eitaa logo
ابرفقه
1.2هزار دنبال‌کننده
518 عکس
548 ویدیو
19 فایل
امیرالمؤمنین (ع): عقل‌ها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلب‌ها، قلبها امامان حس‌ها و حسها امامان عضوها العقولُ أئمةُ الأفکار والأفکار أئمة القلوب والقلوب أئمة الحواسّ والحواسّ أئمة الأعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰ کتاب ابرفقه: https://24on.ir/g/21
مشاهده در ایتا
دانلود
خوارج.mp3
زمان: حجم: 6.33M
رهبر در نماز جمعه ۱۲ بهمن ۷۵: خوارج؛ خشک‌مقدس؟ یا برانداز! «خوارج» را درست ترجمه نمیکنند. من میبینم که متأسفانه در صحبت و شعر و سخنرانی و فیلم و همه چیز، خوارج را به خشکه مقدّسها تعبیر میکنند. این، غلط است. خشکه مقدّس کدام است!؟ در زمان امیرالمؤمنین خیلی بودند که برای خودشان کار میکردند. اگر میخواهید خوارج را بشناسید، نمونه‌اش را من در زمان خودمان به شما معرفی میکنم. گروه منافقین که یادتان هست؟ آیه‌ی قرآن میخواندند، خطبه‌ی نهج‌البلاغه میخواندند، ادّعای دینداری میکردند، خودشان را از همه مسلمانتر و انقلابی‌تر میدانستند؛ آن وقت بمب‌گذاری میکردند و ناگهان یک خانواده، بزرگ و کوچک و بچه و صغیر و همه کس را به هنگام افطارِ ماه رمضان می‌کشتند! چرا؟ چون اعضای آن خانواده طرفدار امام و انقلاب بودند. ... خوارج، اینها بودند. عبدالله‌بن‌خبّاب را می‌کشند؛ شکم عیالش را که حامله بود، میشکافند، جنین او را هم که یک جنین مثلاً چند ماهه بود، نابود و مغزش را نیز متلاشی میکنند! چرا؟ چون طرفدار علی بن ‌ابی طالبند و باید نابود و کشته شوند! خوارج اینهایند.» 👈این ویژگی‌ها شما را به یاد کودتای ۸۸ و آتش‌زدن برخی و کشتن مادر و فرزند در مهدکودک و ... نمی‌اندازد؟
تنبیه شاعر.mp3
زمان: حجم: 3.07M
📚رهبر: روش برخورد با چهره‌ها «شاعری به نام نجاشی، برای امیرالمؤمنین و علیه دشمنان آن حضرت، شعر می‌گفت. روز ماه رمضان ... [با اصرار یک شخص] به خانه آن فرد رفت و [ناخواسته] در کنار بساط روزه‌خواری و شُرب خَمر نشست. بعد هم همه فهمیدند. امیرالمؤمنین گفت: باید حدّ خدا را بخورند؛ هشتاد تازیانه برای شُرب خَمر، ده یا بیست تازیانه هم اضافه برای این‌که روز ماه رمضان این کار را کردند! نجاشی گفت: من شاعر و مدّاح حکومت شما هستم. با دشمنان شما این طور با ابزار زبان مبارزه کرده‌ام. می‌خواهی مرا شلّاق بزنی!؟ ... هر چه خویشانش آمدند و اصرار کردند که اگر شما او را شلّاق بزنید، آبروی ما خواهد رفت و ما دیگر سربلند نمیشویم، حضرت فرمود نمیشود و من نمی‌توانم حدّ خدا را جاری نکنم! آن مرد را خواباندند و تازیانه زدند، او هم شبانه فرار کرد و رفت. گفت: حالا که در حکومت شما، با شاعر و هنرمند و روشنفکری مثل من، بلد نیستند که چگونه باید رفتار کنند، من هم میروم آن جایی که مرا بشناسندم و قدرم را بدانند! او پیش معاویه رفت و گفت معاویه قدر ما را میداند! بروید به جهنّم! وقتی کسی این قدر کور است که نمی‌تواند از لابه‌لای احساسات شخصی خود، درخشندگی علی را ببیند، جزایش همین است که پیش معاویه برود. عقوبت او همین است که متعلّق به معاویه شود؛ بروید. امیرالمؤمنین می‌دانست که این فرد از دست خواهد رفت. یک شاعر هم مهم بود. آن روز از امروز هم مهمتر بود. البته امروز هم هنرمندان حائز اهمیتند؛ اما آن روز مهمتر بود. آن روز که تلویزیون، رادیو و تشکیلات ارتباط جمعی نبود؛ همین شعرا بودند که میگفتند و افکار را در همه جا منتشر می‌کردند»
هدایت شده از مجتبی شیخی
3.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سرلشکر موسوی فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح: آمریکا با درخواست آتش بس توانست اسرائیل را دهد. ما با اشاره رهبری طرح بیچاره کننده را آماده کرده بودیم اما با قطع درگیری اجرای آن پیش نیامد. اگر دوباره خطایی صورت گیرد، این طرح اجرا خواهد شد. تحلیل با خواننده. ┄┅┅✿💠✿┅┅┄┄ 🌹 کانال مجتبی شیخی: @msheikhy
ابوالفضل امامینقد نبویان.mp3
زمان: حجم: 9.03M
🎙 اشکالات پرشمار و باورنکردنی گفتار نبویان این نقد در دو بخش، ستودن خوبی‌های سخن ایشان و نکوهش نادرستی‌های سخن ایشان در ده بخش است. امیدوارم ایشان مراقب لغزش رویکردی از جریان انقلابی به جریان وفاقی باشند. ◾️ محور نقدها ۱. تأسف از نادرست‌خوانی نزدیک به ۹۰ درصد آیات قرآن از سوی این روحانی فاضل ۲. نادیدن جنگ ترکیبی و ولایتمداری گزینشی ۳. خطر مرجعیت‌زدایی از رهبر و مصادره به مطلوب رهبر ۴. استحسان در مسائل فقه ولایی ۵. ناآگاهی از رویکرد دانشجویان آمریکا ۶. پی نبردن به پیچیدگی‌های نگاه جریان انقلابی ۷. تقطیع و تحریف سخن رهبر ۸. تحلیل بسیار خطرناک درباره جبهه مقاومت ۹. هرزگفتاری ۱۰. سخنان رئیس‌جمهور و وزیر خارجه درباره مذاکره ▪️درخواست پایانی آقای نبویان! اگر به کسانی نزدیک شدید که از علامه مصباح دوری می‌کردند، نگران استحاله رویکرد خود باشید. عاقبت زاویه‌گرفتن از نیروهای انقلابی و هجو آنان، افتادن در «مکر کبار» محافظه‌کاری است! و محافظه‌کاری، قتلگاه انقلاب است!
📚بررسی فنی و فقهی نسبت ایتا با «اندروید-واتساپ» و «آمریکا-اسرائیل» ا. امامی؛ دبیر شورای فقهی جبهه «انقلاب اسلامی در فضای مجازی» 🚨شبهه: هرچه در بستر اینترنت است، در دست صهیون است؛ چه در ایتا و چه در واتساپ. وانگهی زدودن واتساپ هم هیچ سودی ندارد؛ زیرا برنامه پیشران گوشی (اندروید) آمریکایی است و دسترسی به همه‌چیز دارد. 🌾 پاسخ آ. پیامی که رمزگذاری‌شده وارد اینترنت بشود، داده های آن طبعا در دسترس دیگران نیست و تنها فراداده‌ها (اندازه پیام، زمان فرستادن و ...) در دسترس است. ب. اینکه اندروید دسترسی به همه‌چیز گوشی دارد، کمابیش درست است؛ ولی نمی‌توان گفت که پس زدودن واتساپ، تلگرام و اینستا، که طبعا دسترسی کمتری به اطلاعات گوشی دارند، سودی ندارد؛ چون: ۱. نگاه تک‌بُعدی به مساله تک‌زاویه‌ای دیدن مساله، بسیار ویرانگر است. ازینرو به واکاوی زاویه‌های بیشتر می‌پردازیم. در فشرده‌ترین نگاه، هر ارتباطی چهار بخش دارد: فرستنده، فرسته، بستر فرستادن و گیرنده. اگر اندروید به همه چیز دسترسی داشته باشد، تنها به نیمی از رکن نخست ارتباطات (فرستنده) دسترسی دارد؛ چون نیمی از رکن فرستنده، کاربر است و نیم‌دیگر، اندروید. این یعنی اندروید، تقریباً به کمتر از یک‌هشتم ارکان ارتباطات مجازیز دسترسی دارد؛ چون خود کاربر، نه تنها بخش اصلی؛ بلکه رکن حیاتی ارتباطی است و از راه اندروید، در دسترس آمریکا نیست؛ هرچند که برخی از داده‌های کاربر، در دسترس اندروید است. بخش اصلی اشکال به برنامه‌هایی مانند واتساپ، تلگرام و اینستا (که رهبر آنها را «قتلگاه جوانان و نوجوانان» و «بمب شیمیایی» و «نیرومندتر از بمب هسته‌ای» نامیدند) همین اثرات فضای مجازی (رایاسپهر) بر کاربران است. پس واتساپ، تلگرام و اینستا، عملاً هر چهاربخش ارتباطات (فرستنده، فرسته، بستر فرستادن و گیرنده) را در اختیار دارند و قتلگاه روحی و روانی به پا کرده‌اند که هزاران برابر پرآسیب‌تر از قتلگاه تن است. تازه این بخش کوچک مساله است و این بسیار خطرناکتر از دسترسی اندروید است. ۲. آسیبِ بزرگتر واتساپ؛ ترور فضا یک سپهر بسیار پیچیده در فقه داریم به نام «فقه فضا»، فقه فضا، غیر از فقه ارتباطات میان افراد است. هرگاه رسانه‌ای توانست فضا را بیگرد، حتی اگر بیشتر مردم هم با آن فضا مخالف باشند، در چنبره آن فضا هضم خواهند شد. رسانه می‌توانند فضای یک کشور را فتح کنند و جو و سپهر روانی کشور را به دست بگیرد. این آسیب ویرانگرتر از ترور صدها کارگزار، فرمانده و دانشمند است و قرآن هم با «ترور فضا» برخورد بسیار سنگینی کرده: «ملعونین أَينَما ثُقِفوا أُخِذوا و قُتِّلوا تقتیلا). چون به سخن امیرالمؤمنین (ع)، فضا، نقشی کاری‌تر از پدرمادر بر فرزند دارند: «مردم به روزگار خویش همانندترند تا پدرمادر خود: «الناسُ بِزَمانِهم أشبَهُ مِنهم بِآبائهم». پس واتساپ، هم می‌تواند به همه ارکان ارتباطات دسترسی داشته باشد و هم از آن ویرانگرتر، می‌تواند «فضا را ترور کند» و این خیلی بیش از کارکرد اندروید است. ۳. پندار «همه کاره نبودن واتساپ» هیچ دلیلی نداریم که دسترسی واتساپ به داده‌ها و برنامه‌های گوشی کمتر از اندروید است؛ زیرا «اندرید صهیونی» می‌تواند همه‌گونه دسترسی را به «واتساپ صهیونی» بدهد. ۴. پندار «همه‌کاره بودن اندروید» اندروید یک برنامه بازمتن است و شرکت‌های چینی (هواوی، شیائومی)، روسی (ائورونا) و ایرانی (پارس‌تون، سیوا) نسخه‌های ویژه خود را از آن ساخته‌اند که دسترسی‌ها و امنیت آن را ویرایش کرده؛ هرچند که تراشه‌های سختفزار، شاید بتوانند درگاه‌های نهفته داشته باشند. با این روی، اندروید ویرایسته می‌تواند کمابیش، پیشران گوشی‌های ایرانی باشد تا به نسخه بهینه و بدون وابستگی سختفزاری و نرمفزاری برسیم. ۵. همانندی «آمریکا- اسرائیل» با «اندروید- واتساپ» می‌توان گفت که واتساپ در رایاسپهر، اسرائیل در فضای میدانی است. همانگونه که واتساپ بر زیرساخت اندروید سوار است، اسرائیل هم بر زیرساخت و پشتیبانی آمریکا سوار است. خب آیا می‌شود گفت که چون قدرت اصلی اسرائیل از امریکا است، پس اسرائیلی که اینک در نوک پیکان یورش به ایران است را موشکباران نکنیم؟ ۶. قاعده میسور قاعده میسور می‌گوید «اگر نمیشود همه‌ی چیزی را داشت، نباید همه‌اش را واگذاشت» (ما لایُدرَک کلُّه لایُترَک کلّه) به زبان ساده، نباید گفت: «سرم که زیر آبه، چه یک وجب چه صد وجب» پس گام نخست و در دسترس برای تنگ کردن چنبره دشمن بر قتلگاه مجازی، بستن همین پیامرسان‌ها و پیامبران ابلیس است که رهبر هم آشکار به آن فرمان داده‌اند و شرعاً و قانوناً نیز خلاف است. امیدوارم برخی از مؤمنانی که تاکنون با لغزش محاسباتی، نقش بزرگی در امتداد قتلگاه مجازی داشته‌اند، دچار نفوذ محاسباتی نشوند و سخنان ولیّ‌امر درباره فضای مجازی را دنبال کنند؛ نه استحسانات و پندارهای ویرانگر خود را. 👈مقاله پشتیبان 👈کتاب پشتیبان
15.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺فقهِ فطریِ ولایی در سخن رهبر روش درست شناخت این است که خدا و ولیّ‌امر رهنمود کلان و چارچوب به ما بدهند و ما آن را ریز و گسترده کنیم؛ «عَلَینا إلقاءُ الأصولِ و عَلَیکُمُ التَّفریع. این شیوه هم در «فقه الهی» هست و هم در «فقه ولایی». در سخن رهبر، ایشان بسان «عقل جامعه» به روشنی نشان می‌دهد که عقل مؤمنین نیز در دنباله عقل ایشان، توان شناخت فطری ولایی و فشرده (اجمالی) را دارد. البته گویا مساله در فقه ولایی امنیت، فرق داشته باشد: «وَ إِذَا جَاءَهُمْ أَمْرٌ مِنَ الْأَمْنِ أَوِ الْخَوْفِ أَذَاعُوا بِهِ وَ لَوْ رَدُّوهُ إِلَى الرَّسُولِ وَ إِلَی أُولِي الْأَمْرِ مِنْهُمْ لَعَلِمَهُ الَّذِينَ يَسْتَنْبِطُونَهُ مِنْهُمْ وَ لَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَ رَحْمَتُهُ لَاتَّبَعْتُمُ الشَّيْطَانَ إِلَّا قَلِيلًا» نساء، ۸۳. 👈 در چیزهای امنیتی، هرگاه رخداد نگران‌کننده‌ای پیش آمد، نباید پخش کرد! باید به دارندگان صلاحیت در مسأله برگرداند تا اهل استنباط، سخن بگویند و بدانید که اگر فضل و رحمت خدا نبود، شما جز در اندکی چیزها، از شیطان پیروی می‌کردید. 📚فرسته‌های همسو ▪️جداسازی فقه فطری و فقه اجتهادی ▫️بررسی فقهی بودن یا نبودن کار شهید حمید ▪️بررسی فقهی تراز رویارویی با اسرائیل
3.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺گله‌ی امام زمان از کم‌غیرتی آیةالله حقشناس+ مشاوران فتنه‎گر فرمانداری میبد 📚آقای حقشناس مهمانی بودم، برخی درباره رهبر بد گفتند و من همه را پاسخ دادم ولی امام زمان فرمود چرا برای نشان‌دادن بیزاری خود، از آنجا بلند نشدی و با آنها ناهار خوردی؟ ◼️مدیر ناآشنا و گمارش خطرناک در شهرستان ویژه و دارای مسائل بسیار پیچیده میبد، یک جوان ناآشنا به شرایط میبد، به سرپرستی فرمانداری گماشته شده که وی با خامی، بی‌درنگ دو شخص فتنه‌گر را مشاور خود کرده است؛ برخی، که سابقه فحش چاروداری به نظام دارند. ◼️اعتراض غیورانه مردم و نخبگان مردم انقلابی و نخبگان، بر پایه فرمایش رهبر درباره «خط قرمز بودن مسئول‌شدن فتنه‌گران»، پیگیر پیراستن فضای شهر از چنین حرمت‌شکنی رسوایی هستند. پیامد پیگیری‌های مردم، وعده برخی بزرگواران برای مدیریت این مساله بوده است که تا کنون به هر سببی، شوربختانه این مسأله انگار دارد «مشمول مرور زمان» می‌شود. ◼️«حقشناس» باشیم! امیدواریم بزرگان غیور شهر، همرکاب با مردمِ «حقشناس»، از رنجش و گِله‌ی حضرت صاحب الزمان (ارواحنا فداه) جلوگیری کنند و «خط قرمز رهبر» را آشکارا پاس بدارند و چاره‌ای نیز برای سرپرست ناآشنا به مسائل پیچیده و حساس فرمانداری میبد بکنند؛ زیرا کشور و شهر ما در وضعیتی نیست که با آزمون و خطایی به این رسوایی مدیریت شود. 🌹رحمت بر غیرت آیةالله حق‌شناس
هدایت شده از 🌾 زَوا
🌾 بر+ زوای «پیکان»؛ سر تیر دو سالی است که دانش «زَوا» را به یاری خدا و رهنمود رهبرمان کشف کرده‌ام و کتاب «زَوا» را می‌توانید با ۶۷٪ بهاکاه؛ به قیمت ۵۰ هزار تومان بخرید. این کتاب بزرگترین کشف واژه‌شناسی تاریخ است و شما می‌توانید بدون هیچ واژه‌نامه‌ای تمام واژگان نژاده فارسی و بسیاری زا زبانهای دیگر را به گونه خال‌زن، معناشناسی کنید. دانش زوا می‌گوید زبان فارسی دست‌کم دو مصدر «کافتن» دارد: ◽️آ. «کافتن» از «کاختن+ افتن به معنای بازکردن و شکافتن؛ مانند: «کار» به معنای غار و کندن که از کَفتن (کمینه کافتن). ◽️ب. کافتن از «اختن+ آفتن» به معنای «به‌هم‌آمده و هم‌بسته و فروبسته»؛ مانند: کار در «کاربافی» (کار، گونه‌ای پارچه بوریایی)، «کانی» (سنگ‌شناسی)، «کان» (معدن) و «کال» (فروبسته)، «کَی» (شاه)، کَد (کدبانو: شاه‌بانو یا بانوی خانه: کد: «کنـ»+دو). ◾️بررسی بیشتر «کافتن: کاختن+ افتن» کافتن بیشینه کفتن است و «کَن» زایه کفتن است: کفتن: کندن. «کنـ»ـدو نیز یعنی چندین«کن» که به هم «دوخت» شده: کندوخت: کندو. دُکان که کمینه دوکان است نیز یعنی چندین «کان» (تباره‌ی خانـ+ه) که به هم دوخته شده؛ مانند بازار که از به هم دوخته شدن چندن مغازه درست شده است. همانگونه که «خانـ»ـه تباره‌ی «کان» است، «خَن» نیز تباره «کَن» است و خندَه یعنی «خنِ+ دهان» یعنی دهان باز و شکافته؛ چنانکه در «پسته خندان» یعنی پسته پوست‌شکافته. «خان» تفنگ نیز یعنی کندکاری لوله تفنگ و «خندق» نیز تباره‌ی «کَنده» است؛ «کانـ»ـال نیز یعنی کندگی. زایه دیگر کافتن، «کاو» است؛ مانند: کاویدن و کندن. زایه دیگر آن هم «کاف» است که در شـ+ـکاف به خوبی معنای خود را نشان می‌دهد. زاویه دیگر هم «کان» که در «پیـ+ـکان» آمده است. «کان» هم یعنی «کَنـ»ـدن که در «کاو»یدن و شـ«ـکاف» به خوبی نمودار شد. پیـ+ـکان یعنی شکافنده پی و پایه و بیخ چیز. یعنی تا درون و بیخ چیزی را می‌شکافد که پیامد آن افـ«کنـ»دن پی و پایه آن چیز است. ◾️زوای بهتر برای «پیکار هرچند می‌توان «کار» در «پیکار» نیز از همین زوا گرفت، ولی گویا بهتر است که «کار» را از «کاختن» بگیریم که ضفت آن می‌شود «کاری: یعنی کُشنده: «کاختن: کاشتن: کار؛ کاری» و «کختن: کشتن: کُر» که به خوبی در فارسی «کُری‌خوانی» یعنی رجزخوانی نمودار است. کُری یعنی کشتنی (کُشتن: کُر). کُرکُری یک نام خانوادگی در میبد بود که معنای آن با «کرار» عربی همریشه و یکسان است. کُرنا و کَرنای نیز یعنی نی (شیپر) جنگ و پیکار نیز یعنی کشتن و از میان بردن پایه و بنیاد کسی یا چیزی. بهتر از «شـ+ـکار» را نیز این گونه بزواییم؛ یعنی از شختن+ کاختن: یعنی بسیار کشنده و تکه‌پارکننده. ◾️زوای شکر ولی شکر را باید از شفتن+ کفتن بگریم؛ شفتن همان است که تیره «شیر»ه را به ما می‌دهد و «شیرین» نیز همان است (شیره و شیرین با انگبین همتبارند)؛ پس شـ (شیره، شیرین) + ـکَر (کان، کانی، بلور) یعنی بلور شیرین و شاید «شُـ+کُل» در شکلات (چاکلِیت) هم همین زوا داشته باشد. ◽️زوای «کَل‌کَل» کَل‌کَل کردن یعنی درگیری کردن که از «اختن+ آفتن» است؛ مانند«کال» که به معنای فروبستگی است و «کَر» بودن به معنای بستگیِ گوش. 🌾با پیوستن به گروه زوا؛ می‌توانید پرسش‌های زوایی را از گروهدار آن (کاشف زوا) بپرسید.
21.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺آقای نبویان! دیر ولی خوب استاد نبویان تا چند روز پیش با ریشخند جریان انقلابی می‌گفت پزشکیان صادقانه گفته در سیاست خارجی فقط سخن رهبر! پس پزشکیان با رهبر هماهنگ است و سخنی از مذاکره نمی‌گوید ولی در نقد استواری که به سخنان ایشان شد، نشان دادیم که دقیقا پزشکیان و عراقچی دنبال مذاکره هستند. ان‌شاءالله ایشان نیز به نادرستی پندارشان پی‌بردند و اینک همرکاب با مردم انقلابی، احساس وظیفه کردند تا درباره خطر مذاکره سخن بگویند. دعاگوییم
هدایت شده از مجتبی شیخی
💠 بیانیه ۴۲۰۰ نفر از علماء، اساتید، نخبگان و مدیران حوزه‌های علمیه در دفاع از اقتدار و استقلال ایران اسلامی و مقابله با ظلم جهانی 🔹️۴۲۰۰ نفر از علماء، اساتید، نخبگان و مدیران حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه‌ای حمایت خود از اقتدار و استقلال ایران اسلامی و مقابله با ظلم جهانی و با تصریح بر حکم بر تهدیدکنندگان به مقام معظم رهبری مدّظلّه‌العالی اعلام کردند. 🌐 متن کامل این پیام را از اینجا بخوانید ┄┅┅✿💠✿┅┅┄┄ 🌹 کانال مجتبی شیخی: @msheikhy