eitaa logo
پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
2.8هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
280 ویدیو
77 فایل
🌐 پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم) 📍خیابان شهدا (صفائیه)، کوچه ۲۸، پلاک ۴۵ 👤 ارتباط با ادمین : @QomCsri_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 هفتمین شماره مجله «رسانه و مطالعات دین» منتشر شد 🔹در این شماره مقالاتی با موضوعات زیر منتشر شد: هوش مصنوعی و ارزش‌های مذهبی؛ استفاده از رسانه ای اینترنتی توسط سازمان امور دیانت ترکیه؛ زنان و موقعیت اجتماعی در سینمای ایران 🔹مجله «رسانه و مطالعات دین» در سال 2018 توسط دانشگاه ارجیس (Erciyes University) ترکیه تاسیس شد و مقالاتی به زبان‌های ترکی، انگلیسی و عربی با موضوع دین، رسانه و فضای مجازی در آن منتشر می‌شود. شایان ذکر است بیشتر مقالات این مجله تا کنون به زبان ترکی بوده است. 💢برای دریافت مجله لینک زیر را کلیک کنید: https://b2n.ir/a07180 🌐 تهیه شده در واحد ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
تحلیل و بررسی فقهی مسأله مالکیت در شبکه های اجتماعی.pdf
345.8K
💠 " فقه شبکه های اجتماعی" 📚📚 . . ⏪ با عنوان «تحلیل و بررسی فقهی مسأله "مالکیت" در شبکه های اجتماعی» (قالب پیشنهادی: ) . . 👈 برای آشنایی با و سؤالات فرعی موضوع پیشنهادی، فایل را مطالعه کنید! ☑️ تهیه شده در واحد" مسأله شناسی" دفتر مطالعات اسلامی فضای مجازی ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی @oisc_majazi
✅ روابط عمومی دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی @oisc_majazi
📘 مجموعه آثار پژوهشگاه فضای مجازی ✅ کتاب مجموعه آثار پژوهشگاه فضای مجازی، شامل معرفی اجمالی ۸۷ گزارش علمی، ۴۴ گزارش سریع، ۵ گزارش کتاب و سند تهیه و ۱۲ کتاب، منتشر شد. 📌 تهیه شده در روابط عمومی پژوهشگاه فضای مجازی 💡دریافت گزارش: yun.ir/9rro4b 💡دسترسی به کتابخانه تخصصی: b2n.ir/767231 ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی @oisc_majazi
💢 انتشار دومین شماره خبرنامه عربی «اسلام و فضای مجازی» 🔺دومین شماره خبرنامه عربی «اسلام و فضای مجازی»، به همت واحد بین الملل دفتر مطالعات اسلامی فضای مجازی منتشر شد. این خبرنامه به بازتاب اخبار حوزه فضای مجازی اسلامی در حوزه‌های داخلی و خارجی و نیز اخبار دفتر می‌پردازد. 🔻برخی از مطالب این شماره از این قرار است: گزارشی از کتاب «وضعیت‌شناسی پژوهش‌های اسلامی رمزارزهای در جهان»؛ پلفترم‌های دیجیتال، تغییر طبیعی منبر در جهان؛ حمایت دولت مصر از فعالیت‌های مجازی دارالافتا؛ پاسخ دارالافتای مصر به بیش از یک میلیون فتوا در فضای مجازی در سال 2020؛ انقلاب در علوم اسلامی با استفاده از هوش مصنوعی 🔴برای دانلود خبرنامه لینک زیر را کلیک کنید: https://b2n.ir/y33905 ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی @oisc_majazi
🔰 پنجمین نشست از سلسله نشست‌های علمی «جهان اسلام در عصر فضای مجازی» 💠موضوع: «مزاحمت سایبری» 🔹 با ارائه: صادق مهدیان (پژوهشگر دفتر مطالعات اسلامی فضای مجازی) 📆 تاریخ برگزاری: سه شنبه 27 مهر (19 اکتبر) 🕰 ساعت: 10:30 ⭕️با توجه به وجود محدودیت‌های کرونایی، به صورت مجازی و برخط برگزار خواهد شد. 📌این نشست به زبان انگلیسی ارائه خواهد شد و به حاضرین در جلسه که خلاصه ای از نشست به زبان فارسی، یا انگلیسی یا عربی ارائه نمایند، گواهینامه به زبان انگلیسی از طرف «مرکز ملی فضای مجازی» صادر خواهد شد. 🌐 پیوند ورود رایگان به نشست: فیس‌بوک: https://www.facebook.com/oisc.virtual دانه: http://www.b2n.ir/310812 ✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
#سلسله_مباحث_آشنایی_با_کشورهای_اسلامی 💢 آشنایی با تجربیات و دستاوردهای کشورهای اسلامی در زمینه فضای
1⃣ اندونزی 🇮🇩 بخش دوم 🇮🇩 🎮 بازی‌های ویدئویی در اندونزی 🔻طبق اعلام یک مؤسسه پژوهشی در زمینه بازی به‌نام نیوزو، تعداد کاربران فعال بازی‌های ویدئویی در اندونزی در سال ۲۰۱۷ ۴۳٫۷ میلیون نفر برآورد شده‌است. این افراد در مجموع ۸۷۹٫۷ میلیون دلار در این زمینه هزینه کرده‌اند که به‌طور میانگین معادل ۲۰٫۱۳ دلار در سال به ازای هر شخص است. این موضوع اندونزی را به بزرگترین بازار بازی‌های ویدئویی در منطقه جنوب شرق آسیا بدل کرده و این کشور را پس از تایوان و بالاتر از کشور هند در رده شانزدهمین بازار بزرگ بازی در جهان قرار داده‌است. 🔺تقریباً ۵۶٪ از کاربران بازی‌های رایانه‌ای در اندونزی مرد هستند که از این جمعیت ۲۶٪ در رده سنی ۲۱ تا ۳۵ سال قرار دارند. این دو گروه دارای بیشترین جمعیت در میان گروه‌های مختلف بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای هستند. همچنین از میان ۴۴٪ بازیکنان زن در اندونزی، ۱۵٪ در رده سنی ۱۰ تا ۲۰ سال، ۲۱٪ در رده سنی ۲۱ تا ۳۵ سال و ۸ درصد دیگر در سنین بین ۳۵ تا ۵۰ سال قرار دارند. 🔹بازی‌های ویدئویی ساخت اندونزی بعضی از بازی‌های ویدئویی که در کشور اندونزی توسعه یافته‌اند عبارتند از: • سنتو گاکوئن (۲۰۱۱) • سامورای تایزن (۲۰۱۳) • درداوت (۲۰۱۴) • اوربیز (۲۰۱۷) • لگرند لگسی (۲۰۱۸) • ریج این پیس (۲۰۱۸) 🔰فعالیت‌های اسلامی در حوزه فضای مجازی 🔻برگزاری کنفرانس وقف و بلاکچین؛ سومین کنفرانس وقف و بلاکچین 29 مهر 1399 (20 اکتبر 2020) در جاکارتا پایتخت اندونزی برگزار شد. موضوع این کنفرانس یک روزه بهره‌گیری از فناوری بلاک چین جهت توسعه وقف در سرتاسر جهان است و برگزار کننده آن، شرکت سنگاپوری فین‌ترا (FINTERRA) است. 🔻شبکه اجتماعی اسلامی «لبیک»؛ در سال 1398 شبکه اجتماعی «لبیک» که براساس اخلاق و ارزش های اسلامی فعالیت می کند توسط اندونزی در سطح جهانی آغاز به کار کرد. به گفته سازندگان، هدف از ساخت «لبیک» این است که بستری برای ترویج ارزش های اسلامی و به عنوان یک فضای آنلاین محترمانه و مبتنی بر راستگویی ، نیازهای مردم را تأمین کند. این پلتفرم به جای تبلیغات هدفمند تهاجمی، اهداف خیرخواهانه را در دستور کار خود قرار داده است. لبیک فضایی اسلامی و حلال را ایجاد کرده و به این منظور نیز محتویات غیراخلاقی و خشونت آمیز در این شبکه اجتماعی تحمل نخواهند شد. به گفته تنویر خان، بنیانگذار لبیک "این شبکه اجتماعی تنها یک سکوی اینترنتی برای مسلمانان نیست، بلکه ورود به آن برای همگان آزاد است. بنابراین لبیک بر اساس ارزش های حقیقی اسلامی چون صلح، احترام، مهربانی، حقیقت و صداقت راه‌اندازی شده است". ادامه دارد ... ✍️ 🌐 تهیه شده در واحد ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
🌐 بیستمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی جشنواره ملی ترجمان فتح با موضوع "الزامات و بسترهای توسعه و نشر جهانی ادبیات مقاومت با استفاده از فضای مجازی" برگزار شد. ✅ مدیر دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی: 📌 فضای مجازی فرصتی بزرگ برای ترجمه فرهنگی به ارمغان آورده است/ در نهضت ترجمه باید به ترجمه فرهنگی توجه شود. 💡 مشروح خبر: yun.ir/mmt6la 💡 معرفی رویداد: yun.ir/cny9sb ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی @oisc_majazi
🔴بازی ویدئویی جدید فلسطینی‌ها علیه اسرائیل 🔹به گزارش سایت انگلیسی المانیتور ساخت بازی ویدئویی جدید توسط یک تبعه برزیلی که اصالت فلسطینی دارد، جنجالی را بین اسرائیلی ها ایجاد کرده است. 🔸این بازی به کاربران اجازه می دهد تا در نقش شوالیه‌های مسجد الاقصی علیه مواضع ارتش اسرائیل عملیات‌های نظامی انجام دهند. ✅نیدال نجم(Nidal Nijm) سازنده این بازی هدف از ساخت این بازی را اینگونه بیان داشت: من می‌خواهم از طریق بازی به جهان نشان دهم که مقاومت فلسطین هرگز تروریستی نبوده و نخواهد بود. همچنین می‌خواستم کلیشه نشان دادن اعراب و مسلمانان به عنوان تروریست در بازی‌های ویدئویی را بشکنم. 🌐 تهیه شده در واحد ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
9.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بررسی حکم فقهی ارزهای دیجیتال 📌 ارزهای دیجیتال به دلیل پیچیدگی­های متعدد و شبهات فراوانی که پیرامون آن­ها مطرح است نیازمند بررسی دقیق فقهی هستند. مرکز بین المللی مطالعات مدرن (AIMS) که در انگلستان تاسیس شده است، با انتشار این کلیپ کوتاه، به بررسی کوتاه حکم شرعی بیت کوین پرداخته است. 🚨این کلیپ برای کسانی که به‌دنبال بررسی تطبیقی حکم شرعی بیت کوین هستند، می‌تواند مفید باشد. 🌐 تهیه شده در واحد ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
🎬 یازدهمین فیلم نشست با موضوع امنیت سایبری و دارک وب 📽 همراه با اکران فیلم "غیر دوستانه: دارک وب" 🔴 با حضور: 🔺حجت الاسلام دکتر انبیائی دکترای فلسفه دین و عضو شورای فکری دفترمطالعات اسلامی پژوهشگاه فضای مجازی 🔺دکتر محمداسماعیل حسنی دکترای ریاضیات و کارشناس دفترمطالعات اسلامی پژوهشگاه فضای مجازی 🗓 شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ 🕰 ساعت ۱۲:۱۵ (بعد از نماز ظهر و عصر) 🌐 نشست به صورت حضوری بارعایت پروتکل های بهداشتی و مجازی و از طریق لینک زیر برگزار می‌شود: www.b2n.ir/310812 📲 کسب اطلاعات بیشتر و درخواست حضور: شناسه @oisc_amuzesh در پیام‌رسان ایتا ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi