eitaa logo
🏛☜آن‌سوی‌ تاریخ☞⁩🏛️
538 دنبال‌کننده
312 عکس
103 ویدیو
63 فایل
🏛☜‌[ آن سوی تاریخ ]☞⁩🏛 چیزی فراتر از یک تاریخ ... 🔹کانال تلگرام : https://t.me/The_other_side_of_history یعسوب‌الدین طبری (تاریخ پژوه) 🆔 @Historian_Tabari
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 تصویرِ متن شبهه مطرح شده ، در کانال انتشار دهنده آن . ✳️ @Ebad_o_alzahra
⚡️ پاسخ ⚡️ ⚠️ قبل از آغاز به بیان ایرادات خودم باید عرض کنم که بسیار جای تأسف دارد که هنوز جماعتی هستند ، که البته کم هم نیستند ؛ حاضر اند به هر دری بزنند تا از شخصیت منحوسی مثل یزید لعنة الله علیه دفاع کنند .. علیهم من الرحمن ما یستحقونه ؛ مع الوصف با اندک تأملی می توان فهمید که نویسنده مغرض این متن حتی اندک اطلاعاتی در خصوص شخصیت های محبوبش ندارد!! چرا که واقع امر بر خلاف تمامی ادعاهای اوست ... در پاسخ باید گفت : 🔹اولا ؛ نظام حاکمیتی اسلام مبتنی بر خلافت است نه پادشاهی ؛ و مؤید این کلام این است که صحابه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم که در سقیقه برای زمامداری بعد پیامبر اجتماع کردند ، حاکمیت استخلافی را برگزیند نه سلطنت و پادشاهی مثل آنچه که در روم ایران بود .. از طرفی خود خلفای سه گانه من جمله ابوبکر خود را خلیفه می خواندند نه سلطان و پادشاه ... لذا اگر نظام پادشاهی مباح بود ، چرا صحابه غیر آن را برگزیند؟؟ اگر سلطنت از نظر شرعی منعی نداشت ، چرا خلفای راشدین این طریق را نپیمودند؟؟ و خود را خلیفه می نامیدند؟؟ از طرف دیگر در ماجرای حضرت یوسف علی نبینا و آله وعلیه السلام ، باید گفت که خود حضرت یوسف درخواست نمود که پادشاه مصر وی را به منصب حکومت بگمارد چنانکه در قرآن آمده : قَالَ اجْعَلْنِي عَلَى خَزَآئِنِ الأَرْضِ إِنِّي حَفِيظٌ عَلِيمٌ ﴿ یوسف ؛ 55﴾ از طرف دیگر در ادامه خداوند می فرماید: وَكَذَلِكَ مَكَّنِّا لِيُوسُفَ فِي الأَرْضِ يَتَبَوَّأُ مِنْهَا حَيْثُ يَشَاءُ نُصِيبُ بِرَحْمَتِنَا مَن نَّشَاء وَلاَ نُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ ﴿ یوسف ؛ 56﴾ که خداوند می فرماید : ما به یوسف مکانت و جایگاه دادیم ..... لذا مقام حضرت یوسف علیه السلام ، از طرف خداوند و پاداشی در قبال سختی های فراوانی بود که متحمل گشته بود . از طرفی اینطور نیز می توان گفت که لازمه به ثمر نشستن اهداف نبوت ایشان این بود که در دستگاه حکومتی مصر به جایگاه و مقام دست پیدا کند ؛ چه اینکه بدین طریق توانست بر قلوب مردم حکومت کند و شرک و بت پرستی را محو نماید. لذا هرگز نباید پیامبری از انبیای الهی را با آدم فاسدی مثل یزید لعنة الله علیه مقایسه کرد . 🔹ثانیا ؛ دعوت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم از سران ملل آن روز به معنای دعوت آنها برای پذیرش نبوت ایشان و گردن نهادن به احکام بود .. لذا اگر آنها اسلام را می پذیرفتند ، لاجرم باید حاکمیت اسلام و رسول الله را هم قبول می کردند ، لذا دیگر مشروعیتی برای حاکمیت آنها باقی نمی ماند .. نهایت امر اگر پیامبر اکرم ص مصلحت می دیدند آنها را به عنوان نماینده خود در آن منطقه به عنوان فرماندار یا .. نصب می کردند ( که این هم بازگشت به تایید پیامبر دارد ) .. لذا اگر اینها اسلام می آوردند دیگر اساسا برای حکومت آنها مشروعیتی باقی نمی ماند که بخواهند آن را ادامه بدهند چرا که موظف می بودند مانند سایر مسلمانان تحت لوای یک حکومت واحد باشند. حال چطور نویسنده این سطور ، از چنین نکته ای غافل بوده است ، خدا می داند !! 🔹ثالثا ؛ این نکته که اعمال هر شخص مربوط به خود اوست کاملا صحیح است ، لکن وقتی شخصی فاسد و فاسق باشد ، چنین شخصی حکمش مشخص است ، حال آیا کسی که چنین شخصی را بر گُرده مسلمین سوار کرده است ، و آن شخص هم انواع و اقسام ظلم و جنایات را کرده است ، آیا آن کس در پیشگاه خداوند معذور است ؟؟؟ سبب المباشر آقوی من المباشر ..... 🔹رابعاً ؛ چطور ادعا می شود که یزید شخصیت بدی نداشت ؟! اگر شخصیت او درست و بدون اشکال بود چرا اشخاصی مثل حسین بن علی علیه السلام ، عبدالله بن عمر ، عبدالرحمن بن ابی بکر ، عبدالله بن زبیر و ... و حتی عایشه ؛ با حکومت او مخالف بودند ؟؟ مورخان نقل کرده‌اند در زمانی که معاویه، یزید را با سپاه اسلام به سوی رم فرستاد، لشکریان جلو رفته و دچار آبله و تب شدند؛ ولی یزید با همسرش میان راه ماند، سرگرم می‌گساری شد و اشعاری چنین سرود: « از تب و آبله‌ای که به لشکر رسید باکی ندارم، هر گاه در دیر مران در غرفه‌ها بر تخت تکیه داده باشم و در کنارم ام‌کلثوم باشد!! » آیا واقعا چنین شخصیتی لایق خلافت و امامت بر مسلمین بود ؟؟؟ آیا واقعا معاویه لعین از اوصاف پسر خود بی خبر بود ؟؟ 🔹خامسا ؛ اینکه معاویه یزید را چطور تربیت کرده به کسی ربطی ندارد .. آنچه که در منابع آمده این است که خاندان مادری وی اصالتا مسیحی بودند و اساتیدی را هم که معاویه برای یزید گرفت نصرانی بوده اند ..‌ از طرفی چطور شخص مزبور ادعا می کند که یزید شخصیت بدی نبوده ؟؟؟ حال آنکه وی در سه سال سلطنت خود جنایاتی را به بار آورد که در تاریخ دیگر تکرار نشد !! قتل فجیعانه خاندان پیامبر اکرم ص ، حمله به مدینه و تجاوز به نوامیس مسلمین و قتل اصحاب پیامبر ، تخریب کعبه در خلال حمله به مکه، همه از جنایاتی است که وی مرتکب شده است. 🚫 ادامه پاسخ در پست بعدی 👇👇
🔰 ادامه پاسخ : 🔹سادسا ؛ آیا بهتر نبود که معاویه حکومت بعد خود را به شوری می سپرد؟ آنگونه که خلیفه دوم انجام داده بود؟ آیا در صورتی که شوری تشکیل می شد ، آیا باز هم یزید به عنوان خلیفه انتخاب می شد ؟! آیا حفظ منافع خاندان اموی که به تصریح قرآن شجرة ملعونه بودند ، مهم تر از مصالح عموم مسلمین بود؟؟ بر فرض که معاویه ملعون در راستای حفظ مصلحت جامعه چنین کرده باشد ؛ آیا تا حدود هفت دهه بعد از مرگ معاویه نیز همچنان مصلحت در این بود که بنی امیه بر مسند خلافت تکیه بزنند؟؟ آیا اگر عموم مسلمین ، از اهل حجاز و عراق و یمن و مصر و ایران و... بر خلافت یک شخص غیر از بنی امیه اجماع می کردند ، آیا این اجماع حجت نبود ؟! آیا باز هم بنی امیه جرأت مخالفت داشتند؟؟ 🔹سابعا ؛ از طرفی ، معاویه طی معاهده خود با امام حسن علیه السلام ، تعهد داده بود که حکومت را بعد خود به ایشان بسپارد ، لذا طبق مفاد آیه « اوفوا بالعقود » وی موظف بود به این پیمان عمل بکند .. لکن نه تنها اینگونه عمل نکرد بلکه بر خلاف آن ، پسر سگ باز و شراب خوار خود را بر مسند خلافت قرار داد. _____________________ 🔰 در پایان باید چند نکته رو عرض کنم : اول اینکه گر در این پاسخ به شوری و اجماع و فعل خلفای سگانه استناد شد ، بر اساس قاعده الزام بوده که در آن با خصم بر اساس مقبولات خود احتجاج می شود. دوم اینکه ، در پاسخگویی به چنین یاوه گویی هایی که بطلان آن اظهر من الشمس است ، نیاز چندانی به مستند سازی گفته ها نیست ، لذا بنده از این کار غض نظر کردم. سوم اینکه ، کاملا واضح بود که شخص نویسنده برای دفاع از عقائد پوشالی خود ، خودش را به تکلف انداخته و حرف های ناصواب می زند ، و این فقط و فقط نشان از جهل و یا عرض ورزی این جماعت گمراه دارد. ✅إن شاء الله ، در زمانی مناسب ؛ در جهت شناساندن هر چه بیشتر شجره ملعونه بنی امیه ، مخصوصا معاویه و یزید و .. مستندات کاملی را خدمت شما ارائه خواهم کرد. 🔹 فرازی از زیارت شریف عاشورا : اَللّهُمَّ الْعَنْ اَباسُفْیانَ وَ مُعاوِیَةَ وَ یَزیدَ بْنَ مُعاوِیَةَ عَلَیْهِمْ مِنْکَ اللَّعْنَةُ اَبَدَ الاْبِدینَ خدایا لعنت کن ابوسفیان و معاویه و یزید بن معاویه را که لعنت بر ایشان باد از جانب تو برای همیشه. ✍ محمد صادق رجبی آزادبنی ____________________ ✳️ ✴️ آدرس ما در پیام رسان ایتا : https://eitaa.com/joinchat/664404026C8962097bde 🛄 آدرس ما در تلگرام : https://t.me/EhtejajeShia 🅾 آدرس ما در اینستاگرام : https://instagram.com/ehtejajeshiaa?igshid=1etcimdb6fuwh ❇️ آدرس کانال «گفتمان امامت» : https://eitaa.com/joinchat/96665725Cb1658ffc2b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 عرض سلام و ادب و احترام. 📣 با توجه با نزدیک شدن عید سعید غدیر خم ؛ إن شاء الله از این به بعد در کانال به بیان ادله امامت و ولایت بلافصل مولی الموحدین امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام ، خواهیم پرداخت. 🔹إن شاء الله اسکن تمامی روایات و مطالبی که بیان می شود ؛ ارائه خواهد شد. 🔰از همه دوستان و سروران التماس دعای خیر دارم .. و خواهشمندم که حقیر را از پیشنهادات و انتقادات خود بهره‌مند سازید👇 @Yasoub_O_aldin110 ✳️ ✴️ آدرس ما در پیام رسان ایتا : https://eitaa.com/joinchat/664404026C8962097bde 🛄 آدرس ما در تلگرام : https://t.me/EhtejajeShia 🅾 آدرس ما در اینستاگرام : https://instagram.com/ehtejajeshiaa?igshid=1etcimdb6fuwh ❇️ آدرس کانال «گفتمان امامت» : https://eitaa.com/joinchat/96665725Cb1658ffc2b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 دلپل اول 🔷 حدیث نور در بسیاری از منابع اهل سنت از زبان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نقل شده است که ایشان و علی علیه السلام از یک نور واحد خلق شده اند که قبل از خلقت آدم نیز به تسبیح خداوند می پرداختند و این وحدت نورانی دائما وجود داشت تا اینکه این نور به دو جزء تقسیم شد ، یکی تبدیل به علی علیه السلام شد و دیگری تبدیل به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم. ✅ اینک به روایات این باب اشاره می کنیم : 🔹۱_ شمس الدین ذهبی ( م ۷۴۸ ) از علماء برجسته اهل سنت در کتاب میزان الاعتدال جلد ۱ ص ۵۰۷ ؛ روایت را اینگونه نقل می کند: «عن سلمان، عن النبي صلى الله عليه وسلم قال: كنت أنا وعلى نورا يسبح الله ويقدسه قبل أن يخلق آدم بأربعة آلاف عام ...» ترجمه: من و علی نوری بودیم که پیوسته خداوند را تسبیح می گفتیم و چهارده هزار سال خداوند را تقدیس کردیم حال آنکه هنوز حضرت آدم خلق نشده بود. 🔹۲_ احمد بن علی بن حجر عسقلانی ( م ۸۵۲ ) عین روایت ذهبی را در کتاب لسان المیزان جلد ۳ ص ۸۱ نقل می کند ؛ البته با این تفاوت که به جای « یقدسه » فعل « نقدسه » را به کار می‌گیرد. 🔹۳_ ابن ابی الحدید معتزلی ( م ۶۵۹ ) در شرح نهج‌البلاغة جلد ۹ ص ۱۷۱ ؛ حدیث نور را اینگونه نقل می کند : « الخبر الرابع عشر -كنت أنا و علي نورا بين يدي الله عز و جل قبل أن يخلق آدم بأربعة عشر ألف عام فلما خلق آدم قسم ذلك فيه و جعله جزءين فجزء أنا و جزء علي....» 🔹۴_ ابن مغازلی مالکی ( م ۴۸۳ ) در کتاب مناقب امیرالمومنین جلد ۱ ص ۱۴۵ ؛ حدیث نور را بدین شکل نقل می نماید : « عن أبي ذر قال: سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول: كنت أنا وعلي نوراً عن يمين العرش يسبح الله ذلك النور ويقدسه قبل أن يخلق الله آدم بأربعة عشر ألف عام، فلم أزل أنا وعلي في شيء واحد حتى افترقنا في صلب عبد المطلب » ترجمه : ابوذر گفت که شنیدم پیامبر می فرمودند : من و علی نوری بر عرش بودیم ؛ آن نور خداوند را تسبیح می کرد و قبل از اینکه آدم خلق شود چهارده هزار سال خداوند را تقدیس نمود .. من و علی مدام در همان نور واحد بودیم تا اینکه در صلب عبدالمطلب از یکدیگر جدا شدیم » 🔹۵_ سلیمان بن ابراهیم قندوزی در کتاب « ینابیع المودة ج ۲ ص ۴۹۰ » حدیث نور را با این عبارت نقل می کند: « الخبرالرابع عشر: كنت أنا و علي نورا بين يدي اللّه (عزّ و جلّ) قبل أن يخلق آدم بأربعة عشر ألف عام، فلمّا خلق آدم قسّم ذلك النور و جعله جزءين، فجزء أنا و جزء علي.. » 🔹۶_ سبط بن الجوزی ( م ۶۵۴ ) در کتاب تذکرة الخواص جلد ۱ ص ۵۰ و ۵۱ روایت مزبور را اینگونه نقل می کند: « قال احمد في الفضائل: حدثنا عبد الرزاق عن معمر عن الزهري عن خالد بن معدان عن زاذان عن سلمان قال قال رسول اللّه (ص) كنت أنا و علي بن أبي طالب‌نورا بين يدي اللّه تعالى قبل ان يخلق آدم باربعة آلاف عام فلما خلق آدم قسم ذلك النور جزئين فجزء أنا و جزء علي... » 🔆 پس طبق روایات فوق که همگی از کتب اهل تسنن می باشد ؛ حضرت علی علیه السلام در خلقت نورانی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم با ایشان شریک بوده است. لذا می توان فهیمید که چطور حضرت علی علیه السلام در آیه مباهله نفسِ پیامبر (ص) نامیده شد. لذا این احادیث بهترین دلیل بر برتری علی بن ابی طالب بر تمامی امت اسلام است ... ✳️ ✴️ آدرس ما در پیام رسان ایتا : https://eitaa.com/joinchat/664404026C8962097bde 🛄 آدرس ما در تلگرام : https://t.me/EhtejajeShia 🅾 آدرس ما در اینستاگرام : https://instagram.com/ehtejajeshiaa?igshid=1etcimdb6fuwh ❇️ آدرس کانال «گفتمان امامت» : https://eitaa.com/joinchat/96665725Cb1658ffc2b