eitaa logo
🇮🇷 عکس‌نوشتہ‌سیاسی 🇮🇷
6هزار دنبال‌کننده
42.9هزار عکس
12.5هزار ویدیو
349 فایل
عکسنوشته‌شهدا @AXNEVESHTESHOHADA عکسنوشته‌‌ فرهنگ و حجاب @AXNEVESHTEHEJAB پاسخگویی به شبهات @saberiansari @HADiDelhaO00 @sjd_k1401 ارتباط با ما @KavoshGar12
مشاهده در ایتا
دانلود
جهانگیری ۵ دقیقه جواب منتقدان را میدم! پ:ن:کسی که یک روز از سخنان رهبری نگذشته بود دهن کجی کرد به رهبری ازین بیشتر هم انتظار نیست! کسی که چشم در چشم مردم گفت به ما رأی بدید زندگی ابرومند درست میکنم براتون اما الان بعد ۶ سال!مردم در صف گوشت های یخزده هستند! پراید ۵۰ میلیون هست !گوشت کیلویی ۱۵۰اما اینقدر رو داره و با پورویی حرف میزنه! خیلی راحت با لجن پراکنی در ۵ دقیقه جواب میده به منتقدان 🇮🇷 @AXNEVESHTESIYASI
🇮🇷 عکس‌نوشتہ‌سیاسی 🇮🇷
جهانگیری ۵ دقیقه جواب منتقدان را میدم! پ:ن:کسی که یک روز از سخنان رهبری نگذشته بود دهن کجی کرد به
دهن کجی جهانگیری به رهبری در حالی که تنها یک روز از انتشار سخنان صریح رهبر انقلاب خطاب به مسئولین که وضعیت اقتصادی کشور را شرطی نکنید مانند برجام بگید تا فلان لایحه حل نشه مشکلات حل نمیشه گذشته بود /جهانگیری با دهن کجی به این سخنان رهبر انقلاب گفته پیوستن ایران به لوایح چهار گانه یک نیاز اساسی است! این دیگر از جاهل بودن جهانگیری نیست!این نشان یک خائنه که یک روز نگذشته از سخنان منتشر شده رهبری همچنین حرفی میزند! سخنان منتشر شده رهبر انقلاب در ۱۳ اسفند۱۳۹۷🔻 دهن کجی جهانگیری معاون روحانی به رهبری در ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ 🔻 حال از همه مهمتر کلی از سیاست مداران خبیث آمریکا اعتراف کردن که با این لایحه چهار گانه FATF میخواهیم ایران را زمین گیر کنیم!با این حال امثال جهانگیری با وقاحت میگن این یک نیاز اساسی است که بپوندیم به این لایحه!ایا خیانت آشکار نیست؟ سه مورد از اعترافات رئیس FATF در مورد ضربع زدن به ایران توسط انها🔻 یک/رئیس FATF: رسیدن قیمت دلار به ۱۴ هزار تومان نتیجه تلاش‌های ما بوده!🔻 دو؛ رئیسFATF صریح میگوید ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است!🔻 سه؛رئیس FATAما باعث شدیم ارزش پول ایران به کمترین حد خود برسد!🔻 🇮🇷 @AXNEVESHTESIYASI
4_5764851279608153527.mp3
5.38M
بسیار مهم حتما گوش بدید زمین درسراشیبی ظهور افتاده و ما به سرعت به لحظه ی باشکوه ظهور نزدیک میشویم.... استاد شجاعی 🇮🇷 @AXNEVESHTESIYASI
🔴فوری /اختصاصی اعطای نشان ذوالفقار ، بالاترین مدال افتخار جمهوری اسلامی ایران توسط فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای به سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده مقتدر نیروی قدس سپاه 🇮🇷 @AXNEVESHTESIYASI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✡ ریشه یهودی مسأله خلق قرآن و برخورد امام هادی علیه‌السلام (1) 1⃣ از بحث‌های مهمی که در طلیعه‌ی قرن سوم و در عصر حیات امام هادی علیه‌السلام، جهان فکری اهل‌سنت را به خود مشغول کرد، جدال بر سر مسأله‌ی حدوث و قِدَم قرآن بود که سبب ایجاد دودستگی میان اهل‌سنت شد. 2⃣ قائل به قدیم بودن «کلام اللّه» بودند و معتقد به حادث و مخلوق بودن قرآن بودند. 3⃣ اهمیت این بحث کلامی از آن‌رو بود که ملاک توحید و شرک قرار گرفته بود. 4⃣ معتزله اعتقاد به قدیم بودن قرآن را شِرک می‌دانستند و گروه مقابل مخلوق دانستن قرآن را کفر می‌شمردند. 5⃣ از آنجا که مسأله‌ی خلق قرآن از مباحث جدل‌انگیز زمان امام هادی علیه‌السلام بود، در کنار مباحث ریشه‌شناسی، جا دارد تا بررسی شود که پیشوای دهم شیعیان، چه واکنشی در برابر این مناقشات داشتند و چه موضعی برگرفته بودند. 🇮🇷 @AXNEVESHTESIYASI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✡ ریشه یهودی مسأله خلق قرآن و برخورد امام هادی علیه‌السلام (2) 1⃣ مناقشه درباره مخلوق یا غیرمخلوق بودن قرآن کریم از مباحث مهمی بود که میان مسلمانان گفت‌وگو و جدل ایجاد کرد. در تاریخ کلام اسلامی، هیچ مبحثی همچون این بحث، موجب اختلاف نشده است. این اختلاف ناشی از این بود که گروهی هوادار حادث بودن کلام خدا و گروهی دیگر طرفدار قدیم بودن آن شدند. 2⃣ در اصطلاح فلسفه، «حدوث زمانی»، عبارت از حاصل شدن و به‌وجود آمدن شیء است، پس از آن‌که نبوده است. اصطلاح «قِدَم زمانی» نیز عبارت از بودن شیء است، به‌نحوی که ابتدایی برای زمانِ وجود آن نباشد. 3⃣ مطرح‌کننده‌ی نظریه خلق قرآن، جَعْد بن دِرهَم بود. بنا به نقل ذهبی، جَعد بن دِرهم، از متکلمان نیمه نخست قرن دوم و شاگرد وَهب بن مُنَبّه بود. 4⃣ ذهبی، وهب بن منبّه را العلّامة الأخبارى القصصى معرفى کرده است، که بیشتر دانش وى از و صحیفه‌هاى بود. بنا به نقل ابن سعد، وهب مدعى بود که 92 کتاب خوانده است که همه‌ی آن‌ها از آسمان نازل شده‌اند. 72 تا از آن‌ها در و دست مردم هستند و از 20 تاى آن‌ها جز عده اندکى، کسى آگاهى ندارد! 5⃣ وهب مى‌گفت: «عبدالله بن سلّام [یهودی]، اَعلم اهل زمان خویش بود و کعب الاحبار [یهودی] نیز اَعلم اهل زمان خویش. آیا مى‌دانید چه کسى دانش هردوى آن‌ها را جمع کرده است؟». منظور او خودش بود!! یاقوت حموی نیز در شرح حال وى، او را «صاحب قصص» معرفى کرده، که بسیار از کتاب‌هاى قدیمى معروف به اسرائیلیات نقل مى‌کرده است. 6⃣ در سخن از استادان جَعد بن دِرهم، از فردی به‌نام ابان بن سمعان نیز نام برده شده که خود استادی داشته، و لبید بن اعصم، استادِ استاد او قائل به خلقِ بوده است. 🇮🇷 @AXNEVESHTESIYASI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✡ ریشه یهودی مسأله خلق قرآن و برخورد امام هادی علیه‌السلام (3) 1⃣ به‌تدریج به‌عنوان مدافعان اصلی نظریه شدند و پس از تثبیت مکتب کلامی در قرن چهارم، مسأله‌ی خلق قرآن در شمار موضوعات اختلافی میان اشاعره و متزله قرار گرفت. 2⃣ اینان در طول تاریخ یکدیگر را کرده و ردیه‌هایی علیه یکدیگر نگاشتند. معتزله اعتقاد به قِدَم قرآن را مستلزم شِرک می‌دانستند و اشاعره، مدعای خلق قرآن را کفر و هم‌پایه‌ی مدعای کفار مکه می‌شمردند که قرآن را گفتار بشر می‌خواندند. 3⃣ وجه تمایز مسأله‌ی خلق قرآن با سایر مباحث کلامی این است که این مسأله با دوران تاریخی و حساسِ «محنت» گره خورد و به مسأله‌ای اساسی در عرصه‌ی روابط میان حکومت و عالمان دینی تبدیل شد. 4⃣ و طرفدار معتزله و مروّج تفکر حدوث قرآن بودند. مأمون صریحاً اعلام کرد که قرآن مخلوق است، آن‌گاه با توسل به زور، را وادار کرد که این اندیشه را بپذیرند و از ابراز مخالفت خودداری کنند؛ او سپس دستور از صاحب‌منصبان را صادر کرد. مردودان در این آزمون، منصب خویش را از دست می‌دادند. از این دوره با عنوان «مِحنَةُ القرآن» یاد می‌شود. 5⃣ مخالفانِ قِدَم قرآن، به زندان و شکنجه سپرده شدند. حتی بزرگان اهل حدیث همچون احمد بن حنبل نیز استثنا نشدند. همین سختگیری‌ها سبب نفرت مردم از معتزله گردید. از این‌رو وقتی که عباسی به خلافت رسید، جانب قائلان به قِدَم قرآن را گرفت و به پایان داد. 🇮🇷 @AXNEVESHTESIYASI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✡ ریشه یهودی مسأله خلق قرآن و برخورد امام هادی علیه‌السلام (4) 1⃣ مواجهه‌ی امام هادی (ع) با در نظر گرفتن شرایط ویژه‌ی زمان آن حضرت، حساب‌شده و هوشمندانه است که نه‌تنها نظر صحیح و درست را بیان داشته‌اند، بلکه جامعه‌ی را از خطر مهلکی حفظ کردند. ایشان بحث حدوث و قِدَم قرآن را جدالی بیهوده و انحرافی می‌دانستند و اصحاب را از پرداختن به این‌گونه مباحث منع می‌کردند. 2⃣ امام (ع) ورود به این مناقشه را ای می‌دانستند که نتیجه‌اش چیزی جز هلاکت و سیه‌روزی نیست. اما از آن‌رو که باید باورهای ناصحیح و عقاید انحرافی را به مردم معرفی می‌کردند، در قالبی بسیار ظریف، به ردّ عقیده‌ی قدیم بودن قرآن پرداختند. 3⃣ سند این ادعا، روایتی است که شیخ صدوق، در دو کتاب خویش به نقل از امام هادی (ع) نقل کرده است. در این روایت امام (ع) خطاب به برخی از شیعیان چنین نوشتند: 📝 بسم اللّه الرحمن الرحیم. خداوند ما و شما را از وقوع در فتنه مصون نگه دارد که در این‌صورت بزرگ‌ترین نعمت را بر ما ارزانی داشته است و جز این، هلاکت و سیه‌روزی است. نظر ما این است که بحث و جدال درباره‌ی قرآن، بدعتی است که سؤال‌کننده و جواب‌دهنده در آن شریک‌اند؛ زیرا چیزی دست‌گیر پرسش‌کننده می‌شود که سزاوار او نیست و پاسخ‌دهنده نیز برای موضوعی که در توانش نیست بی‌جهت خود را به رنج و مشقت می‌افکند. خالق جز خدا نیست و به‌جز او همه آفریده‌اند و قرآن کلام خدا است و از پیش خود اسمی برای آن قرار مده که از گمراهان خواهی گشت. خداوند ما و شما را از آنانی قرار دهد که در نهان از خدای خود می‌ترسند و از روز جزا سخت هراسان‌اند. 4⃣ همان‌گونه که از متن کلام امام (ع) مشخص است، ایشان بدون این‌که به صفت مخلوق برای قرآن کریم تصریح کند، به‌صورتی بسیار زیبا اندیشه‌ی قدیم بودن قرآن را كه به آن معتقد بودند، رد می‌کند. در عین حال برخلاف نظر ، ایشان معتقد است که قرار دادن هر اسمی به جز کلام اللّه برای قرآن اعم از مخلوق و غیرمخلوق و… موجب گمراهی می‌گردد. 5⃣ و بدین‌گونه امام هادی (ع) ضمن حفظ جان شیعیان و بازداشتن آنان از افتادن در دام بحث‌های بی‌حاصل ، نقش خود را نیز به‌خوبی ایفا کردند. 🇮🇷 @AXNEVESHTESIYASI