❇️ ضرورت عرصهسازی و اجازه اشتباه در هیأت
❌ هیأت، صرفاً محفلی مذهبی یا محلی برای اجرای مناسک دینی نیست؛ بلکه میتواند میدانی زنده و پویا برای تربیت، تجربه و پرورش شخصیت نوجوان باشد. عرصهای که در آن، نوجوانان میآموزند چگونه خود را عرضه کنند، چگونه مسئولیت بپذیرند و چگونه از مسیر آزمونوخطا، به شناختی عمیقتر از خویشتن و باورهای دینی دست یابند.
☝️ اما این رشد، تنها در بستری امکانپذیر است که در آن، اجازهٔ اشتباهکردن داده شود؛ چراکه بدون امکان خطا، فرآیند واقعی یادگیری هرگز آغاز نمیشود.
⭕️ در تربیت دینی، گاه تصوری وجود دارد که اشتباهکردن برابر با انحراف یا ضعف است؛ درحالیکه تربیت مؤثر، یعنی خلق فضای امنی که نوجوان بدون ترس از قضاوت، بتواند بیاموزد، تجربه کند، اشتباه کند و دوباره برخیزد. اگر همهچیز را از پیش تعیین کنیم و نوجوان را در قالبهای از پیشساخته محدود سازیم، عملاً او را از گرانبهاترین بخش فرآیند تربیت، یعنی تجربهزیسته و کشف شخصی محروم کردهایم.
🔅 اشتباه، نه نشانه ضعف؛ بلکه در بسیاری مواقع، نشانه حرکت است. هر خطا، فرصتی است برای تأمل، بازنگری و اصلاح. همانطور که در مسیر یادگیری راهرفتن، افتادن بخشی از مسیر است، در تربیت معنوی و اجتماعی نیز خطا، بخشی از رشد است؛ به شرطی که آن را نادیده نگیریم و با تدبیر به آن پاسخ دهیم.
✅ هیأت باید این واقعیت را بپذیرد که رشد، همراه با نوسان و اختلال است. نوجوان امروز، با ذهنی پرسشگر، روحی تجربهطلب و دلی پُرتلاطم وارد این فضا میشود. طبیعی است که گاهی بینظمی کند، گاهی اشتباه بگوید یا حتی از مسیر منحرف شود؛ اما مهم این است که هیأت، خانهای باشد که درِ آن همیشه باز است؛ نه مکانی سختگیر و دفعکننده. هدف نهایی ما، تربیت انسانی مؤمن، مستقل و پخته است؛ نه فردی مطیع و ترسیده.
👤 #استاد_محمد_جعفری
💢 اردوگاه فرهنگی_تربیتی شهید هاشمینژاد| بهشهر
🗓 اردیبهشت۱۴۰۴
#احداث
#تربیت_حماسی
#سخن_فانوس
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
🧠 نوجوان انقلابی، نوجوان «مسئلهحلکن»
❓ یکی از مهمترین ویژگیهای هیأت این است که هیأت باید «مسئلهمحور» باشد؛ بدین معنی که تمامی زندگی شخص، پر از دغدغه بوده و دائماً خود را در حال اجرای یک مأموریت ببیند.
🔅 برای ارائۀ برنامه به هیأت، باید در ابتدا مسائل پیشروی محله شناخته شود و سپس به ارائۀ موضوع و برنامه پرداخت. رهبر انقلاب عنایت ویژهای نسبت به این دارند که هر محلهای باید دارای یک هیأت باشد و باور دارند که این روند میتواند تمام یک شهر را پوشش داده و بر تمامی ابعاد زندگی مردم اثرگذار باشد.
✅ در یککلام، انقلابی یعنی «مسئلهحلکن» و کسی مسئلهحلکن است که در عرصۀ عمل وارد میدان شده باشد.
🔹 بنا به فرمایش رهبر انقلاب، نخبه آن کسی نیست که مقالات بیشتری نوشته و مدرک بالاتری داشته باشد؛ نخبه آن کسی است که بیشتر مسئله را بشناسد و مسائل مهمتری را حل میکند.
👤 #استاد_مجتبی_وافی
💢 کمیسیون شانزدهمین همایش هیأتهای محوری و برگزیده کشور | با موضوع: «ظرفیتهای تربیتی هیأت» | قم
#سخن_فانوس
#تربیت_حماسی
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
💠 ویژگیهای کلیدی دوره نوجوانی: از نیاز به هیجان تا تأثیرپذیری از همسالان
🔹 دوره نوجوانی، دورانی سرنوشتساز با ویژگیهای روانشناختی و جامعهشناختی منحصربهفرد است. درک این ویژگیها برای هرگونه برنامهریزی فرهنگی و تربیتی ضروری است. مهمترین این ویژگیها عبارتاند از:
🔺 نیاز به هیجان: این یک ویژگی زیستی و طبیعی در این دوره سنی است.
🔺 استقلالطلبی: نوجوان به دنبال کسب استقلال در خانواده، مدرسه، گروه همسالان و اجتماع است.
🔺 عدم ثبات عاطفی: ناشی از تغییرات هورمونی دوران بلوغ که بر خلقوخو و شناخت تأثیر میگذارد.
🔺 تأثیرپذیری شدید از گروه همسالان: این مورد از عوامل دیگر بسیار پررنگتر است. بر اساس بررسیهای میدانی، حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد از تأثیرپذیری نوجوان از همسالانش نشأت میگیرد؛ درحالی که سهم خانواده، مربی و مدرسه همراه حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد است.
🔺 تضاد روحی و ساخت هویت: نوجوانان برای ساختن هویت مستقل خود، اغلب در تضاد با اطرافیان قرار میگیرند و گاهی آنان را به عنوان ضدقهرمان میبینند.
🔺 نوجویی و کنجکاوی: ذات این دوره، جستوجوگر و نوطلب بودن است.
🔺 زودرنجی و خشم: خشم یکی از جدیترین و طبیعیترین ویژگیهای زیستی این دوره محسوب میشود.
✅ به طور کلی، دهها ویژگی زیستی، جسمی، فرهنگی و اجتماعی برای این گروه سنی شناسایی شده که موفقیت در برقراری ارتباط با نوجوان، منوط به شناخت و توجه به همین اقتضائات سنی است.
👤 #استاد_علی_جانباز
🔰 نشست هیأت و نوجوان۲
💢 با موضوع: «وضعیت نوجوان در ایران»
#مدرسهعالیهیأت
#سخن_فانوس
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
🚩 هیأت، میدان تربیت نوجوانان
🔸 باید در نظر داشت، بهترین نوع تربیت، «تربیت در میدان» است.
❌ نگاهی که مخاطب را صرفاً بهعنوان کسی که چند سالی بیاید در هیأت بنشیند و تبدیل به یک فرد مذهبی شود، نگاه کاملاً غلطی است.
✅ اگر هیأت، آن فردی که با هیأت ارتباط گرفته است را توانست وارد عرصهها کند، خواهد توانست در طول زمان و تدریجاً به وی هویت ببخشد.
🔰 مهم این است زمانی که نوجوانی وارد هیأت میشود، از همان ابتدا او را وارد میدان کرده تا بتواند مسئولیتپذیری و منشأ اثر بودن را در خود بیابد.
❗️ در غیر این صورت، باتوجهبه دسترسی بسیار آسان به بدترین محتواهای مجازی، مخاطب با عدم جذب از طرف هیأت، بهطرف تاریکی سوق پیدا خواهد کرد.
👤 #استاد_سیدحسین_موسوی
💢 کمیسیون شانزدهمین همایش هیأتهای محوری و برگزیده کشور | با موضوع: «ظرفیتهای تربیتی هیأت از مداحی و منبر تا خیریه و اردو» | قم
#سخن_فانوس
#تشکیلات
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
⚔️ جنگ جاذبهها
‼️ امروزه خانوادهها با یک «جنگ جاذبهها» روبهرو هستند؛ از یک سو جذابیتهای معنوی مانند نورانیت اهلبیت(ع) و فرهنگ دینی قرار دارد و از سوی دیگر، جذابیتهای کاذب شبکههای اجتماعی. در این میدان، هرکدام که قدرت جذب بیشتری داشته باشد، پیروز خواهد بود.
✅ بنابراین، مدیران هیأتهای نوجوانان باید برای جذب حداکثری، بر افزایش جذابیتهای برنامههای خود تمرکز کنند. در اینجا، توجه به دو نکته کلیدی زیر ضروری است:
👁 جذابیت بصری: جبهه مقابل با سرمایهگذاری روی «چشم»، نوجوان را به تصاویر و رنگهای متنوع عادت داده است. استفاده از جذابیتهای بصری در هیأت و برنامههای آن، برای جلب توجه نوجوانی که به محیطی دیدنی عادت کرده، بسیار مهم است.
👂 جذابیت شنیداری: نوجوان امروز با انواع آواها و موسیقیها آشناست. طراحی برنامههای صوتی ویژه و جذاب برای هیأت، که از نظر شنیداری پاسخگوی ذائقۀ او باشد، یک ضرورت انکارناپذیر است.
⬅️ نکته نهایی این است که برای محقق شدن شعار «اَلزِمهُ مَعَک» (او را همراه خود نگهدار)، هیأت باید علاوهبر معنویت و انس با اهلبیت(ع)، از نظر ظاهری نیز جذاب باشد. حتی رفتار افرادی که با نوجوان روبهرو میشوند، از استقبال تا پذیرایی، باید با ویژگیهای سنی او هماهنگ و محترمانه باشد. در غیر این صورت، برنامهریزیها جاذبۀ لازم را برای نوجوان امروزی نخواهد داشت.
👤 #استاد_ابراهیم_اخوی
🔰 نشست هیأت و نوجوان۱
💢 با موضوع: «شناخت نوجوان، پیشنیاز برنامهریزی تربیتی در هیأت»
#مدرسهعالیهیأت
#سخن_فانوس
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
✳️ دو مزیت ویژۀ مخاطبشناسی در هیأت
🔹 در مسئله مخاطبشناسی هیأت، نکات بسیاری وجود دارد که یکی از مهمترین آنها، توجه به دو سود بزرگ و قابل ارزیابی آن است:
1️⃣ حفظ مخاطب فعلی: اولین فایده مخاطبشناسی، این است که با شناخت درست مخاطبان، میتوانید از دفع شدن و کاهش آنان جلوگیری کنید.
2️⃣ قدرت ارتقای مخاطب (مزیت برتر): دستاورد قویتر این است که اگر مخاطب خود را به خوبی بشناسید، این توانایی را پیدا میکنید که سطح او را ارتقا دهید. انسان علاوه بر نیازهای آگاهانه، دارای نیازهای ناآگاهانه نیز هست؛ نیازهایی که خودش از وجود آنها بیخبر است.
✅ مجموعههای فرهنگی موفق، مجموعههایی هستند که نهتنها به نیازهای آگاهانه؛ بلکه به نیازهای ناآگاهانه مخاطب خود نیز آگاهی دارند و دو اقدام استراتژیک انجام میدهند:
◽️ این نیازهای پنهان را در مخاطب خود فعال میکنند.
◽️ سپس به برآوردن آن نیازها میپردازند.
🔸 اگر نیازی فعال نشده باشد و شما مستقیماً به سراغ پاسخگویی بروید، مخاطب نمیتواند با پیام شما ارتباط برقرار کرده و دفع خواهد شد. به همین دلیل است که بارها تأکید شده فرق عرصه تبلیغ با تعلیم در این است که برای ارائه مفاهیم دینی، تنها انتقال اطلاعات کافی نیست. باید یک پیشنیاز اساسی فراهم شود: ایجاد دغدغه یا احساس نیاز در مخاطب.
👤 #استاد_یاسر_ماهری
🔰 نشست هیأت و نوجوان۶
💢 با موضوع: «فرصت هیجان نوجوان و هیأت»
#مدرسهعالیهیأت
#سخن_فانوس
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
📚 معرفی کتاب
🔰 کتاب «رو به رشد» 👈 ویژۀ نوجوانان
✍️ نویسنده: سیدمحسن حسینی
🔸 کتاب «رو به رشد»، بازخوانی خلاقانه و امروزی از کتاب «رشد» مرحوم علی صفایی حائری است؛ کتابی تربیتی که تلاش میکند با زبانی ساده؛ اما محتوایی عمیق و تأملبرانگیز، مفاهیم بنیادینی چون هدف زندگی، خودشناسی، استعدادشناسی، انتخاب آگاهانه و رشد معنوی را برای نوجوانان و جوانان به شکلی ملموس و قابلدرک بازگو کند. نویسنده با وفاداری به خطوط اصلی اندیشه استاد صفایی، تلاش دارد پلی باشد میان معارف نسل دیروز و دغدغههای ذهنی نسل امروز.
💢 این کتاب، در چهار گام آموزشی تنظیم شده است که هرکدام، مخاطب را در سفری درونی و تدریجی همراهی میکند:
1️⃣ در گام نخست، با تفاوت میان رشد و تکامل آشنا میشویم؛ اینکه رشد یک حرکت آگاهانه به سمت حقیقت وجودی خویش است؛ نه صرفاً پیشرفت ظاهری.
2️⃣ سپس در گام دوم، نوبت به شناخت سرمایههای درونی و استعدادها میرسد؛ اینکه چه چیزی در درون ما ارزش معامله دارد و باید در بازار زندگی چگونه با آن مواجه شد.
3️⃣ در ادامه، گام سوم با معرفی فضای انتخابها و بازارهای پیشرو، مفهوم انتخاب مسیر درست را مطرح میکند و نشان میدهد چگونه میتوان تصمیمهایی مبتنی بر شناخت و تعهد گرفت، نه تقلید.
4️⃣ و در نهایت، گام پایانی مفاهیم کلیدی کتاب را در بستر سوره عصر بازخوانی میکند و نشان میدهد چگونه ایمان، عمل صالح، توصیه به حق و صبر، ما را از خسارت نجات میدهد و به رشد واقعی میرساند.
#کتابخوانی
#کتاب_نوجوان
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
💠 ارکان چهارگانه تشکیلات؛ از آرمان تا انضباط
🔰 تشکیلات، مجموعهای انسانی است که تحت مدیریت رهبری معین، با برخورداری از برنامه و سازوکار منظم، در پی تحقق آرمان و هدف مشخصی است. بر پایه این تعریف، چهار رکن اصلی قابل تشخیص است:
1️⃣ رکن آرمان و هدف: در تشکیلات، آرمان و هدف، رکن اساسی و محور است. هرچند در هر سازمانی هدفی وجود دارد و دنبال میشود؛ اما میزان کشش و گرایش افراد به سوی آن هدف یکسان نیست. چهبسا افرادِ جویای کار، برای رفع دغدغههای معیشتی به مجموعهای بپیوندند؛ نه از آن رو که با هدف سازمان موافق نباشند؛ بلکه به سبب تقدم معیشت بر انگیزههای آرمانی. در تشکیلات، امر متفاوت است: از بالاترین تا عملیاتیترین سطح، همگان گرایشی شدید و پیوسته به سمت هدف دارند. یکی از جدیترین تمایزهای تشکیلات با سازمان، همین میزان محوریت هدف و درجه کشش افراد به سوی آرمان است.
2️⃣ رکن رهبری: هرچند از حیث عنوان، رهبری در تشکیلات با سازمان همنام است، از حیث محتوا فاصلهای معنادار دارد. در سازمانها، رهبر غالباً بهصورت انتصابی برگزیده میشود: بر پایه ویژگیهای سازمانی، سوابق حرفهای، رأی هیأتمدیره یا انتخاب یک مرجع حقوقی بیرونی، فردی بهعنوان رئیس منصوب میگردد و تبعیت اداری از او انتظار میرود. اما در تشکیلات، رهبر، واجد وجهی کاریزماتیک و برخوردار از رهبری خودانگیخته و خودجوش است؛ از همینرو، افراد، همسویی و همگرایی چشمگیری با او مییابند و رهبر، توان بالایی در انگیزش و ایجاد همراهی در میان اعضا دارد.
3️⃣ رکن افراد: اعضا و بدنه تشکیلات، رکن اساسی دیگری را تشکیل میدهند که خود دارای اقسام و شقوق متنوع است. در تشکیلات نظامی یا شبهنظامی، گروهبندی نیروها و تعیین دستههای کاری، صورتبندی خاصی مییابد؛ در تشکیلات فرهنگی، این تقسیمبندی وجه دیگری دارد. به هر روی، رکن افراد در تشکیلات بسیار مهم است. در نگاه اسلامی، مقوله تربیت و رشد اعضا از تفاوتهای بنیادین تشکیلات با سازمان بهشمار میآید.
4️⃣ رکن نظم، انضباط و تقسیم کار: این رکن بسیار مهم است و بسیاری از تشکلهای ایرانی - چه مذهبی و چه غیرمذهبی - در آن با کاستی جدی روبهرو هستند. لغزش اصلی کار تشکیلاتی غالباً در همین رکن رخ میدهد: آرمان هست، رهبر هست و نیروهای پایکار نیز هستند؛ اما در حوزه تکنیک کار تشکیلاتی، تقسیم کارِ بهینه، استفاده درست از نیرو و پیگیری منظم و شبانهروزی امور، کار دچار چالش میشود. بهعبارت دیگر، ضلع «پیگیری» ضعیف است؛ حال آنکه گاه پیگیری یک کار از انجام خود آن دشوارتر است.
👤 #استاد_رحمان_یاسی
🔰 نشست هیأت و تشکیلات۱
💢 با موضوع: «مؤلفههای کار تشکیلاتی در هیآت حسینی»
#مدرسهعالیهیأت
#سخن_فانوس
#تشکیلات
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
واحد؛ حسرت دیدار.mp3
زمان:
حجم:
2.49M
#حضرت_معصومه علیهاالسلام
#واحد
🔹حسرت دیدار🔹
بودی تموم دلخوشیم، تو زندگی بعد از پدر
تو از مدینه رفتی و شد شام غمها بیسحر
گفتی وقت رفتنت: پشت سرم گریه کنید
برنمیگردم دیگه من به حرم، گریه کنید
آسمون هم ابری شده، عزیز برادر
سهم ما بیصبری شده، عزیز برادر
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دو ماهه که به شوق تو، از مدینه راهی شدم
داغ برادر دیدم و منزل به منزل اومدم
اما انگار دیگه لحظههای آخرم شده
قاتلم حسرت دیدار برادرم شده
این لحظههای آخرم، بیا کنارم
من خواهرم، من خواهرم، طاقت ندارم
شاعر و نغمهپرداز: یوسف رحیمی
#شعر_هیأت
🚩 شـعـرهیــأت | نوجوان
@ShereHeyat_Nojavan
🚩 جامعهایمانیمشعر
@www1542org
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
🔰 حضرت معصومه سلاماللهعلیها، حلقهٔ وصل بین اهلبیت علیهمالسلام و بهشتیان...
💬 میتوان گفت در تمام روایاتی که بحث شفاعت اهلبیت علیهمالسلام از شیعیان و محبّانشان، مطرح شده است، «شفاعت، به جهت ورود به بهشت» موضوع روایات است... نه «شفاعت در خود بهشت»...
👈 اما در زیارتنامه مأثوره حضرت معصومه سلاماللهعلیها که از امام رضا علیهالسلام نقل شده است، فراز قابل تأملی وجود دارد؛ در آنجا که عرضه میداریم:
📋 یَا فَاطِمَةُ اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّةِ فَإِنَّ لَکِ عِنْدَ اللَّهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْنِ➀
🔻ای فاطمهجان! مرا را «در بهشت» شفاعت بفرما که به درستی برای شما شأن و جایگاه مخصوصی (از آن شأن و مرتبه مخصوص اهلبیت علیهمالسلام) است!
✍️ گویا حضرت معصومه سلاماللهعلیها به جهت آن جایگاه و مقام والایی که دارند، این رسالت را خدای متعال بر دوش ایشان گذاشته است تا دست شیعیان و دلدادگانی را که به آن بانوی مکرّمه، متوسل شدهاند، گرفته و «مرتبه آنها را در بهشت بالا بُرده» تا در «جنّاتعَدْن» ایشان را به محضر اهلبیت علیهمالسلام برساند...
📎 ۱. بحارالانوار ج ۹۹ ص ۲۲۶.
🚩 الیالحبیب
شبکهستایشگرانآستاناهلبیت(ع)
@elalhabib_ir
🚩 جامعهایمانیمشعر
@www1542org
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
🗝 شناخت نوجوان؛ کلید جذب او به هیأت
❇️ در مورد نوجوان و چگونگی برقراری ارتباط با او - بهگونهای که در این فرآیند بتوانیم وی را به هیأت جذب کنیم - باید گفت که لازمه ورود موفق به هر حیطهای، شناخت کامل آن عرصه است. اگر قصد داریم با نوجوان ارتباط مؤثر برقرار کرده و بستر جذب او را فراهم نماییم، ابتدا باید نوجوان، دوره سنیاش، ویژگیها و نیازهایش را بهدرستی بشناسیم. اگر بتوانیم نیازهای نوجوان را برآورده سازیم، او خودبهخود به سمت ما میآید و نیاز چندانی به تلاش مضاعف از سوی ما نیست. البته تأثیرگذاری و زمینهسازی جایگاه خود را دارد.
👌 اما اولین گامی که باید برداشته شود، «شناخت صحیح نوجوانان» است. به عبارت دیگر، هرکس که میخواهد در هر حوزهای برای نوجوانان فعالیت کند، باید مخاطب نوجوان خود را بهخوبی بشناسد.
💭 روزی از یکی از نوجوانان پرسیدم: «بگو ببینم شما نوجوانان چگونه هستید؟ از زبان خودتان بیان کنید.» او که نوجوانی زبر و زرنگ و خوشبیان بود، گفت: «اگر بخواهم نوجوان را از نگاه خودم توصیف کنم، این است که ما نوجوانان فکر میکنیم فقط خودمان میفهمیم و هیچکس دیگری نمیفهمد.» او ادامه داد: «ما نوجوانان احساس میکنیم همه در حال نگاهکردن به ما هستند و ما در کانون توجه دیگران قرار داریم.»
💫 این باور که «فقط ما میفهمیم و دیگران نمیفهمند» را در روانشناسی «افسانه شخصی» مینامند. ما باید به این نکته واقف باشیم: هنگامی که نوجوان وارد فضای هوش انتزاعی میشود، این نگرش در او شکل میگیرد. او دوران کودکی را پشت سر گذاشته و در آستانه ورود به دنیای بزرگسالی است؛ در نتیجه این احساس در او به وجود میآید که «من میفهمم و دیگران نمیفهمند». او گمان میکند آنچه به ذهنش خطور کرده، تاکنون به فکر هیچکس نرسیده است؛ بنابراین، نوجوان درگیر «افسانه شخصی» میشود.
🔰 همین ویژگی، در کنار خود، ریسکپذیری بالایی را نیز به همراه میآورد؛ زیرا نوجوان احساس میکند فناناپذیر است؛ بنابراین ضروری است که نسبت به پدیده افسانه شخصی آگاهی داشته باشیم. اینکه او فکر میکند تنها خودش درک درستی دارد و اینکه گمان میکند همه به او چشم دوختهاند (پدیده «ناظر خیالی»)، همگی از آثار همین ویژگی روانشناختی دوره نوجوانی است.
👤 #استاد_مجید_همتی
🔰 نشست هیأت و نوجوان۴
💢 با موضوع: «شیوههای جذب نوجوانان به هیأت»
#مدرسهعالیهیأت
#سخن_فانوس
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
14.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌟 نوجوانی که در همسایگی شهیدنصرالله صدای زائران شد
🔹 در سفر اخیرم به لبنان، در برنامهمان بازدید از مقتل شهید سیدحسن نصرالله نیز قرار داشت. به محض رسیدن، نوجوانی را دیدم که با شور و اشتیاق به سویمان دوید و گفت: میشود با شما مصاحبه کنم؟
🔹 وقتی پرسیدم چرا این کار را میکند، با نگاهی پر از انگیزه گفت: میخواهم قطرهای در این اقیانوس باشم... برایم توضیح داد که در فضای مجازی فعال است و مخاطبانی دارد. از آنجا که در همسایگی مقتل شهیدنصرالله زندگی میکند، مخاطبانش مشتاقند از حالوهوای زائران و رفتوآمدها باخبر شوند.
🔹 از دغدغهمند بودن این نوجوان خوشم آمد. از اینکه تولید محتوا میکرد، از اینکه منفعل نبود و از اینکه میخواست کنشگر باشد. به جای آنکه از محتوای دیگران اثر بپذیرد، میخواست با محتوای خوب خودش اثرگذار باشد.
به او گفتم که ما دبیرستانی در «واوان» داریم که نوجوانان همسن و سالش در آن تحصیل میکنند. از او خواهش کردم برای دانشآموزان مدرسه ما بیاید و توضیح دهد که چه میکند.
#تربیت_حماسی
#تبیین
🔸 سیدحسین موسوی
@qiyamir
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan