توجه به امور زیر، برای رشد تربیتی نوجوانان - بهویژه دختران - بسیار مهم خواهد بود:
🔶 تربیت آگاهانه، نه تحمیلی
🔹 پذیرش حجاب باید از طریق گفتوگو و تبیین مسائل حجاب صورت گیرد. بیان کارکردهای حجاب در اسلام - مانند حفظ حریم شخصی و تقویت اخلاق - زمینهساز انتخاب آگاهانه است.
🔶 نقش کلیدی خانواده و مدرسه
🔹 خانواده با الگوسازی عملی و مدارس با معرفی الگوهای موفق علمی و اخلاقی میتوانند نگرش مثبت به حجاب را در دختران نوجوان ایجاد کنند.
🔶 حجاب؛ تعهدی اجتماعی
🔹 نوجوانان باید بدانند حجاب، تنها یک انتخاب فردی نیست؛ بلکه مسئولیتی اجتماعی برای حفظ ارزشهای انسانی و فطری جامعه است.
✅ مربیان و والدین باید این نکته را همیشه سرلوحه کار خود قرار دهند که با تربیت صحیح مبتنی بر آگاهی و الگوسازی، حجاب به بخشی طبیعی از هویت نوجوانان تبدیل میشود.
#تربیت_حماسی
#تبیین
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
♨️ نقش هیأتهای نوجوان در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب
❇️ هیأتهای نوجوان، بهعنوان جمعیتهای خودجوش و اثرگذار میتوانند با روشهای خلاقانه در تبیین مسئله عفاف و حجاب نقش مهمی ایفا کنند. برخی از این روشها عبارتاند از:
1️⃣ الگوسازی
🔺 معرفی چهرههای نوجوان باحجاب و موفق در عرصههای علمی، ورزشی و هنری
🔺 دعوت از نوجوانان الگو برای گفتوگوی صمیمانه درباره تجربیات شخصی
2️⃣ روشهای غیرمستقیم آموزشی
🔺 برگزاری مسابقات داستاننویسی با موضوع حجاب
🔺 تولید کلیپهای کوتاه با زبان طنز یا درام برای نوجوانان
🔺 استفاده از بازیهای گروهی برای انتقال مفاهیم
3️⃣ فضاسازی معنوی
🔺 ایجاد غرفههای مشاوره دوستانه با حضور روانشناسان نوجوان
🔺 برگزاری اردوهای فرهنگی-تفریحی با محوریت فعالیتهای گروهی بانشاط
4️⃣ پاسخگویی به شبهات روز
🔺 تشکیل جلسات پرسشوپاسخ با کارشناسان جوان
🔺 تولید محتوا در شبکههای اجتماعی با زبان نوجوانانه
5️⃣ مشارکتدادن نوجوانان
🔺 واگذاری مدیریت بخشهای مختلف برنامهها به خود نوجوانان
🔺 ایجاد کانالهای ارتباطی برای دریافت پیشنهادات و ایدههای نو
🗝 نکته کلیدی: موفقیت هیأتها در گرو پرهیز از روشهای دستوری و جایگزینی شیوههای مشارکتی است. وقتی نوجوانان احساس کنند خودشان در تولید محتوا و برنامهریزی نقش دارند، پذیرش مفاهیم عمیقتر خواهد شد.
☑️ «هیأت موفق، هیأتی است که نوجوانان در آن، هم مشارکت فعالانه داشته باشند، هم بیاموزند.»
#تربیت_حماسی
#طرح_کارا
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
✳️ فلسفۀ هیأت، تزکیه و تعلیم در مسیر تربیت
🔹 هیأت، مکانی برای همۀ لایههای اجتماعی است و نمیتوان کسی را از این امر مستثنی کرد. هیأت، «اجتماع مؤمنانهای است که حول محور ثقلین برای احیای امر اهلبیت(ع)» است؛ همان امری که قبل از تولد و تا پس از مرگ، همراه انسان است.
🔸 تحقق مقولۀ تربیت، بدون تزکیه و تعلیم امکانپذیر نخواهد بود: «يُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ»؛ امری که علمای گذشته، آن را در اولویت تربیت و رشد متربیان خود قرار میدادند.
🔹 بحران اصلی جامعۀ امروزی، مخدوششدن زمینههای پذیرش تزکیه و تربیت در قشر نوجوان است. آموزش اخلاق به نوجوانان، با محوریت فضیلتهای اخلاقی میتواند این خلأ مهم را پوشش دهد. ارائۀ این مباحث با زبان سن آنان و در قالب فعالیتها و آموزشهای بهروز و تقویت نگرش انقلابی بسیار اثرگذار خواهد بود.
🔸 احیای امر اهلبیت(ع) در اصل، ناظر به احیای حاکمیت ایشان است که این امر را در ابتدا باید در خودمان حاکم کرده و سپس به جامعه تسری دهیم.
🔹 در هیأت نیز، دقت در ویژگیها و جزئیات متمایز سنی و جنسی مخاطبین – بهویژه نوجوانان – از مؤلفههای اصلی تربیت به شمار میرود؛ بهگونهای که با شناخت این شاخصهها بتوان مفاهیمی را در قالبهای گوناگون به آنان ارائه کرد (مانند استفاده از نکات تربیتی نهفته در روضهها) که به رشد ایشان در فکر و رفتار بینجامد.
👤 #استاد_مهدی_مهدوینژاد
💢 کمیسیون شانزدهمین همایش هیأتهای محوری و برگزیده کشور | با موضوع: «هیأتی برای همه نسلها» | قم
#سخن_فانوس
#تربیت_حماسی
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan