💠 اهمیت توجه به ابعاد فکری، رفتاری و جسمانی نوجوان در هیأت
🔹 یکی از معضلات جدی نوجوانان امروزی این است که در فضای فکری متشنجی به سر میبرند؛ لذا:
👈 در یک برنامه منظم و مدون میبایست نسبت به برگزاری جلسات و گعدههای پرسشوپاسخ مداومت نمود.
☝️ همچنین جهت رشد بهتر نوجوانان باید به آنها مسئولیتهای متناسب با سن و شخصیت ایشان تفویض کرد تا ضمن آشنایی با روح کار جمعی، در رشد خود و دیگران اثرگذار باشند.
💪 برنامههای ورزشی با پشتوانۀ معارف دینی و کاربردیبودن نیز جزو مواردی است که میتواند جهت نگهداری نوجوانان از آسیبها و جذب بیشتر آنان مؤثر باشد. بهتر است که به ورزش، بیشتر بهعنوان یک مقولۀ تربیتی نگریست تا مقولۀ تقویت جسمی.
✍️ ابراهیم فاطمیسیرت
#طرح_کارا
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
👇الانت را دریاب!
🌼 امام خامنهای مدظلهالعالی:
🔹 «نوجوانان باید به فکر حال باشند؛ برای اینکه به فکر آینده باشند، وقت زیاد است.»
⬅️ «در دوره جوانی - دوران سنین هجده، بیست سالگی - راجع به آینده هرچه میخواهند فکر عملی بکنند.»
👈 «اما در سنین نوجوانی - یعنی سنین سیزده، چهارده و پانزده سالگی - اگر بخواهند درباره آینده فکر کنند، این فکر، خیلی تعیین کننده نیست. چون بههرحال حتماً یک طریق و مسیری را - هر آیندهای داشته باشند - باید بگذرانند؛ لذا باید به فکر حالِ خودشان باشند.»
📎 گفتوشنود صمیمانه رهبر انقلاب با جمعی از جوانان و نوجوانان، ۱۳۷۶/۱۱/۱۴.
#سخن_آفتاب
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
⭐️ الگوهای حقیقی
🌼 امام خامنهای مدظلهالعالی:
🔆 «به زندگی ائمّه علیهمالسلام که نگاه کنید - مثلاً زندگی امام حسن و امام حسین علیهماالسّلام - جوانیهای آنها بسیار چیزهای باارزشی در خود دارد که هر جوان و نوجوانی را جذب میکند.»
🔅 «هم نوع دخترانهاش هست، هم نوع پسرانهاش. همه آنها شخصیتهایی بودند که میتوانند واقعاً برای انسان جاذبه داشته باشند و برای نوجوانان و جوانان ما الگو محسوب شوند.»
📎 گفتوشنود صمیمانه رهبر انقلاب با جمعی از جوانان و نوجوانان، ۱۳۷۶/۱۱/۱۴.
#سخن_آفتاب
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
هدایت شده از جایزه برنامه
✨ برای برگزاری جشنواره ملی #جایزه_برنامه در یکسال گذشته تلاشهایی در چند قالب صورت گرفته است:
1️⃣ رویداد ملی
2️⃣ بازدید علمی
3️⃣ نشست علمی
4️⃣ کرسی آزاداندیشی
5️⃣ کرسی نظریهپردازی
✨مجموع این فعالیتها در دو محور انجام شده است:
🔺 محور اول «در مسیر نظریه» ۱۱ فعالیت
🔺 محور دوم «در مسیر طراحی» ۱۰ فعالیت
🔻اما لیست ۱۰ فعالیت محور دوم بدین قرار است:
۱- بازدید علمی از مرکز نوآوریهای امید حوزه هنری کودک و نوجوان
۲- مؤلفههای اثرگذار در دستیابی به الگوی تربیت اسلامی در اندیشه آیتالله آقا مجتبی تهرانی
۳- آموزش اخلاق در مقطع ابتدایی مطالعه موردی: عربستان و عراق
🔻ارائه و نقد سه الگو برای طراحی:
1️⃣ الگوی اول:
۴- رابطه اخلاق و هنرهای مدرن در نقد جریان رسمی آموزش اخلاق در کشور با تاکید بر هنر هفتم
2️⃣ الگوی دوم:
۵- الگوی تربیت مبتنی بر مدیریت مصرف بر اساس گزارش وضعیتشناسی محصولات تربیتی تولید شده در عرصه کتاب و بازی کودک و نوجوان.
3️⃣ الگوی سوم:
الگوی تربیت مبتنی بر موقعیتآفرینی
۶- ارائه و نقد برنامه تربیتی «نوجهان»
الگوی عینی میدانی تربیت نوجوان نقش آفرین مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب
۷- ارایه و نقد برنامه تربیتی موقعیت آفرین «در هوای او»
۸- ارایه و نقد برنامه تربیتی موقعیت آفرین «راز محمد»
۹- ارایه و نقد برنامه تربیتی موقعیت آفرین «سفارتخانه مقاومت»
۱۰- ارایه و نقد برنامه تربیتی موقعیت آفرین «نسل تغییر»
┏━━━🌷🇮🇷🇵🇸🇮🇷🌷━━┓
🆔 @moraleducationgroup
┗━━━🍃🕊━
🌹شهید نوجوان ۱۶ ساله که مثل یک عارف پخته ۷۰ ساله با خدا مناجات کرده:
🔹 خدایا! تو با بندگانت نسیه معامله میکنی و گفتی: ای بنده، تو عبادت کن، پاداشش نزد من است در قیامت...
🔸 اما شیطان همیشه نقد معامله کرده با بندگانت و می گوید: گناه کن و در عین حال مزهاش را به تو میچشانم...!
🔹 پس خدا! برای خلاصی از این هوسها، تو مزه عبادتت را به من بچشان که بالاترین و شیرینترین مزههاست...!
🔸شهید محمود رضا استاد نظری
🔸 ولادت: ۱۳۴۸/۰۲/۱۱ تهران
🔸 شهادت: ۱۳۶۴/۱۱/۲۴
🔸 عملیات والفجر ۸ - فاو گردان حمزه لشکر ۲۷ محمد رسولالله(ص)
#شهدا
#تربیت_حماسی
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
21.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔔 زنگ دیدار | نوجوان تحلیلگر
🎥 گزیدهای طلایی از بیانات حضرت آقا در دیدار دانشآموزان
💡 زنگ اول: احساسات کافی نیست.
✊ زنگ دوم: مرگ بر آمریکا فقط شعار نیست.
💌 زنگ سوم: صبر غزه و رسوایی غرب!
#سخن_آفتاب
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
🌼 امام خامنهای مدظلهالعالی:
🔹 «نسل نوجوان و جوان در مقام صاحبان و سازندگان آینده کشور، باید مرکز توجه تبلیغات خلاقانه و متکی بر شیوهها و ابزارهای نوین باشد.»
📎 بیانات در دیدار جمعی از مبلغان و طلاب حوزههای علمیه سراسر کشور، ۱۴۰۲/۰۴/۲۱.
#سخن_آفتاب
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
🍃 علم نافع 🍃
🔰 «دانشهای بیفایدهای که در دبیرستانها و دبستانها تدریس میشود را شناسایی و حذف کنید.»
🌺 «علم باید بتواند استعداد جوان و نوجوان را شکوفا کند.»
✅ «الان در دبیرستانهای ما و شاید در دبستانهای ما دانشهایی تدریس میشود که هیچ فایدهای به حال امروز و آیندۀ این دانشآموز ندارد. یک چیزهایی است که ذهنیاتی است که یادشان هم میرود. در هیچ مسئلۀ زندگی به اینها کمک نمیکند. در پیشرفت علم به اینها کمک نمیکند. اینها را شناسایی کنید حذف کنید.»
🔑 «علم نافع آن علمی است که بتواند استعداد جوان و نوجوان را شکوفا کند. استعداد او را شناسایی کند، آن را در جهت استعداد خودش رشد بدهد، آن استعداد را شکوفا کند. اینها علم نافع است.»
📎 بیانات در دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، ۱۴۰۱/۰۲/۲۱.
#سخن_آفتاب
#آسیبشناسی
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
📄 یادداشت روز
💠 اضطراب ضربدر نوجوانی
🔹 قسمتی از یادداشت: در این یادداشت قرار است که درباره تکنیکهای مداخلهای در درمان اضطراب نوجوان مطالبی ارائه شود. در یک نگاه کلی، این تکنیکها به دو بخش رفتاری و شناختی تقسیم میشوند. از سویی این تکنیک (چه رفتاری و چه شناختی) یا مربوط به غیر از زمان اضطراب، به منظور ظرفیتسازی هستند و یا مربوط به زمان بروز اضطراب، به منظور مدیریت اضطراب هستند.
✍️ #استاد_علی_صادقیسرشت
🌐 لینک مشاهده و دریافت فایل کامل یادداشت روز
#سخن_فانوس
#طرح_کارا
⚜️ أحلیٰ | کانال «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
برای آموزش صحیح دین باید سراغ گرایشات فطری انسان رفت.mp3
زمان:
حجم:
3.47M
🔊 بشنوید
🔴 ارتباط عمیق با دین
✳️ آموزش معارف دین برای نوجوان و جوان نباید صرفاً براساس استدلالهای عقلی باشد و روش درست آن استفاده از خواستهها و گرایشات فطری است.
✅ توضیحات تکمیلی را از زبان استاد حجت الاسلام و المسلمین سیدهادی عظیمی بشنوید.
#تربیت_حماسی
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
💠 حکمت چهاردهم نهجالبلاغه، الگوی تربیتی در زمان مقابله با خطاهای فرزند
🔰 حجتالاسلاموالمسلمین مهدویارفع:
🔹 یکی از مواردی که ممکن است ما در تربیت فرزند و نوجوان دچار مشکلی شویم آن جایی است که نوجوان ما رفتاری میکند که مورد رضای ما نیست. در چنین شرائطی ما تکلیف داریم:
✅ یکی اینکه برای این سوءرفتارش برنامهای در قالب مشاوره، توسل و توکل داشته باشیم.
✅ و دیگری برنامهای برای حفظ آن فرزند که در مسیر خطائی که قرار گرفته است بازگردد و یا بدتر نشود.
💢 یکی از مهمترین راهبردهایی که مربی توانمند و پدر و مادر آگاه باید به آن مجهز باشند، «جاذبه» است.
🔹 فرزند ما باید همیشه احساس کند که مورد توجه ما است. هرچند گاهی تغافل میکنیم و از خطاهای کوچک او میگذریم، آن ها نباید احساس کنند که طرد شدهاند.
#سخن_خورشید
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
📄 یادداشت روز
💠 جای نوجوانتان تصمیم نگیرید…
🔹 قسمتی از یادداشت: انسان افزون بر بُعد جسمی، بُعدی روانی دارد. برای بررسی بُعد روانی نوجوان باید به تغییرات این بُعد در چهار قلمرو شناختی (ذهنی)، هیجانی (عاطفی)، اجتماعی و اخلاقی توجه کنیم. در این یادداشت به تغییرات قلمرو شناختی در نوجوان اشاره میکنیم و میخواهیم بدانیم که نوجوان از جهت ذهنی چه خصوصیات و ویژگیهایی به خود گرفته است.
✍️ #استاد_علی_صادقیسرشت
🌐 لینک مشاهده و دریافت فایل کامل یادداشت روز
#سخن_فانوس
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan