🔴بازی روزگار
🔸احمدی نژاد که یک زمانی در جهان به مخالفت با اسرائیل و حمایت از ملت فلسطین شهره بود، بعد از ۶۰۰ روز سکوت در قابل جنایات در غزه، به مجارستان و دانشگاه بدنامی رفته که در مورد محیط زیست و تغییر اقلیمی حرف بزند و جایزه از دست کسی بگیرد که دو ماه پیش به نتانیاهو دکترای افتخاری داده بود.
🔹 از سمت دیگر گرتا تونبرگ که به خاطر صحبتهایش در مورد تغییرات اقلیمی مورد اقبال رسانههای غربی بود الان با کشتی راهی غزه است که محاصره را بشکند و به مردم غزه کمک کند. عجب بازیهایی دارد روزگار... چه خوابهایی برای آدم دیده زندگی. تغییرات آدمها شدیدتر و محسوس تر از تغییرات اقلیمی است.
💠@Amirabbas_n_ir
✅ وقتی تشکیلات هست، وقتی منظّم است، انسانها در درون تشکیلات تربیت میشوند و عنصرهای کارآمد و فهیم به وجود میآیند
❌ در حالت گسیختگی سازمانی، این خصوصیّت به دست نخواهد آمد.
🎙امام خامنهای (۱۳۹۴/۶/۲۵)
#نکات_تشکیلاتی
#اصول_کار_تشکیلاتی
💠@Amirabbas_n_ir
5.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❗️چرا بچهها عاشق بتمن و مرد عنکبوتی هستن؟
👈 باید این رو بفهمیم تا بتونیم دین رو درست بهشون آموزش بدیم
📌 باید یاد بگیریم چطور با کودکان و نوجوانان ارتباط برقرار کنیم...
💠@Amirabbas_n_ir
🔺تعریف حوزه علمیه
🔹رهبر معظم انقلاب در قسمتی از پیام #حوزه_پیشرو_سرآمد، حوزه علمیه را به این صورت تعریف کردهاند: «حوزهٔ علمیّه یعنی پرورشگاه علم و عالِم و دین و دَیّن (دیندار)».
🔸این تعریف کوتاهترین و رساترین تعریف درباره حوزه علمیه است و شامل دو بخش معانی و ذوات میشود.
⚡️پرورش علم و دین رشد در حیطه معانی است. تلاشهای حوزه علمیه در حیطه علومانسانی به اسلامیسازی آنها کمک کرده است و تحقیقات علمی و عملی علمای دین و شریعت، زوایای مخفی دین را در طول تاریخ آشکار کرده است.
🍁حال که با تلاش حوزه علمیه در طول ۱۴۰۰ سال گذشته سفرهای از معارف الهی و علومانسانی پیش پای طلاب گسترده شده است، باید علوم الهی و انسانی را یاد بگیرند تا عالم بشوند و به دانستههای خود عمل کند تا دیندار گردند. این بخش ذوات است.
💢در حال حاضر حلقه گمشده حوزههای علمیه تربیت دیندار است؛ چرا که همه همتها متوجه تربیت عالم شده. اگر میتوان با زروزور حافظه کسی را با مفاهیم مختلف پر کرد، و عالم اش نامید،(گرچه فاصله بین عالم خودخواسته با عالم دیگرخواسته به ضرب چماق، از زمین تا آسمان است)، تربیت دیندار این طور نیست.
🌀تربیت دیندار دو عنصر اساسی لازم دارد یکی ارائه "الگو" و دیگری حرکت درونی فرد که با فعالکردن "خواستن" او محقق می شود. تا فرد نخواهد، اجبار و الزام به نشستن بر سفره شراب و صف نماز برایش یکی است؛ نه از آن گناهی حاصل و نه از این ثوابی عاید.
💠@Amirabbas_n_ir
8.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰مسئله تربیت بالاتر از تعلیم است، علم تنها فایده ندارد؛ علمی که تربیت در آن نباشد، فایده ندارد.
✨امام خمینی(ره)✨
💠@Amirabbas_n_ir
چنان عیدِ غدیرش دلربا افتاده در عالم
که یک هفته جلوتر میروم از خود به قربانش ...
#مولانا_الحیدر "علیهالسلام"
#عید_سعید_غدیر
#عید_قربان
#محمد_سهرابی
💠 @Amirabbas_n_ir
#فائدة
قدیم علم مهم بود
جلد کتاب ها رو چرم میکردند
الان عقل و علم مهم نیست
کفش و لباس رو چرم می کنند ...
💠 @Amirabbas_n_ir
✊ ما ذبح میکنیم، اما کدام ابراهیم در ما زنده است؟
🔺️در منا، سیلابِ خون روان است...
اما در غزه، کودکی با شکم خالی، جان میسپارد به نام همان خدایی که ما برایش قربانی میکنیم.
چه شد که «ذبح»، بیذکرِ دل کندن شد؟
قربانی میدهیم، بیآنکه ابراهیم باشیم...
حاجی شدهایم، بی آنکه حج، ما را از خودمان بکند.
تسبیح در دست، اما نه برای ذکر جهاد، که برای زمزمهی تسلیم:
«از ما کاری برنمیآید...»
کاش کسی میگفت:
از ما کاری برنمیآید، چون ما هنوز «ما» نشدهایم.
هنوز در محاصرهی «خود» اسیریم.
و امت، وقتی امت میشود که از فردیت خود هجرت کند...
همانگونه که امام خمینی گفت:
اگر هر مسلمانی سطل آبی بریزد، اسرائیل را سیل میبرد...
پس ما کجای این رودخانهایم؟
در منا ایستادهایم یا در تردید؟
خنجر به دست گرفتهایم، اما نه برای قربانیِ نفس.
ای کاش تاریخ مینوشت:
روزی که امت برخاست، شبِ ستم شکست...
💠 @Amirabbas_n_ir