eitaa logo
أحلیٰ | هیأت و نوجوان
977 دنبال‌کننده
334 عکس
99 ویدیو
26 فایل
کانال «دفتر تخصصی هیأت نوجوان» ◽️جامعه ایمانی مشعر: @www1542org 📮 ارتباط با خادم دفتر: آقای صادق مولایی 👈 شماره تماس: 09102804900 👈 آیدی: @sadegh_molayi
مشاهده در ایتا
دانلود
گزارش-فراخوان-ایده_پردازی-جنگ-و-تربیت-1.pdf
حجم: 1.95M
بسته ایده‌‌های عملیاتی برای تربیت در شرایط جنگ و پساجنگ ❓ «هر یک از نقش‌آفرینان، از معلمان و والدین تا رسانه‌ها و وزارت آموزش و پرورش، چه اقداماتی می‌توانند در این شرایط انجام دهند تا از ظرفیت‌های تربیتی موجود بهره برند و یا با چالش‌های پیش رو مقابله کنند؟ به چه شکل‌ و با چه ایده‌هایی دانش‌آموزان با انجام فعالیت‌هایی می‌توانند به نقش‌آفرینی بپردازند؟» 🗂 بسته حاضر با مشارکت ۲۷۹ نفر تولید شده است. 📝 این بسته، شامل ۳۲۲ ایده تفکیک‌شده برای نقش‌های زیر است: 🔹 معلمان، مربیان و مدیران مدارس 🔸 دانش‌آموزان 🔹 والدین 🔸 وزارت آموزش‌وپرورش 🔹 صداوسیما و رسانه‌ها 🔸 دیگر بخش‌ها و نهادها 🔻 کنش‌گری @activism_ideas ⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأت‌ونوجوان» @ahla_HeyatNojavan
📚 معرفی کتاب 🔰 کتاب «به نوجوانان گفتن، از نوجوانان شنیدن» ✍️ نویسنده: آدل فابر ✏️ مترجم: اصغر اندرودی 👌 مناسب برای مربیان و والدین ✅ والدین، همیشه دربارۀ چگونگی رفتارکردن و تربیت فرزندان خویش - به‌ویژه در دوران نوجوانی - احساس نگرانی می‌کنند. ✅ هم‌چنین آن‌ها همیشه تاحدی منتظر تغییراتی هستند که در خلق‌وخو و رفتار فرزندانشان به‌وجود می‌آید و همین فکر باعث می‌شود چیزهای باارزشی را چون روابط نزدیک و دوستانه، اعتماد حس رضایت از این‌که فرزندان‌شان دیگر به آن‌ها احتیاجی ندارد، از دست بدهند. ✅ ازاین‌رو، نگارنده در کتاب حاضر، جلساتی را با والدین و نوجوانان داشته و هر موضوع متفاوت را در یک فصل بررسی کرده است. ✅ برای این کار، داستان را تا جایی که ممکن است ساده بیان کرده و گروه‌های زیاد را تبدیل به یک گروه نموده و اسامی و اتفاقات را نیز تغییر داده است. ✅ در نهایت، در آخر هر فصل خلاصه‌ای از داستان و راه‌کارهایی را بر آن موضوع خاص عرضه کرده است. هم‌چنین برخی از گفت‌وگوها را به‌صورت نقاشی نشان داده است. ✅ برخی از عناوین فصول کتاب عبارت‌اند از: 🔺 کنار آمدن با احساسات 🔺 ما هنوز «در حال مطمئن‌شدن هستیم» 🔺 تنبیه یا عدم تنبیه 🔺 کار گروهی 🔺 دیدار با کودکان 🔺 نکاتی در مورد احساسات، دوستان و خانواده 🔺 والدین و نوجوانان به همراه هم ⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأت‌ونوجوان» @ahla_HeyatNojavan
12.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 ❗️ مربی باید جرأت داشته باشد... ❓ کدام‌یک مقدم است: تربیت یا انجام کار؟ 🌐 مشاهدۀ فیلم در وب‌گاه هیأت‌تی‌وی: https://heyat.tv/video/2aNp6Y8v/ ⚜️ مدرسه‌عالی‌هیأت @Heyat_High_School ⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأت‌ونوجوان» @ahla_HeyatNojavan
📿 ترویج نماز در میان نسل جوان و نوجوان؛ کلید گسترش این نعمت الهی 🌼 امام خامنه‌ای مدظله‌العالی: 🔹 «نماز را نمی‌توان در شمار نیازهای جاریِ فرد و جامعۀ مسلمان دانست! این فریضۀ بزرگ، بسی فراتر از این نیازها نقش می‌آفریند. آن را باید همچون روح برای اندام‌های بدن انسان یا همچون هوا در مقایسه با دیگر نیازهای مادّی انسان دانست. این‌که قبول همۀ عبادت‌ها و خدمت‌های خدایی به قبول نماز وابسته شده و این‌که امر به نماز و ایستادگی بر آن از پیامبر(ص) مطالبه شده و این‌که نماز، نخستین الزام در حاکمیت صالحان دانسته شده و این‌که اقامۀ آن و تأکید بر آن بیش از هر واجب دیگر در قرآن تکرار شده، همه دلیل بر جایگاه بی‌مثال این فریضۀ الهی است.» 🔹 «ترویج نماز در میان نسل جوان و نوجوان، کلید گسترش این نعمت الهی و جایگزین شدن آن در جایگاه شایستۀ آن است. متصدیان کارهای مرتبط با جوانان و نوجوانان، از خانواده، تا مدرسه و تا دانشگاه و تا محیط‌های ورزشی و تا عالمان دینی در مدارس و دانشگاه‌ها و تا مجموعه‌های بسیجی در مساجد و تا همۀ واحدهای بسیج و تا مجموعه‌های جهاد سازندگی و گروه‌های جهادی و نظائر این‌ها، باید خود را مخاطب: «اَقیمُوا الصَّلاةَ» بدانند؛ راه‌های آموختن و گزاردن نماز و کیفیت بخشیدن به آن را برای نسل نو هموار کنند. به نماز، به مسجد، به حضور قلب، به توجه به معانی نماز، به دانستن احکام نماز، جاذبه ببخشند و به‌معنای واقعی، نماز را اقامه کنند.» 📎 پیام به سی‌امین اجلاس سراسری نماز، ۱۴۰۲/۱۰/۱۵. ⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأت‌ونوجوان» @ahla_HeyatNojavan
حجت الاسلام قنبریاننشست ربیون تعلیم و تربیت یزد.mp3
زمان: حجم: 28.63M
💢 دو فروکاست در نظام تعلیم و تربیت 🎙 حجت‌الاسلام‌والمسلمین قنبریان 🔅 حکمرانی مردم @hokmrani_mardom ⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأت‌ونوجوان» @ahla_HeyatNojavan
♨️ تفاوت عوامل انگیزشی در برهه‌های مختلف زندگی ❓ آیا عوامل انگیزشی ناظر به یک کودک، یک نوجوان، یک جوان، یک میان‌سال، یک بزرگسال، یک پیرمرد و پیرزن یکسان است؟ ⬅️ همه‌مان اذعان داریم که این طور نیست! آن چیزی که می‌تواند یک کودک را به حرکت در بیاورد، در او انگیزه بالایی ایجاد کند مثل یک شکلات در وجود یک بزرگسال می‌تواند انگیزه خاصی ایجاد نکند و بالعکس؛ آن چیزی که یک بزرگسال برای او خیلی اهمیت دارد مثل یک مثلاً خانه خاص و بزرگ، برای یک کودک هیچ اهمیتی ندارد. ✅ پس عوامل انگیزشی در برهه‌های مختلف زندگی انسان‌ها فرق می‌کند. وقتی ما داریم در مورد نوجوان صحبت می‌کنیم و در موضوع به کارگیری نوجوان و ایفای نقش تشکیلاتی نوجوان در هیأت و در فعالیت‌های فرهنگی صحبت می‌کنیم باید توجه کنیم که عوامل انگیزشی این نوجوان با عوامل انگیزشی جوان و کودک و مخصوصاً با عوامل انگیزشی افراد بزرگسال فرق می‌کند. ⭕️ خیلی وقت‌ها ما بزرگسال‌ها دنیا را از زاویه دید خودمان تحلیل می‌کنیم و فکر می‌کنیم آن چیزی که برای ما مهم است، همان هم برای یک نوجوان مهم است و بالعکس چیزهایی که برای آن نوجوان مهم است خیلی وقت‌ها برای ما مهم نیست. به همین خاطر در وجود آوردن، به انگیزه آوردن،‌ به پای کار آوردن نوجوانان گاهی اوقات ضعیف عمل می‌کنیم یا کارهایی می‌کنیم که باعث سرخوردگی آن‌ها می‌شود. موضوعی که برای ما خیلی مهم نیست یا پیش‌پا افتاده است برای آن نوجوان خیلی مهم است که در ادامه، به بخشی از آن‌ها اشاره خواهد شد. 🔜 ادامه دارد... 👤 💢 نشست هیأت‌ونوجوان۷ | با موضوع: «بررسی چالش‌ها و مسائل پیرامون نقش‌آفرینی و به‌کارگیری نوجوانان در هیأت» ⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأت‌ونوجوان» @ahla_HeyatNojavan
💠 نوجوان هیأتی، سرباز دو جبهه «دین» و «دانش» 🌼 امام خامنه‌ای مدظله‌العالی: «ایران اسلامی بر اساس «دین» و «دانش» بنا شده... آنچه استکبار جهانی و در رأس آن، آمریکای جنایتکار با آن مخالف است، همین دین شما و دانش شما است.»➀ ❇️ امروزه تقابل جبهه حق و باطل بیش از هر زمان دیگری در دو عرصه «دین و دانش» آشکار شده است. استکبار جهانی و صهیونیسم، با تمام توان درصدد تضعیف باورهای دینی و عقب‌نگه‌داشتن ملت‌ها در زمینه علمی هستند تا سلطه شیطانی خود را حفظ کنند. در این میدان نبرد، نوجوانان در هیأت‌های حسینی به‌عنوان سربازان خط مقدم امام زمان(عج) در این عرصه، نقش بی‌بدیلی دارند و می‌توانند با تقویت این دو بال، ایران اسلامی را به قله‌های عزت برسانند؛ لذا هیآت باید در جهت آماده‌سازی نوجوانان در امور زیر، پیش‌گام باشند: 💢 نقش نوجوانان در اعتلای دین 🔹 هیأت‌های حسینی، کانون‌های زنده‌نگه‌دارندۀ مکتب اباعبدالله(ع) هستند و نوجوانان این هیأت‌ها با حضور پرنشاط خود، اسلام ناب را ترویج می‌کنند. آن‌ها با شور حسینی، معرفت دینی و اخلاق اسلامی، الگویی برای هم‌سالان خود بوده و قادرند در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن قد عَلم کنند: 🔺 تبلیغ عملی دین: نوجوانان هیأتی با رفتارهای اسلامی، اخلاق دینی، اخلاص و صداقت، نشان می‌دهند که دین فقط مناسک صِرف نیست؛ بلکه راه زندگی است. 🔺 مقابله با جنگ نرم: نوجوانان می‌توانند با احصای معارف ناب اسلام، برگزاری مراسم پرشور و پاسخ به شبهات دینی، توطئه‌های دشمن را در ابعاد مختلف دینی خنثی کنند. 🔺 ترویج فرهنگ انتظار: نوجوانان با تمسک به فرهنگ عاشورا و مهدویت، جامعه را برای ظهور آماده می‌سازند و در برابر استکبار جهانی، پرچم‌دار مقاومت خواهند بود. 💢 نقش نوجوانان در پیشرفت علمی 🔹 دشمن می‌داند که اگر جوانان ایران در علم پیشرفت کنند، سلطه او شکسته خواهد شد! نوجوانان، با الهام از دانشمندانی چون شهید فخری‌زاده و شهید احمدی‌روشن، باید در میدان علم نیز سرباز جان‌برکف ایران اسلامی باشند: 🔺 علم‌آموزی در مسیر الله: نوجوانان باید تحصیل و پژوهش را عبادت بدانند و علم را برای خدمت به اسلام و مقابله با استکبار بیاموزند. 🔺 خلاقیت و نوآوری: نوجوانان می‌بایست با روحیۀ انقلابی، کشف استعدادها و بروز خلاقیت‌ها، در علوم جدید، پیشرفت‌های لازم و کافی را کسب نمایند تا دشمن، یارای تقابل در برابر ملت ایران را نداشته باشد. 🔺 الگوشدن برای نسل‌ها: همان‌گونه که نوجوانان در هیأت، الگوی اخلاق و معنویت هستند، در مدرسه و دانشگاه نیز باید پرچم‌دار تلاش و کوشش علمی باشند تا برای نسل خود و آیندگان، الگوی مناسبی باشند. 🔆 نوجوانان هیأت‌های حسینی باید بدانند که امروز مسئولیتی بزرگ و سنگینی بر دوش آن‌هاست. آ‌ن‌ها باید به این بشارت ولی خدا ایمان داشته باشند که فرمود: «ملّت ایران به توفیق الهی دین خود را و دانش خود را رها نخواهد کرد... به فضل الهی و به کوری دشمن خواهیم توانست ایران را به اوج ترقّی و اوج افتخار برسانیم.»➁ 📎 ۱. بیانات در مراسم بزرگداشت شهدای جنگ تحمیلی اخیر، ۱۴۰۴/۰۵/۰۷. 📎 ۲. همان. ⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأت‌ونوجوان» @ahla_HeyatNojavan
📚 معرفی کتاب 💠 مجموعۀ «قالب‌های برنامه‌سازی تربیتی» 🔖 خواننده پس از آشنایی با چیستی برنامه، ظرفیت‌های این قالب را برای تحقق اهداف تربیتی می‌شناسد. ✅ به‌این‌ترتیب، او چراییِ کاربرد فراوان این قالب را در مجموعه‌های تربیت‌محور درک می‌کند. بخش مهمی از کتاب، آموزش چگونگیِ طراحی و اجرای برنامۀ تربیتی با استفاده از این قالب است. ✍️ نویسندگان: مرتضی مروی، مرتضی رجایی 📕 تربیت در اردو (جلد اول) 🔹 ظرفیت‌ها و ظرافت‌های تربیتی قالب اردو 📕 جُنگ جُنگ تا تربیت (جلد دوم) 🔹 ظرفیت‌ها و ظرافت‌های تربیتی قالب جُنگ 📕 در حلقه تربیت (جلد سوم) 🔹 ظرفیت‌ها و ظرافت‌های تربیتی قالب حلقه 📕 تربیت با ادبی (جلد چهارم) 🔹 ظرفیت‌ها و ظرافت‌های تربیتی قالب کارگاه ادبی 📕 هنر نه برای هنر (جلد پنجم) 🔹 ظرفیت‌ها و ظرافت‌های تربیتی قالب کارگاه هنری 📌 کتاب هیأت @KETABEHEYAT ⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأت‌ونوجوان» @ahla_HeyatNojavan